motor freni baskı balataya zararlı mıdır

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor freni baskı balataya zararlı mıdır

İleti jel » 25 Şub 2010, 19:12

soru başlıkta.
 
jel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 02 Kas 2009, 16:48

İleti grey_wolf » 25 Şub 2010, 19:16

MOTOR FRENİ DİYE BİŞEY YOKTUR.. SİZ YÜKSEK HIZDA GİDERKEN FRENE BASMAK YERİNE VİTESİ KÜÇÜLTÜRSENİZ O HIZ O DİŞLİYE UYGUN OLMADIĞI İÇİN ARAÇ YAVAŞLAR ANCAK MOTORA VE ŞANZIMANA AYNI ZAMANDA DA BASKI BALATAYA ZARAR VERİR.
MOTOR FRENİ OTOBÜS VE KAMYONLARDA VARDIR ADIDA ROTARDER'DİR. FARKLI BİR SİSTEMLE ÇALIŞIR.KADEMELERİ FELANDA VARDIR.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti mbarman » 25 Şub 2010, 19:24

[quote="grey_wolf"]MOTOR FRENİ DİYE BİŞEY YOKTUR.. SİZ YÜKSEK HIZDA GİDERKEN FRENE BASMAK YERİNE VİTESİ KÜÇÜLTÜRSENİZ O HIZ O DİŞLİYE UYGUN OLMADIĞI İÇİN ARAÇ YAVAŞLAR ANCAK MOTORA VE ŞANZIMANA AYNI ZAMANDA DA BASKI BALATAYA ZARAR VERİR.

MOTOR FRENİ OTOBÜS VE KAMYONLARDA VARDIR ADIDA ROTARDER'DİR. FARKLI BİR SİSTEMLE ÇALIŞIR.KADEMELERİ FELANDA VARDIR.[/
evet motor freni vardır ve baskı balataya hiçbir zararı yoktur. "belli bir hızda giderken ayağınızı gazdan çektiğinizde aracın motorun ataletiyle yavaşlamasına motor freni" denir
ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti oguz » 25 Şub 2010, 20:19

otobuslerdeki motor freni farklı şey retarder farklı şey karıstırmayın. retarder boştaykende yavaslatıyo motor freni bosta işe yararmı?


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti hakanerdogan » 25 Şub 2010, 21:05

Baskı balataya zararı rutin vites değiştirmenin zararı neyse o dur. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti alpino » 25 Şub 2010, 21:10

motor freni (motor kompresyonu) eğer baskı balataya zarar verseydi yavaşlamak için ayağımızı gazdan çekmekte baskı balataya zarar verirdi.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti iceman70 » 25 Şub 2010, 21:23

Bence çok yüksek devirdeyken düşmemek şartı ile aracın yavaşlamasına çok katkı sağlayan bir yöntem.Hele ki sertavul gibi bi yerde araç kullanıyorsanız frene zırt bırt basmak veya çok yüklenmek frenin aşırı ısınıp aşırı derece yıpranmasına neden olur onun yerine düşük viteste motor freni kullanarak gitmek çok daha sağlıklı  :)
iceman70
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 128
Kayıt: 18 Eyl 2008, 20:04

İleti yargic » 25 Şub 2010, 22:03

..

yargic
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 04 Kas 2009, 23:12

İleti quickcan » 25 Şub 2010, 22:06

[quote="grey_wolf"]MOTOR FRENİ DİYE BİŞEY YOKTUR.. SİZ YÜKSEK HIZDA GİDERKEN FRENE BASMAK YERİNE VİTESİ KÜÇÜLTÜRSENİZ O HIZ O DİŞLİYE UYGUN OLMADIĞI İÇİN ARAÇ YAVAŞLAR ANCAK MOTORA VE ŞANZIMANA AYNI ZAMANDA DA BASKI BALATAYA ZARAR VERİR.

MOTOR FRENİ OTOBÜS VE KAMYONLARDA VARDIR ADIDA ROTARDER'DİR. FARKLI BİR SİSTEMLE ÇALIŞIR.KADEMELERİ FELANDA VARDIR.[/QUOTE]

kesinlikle katılıyorum...Thumbs%20Up


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti ugur_clskn » 25 Şub 2010, 22:28

ayağınızı gazdan çekerek yavaşlatırsanız herhangi bi zarar vermez büyük vitesten küçüğe geçerken de zorlamassanız pek zararı olmaz
PEUGEOT 306 1.6 SEDAN
Kullanıcı avatarı
ugur_clskn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 29 Eyl 2009, 03:06
Ad Soyad: uğur çalışkan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia 1.3lx idi

İleti teknik41 » 25 Şub 2010, 23:40

motor freni vardır arkadaşlar... motor freni ayak gaz pedalından çekildiğinde silindirden çıkan gazların eksoza geçmesini engelleyerek aracın yavaşlamasını sağlar durmasını değil. vites değiştirirken nasıl baskı balataya zarar veriyorsak aracı yavaşlatmak için vites küçülttüğümüzde de o zarar meydana gelir.
retarder ise bambaşka bir olaydır. şaftın dönüşü özel tasarlanmış bir sistemle yavaşlatılarak çalışır. bu sistemi otobüsler vs.. özellikle virajlra girerken fren kullanıp aracın ön tarafa yığılmaması için kullanırlar
teknik41
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 23 Arl 2009, 23:37

İleti sainz » 26 Şub 2010, 11:17

Vites boşta iken yarım debriyaj yaparsanız bile aşınır balata. O nedenle vites değiştirirkenki zarar kadar zararı olur; ancak tam o frenletme aşamasında ayağınızı yarım debriyaj pozisyonunda biraz fazla tutarsanız, balata daha çabuk aşınır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti grey_wolf » 26 Şub 2010, 11:31

aslında hepimiz aynı şeyi soyluyoruz. burada amaç yavaşlamak mı . yoksa yüksek hızda giderken ani yavaşlamakmı. bakın ne demişim yüksek hızda giderken siz küçük vitese alırsanız. motor ve baskı balataya zararı olacaktır. aksini inkar etmek yanlış olur.

ayağımızı gazdan çektiğimizdeki olayada motor freni değil motor kompresyonu denir. yani o bir fren sistemi değildir.!!!!!

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti mbarman » 26 Şub 2010, 11:44

[quote="grey_wolf"]aslında hepimiz aynı şeyi soyluyoruz. burada amaç yavaşlamak mı . yoksa yüksek hızda giderken ani yavaşlamakmı. bakın ne demişim yüksek hızda giderken siz küçük vitese alırsanız. motor ve baskı balataya zararı olacaktır. aksini inkar etmek yanlış olur.



ayağımızı gazdan çektiğimizdeki olayada motor freni değil motor kompresyonu denir. yani o bir fren sistemi değildir.!!!!![/QUOTE]
otomotiv litaratüründe buna MOTOR FRENİ denir. biz bu saçları değirmende ağartmadık.
"BİLİYORSAN KONUŞ İBRET ALSINLAR, BİLMİYORSAN SUS Kİ ALİM SANSINLAR"

ÖMÜR DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O GÜN BUGÜNDÜR
Kullanıcı avatarı
mbarman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 245
Kayıt: 29 May 2008, 00:09
Ad Soyad: mehmet
Nereden: Kırklareli
Arabanız: SEAT LEON 1,6TDİ CR DSG STYLE BEYAZ 2011

İleti akan-kan » 26 Şub 2010, 11:57

Heycan yapmayalım biraz sakin arkadaşlar. Teknik olarak kompresyon olabilir fakat halk dilinde o bir motor frenidir. Kamyonlarda egsoz freni olduğu gibi motordaki yanmış gazı dışarı çıkmasını engelleyerek motoru yavaşlatır.

Fakat bana göre motora yüklenip yıpratmak yormak yerine fren balatalarını eskitmek daha mantıklı. Nedeni de değişimi kolay ve daha az masraflı.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti grey_wolf » 26 Şub 2010, 12:24

[quote="mbarman"]
[quote="grey_wolf"]aslında hepimiz aynı şeyi soyluyoruz. burada amaç yavaşlamak mı . yoksa yüksek hızda giderken ani yavaşlamakmı. bakın ne demişim yüksek hızda giderken siz küçük vitese alırsanız. motor ve baskı balataya zararı olacaktır. aksini inkar etmek yanlış olur.

ayağımızı gazdan çektiğimizdeki olayada motor freni değil motor kompresyonu denir. yani o bir fren sistemi değildir.!!!!![/QUOTE]otomotiv litaratüründe buna MOTOR FRENİ denir. biz bu saçları değirmende ağartmadık."BİLİYORSAN KONUŞ İBRET ALSINLAR, BİLMİYORSAN SUS Kİ ALİM SANSINLAR"[/QUOTE]

sen fren yerine arabayı o motor freni dediğin (aslında olmayan) bir şekilde kullanırsan o ağarttığın saçlar kafanda kalmaz. boşa uğraşmış olursun bu kadar zaman.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti fabialife » 26 Şub 2010, 14:38

[quote="teknik41"]motor freni vardır arkadaşlar... motor freni ayak gaz pedalından çekildiğinde silindirden çıkan gazların eksoza geçmesini engelleyerek aracın yavaşlamasını sağlar durmasını değil. vites değiştirirken nasıl baskı balataya zarar veriyorsak aracı yavaşlatmak için vites küçülttüğümüzde de o zarar meydana gelir.
retarder ise bambaşka bir olaydır. şaftın dönüşü özel tasarlanmış bir sistemle yavaşlatılarak çalışır. bu sistemi otobüsler vs.. özellikle virajlra girerken fren kullanıp aracın ön tarafa yığılmaması için kullanırlar
[/QUOTE]

ClapClapClapThumbs%20Up
Thumbs%20UpClapClap
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti grey_wolf » 26 Şub 2010, 14:55

burada bahsettiğimiz. yavaşlamak değil. öreneğin 5, vites 120 ile giderken yavaşlamanız gerektiğinde frene basmak yerine arabayı 4.vites yada 3. vitese alarak yavaşlamaktan bahsediyoruz. ben bunun motora ve diğer bölümlere zarar verdiğini soyluyorum. fren arabayı durdurnak yada yavaşlatmak için kullanılır. motor freni dediğiniz ancak arabayı yavaşlatmanızı sağlar.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir