hava yastıklarının açılma koşulları...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hava yastıklarının açılma koşulları...

İleti skodacı » 28 Mar 2007, 00:23

arkadaşlar,takla atan aracın hava yastığı açılır mı?ayrıca üst bölgeden gelen çarpmalardada hava yastığı açılmaz mı?sebepler ne veya neler olabilir sizce...
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti emirkaansbp » 28 Mar 2007, 00:26

açılmaz
hava yastığı sadece ön ve yanlarda olur

yandan veya önden sert bir darbe almadığı sürece açılmaz... tecrübe konuşuyo....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti skodacı » 28 Mar 2007, 00:28

emirkaansbp  bunun bir teknik açıklaması ne olabilir?sence...bu arada ben unutmuştum sana geçmiş olsun dileğimi,kusura bakma ya!
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 28 Mar 2007, 00:28

hocam bildiğim öndekiler tampon darbe görünce açılıyor. birader gece ışıksız giden bir traktöre arkadan çarpmıştı. herifler kereste kaçırıyorlarmış. keresteler römorkün arkasından uzuyormuş. uzantılar kaputa ve cama vurmuşlar.aracın önü darmadağın olmuş ama airbag açılmamış.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti mygokhan » 28 Mar 2007, 00:31

crash sensörler var aracın ön tarafında..onlar darbeyi hissettiği anda airbagler tetiklenir...
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti murat06 » 28 Mar 2007, 00:34

Hava yastıkları 80'li yılların başında ortaya çıktıklarından beri binlerce hayatı kurtarmışlardır. Aslında hava yastıkları İkinci Dünya Savaşı sırasında uçakların yere çakılmalarında bir önlem olarak tasarlanmış ve ilk patent o zamanlarda alınmıştı. Hava yastıklarının arabalara uygulanmasında birçok problemle karşılaşıldı.

Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs... Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır.

Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir. İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 - 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.

Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi 'sodyum azide'dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.

Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.

Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS'ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır.

Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye. Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.
murat06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Şub 2007, 20:16

İleti emirkaansbp » 28 Mar 2007, 00:48

[quote="skodacı"]emirkaansbp  bunun bir teknik açıklaması ne olabilir?sence...bu arada ben unutmuştum sana geçmiş olsun dileğimi,kusura bakma ya![/QUOTE]
 

önemli değil skodacı... çok sağol... allah sana yaşatmasın hoş tecrübe diiil gerçekten...
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti umutkubat » 28 Mar 2007, 00:53

bilgi için teşekkürler murat..
umutkubat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 26 Kas 2005, 20:09
Nereden: Ankara
Arabanız: 2014 Octavia Elegance 1.6 TDI DSG

İleti emirkaansbp » 28 Mar 2007, 00:57

sağol murat ben bilmiyodum bunları. demek ondan dolayı iğrenç kokuyomuş.....bide pudura gibi bişiy saçılmıştı üzerimize ..... arabadan çıkmak için değilde o kokudan kaçmak için çıkmıştık arabadan.....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti lazianke » 28 Mar 2007, 01:24

[quote="umutkubat"]bilgi için teşekkürler murat..[/QUOTE]
murat kardeş sağol.bilgilerinden istifade ettik.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir