DİZEL ARAÇLARIN MAZOT FİLTRESİNİN SUYU ALINMASI

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DİZEL ARAÇLARIN MAZOT FİLTRESİNİN SUYU ALINMASI

İleti lazianke » 07 Nis 2007, 15:54

benimki 75 bg. ama pump duse motorlar sadece vw tarafından kullanılıyormuş. o zmana pd olması lazım fakat ibare yok hiçbir yerinde. neyse zaten her bakımda değişiyoruz. her bakımda para suyunu çeker zaten!!!
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 09 Nis 2007, 21:00

dizel araçlarda mazot filitresinde su bulunmasının nedeni yakıt kalitesinin
kötü olmasıdır.güvenli bir istasyondan yakıt almanızı öneririm.filitredeki
su pompaya giderse , pompanın revizyon edilmesi sonucunu doğurur.bu da
maliyetli bir iştir.
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 09 Nis 2007, 21:04

bir de bu konuya deveci otomotivden zeki usta ne diyor;


dizel aracın deposunda su olmaz
Oluşan su genellikle istasyonblardan ikmal yapılırken alınır bunun sonucunda
püskürtme  enjektör uçlarında oksitlenme ve aracın dumanlı çalışması  ve bazende
tekleme gibi rahatsızlıklar oluşmasına neden olur.
eski model araçlarna  2 adet mazot filitresi bulunurdu  biri su filitresi diye
adlandırılır ve genellikle su  mazotdan ağır olduğu için  filitrenin altında cam
kavanozda görülür ve temizlenir di

yeni tip araçlarda ise bu suya duyarlı  sensor lar sayesinde tesbitediliyor.
temizleme şekli ise sizin deyapabileceğiniz gibi mazot filitresinin altında  yassı
plastik bir vana vardır bu vanayı saat yönünün tersine doğru  çevirmek sureti ile
gevşetip biriken suyun akmasını sağlayıp  temizliği yapabilirsiniz.

çok fazla bir su akmasını beklemenize gerek yoktur takribi  çaybardağının yarısı
kadar bir su çıkabilir  fazlası varsa mutlaka mazot filitresini değiştirin yada
değiştirtin.

bir de dizel motorun hava filitresi  mutlaka temiz olmalı  rahat hava almaz ise
segmanların aşınmasına sebep olur.

su mazotun doğasında olan bişey değildir.

hampetrol olarak çıkartılan petrol rafineride işlenmekte ve petrol ürünleri olarak
ayırt ediklmektedir  hiçbir petrol ürününde su bulunmaz.

yardımcı olabildiysem ne mutlu bana  ALLAH a emanet olun saygılarımla  Zeki Usta
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 09 Nis 2007, 21:30

usta ve üstad sağolun...

lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 11 May 2007, 21:49

her 10 000 km de değiştirirseniz sizin ve aracınızın yararına olur.
filitredeki suyu almak için ise mazot filitresinin altında plastik bir musluk var
onu açmanız yeterlidir.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 12 May 2007, 12:11

Dizel sistemlerde yalnızca yakıt filtreleme yeterli değildir
Dizel filtreleri; parçacıkları süzmenin yanı sıra, yakıttaki suyu da gideriyor. Su ve dizel yakıtının yoğunluk farkından yararlanılarak yapılan ayrıştırma işleminde; daha yoğun olan su, filtrenin su bölmesinde birikiyor. Filtre edilmesinden sonra daha hafifleşen dizel yakıtı, çıkış ağzından sevk ediliyor.


Bosch dizel filtreleri; filtre işlemini, su ayırmayı, yakıt ısıtmayı ve yakıt soğutmayı tek bir ünitede bir araya getiriyor. Özel filtre elemanı; yüksek düzeyde süzme sağlayarak, en ince parçacıkları bile hassas biçimde toplıyor. Bosch dizel filtreleri -en yüksek hızdaki basınçlı püskürtme koşullarında bile- basınç altında istikrarlı kalabilme garantisini taşıyor. Dizel yakıtından suyun güvenilir biçimde ayrılması da korozyonun motor ve bileşenlerine vereceği zararın önlenmesine katkıda bulunuyor.


Düzenli değiştirme yaşamsal önem taşır.
İyi bir motor performansı için mükemmel çalışan filtreler vazgeçilmezdir. Bu filtreler; yakıt tüketiminde azalma sağlarken, tüm motor bileşenlerini koruma altına aldığından, otomobilinizin maksimum servis ömrüne ulaşmasına yardımcı oluyor. Aracınızın yakıt filtresini hangi sıklıkta değiştirmeniz gerektiğini Bosch Car Service’lerden öğrenebilirsiniz.

lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 12 May 2007, 12:49

[quote="skodacı"]her 10 000 km de değiştirirseniz sizin ve aracınızın yararına olur.
filitredeki suyu almak için ise mazot filitresinin altında plastik bir musluk var
onu açmanız yeterlidir.

[/QUOTE]
elimde önceden aldığım hengst marka bir mazot filtresi var. merak edip altına baktım.altında beyaz renkli yuvarlak bir plastik var. çevirmeye zorladım.dönmedi,kırılır diye zorlamadım.nereden baksak 25 ytl dir. ama o plastiğin altında filtreye  doğru giden bir ince bir delik var. kendiliğinden tahliye ediyor olabilir mi?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 12 May 2007, 20:33

parçanın yan sanayi olmasından açamıyorsunuzdur.ben kendi fabişimin geçenlerde bir çay bardağı kadar suyunu aldım...her 10.000 km de alırım ve her 30.000 km de bir mazot filtremi değiştiririm...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 13 May 2007, 10:03

[quote="skodacı"]parçanın yan sanayi olmasından açamıyorsunuzdur.QUOTE]
üstad açılmaz mı zor mu açılır?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 13 May 2007, 19:58

hocam,zorla diyecem ama elinde kalabilir...paraya yazık olur...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti GeneralOto » 05 Haz 2007, 23:48

kaçak mazot kullanılmadıkça,su olayı meydana gelmez...

GeneralOto
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Haz 2007, 22:26

İleti lazianke » 09 Haz 2007, 15:29

[quote="skodacı"]

hocam,zorla diyecem ama elinde kalabilir...paraya yazık olur...

[/QUOTE]
beyaz renkli bir plastiği çevirerek zorladım ve açıldı. peki araca monteli olanı sökmek için mazot filtresini yerinden çıkarıyor muyuz? yoksa  altına erişilebiliyor mu? ayrıca filtreyi yarinden çıkartmak kolay mı? segman felan var galiba filtre üstünde...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 14 Haz 2007, 21:38

filtreyi yerinden çıkarmadan,su alınma olayı gerçekleştirilir....

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AV-2006 » 14 Haz 2007, 22:37

Kullanılan yakıt euro dizelse mazot filtresi 30000km de bir değişir.(Yetkili servis verisi)Su mu aldırmaya gerek kalmaz.Ayrıca isteyen daha erken km de mazot filtresi değiştirip kafalarını rahat tutabilirler.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti skodacı » 14 Haz 2007, 22:37

ama her 7,500 km de bir aldırmakta fayda var...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AV-2006 » 14 Haz 2007, 22:43

Benim araç 20000km de su falan alınmadı.Daha doğrusu yetkili servisin böyle bir bakım aralığı yok.Bahsini ettiğiniz su hangi km den sonra.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti skodacı » 14 Haz 2007, 22:44

periyodik bakım tablosunda yer alıyor,bahsini ettiğim mazot filtresinin suyunun alınması olayı...skoda yetkili servislerinde asılı olan tabloda bakabilirsiniz...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AV-2006 » 14 Haz 2007, 22:51

Baktım mazot filtre değişim oda 30000 km.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir