1.4 TSI Yakıt hk.

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.4 TSI Yakıt hk.

İleti mayham85 » 08 Arl 2009, 23:02

dsg ile tiptroinik arasındaki teknoloji farkı nerdeyse uçurum.
bu arada son iki depodaki menzilim (tsi leonumda elde ettiğim veriler) son depo 650 km tamamı eskişehir içi sondan önceki depo ise 700 km buda tamamı eskişehir içi. eğer ankarada olsa idim bu değerler yaklaşık 50 km kadar daha fazla olurdu.
 
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti ihsann » 08 Arl 2009, 23:11

Tsi ın avantajlarını tartışmaya gerek yok,küçük hacimden maksimum tork ve minimum yakıt tüketimi elde ediliyor. İmkan varsa düşünmeden alınır Tsi motor,Lpg ise çaresizliğin getirdiği bi olay,Tsi ile karşılaştırılamaz bence. 100 beygir civarı güç elde edilen 1.6 alıp Lpg uygulattıktan sonra çeşitli sorunlarla uğraşmaktansa 1.4 Tsi çok daha iyi bir alternatif.
ihsann
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Arl 2008, 23:35

İleti RoadFighter » 09 Arl 2009, 13:13

[quote="mayham85"]dsg ile tiptroinik arasındaki teknoloji farkı nerdeyse uçurum.
bu arada son iki depodaki menzilim (tsi leonumda elde ettiğim veriler) son depo 650 km tamamı eskişehir içi sondan önceki depo ise 700 km buda tamamı eskişehir içi. eğer ankarada olsa idim bu değerler yaklaşık 50 km kadar daha fazla olurdu. [/QUOTE]


 

Hakkaten DSG'nin az yakması enteresan. Müthiş bir olay. Yakıttan çekinip de otomatik vites almayanlar için de iyi bir seçenek. Daha seri vites geçişleri de cabası.

 

Yanlış bilmiyorsam Opel'in Easytronic şanzımanı da araca az yaktırıyor. Fakat rezalet derecede vites geçişleri var. Bilenler bilir.

 

 

Bu arada,

Ankara trafiği de her geçen gün keşmekeşe döndüğü için bırak 50 km fazlalılığı 100 km kaybın bile olabilirdi menzilde :)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti quickcan » 09 Arl 2009, 19:19

dsg zaten mükemmel bi sistem normalde devirlendirmeyi çok iyi yapıyo gaza biraz sert basarsanız 1 vites küçültüp performans sağlıyo o da bana yetmez ben yarışacağım yanımdakiyle derseniz gaza biraz daha sert basın ve 2 vites küçülüp tam performans sağlar... bu arada dsg çift debriyajlı bi sistem... 1. debriyaj => 1./3./5./(7.)  7. vites yeni versiyonda...
                                                             2. debriyaj => 2./4./6.


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti mayham85 » 10 Arl 2009, 13:39

[quote="RoadFighter"][quote="mayham85"]dsg ile tiptroinik arasındaki teknoloji farkı nerdeyse uçurum.
bu arada son iki depodaki menzilim (tsi leonumda elde ettiğim veriler) son depo 650 km tamamı eskişehir içi sondan önceki depo ise 700 km buda tamamı eskişehir içi. eğer ankarada olsa idim bu değerler yaklaşık 50 km kadar daha fazla olurdu. [/QUOTE]


 

Hakkaten DSG'nin az yakması enteresan. Müthiş bir olay. Yakıttan çekinip de otomatik vites almayanlar için de iyi bir seçenek. Daha seri vites geçişleri de cabası.

 

Yanlış bilmiyorsam Opel'in Easytronic şanzımanı da araca az yaktırıyor. Fakat rezalet derecede vites geçişleri var. Bilenler bilir.

 

 

Bu arada,

Ankara trafiği de her geçen gün keşmekeşe döndüğü için bırak 50 km fazlalılığı 100 km kaybın bile olabilirdi menzilde :)
[/QUOTE]

7 senedir eskişehir ankara arası gidip geliyorum. ankarada hep eskişehire göre %10 daha fazla menzil yapıyorum. yani trafik buraya göre çok daha rahat. hatta bazı güzergahların şehirler arasından farkı yk artık.
mayham85
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 20 Ekm 2008, 17:31

İleti octavia42 » 09 Oca 2010, 14:31

hocam benim elde ettiğim değerleri yazayım 2010 1.4 tsi octi 205 tl civarına depoyu fulledim. taamen şehir içi kullandım. 300 km gittim şuanda çyrek depo olmadısanırım 350-400 arası çeyrek depoyu görecem. bunuda toplama vurursak 1600 km 205 tl ile şehir içi ve performanslı. 300 tl ye minumum 2200 gider diye düşünüyorum. şehir dışını varın siz hesaplayın.
octavia42
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 04 Oca 2010, 11:44

İleti grey_wolf » 09 Oca 2010, 19:42

[quote="octavia42"] hocam benim elde ettiğim değerleri yazayım 2010 1.4 tsi octi 205 tl civarına depoyu fulledim. taamen şehir içi kullandım. 300 km gittim şuanda çyrek depo olmadısanırım 350-400 arası çeyrek depoyu görecem. bunuda toplama vurursak 1600 km 205 tl ile şehir içi ve performanslı. 300 tl ye minumum 2200 gider diye düşünüyorum. şehir dışını varın siz hesaplayın.[/QUOTE]


sen deponun göstergesine aldanma. o önce yavaş iner ama sonradan bir bakmışın küt ışık yandı. bir depo ile şehir içinde 1600 km yol yapmak imkansız + olanaksızdır. sen o depo ile şehir içi 1000 km yap sana helal olsun derim.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir