Yeni aldığım Forman'ı tanımaya çalışıyorum.

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni aldığım Forman'ı tanımaya çalışıyorum.

İleti trshr » 26 Haz 2009, 04:43

Merhaba arkadaşlar, 15 gün önce ben de bir 1993 Skoda Forman sahibi oldum.

Araç genel olarak iyi durumda. Fakat Skoda'ya biraz yabancı olduğum için bazı şeyleri de fazla kafaya takıyorum. Daha önce babamın Anadol'unu ve Lada Samara'sını kullandım. Bu kullandığım üçüncü araç oluyor yani.

Samsun'da araçtan anlayan usta pek yok. Bir sorunda iki ustaya danışıyorum, biri baskı balata diyor, diğeri baskı balatada hiçbişey yok şurdandır diyor anlamadım gitti.

En iyisi kullanım tecrübesi olanlara danışmak sanırım.

Birkaç sorum olacak;

1- Araba vitesteyken vites kolu sanki boştaymış gibi 10cm sağa ve 10cm sola rahatlıkla gidip geliyor. Yani 1. vitesteyken nerdeyse 5. vitesin olduğu yere kadar gidiyor. Bunun sebebi ne olabilir?

2- 2. ve 3. vitese geçişlerde sıkıntı oluyor. Özellikle 2. vitese geçiş zor oluyor ama üstte bahsettiğim sorundan dolayı 2.ye geçirmek için kolu fazlaca sola yatırmam gerekiyor ve bu yüzden koltuğa çarpıyor. Sanırım bu yüzden zorlanıyorum. Koltuğa değecek kadar kendime çekmezsem 4. vitese geçiyor.

3- Vitese geçerken dişli sesi geliyor bazen. Gırç diye bir ses çıkıyor. Bazen geri vitesten kendini boşa atıyor. Debriyaja tam basılmadığı zaman olur böyle şeyler ama tam bastığım halde zaman zaman oluyor. Bu da yine ilk sorumda bahsettiğim vites kolundaki boşluktan kaynaklanabilir diye düşünüyorum.

4- Araba 3 ve 4. vitesteyken deviri 3000-3500 civarına gelirse ön tarafta bir titreme oluyor. Hızla ilgili bir durum değil, motordan kaynaklanan bir kafa sallama. Çünkü aynı hızda boşa alsam veya gazı bıraksam bu titreme kesiliyor. Gaza basınca yine başlıyor, biraz daha gaza yüklenirsem artıyor.

5- Triger zincirinin değişmesi gerektiğini nasıl anlarız? Buradaki ustalar hiç bakmadan birşey olmaz bunların zincirini değiştirmeye gerek yok öyle kullanacaksın diyorlar. Aracım 120.000 km'de.

6- Eve gelirken bir yokuş çıkıyorum, dik bir yokuş ama Reno Torosların ikide rahat çıktıkları bir yer. Ben bu akşam 1e düştüm onda bile bayıldı bayılacak durumdaydı. Bu çekiş düşüklüğü normal midir? Aracın normal çekişi bu mu?


Şimdilik sorularım bunlar arkadaşlar. Fikir ve tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

Teşekkürler.
 
trshr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 25 Haz 2009, 20:56

İleti hetepe » 26 Haz 2009, 10:15

[quote="astroshero"]

1- Araba vitesteyken vites kolu sanki boştaymış gibi 10cm sağa ve 10cm sola rahatlıkla gidip geliyor. Yani 1. vitesteyken nerdeyse 5. vitesin olduğu yere kadar gidiyor. Bunun sebebi ne olabilir?

2- 2. ve 3. vitese geçişlerde sıkıntı oluyor. Özellikle 2. vitese geçiş zor oluyor ama üstte bahsettiğim sorundan dolayı 2.ye geçirmek için kolu fazlaca sola yatırmam gerekiyor ve bu yüzden koltuğa çarpıyor. Sanırım bu yüzden zorlanıyorum. Koltuğa değecek kadar kendime çekmezsem 4. vitese geçiyor.

3- Vitese geçerken dişli sesi geliyor bazen. Gırç diye bir ses çıkıyor. Bazen geri vitesten kendini boşa atıyor. Debriyaja tam basılmadığı zaman olur böyle şeyler ama tam bastığım halde zaman zaman oluyor. Bu da yine ilk sorumda bahsettiğim vites kolundaki boşluktan kaynaklanabilir diye düşünüyorum.

4- Araba 3 ve 4. vitesteyken deviri 3000-3500 civarına gelirse ön tarafta bir titreme oluyor. Hızla ilgili bir durum değil, motordan kaynaklanan bir kafa sallama. Çünkü aynı hızda boşa alsam veya gazı bıraksam bu titreme kesiliyor. Gaza basınca yine başlıyor, biraz daha gaza yüklenirsem artıyor.

5- Triger zincirinin değişmesi gerektiğini nasıl anlarız? Buradaki ustalar hiç bakmadan birşey olmaz bunların zincirini değiştirmeye gerek yok öyle kullanacaksın diyorlar. Aracım 120.000 km'de.

6- Eve gelirken bir yokuş çıkıyorum, dik bir yokuş ama Reno Torosların ikide rahat çıktıkları bir yer. Ben bu akşam 1e düştüm onda bile bayıldı bayılacak durumdaydı. Bu çekiş düşüklüğü normal midir? Aracın normal çekişi bu mu?


.

Teşekkürler.
[/QUOTE]
1- Aracın altında vites kolunun bağlı olduğu bir yay olması gerek, bu yay ve kolda sorun olabilir, kullanıcı tarafından giderilemeyecek bir konudur.

2- Vites değişiminin zorluğu da bu kol kaynaklı gibi görünüyor.

3- Vites geçişlerindeki dişli sesi önce debriyajın tam ayırmadığının, sonra da senkromenç sorunun göstergesi olabilir.Debriyaj balatasına ve şanzımana bakılmalı.

4- Boşa aldığında titreme kesiliyorsa akslarda balans sorunu ya da akslarda eğrilik olma durumuna işaret ediyor.Bu duruma da bilen bir usta bakmalı.

5- Trigger zincirinin ömrü uzundur, 120 000 de değişimi gerekmez ama bollaşmış olabilir, gergisine ve kendisine bakılması iyi olur, ses yapma dışında bir sorun çıkarmaz.

6- Aracın benzinli mi LPG li mi olduğunu yazmamışsınız, yokuşta 1'e düştüğüne göre LPG li olduğunu düşünüyorum, LPG ayarlarına ve bağlantısına bakılıp, gereken ayarlar ve bağlantı sorunları giderilmeli.Benzinliyse (LPG li de olsa) Bujilere, distribütöre, buji kablolarına, karbüratöre falan komple bakılmalı.

 

Kolay gelsin.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti PİCK-UP » 26 Haz 2009, 10:23

1- forman ve favorit in kronik sorunudur vitesin sallanması onu yaptırsan bile 2 aya kalmaz aynı şekle döner.

2. bence o kadar koltuga çarpacak kadar olmaması lazım. onu araç sahipleri daha iyi bilirler. ( bilen biri kesin yanıtlar)

3. kesinlikle boşluktan olmaz böyle bir durum tam yerine oturtup da kendi kendine ordan çıkıyorsa kesin dişlilerde sorun var. ve gırç diye ses çıkıyorsa. ama debriyajın kavrama noktasından da olabilir. yani kökünden milim çektigin zmn araba hareketleniyorsa debriyaj kavrama noktasını 10-11 anahtar ile motor kaputunu açarak ayarlıyacaksın yada ayarlatacaksın..


4. bence aracın lpg li ise lpg ile bir titretme yada benzinli ise benzinde pislik var diye düşünüyorum ama yine gerçeğini görmeden tahmin ediyorum. olmayabilirde.

5.triger zinciri hiçbir sorun çıkarmaz sadece ses yapar. değişsen bile 50.000 km den sonra yine aynı sesi duyarsın.

6.bnm bildigim bayılmaması gerikir. çünkü ben hem favorit pickup hemde felicia pickup la yük taşıyordum 500kğ bir yükü rahat rahat bayılmadan bagırmadan 1 vitesde çıkıyordu felicia pickup 2 de çıkıyor. bu durumun büyük ihtimal baskı balata kaçırırsa yani ölüyse yapar.

Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti copyright5 » 26 Haz 2009, 10:59

[quote="astroshero"]Merhaba arkadaşlar, 15 gün önce ben de bir 1993 Skoda Forman sahibi oldum.

Araç genel olarak iyi durumda. Fakat Skoda'ya biraz yabancı olduğum için bazı şeyleri de fazla kafaya takıyorum. Daha önce babamın Anadol'unu ve Lada Samara'sını kullandım. Bu kullandığım üçüncü araç oluyor yani.

Samsun'da araçtan anlayan usta pek yok. Bir sorunda iki ustaya danışıyorum, biri baskı balata diyor, diğeri baskı balatada hiçbişey yok şurdandır diyor anlamadım gitti.

En iyisi kullanım tecrübesi olanlara danışmak sanırım.

Birkaç sorum olacak;

1- Araba vitesteyken vites kolu sanki boştaymış gibi 10cm sağa ve 10cm sola rahatlıkla gidip geliyor. Yani 1. vitesteyken nerdeyse 5. vitesin olduğu yere kadar gidiyor. Bunun sebebi ne olabilir?

2- 2. ve 3. vitese geçişlerde sıkıntı oluyor. Özellikle 2. vitese geçiş zor oluyor ama üstte bahsettiğim sorundan dolayı 2.ye geçirmek için kolu fazlaca sola yatırmam gerekiyor ve bu yüzden koltuğa çarpıyor. Sanırım bu yüzden zorlanıyorum. Koltuğa değecek kadar kendime çekmezsem 4. vitese geçiyor.

3- Vitese geçerken dişli sesi geliyor bazen. Gırç diye bir ses çıkıyor. Bazen geri vitesten kendini boşa atıyor. Debriyaja tam basılmadığı zaman olur böyle şeyler ama tam bastığım halde zaman zaman oluyor. Bu da yine ilk sorumda bahsettiğim vites kolundaki boşluktan kaynaklanabilir diye düşünüyorum.

4- Araba 3 ve 4. vitesteyken deviri 3000-3500 civarına gelirse ön tarafta bir titreme oluyor. Hızla ilgili bir durum değil, motordan kaynaklanan bir kafa sallama. Çünkü aynı hızda boşa alsam veya gazı bıraksam bu titreme kesiliyor. Gaza basınca yine başlıyor, biraz daha gaza yüklenirsem artıyor.

5- Triger zincirinin değişmesi gerektiğini nasıl anlarız? Buradaki ustalar hiç bakmadan birşey olmaz bunların zincirini değiştirmeye gerek yok öyle kullanacaksın diyorlar. Aracım 120.000 km'de.

6- Eve gelirken bir yokuş çıkıyorum, dik bir yokuş ama Reno Torosların ikide rahat çıktıkları bir yer. Ben bu akşam 1e düştüm onda bile bayıldı bayılacak durumdaydı. Bu çekiş düşüklüğü normal midir? Aracın normal çekişi bu mu?


Şimdilik sorularım bunlar arkadaşlar. Fikir ve tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

Teşekkürler.

[/QUOTE]



1. ve 2. soru : vites kolu ve şanzuman arasında arabanın altında yarım metreye yakın bir mil vardır ; bu milin burçları aşınmıştır ve gevşemiştir; kolay arızadır yapılması uzun sürmez !

3. soru : biir çok sebebi olabilir ; 1 şanzuman yağı eksikliği-debriyaj baskı balata bitmesi gibi

4. soru: aks kafaları - motor takozları en  büyük sebep .

5. soru : triger zinciri arabayı çalıştırdığın zaman eski dikiş makinası gibi sesli  çalışıyor ise rölantide bilin ki zincir uzama sebebi ile ses yapıyo ; değişim için bence keyfe keder !

6. soru : eğer lpg li ise buji - buji kabloları - avans ayarı - lpg ayarı - karbiratör ayarı - sibop ayarı vb.. çok nedeni var !

bence sen arabayı ince bir bakımından geçirt ; ne var ne yok ortaya çıkar...
copyright5
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Arl 2008, 15:44

İleti trshr » 28 Haz 2009, 01:44

Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar. Ben baskı balatanın kaçırma yapmadığı kanaatindeyim. Bayır çıkarken gaza ani yüklendiğimde motor devri hızla tutarlı olmayan bir şekilde artmıyor. Yani kaçırma yok ama debriyaja çok az basmamla hemen motor bağırmaya başlıyor. Bu durum baskı balatanın değişme zamanı gelmiş anlamına mı geliyor?
trshr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 25 Haz 2009, 20:56

İleti LiLPlayya » 28 Haz 2009, 02:14

1-2 ve 3. soruLarınızın cevabı vites koLu iLe şanzıman arasındaki sağLayan bi koL ve bunun üzerindeki burçLarın aşınmasından kaynakLanıyor. O miL ve burçLarı 5-6 ay önce feLicamda değiştirtmiştim ve o iLk 3 sorun çözüLmüştü. Felicanınkinin fiyatı 35 tL gibi bir rakamdı. İşciLik oLarakta 20 Lira vermiştim.
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir