Conta yaktı deyip ameliyata alıyorlar,dedim ama..

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Conta yaktı deyip ameliyata alıyorlar,dedim ama..

İleti sonerx » 22 May 2009, 01:28

Aracımın genleşme kabının ağzı taşlanmış ve kapakta rahatsız.Devamlı su atıyor.Tabi 90 derece üstünde. Bir ustaya biri vasıtasıyla gittim.Adam bir baktı conta yaktı dedi.Haydaaa.Moralim bozuldu.Neyse 1-2 saat sonra dürüstlüğünü öğrendiğim radyatörcüye gittim.o baktı ve kapaktan veya kabın ağzından dedi.O arada bir kaç usta daha aracımın başına birikti bir tanesi kapağı ve gerekiyorsa kutuyu değiş dedi.Adam ısrarla onu dedi ve çekip gitti.Dedim bu adam kim dediler motorcu.Derin bir soluk daha aldım.Velhasıl 20 tl ye orginal kapak ve 30 tl yede genleşme lkabı aldım deneme sürüşü yaptım ve sorun yok gibi.Yani su boşaltma olayı düzeldi.
Daha sonra ailemi alıp köye giderken dik bir rampayı çıkarken yine gösterge 100 lere dayandı dedim bu usta haklı galiba conta yaktı anlaşılan.indim baktım genleşme kabından su çıkmadı.Ohhh dedim.Düşündüm ki galiba sorun 88 derecelerde devreye girmeyen müşürde.Bazen o değerde açıyor fanı bazen daha geç açıyor.Şimdilik bu kadar...
 
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti RoadFighter » 22 May 2009, 01:40

Geçmiş olsun. İnş. hallolur sorununuz.

 

İmzanızdaki cümle de çok manidar hakkaten.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti ihsann » 22 May 2009, 01:52

Hiçbir zaman dört dörtlük, işini bilerek/severek yapan bir ustayla karşılaşmadım. Aracınızın sorunu varken yakından ilgilenirsiniz,ne olup bittiğini anlamaya çalışırsınız, uyuz olurlar,birşey söylediğinizde "Benden daha iyi mi bileceksin" tepkisiyle karşılaşmanız normaldir. Gerek yetkili servislerde,gerek sanayi çevresinde işini hakkıyla yapan usta sayısı yok denecek kadar az.. Eğer bilgim,biraz tecrübem olsaydı zorda kalmadıkça hiç kimseye ellettirmezdim aracımı.. İlla ki iyi usta vardır,onlarda bize denk gelmiyor sanırım :)
ihsann
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Arl 2008, 23:35

İleti sainz » 22 May 2009, 12:46

Geçmiş olsun.

[quote="sonerx"]...galiba sorun 88 derecelerde devreye girmeyen müşürde.Bazen o değerde açıyor fanı bazen daha geç açıyor...[/QUOTE]

88°C' de açan termostattır. Fan müşirinin 92°C' de açılması gerekir. Her iki parça da zamanla özelliklerini yitirerek daha yüksek sıcaklıklarda kumanda edebilirler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sonerx » 22 May 2009, 21:06

[quote="sainz"]
Geçmiş olsun.

[quote="sonerx"]...galiba sorun 88 derecelerde devreye girmeyen müşürde.Bazen o değerde açıyor fanı bazen daha geç açıyor...[/QUOTE]

88°C' de açan termostattır. Fan müşirinin 92°C' de açılması gerekir. Her iki parça da zamanla özelliklerini yitirerek daha yüksek sıcaklıklarda kumanda edebilirler.
[/QUOTE]
HAKLISIN SANIRIM.

AYRICA İYİ VE dürüst!!! USTA ARYANLARA TAVSİYEM ŞU:ÇEVRENİZDEKİ YAŞLI SEVDİKLERİNİZDEN REFERANS ALIN VE ÖYLE GİDİN.

Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti mahmutvet » 22 May 2009, 23:45

bu durumu bizzat yaşadım. ama silindir kapak contası değiştikten sonra araba yine hararet yapınca; daha önceden lada forumunda benzer bir durumla karşılaşan bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine radyatör tahliye kabının kapağını değiştirdim. o günden beri ne su kaynatma kaldı nede su eksiltme. ama arada silindir kapak contasının değişmesi ve hazır açılmışken trigeri vs. de değişelim diye triger kayışının sentesinin kaçırılması ve sonra tekrardan ayarlanmaya çalışılması yanıma kar kaldı. biraz parayla tecrübeyi satın almış oldum.
mahmutvet
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Ağu 2007, 12:10

İleti sonerx » 06 Haz 2009, 22:29

[quote="sonerx"] Aracımın genleşme kabının ağzı taşlanmış ve kapakta rahatsız.Devamlı su atıyor.Tabi 90 derece üstünde. Bir ustaya biri vasıtasıyla gittim.Adam bir baktı conta yaktı dedi.Haydaaa.Moralim bozuldu.Neyse 1-2 saat sonra dürüstlüğünü öğrendiğim radyatörcüye gittim.o baktı ve kapaktan veya kabın ağzından dedi.O arada bir kaç usta daha aracımın başına birikti bir tanesi kapağı ve gerekiyorsa kutuyu değiş dedi.Adam ısrarla onu dedi ve çekip gitti.Dedim bu adam kim dediler motorcu.Derin bir soluk daha aldım.Velhasıl 20 tl ye orginal kapak ve 30 tl yede genleşme lkabı aldım deneme sürüşü yaptım ve sorun yok gibi.Yani su boşaltma olayı düzeldi.
Daha sonra ailemi alıp köye giderken dik bir rampayı çıkarken yine gösterge 100 lere dayandı dedim bu usta haklı galiba conta yaktı anlaşılan.indim baktım genleşme kabından su çıkmadı.Ohhh dedim.Düşündüm ki galiba sorun 88 derecelerde devreye girmeyen müşürde.Bazen o değerde açıyor fanı bazen daha geç açıyor.Şimdilik bu kadar...
[/QUOTE]

Arkadaşlar
en sonunda o güvenmediğim ustanın dediği çıktı.Ve su eksiltme nedeni conta yakma dahası üst kapak cürüme ve kaynak yapılması. -- 70 tl kaynak,30 taşlama,50 tl orjinal contalar-20 tl 3litre antifiriz,80 tl işçilik.Ödedik rahatladık.Ayrıca 92-87 müşür fanı çok kısa soğutuyor ve herareti önlemede yetersiz kalıyor. yine 88-62 ye geçtim ve rahatladım:
İşte bir günün hikayesi.Az öncede bilgisayarı tamirden aldım anakart yenilendi 115tl +20 tl zorunlu format.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti turuncuklu » 07 Haz 2009, 11:55

   Soner bu aralar baya bi masraftasın anlaşılan.Bu conta yakma olayı Müşürün zamanında fanı açmamasındanmı kaynaklanıyor yoksa aracın susuz kalmasındanmı?
turuncuklu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ağu 2007, 22:19

İleti sonerx » 07 Haz 2009, 14:50

fan açılmayınca hararet yapıyor ve su kapaktan buhar olarak ucuyor dolayısıyla ikiside birbiriyle yardımlaşarak contayı ve mnotoru haşlıyorlar.
Yani şu arabalara fan açılmama ve su eksiltme göstergesini neden koymazlar anlamam. Yenilerde var sanırım.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir