ABS????

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ABS????

İleti FabiaComfort » 04 May 2009, 02:42

Arkadaşlar, ABS nin normal fren sistemine göre duruş mesafesini uzattığı konusunda birşeyler okumuştum bu konuda ne düşünüyorsunuz? Tabi ki hava şartları ve yol durumu çok etkili ama düz ve kuru bir asfalt düşümürsek sonuç ne olur??
 
FabiaComfort
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 24 Oca 2009, 22:26

İleti hakanerdogan » 04 May 2009, 17:08

düz ve kupkuru asfaltta evet biraz uzatabilir, ama size özgür manevra kabiliyeti sunar, gelgelelim, eş araçlarda ABS lisinin daha kısa mesafede durduğuna dair bir şeylerde hatırlıyorum. tam emin değilim fazla açıklık getiremeyeceğim. 

4 tekeri kilitlenmiş bir araçta direksiyon çevirmek ya işe yaramaz, yada savurur.

ıslak yahut gevşek zeminlerde ise kaykaycılık oynayan araçları çok görürüz, güzel lastikle ABS bu tip zeminlerde çok daha kısa mesafede durur.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti alpino » 04 May 2009, 18:49

tecrübeyle sabit ABS olan araçlar karlı zeminde daha zor duruyor. açıklaması şöyle.

ABS'siz araçta kazık fren yapınca lastikler kilitlenip kaymaya başlıyor. bu sırada lastiğin önünde kar birikerek bir takoz görevi görüyor ve araba duruyor.

ABS'li araçta frene bastığınızda lastikler dönmeye devam ediyor. bu nedenle kar lastiğin önünde birikemiyor ve arabayı frenleyemiyor ve araç ilerlemeye devam ediyor.

böyle bir durumda ABS'nin yararı: direksiyon hakimiyeti hala sizde. önünüzde bir nesne varsa ondan kaçma şansınız da var. ABS'siz araçta ise önünüzdeki nesne hareketli ise dua etmekten başka şansınız yok.

Fren mesafesine gelince. ABS'siz bir araçla kuru ve eğimsiz asfalt zeminde iyi lastiklerle 90 km/s hızla gidildiğini varsayalım. önünüze aniden bir cisim çıkıyor. yaya hayvan traktör vs. nesneyi gördüğünüz anda kronometre başladı.
- gözü nüz aldığı sinyali beyninize iletti ve beyin ayağınıza frene basma talimatını verdi. kaslar çalıştı ve fren pedalına bastınız. bu süre içerisinde aracınız 18,8 m yol aldı.
- lastikleriniz kilitlendi ve kaymaya başladı. hızınız düşüyor ve sonunda durdunuz. frene bastığınız andan durana kadar aracınız 53,1 m daha yol aldı.
Bu da toplamda 71,9 m eder. http://www.kgm.gov.tr/fr5.asp?tt=0604

şimdi ise ABS'li araç için aynı senaryoyu tekrarlayalım.
- cisim karşınıza çıktı gördünüz ve frene bastınız. beyniniz aynı hızda tepki verdi ve yine aracınız 18,8 m yol aldı.
- ABS devreye girdi ve aracınızı maksimum güç ile frenlemeye başladı. hızınız 90 km/s'ten durana kadar geçen sürede araç 37 m yol aldı.

Bu da toplamda 55,8 m eder. http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=303

yani ABS'li aracımız 90 km/s sabit hızla eğimsiz ve kuru asfalt bir zeminde iyi durumdaki lastikleri ile kazık fren yaptığında ABS'siz bir araca göre 16,1 m daha kısa mesafede duruyor.

ABS hakkında daha detaylı bilgi için:
http://www.skodam.com/forum_posts.asp?TID=1836

saygılar.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti hakanerdogan » 04 May 2009, 18:53

yazı güzel teşekkürler.


kar için öyle ise buz için ne diyebiliriz?
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti alpino » 04 May 2009, 18:56

Buz üstünde hiç denemedim açıkçası. ama cam gibi buz üzerinde isek abs li araçta olmayı tercih ederim. en azından sağa sola kaçma şansım var tabi esp'nin de yardımıyla. sonuçta takoz görevi görecek lastik önünde birikecek bişey yok bu durumda. araç dengesiz olarak kaymaya başlar. çok büyük ihtimalle kendi çevresinde bi kaç tur döner. varsa bi engele toslar yoksa bayağı bi kayar.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti hakanerdogan » 04 May 2009, 19:05

buzda kesinlikle ABS abicim. dediğin gibi kızaklayıp aşırı saçmalama eğilimi olmuyor. Ankarada kışı 05 üretim yaz lastiği ile geçiririm hep, ABS donda, 1.viteste, debyiyaja hiç basmadan çok verimli.

zemin öyle idi ki, viteste bıraktığım arabayı debriyaja basmayı unutarak çalıştırdım, çalıştı, ve 900 rpmde yerinde sayıyordu Smile böyle bir zemin için konuştum.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti alpino » 04 May 2009, 19:10

hehehehe. valla görmek isterdim o manzarayı :)

buz üzerinde paralel park için kolay yöntemi anlatayım.
1) geri vitese tak arabanın arkasını arkandaki araca ve kaldırıma uygun şekle getir ve dur.
2) el frenini çen direksiyonu kaldırımdan tarafa sonuna kadar çevir.
3) 1. vitese tak ve gazı kökle.

araba arkadan menteşeliymiş gibi ieri giriveriyo :)
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti hakanerdogan » 04 May 2009, 19:15

çok iyi Big%20smile

artı, park ettiğiniz yerden çıkmak için, 35 manevra istemiyorsanız, yine aynı şekilde, el freni+tam sağ/tam sol+kök gaz demiyimde yüksek gaz.

optimum otoparkında yer bulamayınca saçma bir yere durdum ve dödüğümde herkes yaptığımı yapmış, sıkışıp kalmıştım, artık annem gel gel yapıyordu o kadar rezillik... baktım çıkmıyor, yukarıdaki B planı Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti alpino » 04 May 2009, 19:22

tabiki. :) iki yöne de kullanılabilir bu yöntem.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti ayhani » 04 May 2009, 22:25

[quote="FabiaComfort"]Arkadaşlar, ABS nin normal fren sistemine göre duruş mesafesini uzattığı konusunda birşeyler okumuştum bu konuda ne düşünüyorsunuz? Tabi ki hava şartları ve yol durumu çok etkili ama düz ve kuru bir asfalt düşümürsek sonuç ne olur??
[/QUOTE]

LOLLOLLOL
Fren mesafesi artıyormu?
Arkadaşlar ABS öyle zırt pırt devreye girmiyorki  eğer abs devreye girmişse sert bir fren yapmışsınız demektir. O durumda zaten abs olmasa araba alır başını gider Ouch.
Yaklaşık 1500 kilo olan octide abs olmasa sert bir frende o kasa dururmu, hangi fren mesafesinden bahsediyorsunuz?

LOL
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti hakanerdogan » 04 May 2009, 22:28

[quote="ayhani"]
[quote="FabiaComfort"]Arkadaşlar, ABS nin normal fren sistemine göre duruş mesafesini uzattığı konusunda birşeyler okumuştum bu konuda ne düşünüyorsunuz? Tabi ki hava şartları ve yol durumu çok etkili ama düz ve kuru bir asfalt düşümürsek sonuç ne olur??
[/QUOTE]

LOLLOLLOL
Fren mesafesi artıyormu?
Arkadaşlar ABS öyle zırt pırt devreye girmiyorki  eğer abs devreye girmişse sert bir fren yapmışsınız demektir. O durumda zaten abs olmasa araba alır başını gider Ouch.
Yaklaşık 1500 kilo olan octide abs olmasa sert bir frende o kasa dururmu, hangi fren mesafesinden bahsediyorsunuz?

LOL[/QUOTE]


fazla ti'ye almışsınız, konumuz zaten minimum mesafede durmak, maximum fren performansını almak olunca, ister kuru ister ıslak zeminde olsun, frene kökleyeceğimiz için araç ya kızaklayacak, ABS li isede ABS yi illaki devreye sokacaktır.

yani ABS li araçta panik durumda, frene tam kuvvet bastığınızda, ABS kesinlikle devrede olacaktır zaten.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ayhani » 04 May 2009, 22:34

Hımm fazla tiye almışsam alınan arkadaşlardan özür dilerim.
Ama şu nokta gözden kaçmamalı kuru zeminde bile olsa günümüzde ortalama 1000-1500 kilo otomobiller abs devreye girecek kadar sert frende, araç az çok kayar. Bu da abs'nin uzattığı en fazla 20-30 cm mesafeden çok daha fazla olacaktır.
Ben octimi 1 yıldır kullanıyorum şimdiye kadar 1 kere abs devreye soktum. Trafik ışığında yeşilden sarı yanmadan direk kırmızıya geçti bende frene kökledim(arkam boştu). Eğer arabada abs olmasaydı eminimki araba kayarak karşıya geçecekti.
Demek istediğim belki abs 10-20 cm arttırıyor ama bu oran kesinlikle arabanın kaymasından çok daha az olacaktır.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti hakanerdogan » 04 May 2009, 22:44

elbette haklısınız. bunun envai çeşit etkeni var. her araçda çok farklı nitelikler sergilemesi doğal. ağırlık, lastik durumu, yol-hava durumu, yük durumu, asfalt cinsi.....vb....

mesela 1 kez devreye soktum demişsiniz, ben 38.000 kmlik aracımda rahat 50-60 kez sokmuşumdur. hafif ve ufak tekerlekli oluşu bile fark ettirir, lastiklerimin sert hamurlu oluşuda etkendir.


hatta dipnot edeyim, AVM otoparklarında yada kimi yollarda araçları yavaşlatmak için demir lokmalar olur sırayla dizili, ışıklı cinsleri mevcuttur, frene dokunup yavaşlayıp üstlerinden geçerken bende ABS hemen çalışıyor, yada yavaşlayıp bir çukura girerken teker hemen boşalıp ABS devreye sokabiliyor, yada askeriyedeki garajarın demir kapılarının tekerlerinin geçtiği demir rayda devreye giriyor.

ama zannetmem ki daha büyük tekerlekli ve daha ağır, geniş bir araçda daha kolay devreye girsin...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ayhani » 04 May 2009, 23:28

[quote="hakanerdogan"]elbette haklısınız. bunun envai çeşit etkeni var. her araçda çok farklı nitelikler sergilemesi doğal. ağırlık, lastik durumu, yol-hava durumu, yük durumu, asfalt cinsi.....vb....

mesela 1 kez devreye soktum demişsiniz, ben 38.000 kmlik aracımda rahat 50-60 kez sokmuşumdur. hafif ve ufak tekerlekli oluşu bile fark ettirir, lastiklerimin sert hamurlu oluşuda etkendir.


hatta dipnot edeyim, AVM otoparklarında yada kimi yollarda araçları yavaşlatmak için demir lokmalar olur sırayla dizili, ışıklı cinsleri mevcuttur, frene dokunup yavaşlayıp üstlerinden geçerken bende ABS hemen çalışıyor, yada yavaşlayıp bir çukura girerken teker hemen boşalıp ABS devreye sokabiliyor, yada askeriyedeki garajarın demir kapılarının tekerlerinin geçtiği demir rayda devreye giriyor.

Shocked Yeni birşey öğrenmiş oldum. Küçük arabalarda abs'nin bu kadar sık devreye girdiğini bilmiyordum. Şöyle bir düşününce mantıklı aslında.

ama zannetmem ki daha büyük tekerlekli ve daha ağır, geniş bir araçda daha kolay devreye girsin...

[/QUOTE]
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti hakanerdogan » 05 May 2009, 01:12

herkes için geçerlidir diye bir şey yok elbette, ben fabia kullanıyorum bende böyle olmuyor diyen elbette olur haklıdırda.

ama ben dediğimin arkasındayım, büyük diskli, büyük balatalı, büyük tekerli, ağır araçta daha zor devreye girer.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti alpino » 05 May 2009, 01:51

[quote="ayhani"]

Hımm fazla tiye almışsam alınan arkadaşlardan özür dilerim.Ama şu nokta gözden kaçmamalı kuru zeminde bile olsa günümüzde ortalama 1000-1500 kilo otomobiller abs devreye girecek kadar sert frende, araç az çok kayar. Bu da abs'nin uzattığı en fazla 20-30 cm mesafeden çok daha fazla olacaktır. Ben octimi 1 yıldır kullanıyorum şimdiye kadar 1 kere abs devreye soktum. Trafik ışığında yeşilden sarı yanmadan direk kırmızıya geçti bende frene kökledim(arkam boştu). Eğer arabada abs olmasaydı eminimki araba kayarak karşıya geçecekti.Demek istediğim belki abs 10-20 cm arttırıyor ama bu oran kesinlikle arabanın kaymasından çok daha az olacaktır.
[/QUOTE]

dostum tüm detaylı bilgiyi yukarıda verdim zaten. emin ol fren mesafen uzamıyor. kar üstünde farklı ama zaten onu da belirttim. 16 m kadar fark atıyor absli araçlar.

ama abs'nin önemi zaten kısa mesafede durmak değil direksiyon hakimiyeti vermek ve viraj içerisinde dahi aracı dengede tutmak. fren mesafesi abs olmadan kısa olsa ne olur ben önümdeki engelden kaçamadıktan sonra.

bu arada tüm dostlara tavsiye. yeni araç alırken tüm şartlarınızı zorlayın ve aracınızda esp olmasını sağlayın. gerçekten çok yararlı bir sistem
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir