FSI MOTORLARI SORUNLU MU?..

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FSI MOTORLARI SORUNLU MU?..

İleti isikayhan » 28 May 2009, 18:39

http://www.otomobilgazetesi.com/otomobil.php?id=6549






 


VW FSI MOTORLARI SORUNLU MU?..


Uzun bir süredir VW’nin başta Golf olmak üzere tüm FSI motorlarındaki sorunlar tartışılıyor. Ahmet Çelik yazdı.


VW%20FSI%20MOTORLARI%20SORUNLU%20MU?..%20

VW FSI MOTORLARI SORUNLU MU?..






Bir süredir ciddi internet sitelerinin forumlarında VW’nin özellikle Golf modellerindeki FSI motorlar tartışılıyor. Depo kapağında yazılı olduğu iddia edilen 95/98 oktan benzin kullanın ibaresi, birçok tüketiciyi mağdur etmiş. Düşük oktan benzin kullanılmasıyla bir süre sonra ortalığın FSI motor mezarlığına döneceği bile iddia ediliyor. Benzin aldıktan sonra oktan arttırıcı özel maddeler de kulandığını söyleyşenlerin sayısı hiç de az değil. Özellikle çekiş güacünün düştüğü, avansın, motor sesinin artığı şikayetlerin başında geliyor. Vwturk.com sitesindeki forumlarla uzun uzun tartışılan bu konu hakkında özellikle Golf kullanıcılarından bana da şikayet geldi. Örneğin o forumda yazılan şikayetlerin en etkileyicisi : “

Depo kapağınızın üzerinde 98 büyük puntolarla yazmıyor mu Üzerinde Premium Super Plus Unleaded yazmıyor mu? google'a Premimum Super Plus Unleaded yazıp aratırsanız, üreticinin hangi yakıtı minimum olarak önerdiğini göreceksiniz. Bazı FSI'larda durum değişikse bilemem, benim şimdiye kadar araştırıp gördüğüm tüm araçlar böyle. Düşük oktanda bahsettiğiniz regülasyonda haklısınız. FSI'ın çok gelişmiş bir ECU'su ve her silindiri kontrol eden bir avans regülatörü var. Vuruntu sensörleri erken ya da geç patlamayı tespit ettiğinde hemen yakıt hava ve ateşleme dengesini ayarlıyor ve vuruntuyu kesiyor. Bu ayarlama sonrasında da motor gücünüzden yiyorsunuz. 95 oktan yakıt ile makinanızdan aldığınız performans, yakıt ekonomisi, dolayısıyla yanma verimliliği ayrıca titreşimsiz çalışma ve motor gürültüsü gibi değerler asla aynı olmaz olamaz. Bu konuda çok ders çalıştım 2 yıldan uzun süredir. Özetle şunu da izah etmek gerek, esasen boşuna bir şeyi savunuyor görülebilirim, zira artık Türkiye'de Avrupa'da bulunan Super Plus Premium 98 yok. Shell'de 100 oktan vardı. Rekabet kuruluna şikayetler ve talep doğrultusunda kaldırdılar. Hepimiz 95 veya 97'ye mahkumuz. İstediğinizi seçin kullanın. Bana sorarsanız napıyorum diye, bildiğim çok iyi 2 markanın oktan artırıcılarından aldım evimde bagajımda oktan artırıcılarımı saklıyorum her depoya katıyorm ve shell 97 kullanıyorum. Petrol ofisi ve BP'de oldukça iyi verimlilik verdi denediğimde. Bana karşı gelin ya da gelmeyin diye söylemiyorum, sadece bir deneyin, öneriyorum size. 1.6 FSI Aracınızı 97 oktan ile fulleyip kaliteli bir oktan artırıcı doldurun 30 km yol aldıktan sonra aracınızı denemeye başlayın, söz ettiğim şeyi yaşayarak görün.”


Efsane otomobil Golf’ün bence en iyi motorlarından biri olduğuna inandığım FSI hakkında bu tür şikayetlerin olmasını ben de yadırgadım. Ancak kullanıcıların bu tür ciddi şikayetlerinin olması da gerçekten düşündürücü. Vwturk.com’un forumuna VW yetkilileri açıklayıcı bir yanıt göndermemişler ama belki bu yazıma bin yanıt gönderirler. VW ve özellikle de Golf kullanıcılarının dikkatine.


Haber Tarihi: 28.05.2009

 
Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir.

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

M.Niyazi Saral
Kullanıcı avatarı
isikayhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 815
Kayıt: 18 Tem 2007, 03:13
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Octavia 2009 1.6 MPI Facelift Elegance Tipt.

İleti RoadFighter » 29 May 2009, 00:49

48500 km'deki FSI aracımızı neredeyse 4 yıldır kullanıyoruz.
 

Aracı aldığımız ilk yıl hep 98 oktan yakıt kullandık. Son 2.5 yıldır ise ekseriyette 95 oktan kullanıyoruz ve aracımızda bir sorun yok çok şükür.

 

Ama 1 yılını doldurmadığı halde sorun çıkartan FSI'lar gördüm forumlarda. (98 oktan ve bilindik bir yerden alınan benzin kullanılmasına rağmen!)

 

Ülkemizdeki A5 FSI'larda galiba pek sorun yok. Ya da VW'nin FSI'ları daha yaygın olduğu için onların sorunları duyulabiliyor.

 

 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti fmaka » 29 May 2009, 16:40

[quote="RoadFighter"]48500 km'deki FSI aracımızı neredeyse 4 yıldır kullanıyoruz.
 

Aracı aldığımız ilk yıl hep 98 oktan yakıt kullandık. Son 2.5 yıldır ise ekseriyette 95 oktan kullanıyoruz ve aracımızda bir sorun yok çok şükür.

 

Ama 1 yılını doldurmadığı halde sorun çıkartan FSI'lar gördüm forumlarda. (98 oktan ve bilindik bir yerden alınan benzin kullanılmasına rağmen!)

 

Ülkemizdeki A5 FSI'larda galiba pek sorun yok. Ya da VW'nin FSI'ları daha yaygın olduğu için onların sorunları duyulabiliyor.

 

 
[/QUOTE]
 

bence ilk etmen yakıt. sonra kullanım olabılrı ş .içi yada ş.dışı diye.

w,vw nin modelleri piyasada bol olduğu için servis yada kullanım şikayetleri daha çok oalcaktır kanısındayım.birde FSI sorunlu motor olsa TSI yi nasıl kullanacağız gelse de kullansak diye 4 gözle beklediğimiz?avrupadada FSI motorlar daha yogun.onuda unutmamak lazım.
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir