lastik basıncı...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

lastik basıncı...

İleti skodacı » 26 Mar 2007, 23:08

Lastik basıncı = ön 2.4 bar, arka 2.55 bar (üreticinin önerisi, normalde ön/arka 2.4 bar, yüklüyken, ön: 2.6, arka 3.0 bar)

Arkadaşlar bizlerin tabiri ile yani ön 24 arka 35 mi oluyor?yukarıdaki teoremin açılımı...
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 26 Mar 2007, 23:59

cevap yok mu?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ressam » 27 Mar 2007, 01:30

bar olarak bir şey diyemem ama 185/60/14 lastik iin ön 28 arka 30 genelde standart.araba yüklü iken hava basıncını 2 birim yükseltmek iyidir.30/32olur.ama benim kendi uzun yol deneyimim öğrettiki 34 gibi basınçta falan olursa lastik yola tutunmuyor.genelde zannedilirki araba daha kolay hareket ettiği için az yakıt harcar.ama tamtersi .araba ürettiği gücü tekerlekleri hareket ettirmekte kullanıyor da!lastikler fazla şişirildiği için yola iyi tutunmuyor.dişler rin 10 tanesi yola tutunup çekiş yapacaksa 5 i tutunuyor.sürekli gaz vermek zorunda kalıyorsunuz.
birde bunların haricinde sizden bağımsız gibi bir direksiyon sistemi ve yolda gezen arabanız cabası. deneyimle sabittttt.
ressam
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 23 Nis 2006, 00:03
Nereden: Konya
Arabanız: octavia collection plus

İleti lazianke » 27 Mar 2007, 12:30

[quote="ressam"]bar olarak bir şey diyemem ama 185/60/14 lastik iin ön 28 arka 30 genelde standart.araba yüklü iken hava basıncını 2 birim yükseltmek iyidir.30/32olur.ama benim kendi uzun yol deneyimim öğrettiki 34 gibi basınçta falan olursa lastik yola tutunmuyor.genelde zannedilirki araba daha kolay hareket ettiği için az yakıt harcar.ama tamtersi .araba ürettiği gücü tekerlekleri hareket ettirmekte kullanıyor da!lastikler fazla şişirildiği için yola iyi tutunmuyor.dişler rin 10 tanesi yola tutunup çekiş yapacaksa 5 i tutunuyor.sürekli gaz vermek zorunda kalıyorsunuz.
birde bunların haricinde sizden bağımsız gibi bir direksiyon sistemi ve yolda gezen arabanız cabası. deneyimle sabittttt.
[/QUOTE]
bence tdilerin motor ağırlığı fazla olduğundan olsa gerek, ön  30 sabit, arka yüksüzken 29, yüklü 30 diye hatırlıyorum.c depo kapağının içinde lastik basınç değeri tablosu olmalı.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 29 May 2007, 21:16

Cevap Veriyorum...



Depo kapaklarında basınçlar farklı değerlerde bulunabilir. Genel anlamda tüm hava basınç saatlerinde birkaç farklı ölçü birimi bulunmaktadır. Saatlerin üzerindeki ölçü birimlerinin karşılıklarına gelen ölçülerde kullanılması gerekmektedir.


 


Bazıları şunlardır;


 


Bar


Psi veya Lb/in2


Kpa


 


 


Örneğin:


 


2,4 bar ~= 34 psi


2,4 bar ~= 34 lb/in2


2,4 bar = 240 kPa


 


Eğer 2,4 bar olarak basıncı ayarlayacaksanız hava saatinin içindeki diğer değerleri de yukarıdaki gibi okumanız ve ayarlamanız gerekmektedir.


 


 


Temel değerler;


 


1 Bar   = 14,5 psi


         = 100 kPa


skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 29 May 2007, 23:18

değerli skodacılar,bundan böyle aracımızın depo kapağına bakarak yüklü veya yüksüz konumda iken lastiklerimize kaç psi hava basılacağını öğrenmiş bulunmaktayız...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir