MOTOR su haznesindeki suyu nasıl dökerim?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

MOTOR su haznesindeki suyu nasıl dökerim?

İleti skoda61 » 15 Ekm 2009, 12:17

Selam Arkadaşlar..
 

felicamdaki motor suyu iyice kirli bir görünüme sahip.. Bu suyu nasıl dışarı çıkartabilirim? sonrasında temiz su ilave edeceğim
 
skoda61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 May 2009, 21:48

İleti oguz » 15 Ekm 2009, 12:24

su haznesinin alt tarafında ön tarafa dogru cıkan borular var. fabia da böyle en azından. onun kelepçesini cıkararak hortumu cıkar su bosalsın hortumu tak yeni su ekle.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti skoda61 » 15 Ekm 2009, 12:33

[quote="oguz"]su haznesinin alt tarafında ön tarafa dogru cıkan borular var. fabia da böyle en azından. onun kelepçesini cıkararak hortumu cıkar su bosalsın hortumu tak yeni su ekle.[/QUOTE]

 

Feliciada alttaki hortum Radyatore gidiyor.. Aynen dediğin gibi yapsam işe olmaz dimi?
skoda61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 May 2009, 21:48

İleti ÖZÇELİKLER SKODA » 15 Ekm 2009, 12:34

radyatörün sağ altında tahliye vanası vardır.ordan suyu boşaltabilirsin.ama suyu boşalttıktan sonra muhakkak su değil antifirz koyun


ÖZÇELİKLER SKODA
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 21 Arl 2008, 01:06

İleti skoda61 » 15 Ekm 2009, 12:39

[quote="ÖZÇELİKLER SKODA"]

radyatörün sağ altında tahliye vanası vardır.ordan suyu boşaltabilirsin.ama suyu boşalttıktan sonra muhakkak su değil antifirz koyun


[/QUOTE]

 

 

Peki neden antifiriz..   Eskisi gibi su koysam  ?
skoda61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 May 2009, 21:48

İleti oguz » 15 Ekm 2009, 12:55

malum kış geliyo bide tranbzonlusun sanırsam antifiriz koyman senin yararına. yanlız tahliye vanasından boşaltırsan 3 bucuk litre antifiriz koyman lazım fabia da öyleydi. ama haznedekini boşaltırsan 1 litre işini görür. bence şöyle yap tahliye vanasından boşalt bütün suyu. sonra belli miktar su 1 litrede antifiriz koy.  bana sordugun diger soruyaa gelecek olursak o hortum radyatore gidiyo sen cıkardıgında bişe olmayacak su kaputun içinden aşşagıya akacak onun altındada riske girecek bişey yok sen sadece hazneyi boşaltmış olacaksın.



2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti skoda61 » 15 Ekm 2009, 13:02

[quote="oguz"]

malum kış geliyo bide tranbzonlusun sanırsam antifiriz koyman senin yararına. yanlız tahliye vanasından boşaltırsan 3 bucuk litre antifiriz koyman lazım fabia da öyleydi. ama haznedekini boşaltırsan 1 litre işini görür. bence şöyle yap tahliye vanasından boşalt bütün suyu. sonra belli miktar su 1 litrede antifiriz koy.  bana sordugun diger soruyaa gelecek olursak o hortum radyatore gidiyo sen cıkardıgında bişe olmayacak su kaputun içinden aşşagıya akacak onun altındada riske girecek bişey yok sen sadece hazneyi boşaltmış olacaksın.

[/QUOTE]

 

 

Çok sağol kardeş yorumun için.. Hafta sonu uygulayacağım inş.
skoda61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 May 2009, 21:48

İleti AhmetH » 16 Ekm 2009, 00:03

direksiyonu sağa kırın


sağ taraftan tekerleğin yanındaki boşluktan baktığınızda bir metal parça var motor koruma sacı.
 

bunun yıldız 3 vidası var  sökün bunları.

 

sonra boşaltma tapasını göreceksiniz.  metrik 14 somun .

 

söktüğünğüz anda motor suyu komple boşalır.

 

 

yeniden  sakın komple antifrizle doldurmayın.. yeteri kadar antifrizden fazlası zarar. saf su herzaman iyidir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hakanerdogan » 16 Ekm 2009, 00:03

ayrıca sıcakken aman... 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skoda61 » 16 Ekm 2009, 12:10

[quote="AhmetH"]

direksiyonu sağa kırın


sağ taraftan tekerleğin yanındaki boşluktan baktığınızda bir metal parça var motor koruma sacı.
 

bunun yıldız 3 vidası var  sökün bunları.

 

sonra boşaltma tapasını göreceksiniz.  metrik 14 somun .

 

söktüğünğüz anda motor suyu komple boşalır.

 

 

yeniden  sakın komple antifrizle doldurmayın.. yeteri kadar antifrizden fazlası zarar. saf su herzaman iyidir.
[/QUOTE]



 

 

Bunu yapmaya cesaret edebilirmiyim bilmiyorum ama şöyle bişe yapsam? su kabından radyatore giden hortumu çıkartsamda suyu boşaltsam olmazmı ? Ve antifiriz hiç koymayıp dediğin gibi sadece su koysamda olur sanırım...
skoda61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 May 2009, 21:48

İleti skoda61 » 16 Ekm 2009, 12:11

[quote="hakanerdogan"]ayrıca sıcakken aman...  [/QUOTE]

 

 

Yani ? sıcakkenmi yapmalıyım Confused
skoda61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 May 2009, 21:48

İleti fabialife » 16 Ekm 2009, 13:15

[quote="skoda61"][quote="hakanerdogan"]ayrıca sıcakken aman...  [/QUOTE]

 

 

Yani ? sıcakkenmi yapmalıyım Confused
[/QUOTE]

motor sıcakken bu işlem yapılmaz, çünkü boşalırken şıçrayan sıcak size su zarar verebilir. bu işlemi motor soğukken yapmalısınız.
yapılması gereken; varsa radyatörün altındaki tahliye tapasını söküp, aynı zamanda varsa radyatörün üst kapağı ve yedek su deposunun kapağını söktükten sonra bütün su boşalana kadar beklemek. tahliye tapası radyatörün en altında (hortumdan daha altta ) olduğu için onu söktüğünüz zaman radyatörün tabanında toplanan tortuları da dışarı akıtmış olursunuz.
ondan sonra varsa hortum ile, yoksa bidon ile radyatör üst kapağından mümkünse biraz tazyikli su basıp radyatörün içerisindeki tortuların su ile dışarı akmasını sağlamak.
birde aynı işlemi yedek su deposundan tekrarladıktan sonra tüm suyun akmasını bekler ve radyatör tahliye tapasını kapatırsınız.
en son %50 antifiriz, %50 su karışımı ile doldurur, bütün kapakları kapatırsınız.
daha sonra arabayı çalıştırıp motorun ısınmasını bekler ve termostat açtıktan sonra varsa radyatöre giren ve çıkan su hortumlarını sıkarak havasını alıp yedek depodan su ilave edersiniz.
ayrıca bir kaç gün yedek su deposundaki su miktarını takip eder eksilme varsa onu seviyesine kadar tamalarsınız.
antifiriz konusuna gelince bunun motora iki faydası vardır. birincisi soğuk havalarda antifirizin donma derecesi düşük olduğu için motor içerisindeki suyun donmasını engeller, ikincisi motor içerisinde dolaşan antifirizli su normal suya nazaran çok uzun süre kirlenmeden ve özelliğini kaybetmeden kalır. ayrıca tortu ve kireç oluşumunu engeller.
bir diğer konu da uzun süre antifirizsiz kullanılan araçlarda antifiriz eklendiğinde daha önceden oluşmuş küçük delik ya da çatlakları tıkayan kireç tabakasınınantifiriz ilavesi ile birlikte  kalkması sonucu açığa çıkan ( özellikle aliminyum radytatörlü araçlarda ) su kaçırma olaylarıdır.
bunları kendiniz yapabilmeniz için biraz tecrübeniz olması gerekir.
bence bu işlemi bir tamircide yaptırsanız daha iyi olur gibi geliyor.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti AhmetH » 16 Ekm 2009, 18:09

[quote="skoda61"] 
Bunu yapmaya cesaret edebilirmiyim bilmiyorum ama şöyle bişe yapsam? su kabından radyatore giden hortumu çıkartsamda suyu boşaltsam olmazmı ? Ve antifiriz hiç koymayıp dediğin gibi sadece su koysamda olur sanırım...
[/QUOTE]


 

şöyle yapabilirsiniz kabın altından hortumu kelepçelerinden sökmek değilde   radyatörün hortumunu sökerseniz daha çok su boşaltırsınız.

 

ama biraz ilgilendiğinizde farkedeceksiniz  radyatöre giren hortum  radyatörün dibinden 4 parmak kadar yukarıdan giriyor.

 

nerden baksanız sistemde kalorifer suyu dahil  1 - 1,5  litre su boşalmadan kalır.

nerden biliyorum  başıma geldi ondan Smile

 

sonra cesaretimi toplayp tapaya ulaşmaya karar verdim , elim bu işlere yatkın olduğundanmıdır bilmiyorum ama hiç zor olmadı desem yeridir.

biraz cesaret yeterSmile

 

alttan uğraşmadan üstten sökmeyi denedim olmadı , altına eğildim  açmak için ters kaldı anahtar ile somunu yakalayamadım.

 

mecbur ufacık  bir parça olan motor koruma sacını sökmek zorunda kaldım. 3 tane yıldız vida tutuyor hiç zor değil ..

ondan sonrası çok rahat oluyor.

 

su boşaltma somunu radyatörden çıkıp devir daime giden metal bir borunun üstünde ve bu boru genelde motordan sızan yağdan dolayı çok kirli oluyor.

 

elimde işinizi kolaylaştıracak bir resim var, burda motor dışarda ama siz motorun aracın üstünde olduğunu ve sizin aracın altına eğildiğinizi düşünün..

 

krank pilesinin hemen dibinden geçen borunun üzerinde açmanız gereken somun.

 


 

 

daha sonra  işlem sırası tersine dönüyor.

 

motor 6 litre su alıyor  antifriz koymanıza gerek var mı bilmiyorum  sert kış geçirmiyorsanız koymayın. bir zararı yok

zararı var diyenler işi bilmiyor tecrübeyle sabit. asıl antifriz  konulduğu zaman sıkıntılar başlıyor.

 

antifrizli kullanımdan sonra  saf suya dönmek sorun değil  sorun  bakımsız ve antifrizsiz arabada  antifrizli suya  dönmek..  tuz ruhu gibi etki yapıyor en zayıf yerden de deliniyor sistemden biyer su kaçmaya başlıyor.

 

bu konuda isterseniz ilerde ayrıntılı mesaj yazarım  demek  istediğim antifrizi  kafaya takmayın.

 

3 litre kadar su koyduktan sonra motoru  çalıştırın  ve motor çalışırken su ekleyin devir daim ederken su koymak daha avantajlı hava daha kolay çıkıyor..

 

6 litre sudan sonra  yani  genleşme kabında  su hizasının  max ve min arasında görene kadar su ekledikten sonra  aracın ısınmasını  bekleyin..

 

araç lakır  lukur  ses çıkartıp   biraz su  püskürtebilir başıma geldi  sistemde sıkışan hava çıkıyor korkmayın ..

 

motor biraz  ısınınca genleşme kabının kapağını kapatın  ve fan  açmasını  bekleyin  fan açtıktan sonrada  sıkıntı yoksa  su eksilmiyorsa işlem bitmiştir geçmiş olsun.

 

fakat eksilen su varsa  tamamlayın.  biraz yol  yaptıktan sonrada  baktığınız zaman  sorun yoksa  geçmiş olsun Smile
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skoda61 » 16 Ekm 2009, 19:07

Bu kadar yazmışsınız boşa gitmesin Smile Allah razı olsun senden, ustaya sorsam bu kadar anlatmazdı. Pazar bu işe girişiyorum, tabi yazdıklarının çıksıtını alarakSmile 

 Kış sert geçmiyor ve bende diyorumki inadına saf su :) 
skoda61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 May 2009, 21:48


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir