Dizel Motorlar Daha Mı Hızlı?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Dizel Motorlar Daha Mı Hızlı?

İleti sainz » 27 May 2009, 17:47


Dizel motorlar daha mı hızlı?


Soru:


Son zamanlarda bazı test ve karşılaştırmalarda dizel motorlu araçların 0-100 km/s hızlanmalarının, benzinli modellerden daha kısa sürede tamamladığını görüyorum. Acaba bunun nedeni nedir? Böyle bir şey mümkün mü?


 


Cevap:


Dizel motorlar çalışma prensipleri ve üretim özellikleri olarak ani hızlanmaları yavaş olan motorlardır. Bu da öncelikle dizel motorların yüksek sıkıştırma oranı ve işletim prensipleri nedeni ile ağır çevirim malzemelerinden üretilmeleri ile alakalıdır.
Ancak son yıllarda dizel motorları üretim ve işletim sistemlerinde varılan son nokta, turbonun vazgeçilmez bir aşırı besleme olduğu, ayrıca elektronik işletim sistemlerinden common-rail teknolojisinin sağladığı ataklık ve yakıt kontrolünün üst düzeylere taşınması ciddi farklılıklar yarattı. Bu farklılıkları nitelersek yüksek devirler çevirmeye uygun olmayan bu motorların turbonun da yardımı ile ürettikleri yüksek torkun çok düşük devirlerden itibaren kullanışlı hale gelmesi ve aktarma organlarının da bu
devir bantlarına uygun tasarlanması ile son yıllarda benzinli motorlardan da hızlı ve güçlü üretimlere imza atılmaya başlandı.
Konuyu örneklersek BMW 120i benzinli aracın 0-100 km/s hızlanması 8.7 sn, aynı aracın 2 litre dizel motorlu versiyonunla ise 7.9 sn'dir.


 


Alıntı : http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam ... p?cid=8638


 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AV-2006 » 27 May 2009, 18:24

Eranın 110 hp 240 newton luk 1.5crdi motorunu kullanma şansım oldu.Bu motorun bir çok benzinli motordan seri ve hızlı olduğu bir gerçek.Hemde sessiz.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti MEGAN » 27 May 2009, 18:43

TAMAMEN TORK İLE ALAKALI BİŞİ..
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti mbarman » 27 May 2009, 18:58

tork=seri kalkış ve ara hızlanma
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti MEGAN » 27 May 2009, 20:41

[quote="mbarman"]tork=seri kalkış ve ara hızlanma[/QUOTE]
TORK= ARAÇLARIN MOTORLARINDAKİ PİSTONLARIN UZUNLUĞU VE KISALIĞINDAN OLUŞAN GÜÇ TÜR MOTOR GÜCÜ + TORK YANİ PİSTON KOLLARININ UZUNLUĞU AYRINTILI AÇIKLAMA İSTERSENİZ YAZİM DEVAMINI ?
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti mbarman » 28 May 2009, 10:34

[quote="MEGAN"][quote="mbarman"]tork=seri kalkış ve ara hızlanma[/QUOTE]
TORK= ARAÇLARIN MOTORLARINDAKİ PİSTONLARIN UZUNLUĞU VE KISALIĞINDAN OLUŞAN GÜÇ TÜR MOTOR GÜCÜ + TORK YANİ PİSTON KOLLARININ UZUNLUĞU AYRINTILI AÇIKLAMA İSTERSENİZ YAZİM DEVAMINI ?

[/QUOTE]


bu açıklama alıntı yaptığına göre banaydı.

ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti MEGAN » 28 May 2009, 15:06

[quote="mbarman"][quote="MEGAN"][quote="mbarman"]tork=seri kalkış ve ara hızlanma[/QUOTE]
TORK= ARAÇLARIN MOTORLARINDAKİ PİSTONLARIN UZUNLUĞU VE KISALIĞINDAN OLUŞAN GÜÇ TÜR MOTOR GÜCÜ + TORK YANİ PİSTON KOLLARININ UZUNLUĞU AYRINTILI AÇIKLAMA İSTERSENİZ YAZİM DEVAMINI ?

[/QUOTE]


bu açıklama alıntı yaptığına göre banaydı.

[/QUOTE]
sizin anlattığınız yanıltıcı bir tork anlatımı sizin anlattığınız torkun görevi ben ise torkun kendisini anlattım yani sizinki sonuç oluyo tork sonucu hız oluşur ama tork demek güc demek bi neviii...
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti iceman70 » 28 May 2009, 15:10

nedeni açık tork tork tork Big%20smile ve son zamanlardaki dizel motorları yüksek devir çevirebiliyor artık ama maksimum suratte benzine yetişemezler ama sölye 9bin devirlik benzin motoru olcak dizeli adam yerine koymamLOL
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti delidolu » 28 May 2009, 15:22

Tork konusunda esprili bir bilimsel yazı var.

http://www.antrak.org.tr/gazete/051999/sinan.htm

Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti iceman70 » 28 May 2009, 15:30

dünyanın en güçlü dizel motoru ise tabi araçta kullanılan audi'nin v12 tdi motoru 1000nm tork üretiyor ki bu tork heralde gaza basınca koltuğa çiviler insanıLOL düşünüyorumda bizim fabia'larda 126nm tork'a göre farkı :D ayrıca bu motor audi r10 le mans aracında geliştirildi ve kullanıldı.

iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti oguz » 28 May 2009, 15:56

q7 v12 tdi çok farklı bişey:) o ayrı normaller ayrı:) yeni nesil dizellerin ara hızlanmalarının güçlü olmlası tamamen torq la alakalı oldğunu hepimiz biliyoruz.yani zaten dizel motorlar hep yük taşımak vb amaçlar da kullanılmak için üretiliyorlardı.yada agır kasa arabalarda. yani amaç daha fazla güç. bide üstüne turbolar eklendi. 2000 devirde max torq üreten motor ki benzinliden neredeyse bi kat fazla üretiyorlar ara hızlanmalarının yada kalkışlarının daha kısa sürede olması muhtemel:) onlara bi rakip çıktı işte oda tsi:)


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti hakanerdogan » 28 May 2009, 19:16

bu konuyu çok tartıştık... başı sonu belli... her ikisininde (benzinli, dizel) tadı ayrı. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ozzgurr » 29 May 2009, 01:42

güç=tork     hız= beygir gücü   dizelin benzinin hızına yetişmesi mümkün değil bana göre hatta bir ara forumda da yazılmıstı dizel araba her zaman rampada benzinlinin anahtarını alır ama düzde geri verir demişti biri LOL  çokda doğru söylemiştiBig%20smile
ozzgurr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Kas 2007, 02:02

İleti MEGAN » 29 May 2009, 01:49

[quote="ozzgurr"]güç=tork     hız= beygir gücü   dizelin benzinin hızına yetişmesi mümkün değil bana göre hatta bir ara forumda da yazılmıstı dizel araba her zaman rampada benzinlinin anahtarını alır ama düzde geri verir demişti biri LOL  çokda doğru söylemiştiBig%20smile[/QUOTE]

'' dizel araba her zaman rampada benzinlinin anahtarını alır ama düzde geri verir  '' o konu şöyle :D dizelin belirbi bi gücü var o gücten taviz vermiyor düz dede rampadada :D benzinli ise sadece yokuşta yüklüyse taviz vermiyor yoksa ben benzinli araç üstüne yokuşu tırmacak yakıt tanımıyorum ... Benzinli araç daha seridir. yük meselesi değiştirebilir bunu
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti ozzgurr » 02 Haz 2009, 15:33

[quote="MEGAN"][quote="ozzgurr"]güç=tork     hız= beygir gücü   dizelin benzinin hızına yetişmesi mümkün değil bana göre hatta bir ara forumda da yazılmıstı dizel araba her zaman rampada benzinlinin anahtarını alır ama düzde geri verir demişti biri LOL  çokda doğru söylemiştiBig%20smile[/QUOTE]

'' dizel araba her zaman rampada benzinlinin anahtarını alır ama düzde geri verir  '' o konu şöyle :D dizelin belirbi bi gücü var o gücten taviz vermiyor düz dede rampadada :D benzinli ise sadece yokuşta yüklüyse taviz vermiyor yoksa ben benzinli araç üstüne yokuşu tırmacak yakıt tanımıyorum ... Benzinli araç daha seridir. yük meselesi değiştirebilir bunu
[/QUOTE]
çok doğru ben birçok dizele toz yutturdum rampadaLOL ama arabayı yüksek devirde kullanmak zorunda kaldıgım için benzini emdi mubarekLOLLOL ama dizelin çıkısı zorlanmadan düşük devirde oldugu için onu belirtmek istedim..Smile
ozzgurr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Kas 2007, 02:02

İleti AV-2006 » 02 Haz 2009, 23:58

bence dizel motor artık düzde de benzinliye rakip.Geçen hafta tavşanlıya (Kütahya)giderken Audi A3 1.6 ile 200 km süratle aynı yolu paylaştık.Bence onunda gidebileceği oydu..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti hakanerdogan » 03 Haz 2009, 00:17

hacimden tutun teknolojiye kadar geniş bir yelpazede çeşitleri var bu motorların artık. turboydu, kompressordü, superchargedı derken olay aşıldı...

yarıştırmaksızın şunu söyleyebilirim ki ben 6V 3 silindirli 1.4 dizel arabamla 200 le gidiyorsam olay bitmiştir.

benzinli hızlı seri sessiz eyvallah, ama dizel benzinlinin 6000 devirde yaptığını 3500 devirde yapıyor. havayı daha az kirletiyor.

benzinli 20-25 kuruşa giderken dizel 9-11 kuruşlarda. LPG takıpda sanayide ustalarla akraba olmayanda pek azdır. tamam sorunsuzu vardır ama az, sorunlusu 5 e katlar... kokuydu, tankdı bagajdı vs... derken tatsız bir şey bence.


herkesin motor tercihine saygı duyarım elbette. hepsinin ayrı ayrı avantajları var. LPG bile tercih edebilirim yerine göre büyük hacim lüks araçta. ama henüz değil.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir