turbo neden ve niçin dağılır?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

turbo neden ve niçin dağılır?

İleti skodacı » 17 Nis 2007, 23:42

TDI cu Skodacılar aracımızada bulunan turbu diğer adıyla ara soğutucu olan bu can alıcı parça hangi durumlarda dağılır?önce izniniz ile kendim cevap vermek istiyorum?


-turbonun dağılmasına,turbo ünitesinin yağsız kalışı dolayısı ile ana yatağın bozulması neden olur...bunu önlemenin tek yöntemi kısa olsun,uzun olsun tüm seyahatlerden sonra aracımızı rölantide(gaz vermeden) en az bi 25-30 sn kendi haline bırakıp,akabinde stop ettirmektir....not:aracımızın turbosu nun uzun ömürlü bir hayat sürmesini istiyorsanız her 15.000 km de bir hava filtresini değiştirmeli ve üretici firmanın tavsiye ettiği motor yağının dışında yağ kullanmamalıyız.(yağ değişimi de her 7.500 km de bir)

 -Sizlerinde bu konu hakkında yorumlarını bekliyorum skoda TDI cüler...
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skoda baba » 17 Nis 2007, 23:51

ben dizel motorlarda çalışıyorum.gerçi gemi makineleri üzerine fakat turboşarjerli dizel makine onlarda sonuçta.benim sıklıkla başıma gelen turbo dağıtma sebebi işeyen enjektör.işeyen enjektörün silindirinde fazla hararetten dolayı enjektörün memesi kopup hem gömleği çizer ve eksozdan çıkmadan turboyu dağıtır.
  bu yüzden işeyen enjektörünüz varsa zamanında değiştirmenizi öneririm.önemli konu açmışsın skodacı tebrikler.aman arkadaşlar bu turbo önemli ve iyi işçilik isteyen bişey inşallah başınıza gelmez

 

 
skoda baba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Mar 2007, 03:04

İleti favoritrally » 17 Nis 2007, 23:58

Aslında uzun yolculukların yanı sıra her kullanımda belli bir süre rölantide bekleyerek motorunuzu stop ediniz .


Skodacı yanlış anlama aklıma takıldı ara soğutucu kelimesi ne demek turbonun görevi motora giren oksijen miktarını arttırmak değilmi soğutmayla olan ilgisini anlamadım "ara soğutucu" kelimesini biraz açıklayabilirmisin.

favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti skodacı » 18 Nis 2007, 00:08

favoritrally bu dikkatin takdire şahan...ara soğutucu kelimesini bilinçli kullandım,kimsenin dikkatinin çekecek mi diye...senin çekmiş...ara soğucu sistemin ayrı bir parçası yani INTERCOOLER...doğrusu yani ara soğutucu dediğim parçanın  diğer ismi  TURBO (KOMPRESÖR) dür...tşkler favoritrally 
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 18 Nis 2007, 00:21

ayrıca turbo değişimlerinden sonrada aracın yağ değişimin yapılması tavsiye edilmektedir....
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 18 Nis 2007, 01:17

skodacı, bilgiler için sağol, daha önce de belirttiğim gibi bazı ustalar 5000 de bir hava filtresi değiştirmeyi öneriyorlar. çok erken midir sizce? kontrol edip basınçlı havayla temizletmek işe yarar mı?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti emirkaansbp » 18 Nis 2007, 01:31

ben 18 imdeyken babamın gti golfü vardı(şimdi olcaktı ki.....) o zaman babam derdi seyir halindeyken gazdan ayağını çekip tekrar birden gaza yüklenme, turbosunu dağıtırsın die.... skodacının bu konudaki engin bilgilerinden faydalanarak, doğruluk payını öğrenmek istiyorum.
 

bu arada,intercooler ve turbo ikisi birden tek bir sistem değil, hani sistemin parçası demişsin yaaa. bunlar farklı farklı sistemler ve birlikte daha verimliler..

 

bide turboyla kompresör farlı şeyler skodacı..... farklı devirlerde etkililer. İkiside tazikli hava üflüyor gerçi ama turbo(kompresör) yazman yanlış.........(bence)

 

ki şöle bişiy var wv nin ünlü motoru GT (TSI) de hem kompresör hem turbo var.....

 

.

 
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti skodacı » 18 Nis 2007, 23:02

seyir halindeyken gazdan ayağını çekip tekrar birden gaza yüklenme,doğrudan olmasada dolaylı yoldan zarar verebilir...ara oğutucu ve turbo aynı sistemin elamanlarıdır.ara soğutucu yani intercooler turbo ya yardım ve yataklık eder,tabir yerindeyse...turboyla kompresör doğrudur yanlış şeyler.ama seninde belirttiğin gibi icra ettikleri görev aynı.bu yüzden ötürü ben eş anlımlı kelimeler olarak belirttim....
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti emirkaansbp » 18 Nis 2007, 23:05

teşekküür ederim bilgilerden dolayı
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti lazianke » 18 Nis 2007, 23:23

[quote="skodacı"]seyir halindeyken gazdan ayağını çekip tekrar birden gaza yüklenme,doğrudan olmasada dolaylı yoldan zarar verebilir.[/QUOTE]

Seyir halinden kasıt asfaltta sabit ir hızla giderkenki bir seyir mi yoksa mesela şehir içi 2. vites giderken, gaz kesip tekrar gaz vermek mi?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti emirkaansbp » 18 Nis 2007, 23:23

ikiside seyir sınıfına giriyo. araç hareket ederken , aracın yükü, ağırlığını motor çekerken ok?
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti lazianke » 19 Nis 2007, 20:20

[quote="emirkaansbp"]ikiside seyir sınıfına giriyo. araç hareket ederken , aracın yükü, ağırlığını motor çekerken ok?[/QUOTE]
Dizel sahibi olmanın ekonomisinden bahsetmeyeceğim benden sonra. dizelin varsa uzun yolda kullanmalıyız o zaman. ayağımı gazdan çekip tekrar gaz veremeyeceksem bu araba neye yarar anlamadım. mesela şehir içi 2.viteste gidiyorum önde trafik yavaşladı sonra açılacak yani gazı kesip tekrar basmayacak mıyız. bir dahaki arabamı Allah nasip ederse kesinlikle benzinli alıp ileride lpg ye dönüştüreceğim.

(yanlış anlama emirkaan sitemim sana değil dizelin hassasiyetine.)
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 19 Nis 2007, 23:03

e olacak o kadar...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 20 Nis 2007, 00:59

olsun da o kadar da olmasın be. araba süreceğiz diye sıkıntıdan kanser olacaksak çok pahalıya patlar.Smile
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti emirkaansbp » 20 Nis 2007, 15:29

sevgili lazianke benim bahsettiğim gaza basma kavramı, normal basma değil . gazı bırakıp ardından topuklarsan(birden) yani sonuna kadar basarsan................anlatabildim umarım.....
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti sainz » 20 Nis 2007, 16:03

[quote="emirkaansbp"]sevgili lazianke benim bahsettiğim gaza basma kavramı, normal basma değil . gazı bırakıp ardından topuklarsan(birden) yani sonuna kadar basarsan................anlatabildim umarım.....[/QUOTE]

 

 


 

Zaten turbo, motorun belli bir devrinde devreye girerek ek güç kazandırır motora. Turbo sürekli devrede olan bir sistem değildir. Egsoz gazının egsoz manifoldundan çıkıştaki basıncı belli bir seviyeye geldiğinde, bu basınç turbo pallerine iletilerek motorun hava çektiği kısmındaki palleri (pervaneyi) döndürerek motora daha fazla hava gönderir ve bu devirden sonra turbo, motora basınçlı hava pompalamaya başlamış olur. Naçizane test etmiş olduğum Roomster 1.4TDi otomobilde de 2000 d/d' ye kadar motor epey cansızken, 2000 d/d' den sonra epey atak bir karakter sergiliyordu. Nedeni ise bu devir seviyesinde turbonun devreye girmesidir. Sıkışık trafikte iken gazı bırakıp tekrar vermenin turboya zarar vereceğini zannetmiyorum. Gaza basıp tekrar basmayın denmesinin nedeni bana göre turboyu bir devreye alıp bir çıkartıp tekrar devredye alınmasının getireceği zararı işaret ediyor.

Kompresör adı verilen sistem de aslında yaptığı iş olarak turboyla aynı işi yapar yani motora daha fazla hava gönderir. Turbo, egsoz gazlarının egsoz manifoldundan çıkarken oluşturduğu basınçla motorun hava çektiği kısmındaki palleri (pervaneyi) döndürerek motora daha fazla hava gönderir; kompresör de motorun hava çektiği kısmındaki palleri (pervaneyi) döndürerek motora daha fazla hava gönderir ancak hareketi, motor krank mili kasnağından bir kayış vasıtasıyla alır. Aralarındaki en önemli farksa; turbo, motorun belli bir devrinden sonra devreye girer, kompresörse rölanti devrinden itibaren devrededir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti skodacı » 20 Nis 2007, 20:59

sainz arkadaşıma kesinlikle katılıyorum...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 20 Nis 2007, 23:32

[quote="emirkaansbp"]ikiside seyir sınıfına giriyo. araç hareket ederken , aracın yükü, ağırlığını motor çekerken ok?[/QUOTE]
bu mesaj anlamamı zorlaştırdı galiba.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir