common rail / pump duse

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

common rail / pump duse

İleti lazianke » 09 Nis 2007, 20:18

COMMON RAİL: "tutuculu püskürtme ya da "ortak boru anlamına gelir. yakıt tüketimi, egzoz gazı emisyonu, çalışma sistemi ve gürültü oluşumunda, önceki sistemlere göre daha avantajlıdır.
geleneksel dizel püskürtücüleri yaklaşık 900 barlık bir basınçla çalışırken common-rail sistemi yakıtı 1500 bara kadar yükselten bir basınç ile enjektörlere dağıtır.

PUMP DUSE(POMPA MEME): VW gurubu araçlarda karşımıza çıkan bu sistem silindir başına eksantrikten güç alan yüksek basınçlı birer pompa, bunlara bağlı elektro manyetik kontrollü birer enjektör ile enjektörlerin zamanlamasını topladığı bilgilerle ayarlayan bir motor kontrol bilgisayarından oluşur. bu sistemde yakıt yanma odalarına 1800 bara varan basınçla gönderilir ve artık bırakılmadan yanma sağlanır. sistem vw gurubu için Bosch tarafından geliştirilmiştir. avantajları, yüksek basınçta çalışması ve daha az yakıt tüketim değeri sunmasıdır. dezavantajları ise üretim maliyetinin daha yüksek olması, daha gürültülü çalışması ve daha çok egzoz gazı salınımıdır.vw gurubu 2008 den itibaren bu teknolojiden vazgeçerek, başka bir dizel teknolojisine geçmeyi planlıyor.

kaynak:auto show dergisi, dizel rehberi
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 12 Nis 2007, 22:50

şundan emin olmak istiyorum.vw nin hangi tıllarındaki tdi leri pd teknolojisi taşır. mesela 2004 tdi fabiamdfa var mı? ya da oktavia-superb gibi modellerde de tdi pd motor mu var? bilen lütfen yardım etsin.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 12 May 2007, 12:15

Bosch Dizel Sistemleri
Bosch, dizel motorları için püskürtme sistemi üretiminde dünyanın önde gelen markaları arasında yer alıyor. Bosch’un dizel sistemleri bölümü dünya çapında bir ağ dahilinde dizel sistemleri geliştiriyor, uyguluyor ve üretiyor. En yeni teknoloji ışığında üretilen bu sistemler, aracın daha dinamik, daha temiz ve daha ekonomik olmasını sağlıyor.


Common Rail
Common Rail ve benzeri yeni püskürtme sistemleri güç, temizlik ve sessizliği bir araya getirerek, sürücülere vazgeçemeyecekleri bir konfor sağlıyor. Bu avantajlar, şu an Batı Avrupa’daki sürücülerin %50’si tarafından kullanılıyor. “Ortak Boru” anlamına gelen Common Rail, aynı zamanda çağdaş ağır vasıtalarda ve gemi motorlarında da standart olarak bulunuyor.


Common Rail Nasıl Çalışıyor
Common Rail motorun yanma sürecini optimize ediyor, motorun çalışma özelliklerini daha iyi hale getiriyor ve emisyon düzeylerini düşürüyor. Sürekli dizel yakıt pompalanmasıyla basıncı yükseltilen bir distribütör borusu, tüm silindirleri beslemeye yetecek yakıtı içerisinde tutuyor. Püskürtme, enjektördeki 1,600 bar’a varan basınç altında gerçekleşiyor ve bu işlem en elverişli yanma sürecini elde edebilmek için ön püskürtme, ana püskürtme ve son püskürtme gibi birden fazla aşamaya ayrılabiliyor.


Common Rail’in Avantajları
Bosch’un bu ileri püskürtme teknolojisi, her zaman tam gereken miktarda yakıtı, tam doğru zamanda püskürttüğünden; gerçek dinamizm ve sessiz motor çalışmasını sürücülere sunuyor. Tüm bu özelliklere ek olarak, Common Rail, büyük çapta yakıt tasarrufu sağlıyor; çünkü Dizel araçlar Common Rail ile benzeri benzinli araçlardan %30 daha az yakıt tüketiyor. Emisyon düzeyinin düşmesine sebep olduğundan, çevre dostu ve temiz bir motora sahip olma avantajına da sahip.


Dizel Motorların Geleceği
Bosch mühendisleri 1997’den beri Common Rail sistemlerini geliştirerek, dizelin zaferlerle dolu ilerleyişine büyük katkıda bulundular. Kaynakların kısıtlı kullanımından, yükselen yakıt fiyatlarına, ve emisyon düzeyleri ile ilgili kanuni yaptırımlara kadar bir yığın olumsuz koşulun olduğu dönemde dizel; sağladığı düşük yakıt tüketimi, eriştiği geniş hız aralığı ve düşük CO2 düzeyleri ile geleceğin sürüş prensibi haline geliyor. Tabii, en son teknoloji dizel motorların sağladığı mükemmel hızlanmanın araç kullanmayı gerçekten bir zevk haline getirdiğini söylemeye gerek bile yok...

http://www.bosch.com.tr/content/languag ... 77060384B3
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir