epc ve motor elektroniği!!!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

epc ve motor elektroniği!!!

İleti cetrefilli » 27 Şub 2009, 16:06

slm arkadaşlar 2004 model 101 lik benzinli fabiam var... bugün birsey dikkatimi çekti sizlerle paylasmak istedim... aracımda shell v-power 97 oktan yakıt kullanıyorum. evden cıktıktan yaklasık 500 m. sonra geldiğim kavşakta son zamanlarda 90 derecelik bir açıyla sert bir dönüş yapıyorum bu kavşak genelde boş oluyor o yüzden bende arabanın motoru henüz ısımamış olsada o kavşakta aracın limitlerini zorluyor ve hızla dönüyorum :) 4-5 seferdir bunu yaptıktan hemen sonra aynı anda epc ve motor elektroniği uyarısı birlikte yanıyor sonra ilk stop edip tekrar calıstırınca epc sönüyor 10-15 km kullandıktan sonra ise motor elektroniğide sönüyor... bugün özellikle dikkat ettim ben o kavşağa hızla girdiğimde yarım depo yada daha az yakıt varsa bu hemen hemen her seferinde oluyor ve bir süre sonra sönüyor... ben kavşağa hızla girdiğim için dönüş yönümden dolayı muhtemelen yakıt deponun sağ tarafına yapışıyor bu esnada yakıt deposunun pozisyonundan v.b. durumdan dolayı düzensiz yakıt gitme ve bu nedenle o uyarıları verme ihtimali var mı?.... sayet yoksa neden kavşağa hızla girdiğimde (yarım depodan az yakıt varsa) bu uyarıyı veriyor ve neden bir süre sonra sönüyor sayet kalıcı arıza olsa devamlı yanması gerekmez mi... servise götürdüğümde bir seferinde kötü yakıt kullanmısınız aldığınız yere dikkat edin falan dediler bir diğerinde ise egr valfinden kaynaklanıyor sürekli yapacak olursa değiştirmek gerekir egr valfide kötü yakıt kullanmaktan arızalanır dediler... yakıttan olacağını sanmıyorum ama diğer anlattığım olayda yani kavşaga sert girerek dönüş yapmanında bunun üzerinde etkisi olurmu bilmiyorum.... değerli fikirlerinizi bekliyorum... simdiden hepinize tesekkürler... saygılarımla
 
cetrefilli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 12 Şub 2008, 15:00

İleti cetrefilli » 27 Şub 2009, 17:46

hiç kimse bu konuda fikir yürütecek durumda değil sanırım yada forum eskisi gibi popüler değil pek kimse uğramıyor!!!
cetrefilli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 12 Şub 2008, 15:00

İleti hetepe » 27 Şub 2009, 18:40

Forum eskisi gibi değil doğru da ,bu arızaya yorum yapmak zor...
Ben de ne zaman Armada AVM ye gitsem otoparka girer girmez araba stop ediyor.

5 defa denedim.Disapprove
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti tivoli » 28 Şub 2009, 00:23

ne zaman sıkışık trafiğe girsem kısa bir süreliğine mutlaka epc lambası yanıp söner onun haricinde yandığını görmedim ama senin yaptığın gibide hiç kavşağa hızla girip denemedim..

**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti alpino » 28 Şub 2009, 00:30

[quote="cetrefilli"] slm arkadaşlar 2004 model 101 lik benzinli fabiam var... bugün birsey dikkatimi çekti sizlerle paylasmak istedim... aracımda shell v-power 97 oktan yakıt kullanıyorum. evden cıktıktan yaklasık 500 m. sonra geldiğim kavşakta son zamanlarda 90 derecelik bir açıyla sert bir dönüş yapıyorum bu kavşak genelde boş oluyor o yüzden bende arabanın motoru henüz ısımamış olsada o kavşakta aracın limitlerini zorluyor ve hızla dönüyorum :) 4-5 seferdir bunu yaptıktan hemen sonra aynı anda epc ve motor elektroniği uyarısı birlikte yanıyor sonra ilk stop edip tekrar calıstırınca epc sönüyor 10-15 km kullandıktan sonra ise motor elektroniğide sönüyor... bugün özellikle dikkat ettim ben o kavşağa hızla girdiğimde yarım depo yada daha az yakıt varsa bu hemen hemen her seferinde oluyor ve bir süre sonra sönüyor... ben kavşağa hızla girdiğim için dönüş yönümden dolayı muhtemelen yakıt deponun sağ tarafına yapışıyor bu esnada yakıt deposunun pozisyonundan v.b. durumdan dolayı düzensiz yakıt gitme ve bu nedenle o uyarıları verme ihtimali var mı?.... sayet yoksa neden kavşağa hızla girdiğimde (yarım depodan az yakıt varsa) bu uyarıyı veriyor ve neden bir süre sonra sönüyor sayet kalıcı arıza olsa devamlı yanması gerekmez mi... servise götürdüğümde bir seferinde kötü yakıt kullanmısınız aldığınız yere dikkat edin falan dediler bir diğerinde ise egr valfinden kaynaklanıyor sürekli yapacak olursa değiştirmek gerekir egr valfide kötü yakıt kullanmaktan arızalanır dediler... yakıttan olacağını sanmıyorum ama diğer anlattığım olayda yani kavşaga sert girerek dönüş yapmanında bunun üzerinde etkisi olurmu bilmiyorum.... değerli fikirlerinizi bekliyorum... simdiden hepinize tesekkürler... saygılarımla
[/QUOTE]

dostum ilk önce kendi görüşüm olarak unutmadan şunu söylemek istiyorum. o motorda 97 oktan yakıt kullanman hiçbir avantaj sağlamaz. bende 2009 octi 1.6 mpi var ona 95 oktan öneriyorlar. 97 oktanlık benzinin yanma ısısı yüksek olduğundan zamanla motoruna zarar verebilir. yarım depo benzin açıkçası viraj içerisinde düzenli yakıt akışını engel olacak kadar az değil. deoplar yatay yerleştirildiğinden yakıt bağlantısı her şekilde yeterli benzini alacaktır. ama bence de yakıttan olabilir. şahsen ben shell e güvenmiyorum. opet, bp ya da po yu öneririm.

hetepe senin olaya gelince acaba yakıt-hava karışımında bi sorun oluyor olabilir mi? yani içerideki oksijen miktarı kapalı otopark olduğundan egzoz gazıyla kirlenip azalıyor bu da senin motorunu etkiliyor olabilir mi?
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti cetrefilli » 28 Şub 2009, 11:54

cevap veren arkadaşlara tesekkür ediyorum sevgili alper kardeş klavuzda ve benzin kapağında 95 ve 97 oktan kullanılabileceği yazıyor... shell 97 oktanın içinde bulunan maddelerin olusan kurumları temizlemede yardımcı olduğu belirtiliyordu birazda o sebebten kullanıyordum yoksa banada sorarsan ne çekişte ne yakıt tüketiminde hissedilir bir fark yasamıyorum... senin görüsünüde dikkate alarak yeniden 95 oktana dönüp (belki farklı bir marka) aynı virajda yine deneyeceğim zaten herzaman yapmadığı için ve dediğin gibi yakıt deposuda yataysa o ana denk geliyordur hızla dönmekle alakası yoktur o halde tamamen yakıttan kaynaklanan bir durum olsa gerek değiştirince anlarız... Allah(c.c.) hepinizden razı olsun.... saygılarımla
cetrefilli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 12 Şub 2008, 15:00


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir