Motoru durdurup, vitesle rampa inmek!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Motoru durdurup, vitesle rampa inmek!

İleti sonerx » 08 Haz 2009, 23:00

[quote="AhmetH"] enteresan olayların tecrübeyle  bulunması  çok hoş  oluyor.
 

bunu  yıllardır  yaparım  ben  ortamı müsait oldukça. dijital kilometre sayaçlı arabalarda kilometrede  yazmaz  hatta böyle  yapınca

 

direksiyon kilitlenmez.

motor döndüğünden vakum üretmeye devam eder fren şişmez

ama abs varsa abs  çalışmaz.

motor yakıt yakmadığından  katalizörük sorunda olmaz

 

yakıt bittiğinde rampa inmenmin bir nevi yoludur evet.

 

sürekli motor freninde  kalmak istemiyorsanız  boşa alırsınız   yada  debriyaja  basarsınız  hızlandığı kadar  hızlanır..

fren  şişince  vitesi  4 e  yada  5 e  takıp  1-2  saniye  motoru  döndürseniz  yine  fren  kendine  gelir.

 

tecrübe  ister  ama  ezberden  gideyim  derseniz  ne yapacağınızı  şaşırabilirsiniz.

 
[/QUOTE] Bunu bilmemiz 2000 m rakımdaki yayladan şehre ininceye kadar motor çalıştırmadan gideriz artık.2. vites inerken yola göre yavaşlama oldumu at ayğını debriyaja biraz hız lansın ve rampa dikleşince çek ayağını kompresöre binsin. Öyle motor çalışıyor rölantide iniyorsun ve yakıt harçamıyor muş,o zaman patlama sesleri nerden geliyor peki.Ama stop metmiş motordan motor sesi gelmiyor
 
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti baho06 » 09 Haz 2009, 00:13

[quote="AhmetH"]yok  hiç alakası  yok  motor  şanzıman  kontak açıkken  ne kadar  yüke  giriyorsa  kapalıykende aynı yüke  girer  hiç bir fark yok..
 

düşünün  kontak  açık  buji  kıvılcım  çakıyor  kontak  kapalı  kıvılcım  çakmıyor  o kadar  başka  büyük  fark  yok..
[/QUOTE] şef anlamadığım nokta motor yağlama yaparmı çalışmazken.yaparsa sorun yok lakin yapmazsa.....hadi gel köyümüze geri dönelim fadimenin düğününde halay çekelim.abooooooooooo
baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti AhmetH » 09 Haz 2009, 00:16

[quote="baho06"][quote="AhmetH"]yok  hiç alakası  yok  motor  şanzıman  kontak açıkken  ne kadar  yüke  giriyorsa  kapalıykende aynı yüke  girer  hiç bir fark yok..
 

düşünün  kontak  açık  buji  kıvılcım  çakıyor  kontak  kapalı  kıvılcım  çakmıyor  o kadar  başka  büyük  fark  yok..
[/QUOTE] şef anlamadığım nokta motor yağlama yaparmı çalışmazken.yaparsa sorun yok lakin yapmazsa.....hadi gel köyümüze geri dönelim fadimenin düğününde halay çekelim.abooooooooooo[/QUOTE]
 

yapmaz mı abim Smile

 

krank dönsün  tamam , yağ pompası  basar  hemen yağı..  zaten  yağ lambası yanar  yağlamasa
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 09 Haz 2009, 00:19

[quote="sonerx"] Bunu bilmemiz 2000 m rakımdaki yayladan şehre ininceye kadar motor çalıştırmadan gideriz artık.2. vites inerken yola göre yavaşlama oldumu at ayğını debriyaja biraz hız lansın ve rampa dikleşince çek ayağını kompresöre binsin. Öyle motor çalışıyor rölantide iniyorsun ve yakıt harçamıyor muş,o zaman patlama sesleri nerden geliyor peki.Ama stop metmiş motordan motor sesi gelmiyor [/QUOTE]
 

gaz  kesikken çok azda  olsa  motorun kompresörüyle karbüratörden  benzin emiyor  makina.

 

bu seslerde işte  o  eser miktar  benzinin  egzoz  tarafında  yanmasının sesi.

 

LPG de  pek  çıkmaz  ama  o ses dikkat ettim ben  bende  uzun dik meyil inerken  kontağı kapatmaktansa   LPG  anahtarını  0 a  alıyorum  LOL

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yexplorer » 09 Haz 2009, 01:03

benim başıma geldi 90 la giderken benzin bitti kontak açık araçın çalışmadığını gösteren akü ışığı yandı. hidrolik çalışmadı direksiyon sertleşti. benzin direksiyon arası ilişkide araç durduğu yerde direksiyon ağırken çalıştığında hidroliğin devreye girmesiyle hafifleşir. yol alırken sert olsa çok farketmeyiz belki ama yinede yön vermek zorlaşır
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti sonerx » 09 Haz 2009, 01:08

[quote="yexplorer"] benim başıma geldi 90 la giderken benzin bitti kontak açık araçın çalışmadığını gösteren akü ışığı yandı. hidrolik çalışmadı direksiyon sertleşti. benzin direksiyon arası ilişkide araç durduğu yerde direksiyon ağırken çalıştığında hidroliğin devreye girmesiyle hafifleşir. yol alırken sert olsa çok farketmeyiz belki ama yinede yön vermek zorlaşır [/QUOTE] vallah bizimki kara direksiyon.

Ahmet@ Şimdi ne karar verdik yani hangisi daha ekonomik:

lpg sıfırla inmek mi yoksa stopta vitesle inmek mi?
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti AhmetH » 09 Haz 2009, 01:31

valla  stop vites , LPG 0 vites  aynı  ben  LPG 0  ile  Selçuk şirinceden inmiştim.
 

vitesteyken LPG anahtarını orta konuma yani 0 almak benim tercihim olurdu..

 

başka macera denemek isteyen olursa bilmemBig%20smile 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir