KARDA ARABA KULLANMANIN İNCELİKLERİ

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

KARDA ARABA KULLANMANIN İNCELİKLERİ

İleti BÜLENT BARAN » 23 Oca 2010, 18:42

BİZDE YILLARIN VERDİĞİ DENEYİMİPAYLAŞIYORUZ.LASTİĞİN YARI YARIYA İNDİRMİYORUZ.KAR LASTİĞİYOKSA BU YÖNTEM ANTİKA AMA ETGİLİ BİR YÖNTEM.İSTANBULDAKİKAR KARMI BOLUDA BİLECİK MEZİT RAMPASINDA ESKİŞEHİR BOZÖYÜK ARASINDA .TRABZON ERZURUM ARASI  GERDE CANKURTARAN RAMPASI DA ARAÇINIZI SİZİN DEDİKLERİNİZLE KULLANINDA BEN  DEDİKLERİMİ GERİALAYYIM.ÇOKŞÜKÜR 10YILDIR BUYOLARI SIKSIK KULLANIYORUM DAHA EN UFAK BİRPROPLEM YAŞAMADIM.BEN BİLDİĞİMDENDE BİR ADIM ŞAŞMAM..
 
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti iceman70 » 23 Oca 2010, 19:30

ben buzda karda vs de kullandım el freni kullanmak harika ama tavsiye etmem :)) Öncelikle yavaş ve düşük vitesde gidiniz.Ani frenlemeden kaçınınız yavaş yavaş frenleyiniz.Yokuştan inerken aracın vitesini küçültüp devri ile inmesini sağlayınız yoksa frene basınca kayıp gidersiniz.Yakın takipten kaçının.İlk defa sürdüğünüzde aracınız sanki böyle özellikle buzlu zeminde çok hafiflemiş gibi çok güvensiz gelir.Ama en önemlisi asla telaş yapmamak bence onun dışında zevkine gaza bile kökleseniz bişey olmaz hızlanmıyor nasıl olsa :D

iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti mbarman » 23 Oca 2010, 19:31

bülent kardeşim sen iyisimi karda yola çıkma başkalarının da can güvenliğini tehlikeye atma. aracın yere tutunmasını istiyorsanız  birim yüzeye düşen ağırlığı arttırmalısınız. buda demek oluyorki lastiklerimiz nekadar şişik ve daireselliğini koruyorsa yere okadar iyi basar. iki iki dada dört eder. araç kullanmak bir nevi bilimdir. fizik kurallarının dışına çıkamazsın.
şahsi fikrim 5 dk lık uğraşla zincirini takacaksın kaydım, yoldan çıktım, duramadım derdim olmayacak. şu an dışarıda 20cm civarında kar var ve yağmaya devam ediyor. sabahtan beri araçta çoluk çocuk geziyoruz.

zincir takmayıp erkekliğe laf ettirmeyenlerden olmayın.
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti BÜLENT BARAN » 23 Oca 2010, 20:17

çok şükür kimsenin canını tehlikeye attığımızyok.yrigeldimi zincirimizi takar yoladevam edriz.burdada 15 cm kar ve tipi var zincir takmadan bende dolaştım.ne ban nede kimseye zarar vrdim.zen bana bakma zincirinitak öyle gez..
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti BÜLENT BARAN » 23 Oca 2010, 20:19

senin çok iyi araç biliminden anladığın belli kardeş.
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti BÜLENT BARAN » 23 Oca 2010, 20:23

sen çoluk çocukla geziyon ben sırtımda 35 40ton yükle1000  1500km yol gidiyom.kimin anlayıp anlamadığı ortada.
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti mbarman » 23 Oca 2010, 20:27

allah herkesi seningibi çok bilmiş ve kendine aşırı güvenenlerden korusun. aracın kayıp başka bir araca çarpacağı zaman film karesini dudurur gibi durdurursun aracını. çok daha ağır bir cevap vermek isterdim ama. senin seviyene inmem.

ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti kobalt » 23 Oca 2010, 20:54

Ben bugüne kadar;şoförlükten anlamam işte öylesine yollardayım diyen kamyon sürücüne rastlamadım zaten,hepsi herşeyi bilir.Lastik havasını indirerek 30-40 ton taşıyorsan lastik fabrikan vardır herhalde.Bırakın şu yanlışta ısrar etmeyi Bülent bey,kışın lastik havası indirilmez,tam aksine mümkün olduğunca artırılır.Siz sadece arabayı kullanıyorsunuz ama onu icat edenler ve bilim bunu söylüyor.İnternette bir araştırın bakın,öylemi değilmi.
kobalt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Nis 2007, 02:39

İleti BÜLENT BARAN » 23 Oca 2010, 22:05

ya ben çok bilmişlik taslamıyorum.yanlış anlamayın.bu benim  ve meslektaşlarımın uyguladığı bir yöntemdir.biz usatalardan yani eski şöför abilerimizden duyduklarımızı gördüklerimizi mekteplerde okuyarak deyil.bizzat yaşayarak tecrübe ediyoruz.çok şükür busayadeen ufak birproplem yaşamadık herkesin fikrine saygı duyuyorum.çok şükür buzaman kadar ne  aracımı yolan çıkardım nede kaydırdım.mehmet kardeşim sen bildiğini oku ben bildiğimi okuyum.benim seviyemede lütfen düşme..
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti mygokhan » 23 Oca 2010, 22:21

Daha bugün kar lastiği bile olmayan şirket aracı ile yollarda idim mecburen.Rampa inerken el frenini 2-3 diş çekip çok hafif frenle tehlikesiz indim.

Karlı yollarda ilerlemeyi çok severim, hatta özellikle karlı havada yola çıkarım.Allah'ın izni ile sıkıntım olmadı tabi kış ekipmanlarım tam olarak..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti alpino » 23 Oca 2010, 22:21

hocam senin sırtında 25 ton yük varken senin lastiklerin her türlü yere basar. ama 2 tonluk araba kar üzerinde bir de lastik indirirse kızak takmış gibi olur çünkü dişler kara ve zemine tutunamaz. ileri sürüş teknikleri uzmanları inadına lastikleri biraz daha fazla şişirerek dişlerin arasının açılmasını sağlamayı öneriyorlar.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti BÜLENT BARAN » 23 Oca 2010, 22:56

Lastik havasını artırdığınızda ise lastiğin dişleri gerektiğinden fazla açılır ve daha çok patinaja düşülür ve çekiş azalır. patinaja düşen araç karda ve buzda kayar veya olduğu yerde askıda kalır.ben lastiğin havasını  örneğin 30 psi bir lastiği 28pis indirmenin daha avantajlı olduğunu söylüyorum.herhalde tutupda 20 psiye indirecek değiliz.ozaman aracın yükü aşırı yüklenmeden dolayı lastiğe zarar verir ve    hatta    lastiği gümletirsin.bununda bilincindeyiz.herhelde. rampalarda  inerken sürekli fren yapılır.fren ya parken fren balataları ısnır.bu ısınma lastiğe yansırl astiğin ısınmasıyla lastğin basıncı artar.örneğin 30  pislik basınç ısınmayla 32 vey 33 psi olur.lastiğin basıncını 28 p siye indirsek bu ısınma sonucu  eski hava basıncına ulaşır.ozamnda hiç bir proplem olmaz..
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti C@GL@R » 23 Oca 2010, 22:59

karda araba kullanmanın incelikleri mecbur kalmadıkça araba kullanmamaktan geçerSmile
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti BÜLENT BARAN » 23 Oca 2010, 23:02

bu sözüne katılıyorum.endoğrusuda senin söylediğin. mecbur kalmadıkca karda aracını çıkarmıyacan...
Kullanıcı avatarı
BÜLENT BARAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Arl 2009, 13:08
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: feliace

İleti iceman70 » 23 Oca 2010, 23:18

neyin kavgasını yapıyorsunuz ya zincirle gezmeyi seven zincir taksın ben kullanmam hayatta zincirle gezmek bence daha tehlikeli çat çat direksiyon felan bi hoş oluyor.Böyle aşırı kar varsa zincir kullanılr.Bugun neredeyse her şehirde belediye ekipleri hemen yolu açıyor asfalt gözüküyor ondada zincir kullanırsan ne süspansiyon sistemi kalır ne lastik.Sen tak kar lastiğni bin mis gibi.Zaten aşırı kar varsa zincir değil palet tak yine gitmez araba
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti fmaka » 23 Oca 2010, 23:52

[quote="BÜLENT BARAN"]

arkadaşlar bira 10 yıllık ağır vasıta şöförü olarak deneyim ve tecrübelerimi siz dostlarımla paylaşayım.ilk önce karlı ve buzlu havalarda lastik basıncı çok önemlidir.lastklerimisin havabasıncını düşürmeliyiz.örneğin benim feliaceminki30bardı 25 düşürdüm.tabiaracım boşhali.bu çok önemli.inik lastik karda ve buzda hadaiyi yoltutarve kayma olasılğı çok azdr.karlı havalarda yavaş gidilmeli.2 veya3 viteste trafiğin akışına göre.anigaz ve fren kesinlikle yapılmamalı.en önmlisi önümüzdeki araçla takip mesafemiz bayağı 50 60 mt olmalı.yakın takipte kaçınılmalı.aracımız kaymaya başladığında direksiyouu aracın kaydığ yöne kırmalı frene kesinlikle basılmamalı gazdan ayağımızı çekip 3 veya4 snyedegaza çok azşekilde bastığımızda araçımız kendini toplar...

[/QUOTE]


bir yanlışı düzeltmek istiyorum.karlı havalarda lastik basıncı düşürülmez.aksine 1-2 ps artırılır ki lastik diş aralıkları açılsın yolu ve karı daha iyi kavrasın yola devam etsin.
havayı indirirseniz lastikler ortadan yola tutunma sorunu yaşar ve suda kızaklama olayını yaşarsınız.

en güzel karda araç sürme kuralı yavaş ilerle aradaki mesafeyi uzun tut,ani hareket yapma.
Kazasız sürüşler sizlerin olsun.
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti kobalt » 24 Oca 2010, 11:45

[quote="iceman70"]neyin kavgasını yapıyorsunuz ya zincirle gezmeyi seven zincir taksın ben kullanmam hayatta zincirle gezmek bence daha tehlikeli çat çat direksiyon felan bi hoş oluyor.Böyle aşırı kar varsa zincir kullanılr.Bugun neredeyse her şehirde belediye ekipleri hemen yolu açıyor asfalt gözüküyor ondada zincir kullanırsan ne süspansiyon sistemi kalır ne lastik.Sen tak kar lastiğni bin mis gibi.Zaten aşırı kar varsa zincir değil palet tak yine gitmez araba[/QUOTE]
Fatih bey biz ne söylüyoruz?kavga değilki bu 3 tür sizin söylediğinizin aynını yazıp duruyoruz.Siz okuduğunuz halde aklın yolu bir mantığı ile aynı tavsiyeyi yapmışsınız.Doğru olan bu zaten.
kobalt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Nis 2007, 02:39

İleti iceman70 » 24 Oca 2010, 11:59

Lastik basıncı: Ne düşük, ne çok fazla
Soğuk havalarda lastiğinizin basıncı düşer. Bu sebeple lastik basıncınızın doğru ayarda olmasına dikkat edin. Aşırı düşük basınç aşınmayı ve yakıt tüketimini arttıracak, çok fazla basınç ise özellikle buzlu koşullarda olmak üzere çekişi azaltacaktır. Doğru hava basınç çizelgeleri genelde sürücü kapısının yanında veya torpido gözünde bulunur. Lastik diş kalınlıklarınızı da servise göstermeyi unutmayın, kabaklaşmış lastiklerinizi değiştirin. 
 
İşte cevap budur buna yanlış diyen çıkarsa bilinki o boş konuşuyor :))
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir