Motoru durdurup, vitesle rampa inmek!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Motoru durdurup, vitesle rampa inmek!

İleti sonerx » 08 Haz 2009, 17:44



arkadaşlar ,

Bana hafta sonu bir usta (radyatörcü)bu şekilde rampa aşağı yakıt bitince indiğini söyledi.Daha doğrusu arabanın hararetini sınamak için dik bir dağ yoluna girdik,ben ona yakıtın yetmeyebileceğini söyledim. O da bana dedi ki:"Sorun değil yakıt biterse 3. vitesle aşağı şehre kadar güvenle ineriz,bu şekilde çok indik "dedi .
Ben de bugün okul yolu dönüşü denedim sonuç çok ilginç geldi bana ve çok şaşırdım.

Rampa aşağı inerken motoru stop ettim fakat bu durumda anahtar kontaktan çıkartılmaz.Yani kontak KAPALI ama anahtar orada takılı oldukca direksiyon kilitlenmez. (Kaynak internet ve uygulamalarım)
Şaşırma nedenim arabanın tıpkı çalışıyor gibi kompresörde kalması daha ilginci frenin pamuk gibi yumuşak kalması.Geçicidir dedim ama fren rampayı indikçe hiç değişmedi yine pamuk gibi kalmaya devam etti.

Googlede araştırdım bu konuda pek bişiy bulamadım,acaba benim buluşum mu bu?:)
 
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti hetepe » 08 Haz 2009, 17:47

Motor stop ve viteste inme yanma odalarına giren yakıt, yanmadan egzoz sibobuyla katalizöre girer, oradan da son susturucu ve dışarı.: Sonuçta katalizör zarar görür.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4254
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti delidolu » 08 Haz 2009, 18:00

[quote="sonerx"]Bu konuda tecrübesi olan var mı? Sakıncası var mıdır.?

**Vitesle inerken motor freni ve ayak freninin normal çalışmaya devam etmesi hakkında ne diyebiliriz?

Yakıt bittiğinde rampa aşağı inmenin tek yolu bu mu?[/QUOTE]

yakıt bittiğinde motor durur, direksiyon klitlenir, motorve ayak freni devre dışı kalır. değil yokuş aşağı araç düz yolda bile gitmez..

bu yazdıklarım şaka gibi.. yoksa ben mi ne istendiğini anlamadım!

Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti alpko » 08 Haz 2009, 18:03

[quote="delidolu"]
[quote="sonerx"]Bu konuda tecrübesi olan var mı? Sakıncası var mıdır.?



**Vitesle inerken motor freni ve ayak freninin normal çalışmaya devam etmesi hakkında ne diyebiliriz?



Yakıt bittiğinde rampa aşağı inmenin tek yolu bu mu?[/QUOTE]

yakıt bittiğinde motor durur, direksiyon klitlenir, motorve ayak freni devre dışı kalır. değil yokuş aşağı araç düz yolda bile gitmez..

bu yazdıklarım şaka gibi.. yoksa ben mi ne istendiğini anlamadım!

[/QUOTE]

direksiyon kilitlenir yokus asagi fren de kilitlense vurup durursun ancak:)
alpko
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Eyl 2008, 19:37

İleti mbarman » 08 Haz 2009, 18:08

ewet dediğiniz yöntem en güvenli yoldur. karadeniz yollarını bilmeyen arkadaşlar fikir yürütmekte zorlanabilir. yakıt bitse bile rampa aşağı indiğiniz için araç viteste olduğundan motor çalışıyormuş gibi kuvvetlerin etkisinde kalır. motor vakum üretmeye ve hidrolik direksiyon için güç üretmeye devam ettiği için bu şekilde inmek güvenli ve sorunsuzdur. ama bu sorunsuzluk diesel araçlar için geçerli değildir. diesel araçların yakıt pompa sistemlerinin zarar görmemesi için kesinlikle yakıtsız motorun hareket ettirilmemesi gereklidir.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti delidolu » 08 Haz 2009, 18:13

Direksiyon kilitlenmiyor yani?

İlginç...Confused

Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti mbarman » 08 Haz 2009, 18:16

ewet kasnak tahrikli hidrolik direksiyon motor döndüğü sürece, elektrik yardımlı direksiyon kontak açık kaldığı ve motor döndüğü sürece kilitlenmez

ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti hakanerdogan » 08 Haz 2009, 18:25

bizim ranger thunderda amcam yapardı, inişe gelince motoru kontaktan kapayıp sadece kontağı açık bırakırdı, frenede bişey olmuyordu direksiyonada. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti yexplorer » 08 Haz 2009, 18:33

yakıt bitmeden dediğiniz doğrudur ancak yakıt bitince sıkıntı olur
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti MEGAN » 08 Haz 2009, 18:47

sal gitsin abim çarpınca ses gelir :D
-Skoda Octavia A5 1.6 FSI //
-34 EU 8105
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
Kullanıcı avatarı
MEGAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Arl 2008, 00:27
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: PEUGEOT 307 1.6//MAKYAJLI ALP BEYAZI // 34 EU 8105

İleti mbarman » 08 Haz 2009, 19:02

[quote="yexplorer"]yakıt bitmeden dediğiniz doğrudur ancak yakıt bitince sıkıntı olur [/QUOTE]


mesela?????????

ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti yexplorer » 08 Haz 2009, 19:07

sallanırken benzin olması durumunda gerektiğinde yakıt gönderip normal işleve devam eder ama benzin olmadığı zaman direksiyon hidroliği çalışmaz

yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti mbarman » 08 Haz 2009, 19:16

benzin ve direksiyon hidroliği. bağlantı kuramadım. açıklamaları bekliyoruz.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti sonerx » 08 Haz 2009, 19:17

arkadaşlar bu,

Bana hafta sonu bir usta (radyatörcü)bu şekilde rampa aşağı yakıt bitince indiğini söyledi.Daha doğrusu arabanın hararetini sınamak için dik bir dağ yoluna vurduk.ben ona yakıt yetmez daha gitmezsek dedim.Çünkü çok yükseldik. Neyse bana dedi ki:"sorun değil yakıt biterse 3. vitesle aşağı şehre kadar güvenle ineriz,bu şekilde çok indik "dedi .
Ben de bugün okul yolu dönüşü denedim sonuç çok ilginç geldi bana ve çok şaşırdım.

Rampa aşağı inerken motoru stop ettim fakat bu durumda anahtar kontakjtan çıkartılmaz.Yani kontak KAPALI ama anahtar orada takılı oldukca direksiyon kilitlenmez. (Kaynak internet ve uygulamalarım)
Şaşırma nedenim arabanın tıpkı çalışıyor gibi kompresörde kalması daha ilginci frenin pamuk gibi yumuşak kalması.Geçicidir dedim ama fren rampayı indikçe hiç değişmedi yine pamuk gibi kalmaya devam etti.
Googlede araştırdım bu konuda pek bişiy bulamadım,acaba benim buluşum mu bu?:)
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sonerx » 08 Haz 2009, 20:42

[quote="sonerx"] Bu konuda tecrübesi olan var mı? Sakıncası var mıdır.?

**Vitesle inerken motor freni ve ayak freninin normal çalışmaya devam etmesi hakkında ne diyebiliriz?

Yakıt bittiğinde rampa aşağı inmenin tek yolu bu mu?[/QUOTE]


arkadaşlar bu,

Bana hafta sonu bir usta (radyatörcü)bu şekilde rampa aşağı yakıt bitince indiğini söyledi.Daha doğrusu arabanın hararetini sınamak için dik bir dağ yoluna vurduk.ben ona yakıt yetmez daha gitmezsek dedim.Çünkü çok yükseldik. Neyse bana dedi ki:"sorun değil yakıt biterse 3. vitesle aşağı şehre kadar güvenle ineriz,bu şekilde çok indik "dedi .
Ben de bugün okul yolu dönüşü denedim sonuç çok ilginç geldi bana ve çok şaşırdım.

Rampa aşağı inerken motoru stop ettim fakat bu durumda anahtar kontakjtan çıkartılmaz.Yani kontak KAPALI ama anahtar orada takılı oldukca direksiyon kilitlenmez. (Kaynak internet ve uygulamalarım)
Şaşırma nedenim arabanın tıpkı çalışıyor gibi kompresörde kalması daha ilginci frenin pamuk gibi yumuşak kalması.Geçicidir dedim ama fren rampayı indikçe hiç değişmedi yine pamuk gibi kalmaya devam etti.
Googlede araştırdım bu konuda pek bişiy bulamadım,acaba benim buluşum mu bu?:)
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti AhmetH » 08 Haz 2009, 21:53

enteresan olayların tecrübeyle  bulunması  çok hoş  oluyor.
 

bunu  yıllardır  yaparım  ben  ortamı müsait oldukça. dijital kilometre sayaçlı arabalarda kilometrede  yazmaz  hatta böyle  yapınca

 

direksiyon kilitlenmez.

motor döndüğünden vakum üretmeye devam eder fren şişmez

ama abs varsa abs  çalışmaz.

motor yakıt yakmadığından  katalizörük sorunda olmaz

 

yakıt bittiğinde rampa inmenmin bir nevi yoludur evet.

 

sürekli motor freninde  kalmak istemiyorsanız  boşa alırsınız   yada  debriyaja  basarsınız  hızlandığı kadar  hızlanır..

fren  şişince  vitesi  4 e  yada  5 e  takıp  1-2  saniye  motoru  döndürseniz  yine  fren  kendine  gelir.

 

tecrübe  ister  ama  ezberden  gideyim  derseniz  ne yapacağınızı  şaşırabilirsiniz.

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti baho06 » 08 Haz 2009, 22:13

motoru şanzımanı  riske atmaya gerek yok.ince ince el freniyle inceksin
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti AhmetH » 08 Haz 2009, 22:24

yok  hiç alakası  yok  motor  şanzıman  kontak açıkken  ne kadar  yüke  giriyorsa  kapalıykende aynı yüke  girer  hiç bir fark yok..
 

düşünün  kontak  açık  buji  kıvılcım  çakıyor  kontak  kapalı  kıvılcım  çakmıyor  o kadar  başka  büyük  fark  yok..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir