Ne Yapmalı Şimdi???

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ne Yapmalı Şimdi???

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2007, 21:07


Aracımın modeli imzamda belirli. Aracı ilk çalıştırdığımızda biraz bekleyelim hani az bişey ısınsın öyle yola çıkalım diyoruz ya. Bunu araştırdım ve bir çok yerde yanlış olduğunu duydum. Aracı ilk satın aldığımda birlikte verilen kullanma kılavuzunda okuduğum şeyi aynen aktarıyorum:


RÖLANTİNİN DÜŞÜRÜLMESİ

Trafik sıkışıklığında, hemzemin geçitte ve trafik lambalarının uzun olan kırmızı safhasında beklerken, motoru durdurmanıza değer. 30-40 saniyelik motor duruşunda bile tasarruf edilen yakıt, motorun yeniden çalıştırılması için gerekli olan yakıttan fazladır.

 

Rölantide çalışırken motorun çalışma sıcaklığına gelmesi çok daha uzun zaman alır. Isınma safhasında bununla birlikte aşınma ve zararlı madde atımı özellikle yüksek olur. Bunun için motor çalıştıktan hemen sonra aracı sürünüz.

 

 

 

İşte aynen böyle diyor. O zaman çalıştırıp beklememiz çok yanlış mı oluyor şimdi?
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 25 Nis 2007, 23:27

bu konuyu bir daha gündeme getirmiştik. kitapta ne yazıyorsa odur bence.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2007, 23:28

bende kitapta yazani yapacam hocam. rolantide bekle bekle isinmiyor zaten.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodacı » 25 Nis 2007, 23:33

hakanerdogan  sorunu tam olarak algılayamadım?tekrar edermisin?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2007, 23:37

Simdi diyorum ki ben arabaya sabah bindigimde motoru calistirip 3-4 dk bekleyip mi hareket edeyim? Yoksa calistirdigim gibi gazlayip mi yola cikayim? (not:motor baslangicta soguk)
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti serdar5306 » 25 Nis 2007, 23:42

yağlanmanın iyi olması için 20- 30 sn beklemeniz yeterlidir yoksa fazla beklemenin anlamı yok
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti skodacı » 25 Nis 2007, 23:43

3-4 dk değilde 25-30 sn rölantide gaz vermeden çalıştırıp daha sonra hareket etmek ve yine duracağımız yerde özellikle uzun seyahatler sonrası ama ben kısadada aynı taktiği uygularım,yine 25.30 sn sonra(rölantide)aracımı stop ederim...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2007, 23:43

[quote="serdar5306"]yağlanmanın iyi olması için 20- 30 sn beklemeniz yeterlidir yoksa fazla beklemenin anlamı yok[/QUOTE]
 

hah iste bencede boyle. Cok beklersek motor isinmaz soguk soguk calisir. Pat diye gidersek daha yaglama baslamamis olur oda piston asinmasina yol acar.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2007, 23:45

[quote="skodacı"]3-4 dk değilde 25-30 sn rölantide gaz vermeden çalıştırıp daha sonra hareket etmek ve yine duracağımız yerde özellikle uzun seyahatler sonrası ama ben kısadada aynı taktiği uygularım,yine 25.30 sn sonra(rölantide)aracımı stop ederim...[/QUOTE]
 

sagolun. Tesekkurler.

 

+1000
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2007, 23:51

bu istop etmeden once beklemek konusu onceden tartisilmisti ve faydali seyler ogrenmistim. ve bakin ne anlatacagim:
 

aceleyle agresif bir sekilde suruyordum araci. Eczanenin onune dogru yanastim 3 viteste idi araba. Debriyaj+frene bastim (arac hala viteste) tam ha durdu ha duracak ama komple durmadan daha kontagi kapadim sonra arac durdu pat diye debriyajdan cektim nasil olsa anahtari kapadim diye ama kontagi henuz kapatmis olmama ragmen debriyajdan ayagimi cekince araba kirc diye hafif ten ileri atmisti kendini.

 

 

bunun sebebi motoru kapatmama ragmen dizel oldugu icin, basinc usulu silindir calistigi icin, kontagi kapasakta yakit kesilsede sonradan o basinc etkisiyle motorun son bir iki tur daha atmasimidir?
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 26 Nis 2007, 00:11

galiba dediğin gibi kontağı kapatmakla silindirlerin hareketi bir anda bitmiyor ki debriyajdan çekince şanzımana güç aktarımı oluyor. ayrıca o dediğini ilk acemiliğimde benzinli araçlarda da yapardım ben. ilk acemlik dediğime bakma hala acemi bir şöforüm
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 26 Nis 2007, 00:17

pisst. hocam aramizda kalsin bende acemiyimdir. arabamdan belli zaten.LOL bazen dururken hala yanlislikla viteste debriyaji birakirim.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 26 Nis 2007, 00:22

Demek ki araci bosa alip oyle kapatalim kontagi.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ünsal » 26 Nis 2007, 00:51

[quote="skodacı"]3-4 dk değilde 25-30 sn rölantide gaz vermeden çalıştırıp daha sonra hareket etmek ve yine duracağımız yerde özellikle uzun seyahatler sonrası ama ben kısadada aynı taktiği uygularım,yine 25.30 sn sonra(rölantide)aracımı stop ederim...[/QUOTE]

bende aynı düşüncedeyim arkadaşlar....tavsiye ederim kendinize alışkanlık edinin bunu ...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti m.ünal » 27 Nis 2007, 23:10

her türlü aracın stop edilmeden önce boşa alınması gerekir.
m.ünal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Mar 2007, 20:42


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir