KARDA ARABA KULLANMANIN İNCELİKLERİ

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

KARDA ARABA KULLANMANIN İNCELİKLERİ

İleti iceman70 » 24 Oca 2010, 12:01

Hatta tüm olarak veriyim bunu :)

 

Filtreler, Soğutma Suyu Sıvısı ve Hortumlar: Test edin, gerekirse değiştirin
Yağ, gaz ve hava filtrelerinizin iyi durumda olmasına dikkat edin. Motorunuzu ısıtan soğutma suyu sıvısının seviyesini ve termostatınızı kontrol edin. Soğutma suyu sıvısının iki yılda bir değiştirilmesi gerekir. Uzun ömürlü soğutma suyu sıvılarını yaklaşık 5 yıl kullanabilirsiniz. Isıtıcınızı ve buğu gidericinizi de test ettirmeyi unutmayın. Son olarak da hortumlarda sızıntı olup olmadığını kontrol edin. Gerekiyorsa bu hortumları serviste değiştirin.

Akünüze gözünüz gibi bakın
Akünün çalıştırma gücü dondurucu havalarda belirgin biçimde azalır. Sıcak havalarda çok iyi çalışırken havalar soğuduğunda sorun çıkaran eski aküler, sürücüleri zor durumda bırakır. Asgari 4 yaşında olan aküler, serviste test edilmeli, sorun çıkarmasından kuşku duyuluyorsa değiştirilmelidir. Kendinizi emniyete almak için aracınızda her zaman kaliteli bir akü şarj kablo seti bulundurun. Ayrıca taşınabilir bir şarj aygıtı da satın alabilirsiniz.

Lastik basıncı: Ne düşük, ne çok fazla
Soğuk havalarda lastiğinizin basıncı düşer. Bu sebeple lastik basıncınızın doğru ayarda olmasına dikkat edin. Aşırı düşük basınç aşınmayı ve yakıt tüketimini arttıracak, çok fazla basınç ise özellikle buzlu koşullarda olmak üzere çekişi azaltacaktır. Doğru hava basınç çizelgeleri genelde sürücü kapısının yanında veya torpido gözünde bulunur. Lastik diş kalınlıklarınızı da servise göstermeyi unutmayın, kabaklaşmış lastiklerinizi değiştirin.

Motoru kısa süre rölantide çalıştırın
Soğuk havalarda sürüşe başlamadan önce motoru birkaç saniye rölantide çalıştırmayı unutmayın. Böyle yaparsanız düzgün yağ akışını ve yağlanmayı sağlamış olursunuz. Uzun süre rölantide çalıştırmak ise boşa yakıt harcamaktır. Kısa bir süre rölantide çalıştırdıktan sonra, aracın tam ısınmasını sağlamak için birkaç kilometre zorlamadan sürün.

Buzlanan camlar ve kilitler
Aracınızda bir buz fırçası bulundurmayı unutmayın. Ön cam silecekleri ile buğu gidericilerin (ön ve arka) düzgün çalışıp çalışmadıklarını kontrol edin. Kapı kilitleri için buz çözücü kullanabilirsiniz. Ayrıca anahtarınızı ısıtmanız da işe yarayabilir.

Bagajda bulundurulacak gereçler
Her zaman işinize yarayabilecek birkaç aleti bagajınızda bulundurmayı ihmal etmeyin. Kürek, aracınızı kardan çıkarmanıza yardımcı olur. Kum torbası araca ilave çekiş sağlar. Ayrıca kar veya buz üzerine serpeceğiniz kum ile aracınızın çekişinizi arttırabilirsiniz. Bagajınızda bir battaniye, şapka ve eldiven bulundurmayı da unutmayın.
 
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti kobalt » 24 Oca 2010, 12:35

Evet doğru bizim söylediğimizde bu soğuk havada lastik basıncı düşeceğinden yazın kullandığımız değerden 2 psi fazla basılması gerekiyor,katılıyorum.
kobalt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 14 Nis 2007, 02:39

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir