Skoda Elektrikli Klima Sistemleri

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Elektrikli Klima Sistemleri

İleti Nusreddin » 03 Nis 2009, 09:48

Mrh Arkadaşlar bir araştırma üzere bu siteye üye oldum. Araştırma konusu Alternatörün motora olan etkisi ile ilgili Siz değerli skodam sitesi üyesi ve skoda kullanıcıları Skodanın son çıkardığı araçlarda elektrikli kilima sistemleri kullanıldığı bilgisine ulaştım. Bu hangi araçlarda kullanılıyor detaylı bilgiler paylaşırsanız bana büyük çapta yardımcı olabilirsiniz.


Saygı ve Sevgilerimle...
 
Nusreddin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Nis 2009, 09:44

İleti hetepe » 03 Nis 2009, 10:51

Octavia, fabia, roomster, superb, yani tüm modellerde bu sistem var.Klima hem motor kasnağından, hem de elektrik destekli güç alıyor.Böylece motordan çekilecek HP minimuma iniyor.Bu sayede 1.2 lt lik motor bile klima kullanımına izin verebiliyor.Eskiden 1.6 lt lik araçlara bile klima büyük sorun oluyordu.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti mygokhan » 03 Nis 2009, 15:12

Bizim motorlar sadece kasnaktan güç almıyormu?
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti hetepe » 03 Nis 2009, 15:30

Detayını bilmemekle beraber, klima kompresörünün gücü sadece kasnaktan değil, elektrik destekli bir sistemden de aldığını biliyorum.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti RoadFighter » 03 Nis 2009, 17:59

Bizim önceki aracımız 2.0 Mazda 626 da bile klima açıldığında belirgin performans kaybı oluyordu.
 

Octavia'da  -1.6 motor ve ağır olmasına rağmen- klima açıldığında performans namına bir kayıp olmuyor hakkaten.

 

 

Bu gibi bir sistemde yakıt sarfiyatı da çok farketmiyor muhtemelen. (şehirler arası yolda seyrederken klima açıksa 1 lt ya farkediyor ya farketmiyor ort. tüketimde)

 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti kadir_ » 04 Nis 2009, 00:15

[quote="RoadFighter"]Bizim önceki aracımız 2.0 Mazda 626 da bile klima açıldığında belirgin performans kaybı oluyordu.
 

Octavia'da  -1.6 motor ve ağır olmasına rağmen- klima açıldığında performans namına bir kayıp olmuyor hakkaten.

 

 

Bu gibi bir sistemde yakıt sarfiyatı da çok farketmiyor muhtemelen. (şehirler arası yolda seyrederken klima açıksa 1 lt ya farkediyor ya farketmiyor ort. tüketimde)

 

 
[/QUOTE]

 
Ben hissetmiyorum anca motor soğuk olursa hissediliyor yada yüklü olunca araç

 

Tüketim konusunda katılıyorum gerçi menim uzun yol min tüketimim 8.7 kilima hep açık 1000 km de bunu aldım
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti RoadFighter » 06 Nis 2009, 16:20

Şehir içinde bu 1 lt. muhtemelen artıyor ama hiç tecrübe etmedim bunu.
 

Babam da hesap kitap işleri ile hiç uğraşmaz. Klimadan yana tek yorumu " şu polen filtresini değiştir koku yapıyor" :) (polen filtresinden ziyade havalandırma kanallarının dezenfekte edilmesi lazım)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti Nusreddin » 06 Nis 2009, 16:54

[quote="hetepe"]Octavia, fabia, roomster, superb, yani tüm modellerde bu sistem var.Klima hem motor kasnağından, hem de elektrik destekli güç alıyor.Böylece motordan çekilecek HP minimuma iniyor.Bu sayede 1.2 lt lik motor bile klima kullanımına izin verebiliyor.Eskiden 1.6 lt lik araçlara bile klima büyük sorun oluyordu.[/QUOTE]
 

 

Peki elektrikli klima sistemini açıklayan bir resim elinizde var ise paylaşırsan sevinirim.

 
Nusreddin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Nis 2009, 09:44

İleti hetepe » 06 Nis 2009, 17:05

[quote="Nusreddin"][quote="hetepe"]Octavia, fabia, roomster, superb, yani tüm modellerde bu sistem var.Klima hem motor kasnağından, hem de elektrik destekli güç alıyor.Böylece motordan çekilecek HP minimuma iniyor.Bu sayede 1.2 lt lik motor bile klima kullanımına izin verebiliyor.Eskiden 1.6 lt lik araçlara bile klima büyük sorun oluyordu.[/QUOTE]
 

 

Peki elektrikli klima sistemini açıklayan bir resim elinizde var ise paylaşırsan sevinirim.

 
[/QUOTE]
Ne yazık ki bu konu ile teknik detay içeren hiç bir dökümana sahip değilim.Benimki sadece kullanıcı düzeyinde bilgi.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti mbarman » 06 Nis 2009, 18:20

sistemin sadece kavraması elektrikli yani manyetik kavramadır. kompresör tahrikini direkt kayışla alır normalde kompresör kasnağı devamlı döner. klima devreye sokulunca manyetik kavrama kompresör ile kasnağı birleştirerek hareketi aktarır. skodada elektrik tahrikli kompresör yoktur. huyundai ve toyota gibi modellerde var. ama skodada yok. yanlışbilgi vemeyelim. bu konu geçen yılda işlemdi ve tartışıldı. ayrıca klima devreye girince ortalama tüketim tüm araçlarda %10 artar
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti mbarman » 06 Nis 2009, 18:27

ayrıca elektrikli klima bedava değildir. vermeden almak Allaha mahsustur. sonuçta klimanın çektiği kadar akımı yani gücü alternatör bir şekilde yerine koymak zorundadır. bunun içinde yine motordan en az %10 güç çekilir. elektrikli klimanın tek avantajı sabit devirde çalıştığı için sıcaklığı daha kolay sabit tutabilmesidir. mekanik kompresörlerde ise motor devri değişken olduğu için bu işlem genleşme valfini açılıp kapanması sayesinde sağlanır. bunu çok sıcak havalarda klima son kademede çalışırken ve araç rolentide iken çok rahat farkedebilirsiniz.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti Nusreddin » 06 Nis 2009, 18:56

[quote="mbarman"]sistemin sadece kavraması elektrikli yani manyetik kavramadır. kompresör tahrikini direkt kayışla alır normalde kompresör kasnağı devamlı döner. klima devreye sokulunca manyetik kavrama kompresör ile kasnağı birleştirerek hareketi aktarır. skodada elektrik tahrikli kompresör yoktur. huyundai ve toyota gibi modellerde var. ama skodada yok. yanlışbilgi vemeyelim. bu konu geçen yılda işlemdi ve tartışıldı. ayrıca klima devreye girince ortalama tüketim tüm araçlarda %10 artar[/QUOTE]
 

 

Bilgilerin için teşekkürler arkadaşım benim kesin bilgilere ihtiyacım var Hundai ve toyato da kullanıldığının kesin olduğunu belirtebilirmisin.

Saygı ve sevgilerimle...
Nusreddin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Nis 2009, 09:44


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir