turbosu değişen aracın...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

turbosu değişen aracın...

İleti skodacı » 25 Nis 2007, 00:35

arkadaşlar,daha doğrusu TDI cu skodacılar...aracımızın turbosu dağıldı diyelim ve yeni bir turbo takıldı...sizce aracımızın bu değişimden sonra yağ değişimi yapılmalı mı?yapılmalı ise yapılmasının nedeni ne olabilir?beyin fırtınasına buyurun...
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti sainz » 25 Nis 2007, 15:28

Bence, yeni parça yeni yağ basit mantığıyla değiştirilmelidir. Turbonun yağsız kalması veya kötü viskozitedeki bir yağla kullanılması yataklarına büyük zarar verir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2007, 20:21

Üç kuruş vermeyecez diye içimizde endişe mi kalsın? Tabi ki değişmeli.
 

Teknik açıdan da değişmeli.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 25 Nis 2007, 22:46

illaki,illaki de neden değiştiğinide öğrenmek gereksiz bir bilgi olmaz diye düşünüyorum.turbosu dağılan aracın dağılma esnasında yağı eksilir,yağ kirlenir...bu nedenlerden ötürü risk almayıp,turbo değişimden sonra aracımızın yağ değişimini yapmalıyız...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2007, 23:07

Valla haklisiniz. Bazen insan bir seyleri tam olarak degilde yuzeysel olarak bilsede dogru sonuca gidebiliyor.
Ama sizin tekniginize lafim yok, olamazda...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 25 Nis 2007, 23:24

peki turbosu dağılan araç gidebilir mi? saçma bir soru olabilir ama şurdan aklıma takıldı. turbo belli bir devirde devreye giriyor ya.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2007, 23:25

Gider! Turk Telekomda garaj amiri olan enistemin goreve ciktigi bir dizel land rover vardi. Turbosu dagilmisti ama gidiyordu. Fakat cok bayik bir halde...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 25 Nis 2007, 23:30

gider ama daha büyük hasarlara yol açma ihtimali yüksek bir şekilde...egzostan duman ata ata...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2007, 23:34

[quote="skodacı"]gider ama daha büyük hasarlara yol açma ihtimali yüksek bir şekilde...egzostan duman ata ata...
[/QUOTE]
 

aynen oyle hatta sebebi de yanlis hatirlamiyorsam sisteme giren hava orani dusmesiydi.

 

Hava filtresi tikaninca kara duman atmasi gibi olabilir mi? Benzer olaylar midir?
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 25 Nis 2007, 23:48

benzer denemez direkt olarak ama dolaylı yoldan benzerlikler sözkonusu olabilir.bilgi olarak ayrıca turbo dağıldımı aracın gösterge panelinde motor arıza lambası kendini özellikle dağılmadan sonraki kullanımlarda belli eder.
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 26 Nis 2007, 00:35

yani turbonun dağıldığını dağıldıktan sonra hemen  farkedemeyiz mi?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti skodacı » 26 Nis 2007, 00:49

edebilirsin hocam,helede sen...Smile

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 26 Nis 2007, 16:30

[quote="skodacı"]

edebilirsin hocam,helede sen...Smile

[/QUOTE]
sormamdan anladınız değil mi?Smile
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 28 Nis 2007, 12:26

peki turbo konusunda bilgili arkadaşlara sesleniyorum. turbo ömrünü uzatmak için aracımızı nasıl kullanmalıyız?
derli toplu bir bilgi  birikimi oluşturalım. arayan bakınca bulsun.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti sainz » 28 Nis 2007, 13:32


Bu linklerde, basit bir anlatım tarzıyla, turbonun ne olduğuna dair güzel bilgiler var:

 


 


 

Burada da turbo hakkında güzel bir sunu var. http://www.obitet.gazi.edu.tr/sunu.htm adresinden indirmiştim. Başka merak ettiğiniz sistemler varsa onları da bulabilirsiniz. Turbo ile ilgili sunum da aşağıda:

 


 

Bu da bir turbo şarjın kesiti:

 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lazianke » 28 Nis 2007, 13:44

sağol.
sunuları açamıyorum. boş sunu çıkıyor
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti sainz » 28 Nis 2007, 13:54

[quote="lazianke"]sağol.
sunuları açamıyorum. boş sunu çıkıyor
[/QUOTE]


 

 

http://www.obitet.gazi.edu.tr/sunu.htm linkindeki sunuların üzerine tıkladıysan açılması epey bir uzun sürüyor. Bence sağ klik yapıp belli bir dosyaya kaydedip o şekilde açın. Hem çok daha hızlı oluyor hem de daha kullanışlı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lazianke » 28 Nis 2007, 14:21

tamam sorunu giderdim. fakat sorumu gideremedim. şöyle ki; turbo sağlığ için şimidya kadar öğrendiklerimi sıralayım, arkadaşlar da ilave etsinler:
1- uzun yolculuklardan sonra motor hemen stop edilmemeli araç bir süre rölantide çalıştırılmalı.

2- turbo çalışır vaziyette iken aniden gaz kesip daha sonra gaza kökleme yapmamalı.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir