Nitrojen le dolum..

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Nitrojen le dolum..

İleti terasus » 12 Kas 2009, 14:14

Lastiklere yıllardır basılan hava lastik tellerinin zamanla oksitlenmesine ve erken yıpranıp balon yapmasına neden olurken, nitrojenle dolumlarda 3 kat daha fazla ömür ve geç inme oluyormuş.
???-Lastiğin biri indi diyelim, normal hava bastınız, lastikçiye kadar git ve tekrar nitrojen bastır dediler ama zamanım olmasdığı için net sorular soramadım. Nitrojenle oksijen karışınca tehlikelimi oluyor?
 
terasus
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Ekm 2008, 14:31

İleti sonertevfik » 12 Kas 2009, 14:47

NİTROJEN FALAN HİKAYE, HEPSİ PARA TUZAĞI BEN İNANMIYORUM ÖYLE ŞEYLERE...
BİZ OSMANLIYIZ... ÇOK ÖZLÜYORUZ...
sonertevfik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 311
Kayıt: 09 Tem 2007, 21:55
Konum: İSTANBUL
Ad Soyad: Soner Tevfik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia GLX-İ

İleti grey_wolf » 12 Kas 2009, 15:05

[quote="sonertevfik"]NİTROJEN FALAN HİKAYE, HEPSİ PARA TUZAĞI BEN İNANMIYORUM ÖYLE ŞEYLERE... [/QUOTE] 
 

ve işte yine bizim soner yaptı yorumunu. helalllllll

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti fmaka » 12 Kas 2009, 15:09

[quote="terasus"]Lastiklere yıllardır basılan hava lastik tellerinin zamanla oksitlenmesine ve erken yıpranıp balon yapmasına neden olurken, nitrojenle dolumlarda 3 kat daha fazla ömür ve geç inme oluyormuş.
???-Lastiğin biri indi diyelim, normal hava bastınız, lastikçiye kadar git ve tekrar nitrojen bastır dediler ama zamanım olmasdığı için net sorular soramadım. Nitrojenle oksijen karışınca tehlikelimi oluyor?[/QUOTE]
tehlikeli olacağını sanmam o da sonuçta hava.

bende yaptırmayı düşünmüştüm ama garanti güveneceğim yer bulamadım.

nerden bileyim?normal hava olmadığını..
fmaka
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 251
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: octavia elegance tdi&dsg

İleti C@GL@R » 12 Kas 2009, 16:28

zaten bir lastiğin ömrü oksitlenmeye zaman kalmadan aşdığı için değiştiriyoruz..nitrojene pek gerek yok
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti skodaizm » 12 Kas 2009, 18:34

  Nitrojenin  lastik içinde hava gibi ısı farklarından etkilenmemesi yani sıcak havada lastiğin şişik gözükmesi hava soğuyunca inmeyip hep stabil kalması,   hava  gibi ısıyı çabuk iletmeyip zor ve frenajlı sürüşlerde  lastığın ısısının ve basıncının değişime uğramamasını sağlaması ve de patlama durumunda çabuk lastiği terketmeyip  sürücünün hakimiyeti kolay kaybetmemesini sağlaması avantajları olarak sayılabilir.
   Ben ısı farklarından etkilenmediğini yumuşak bir sürüş sağladığını ve zor frenli sürüşlerde (yokuş aşağı ) havalı lastikler gibi kolay ısınmadığını bizzat gözledim. Patlamadığı için henüz nitrojenin lastiği terk etme süresini ise test edemedim.

   Kısacası yararını gördüm ve kullanmaktayım. Ayrıcada bir para ödemedim koydurtmak için . Lastiği aldığımdan beri bir kere kontrole götürdüm ve bir lastikte sibop yüzünden inme olmuştu. Değiştirilince o da kesildi.

   Hava ile karışmasınında bir sakıncası yok sonuçta havadaki bilesenlerden en çok olanını oluşturur.  Daha sonra tekrar indirip içine nitrojen basarsınız.

 

  Ancak şunu söylemek istiyorum: Ekstra  bir ücret ödemem gerekseydi hiç kullanmazdım. Zira nitrojen lastiği satan firmanın bir ikramı idi. Faydasını (ısı farklarından etkilenmemesi) görünce devam edeceğim bundan sonra artık.

__Hakan Ün__ 

  

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1996
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia+2016 FABIA III+1994 Forman

İleti asdfghjk » 12 Kas 2009, 19:12

Peki bir şey soracağım bu nitrojen kullananlara, havanın zaten %78 i Azot yani nitrojen değil midir ? Sen nitrojen doldururken de içine giren havayı saymazsak bile %22 lik nitrojen farkını hissedebilir miyiz ki "normal" kullanımlarda. Bu nitrojen olayı yarış araçlarında bile %3 lük bi fark bile anca ederken ulaşım amaçlı kullanılan araçlarımızda nasıl bi kar ederiz onu anlayamıyorum...

Belki para verdiniz diye size + sağlıyor gibi hissedebilirsiniz :) ama bu kadar abartmayın arkadaşlar, hepsi nasıl biraz daha fazla para kırarım diye yapılan tuzaklar... Kullandığımız havadan dahi para kazanmak için yapılıyor bunlar -bence- Ayrıca nitrojenle hava karışımı olursa herhangi bir sorun olmaz, zaten kullandığın havanın %78 i nitrojen. Ayrıca merak ettim şimdi kaç liraya nitrojen dolduruyorsunuz ki, havamızı nasıl satıp "fazladan" ne kadar para kazanıyorlar merak ettim...
asdfghjk
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 258
Kayıt: 28 Nis 2009, 14:26
Nereden: İzmir

İleti terasus » 12 Kas 2009, 20:26

Bursa Tomurcuk otomotiv 4 lastik için 20 tl demişti ama doldurtmadım. Patlayan lastik için Balıkesirde nitrojen mi arayacam:))
terasus
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Ekm 2008, 14:31

İleti fıratt » 12 Kas 2009, 20:39

nitrojen ısınmayı minimize ediyor lastikte,mantık olarak çok ters çunku ısınan lastik yol tutuşunu sağlamlaştırır ama nitrojen koyanlar lastikte sertlik sertlik ve yeri kavramama sorunlarıyla karşılaşıyorlar,nitrojenle oksijenin basınç değerleri aynı olmadıgından ikisinin birarada kullanılması uygun gorulmuyor,lastikçi tuzagı bunlar ya fasa fiso nitrojen
fıratt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 398
Kayıt: 16 Oca 2008, 19:47
Ad Soyad: fırat
Nereden: Adana
Arabanız: su aracım yok

İleti asdfghjk » 12 Kas 2009, 21:46

Yahu anlamıyorum ki havanın %78 i zaten nitrojen değil mi ? sen nitrojen basarken de % 2 lik hava kaçsa % 20 lik fark için 20 tl değer mi ? Sen yarış arabası mı kullanıyorsun ki % 3 lük bi hızlanma frenleme yol tutuş bile çok önemli olsun Confused İsraftır arkadaşlar, durumu olmayanlara verirsin o 20 TL yi de karnını doyurur 3-4 günlüğüne...
asdfghjk
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 258
Kayıt: 28 Nis 2009, 14:26
Nereden: İzmir

İleti fıratt » 12 Kas 2009, 23:02

Big%20smile
fıratt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 398
Kayıt: 16 Oca 2008, 19:47
Ad Soyad: fırat
Nereden: Adana
Arabanız: su aracım yok

İleti farukege » 13 Kas 2009, 01:02

zaten lastigin hamur ömrü 3 sene dişderinligine bakmazsızın degiştirecen....
Kullanıcı avatarı
farukege
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 29 Ekm 2007, 02:30
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FABİA 2008 1.6 OTM

İleti skodaizm » 13 Kas 2009, 04:03

   Lastiği satan firmalar zaten bu hizmeti rekabet ve promasyon olarak ücretsiz yapıyorlar.     
   Balans veya herhangi bir bakım için yine aynı lastikçiye giderseniz ücret yine almıyorlar. 

 

    Ben de ekstra ücret ödemeden lastiği yenilediğimde nitrojeni koydular ve de yeşil kapak takarak hava yerine  aynı gaz kullanılacağının işaretini koydular.

 

 Isınma işine gelince yazımı dikkatli okursanız lastiğin ısınmasını değil içindeki havanın ısınıp lastiğin basıncını arttırmasından bahsediyorum. Yani lastik yüzeyi zaten sürtünmeden ısınır ama nitrolenli lastikler içindeki ısıdan dolayı genleşip basınçlarını arttırmazlar.Bu sayede de basınç stabil kaldığından yol  tutuşta bir değişim olmaz.

__Hakan Ün__   

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1996
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia+2016 FABIA III+1994 Forman

İleti fabialife » 13 Kas 2009, 12:48

[quote="samet"]nitrojen ısınmayı minimize ediyor lastikte,mantık olarak çok ters çunku ısınan lastik yol tutuşunu sağlamlaştırır ama nitrojen koyanlar lastikte sertlik sertlik ve yeri kavramama sorunlarıyla karşılaşıyorlar,nitrojenle oksijenin basınç değerleri aynı olmadıgından ikisinin birarada kullanılması uygun gorulmuyor,lastikçi tuzagı bunlar ya fasa fiso nitrojen[/QUOTE]

Clap benim arabaya da lastikçi arkadaş basmıştı biraz kullandım, lastikler  sertleşti ve daha fazla ses yapmaya başladı, arabanın süspansiyonu sertleşti.
bende boşaltıp hava bastım. özellikle aracı çoğunlukla kısa mesafe ve şehir içerisinde kullandığım için zaten lastiklerin ısınıp esnamesi söz konusu olmuyor.
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir