motor freni baskı balataya zararlı mıdır

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor freni baskı balataya zararlı mıdır

İleti fabialife » 26 Şub 2010, 17:05

[quote="grey_wolf"]burada bahsettiğimiz. yavaşlamak değil. öreneğin 5, vites 120 ile giderken yavaşlamanız gerektiğinde frene basmak yerine arabayı 4.vites yada 3. vitese alarak yavaşlamaktan bahsediyoruz. ben bunun motora ve diğer bölümlere zarar verdiğini soyluyorum. fren arabayı durdurnak yada yavaşlatmak için kullanılır. motor freni dediğiniz ancak arabayı yavaşlatmanızı sağlar.[/QUOTE]

motor freni denilen şey genellikle rampa aşağı inerken sürekli frenle inmek yerine vites düşürüp mümkünse frene basmadan ve motor devrinin çok aşırı yükselmesine müsade etmeden motor kompresyonu ile inilmesi olayında çok faydalı ancak; yüksek hızlarda yavaşlamak için ani vites küçültülmesi ile kullanılması zararlıdır.
 
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti alpino » 26 Şub 2010, 17:30

hocam amma heyecan yaratmışsınız yalandan bir şey yüzünden yaw. motor kompresyonuna genelde halk arasında motor freni diye bilinir. bilmeyen adama gidip motor kompresyonu desen öyle bakar yüzüne. motor freni dersen anlar.

uzun süre fren kullanmak balataların aşırı ısınmasına bu da bir müddet sonra frenlerin TUTMAMASINA neden olur. bu nedenle MOTOR KOMPRESYONUNU özellikle UZUN YOKUŞLARI İNERKEN kullanmak çok önemlidir.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti AhmetH » 26 Şub 2010, 17:50

doğru bir  tabirmi  tartışırız  ama   bahsedilen şey   motor dekompresyonu diye düşünüyorum  yazdığım yazılarda da  viteste  yavşlama  ve dekompresyon olarak kullandım çoğu yerde Smile
 

konuya  dönecek  olursak.  bir zararı yok.  tabi  pedalı tam bırakıyorsanız LOL
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti kurunc » 26 Şub 2010, 18:19

Motoru yüksek devirdeyken vites küçültmek motorun yığılmasına sebep olur, hiçte iyi bişey değildir, yüksek hızlarda yavaşlamak için sadece freni kullanın, belli bir yavaşlamadan sonra aracın devri düşünce boşa alır yada vites küçültürsünüz.
Motor freni dediğiniz olaysa, rampa aşağı inerken aracı boşa almak riskli olduğu için ne gaza nede frene basmadan motorun kendi devrinde kontrollü şekilde gitmesidir fakat burdada dikkat etmek gereken husus aracın salınımına göre vitesi ayarlamaktır, örneğin rampa çok dik ve uzunsa araç hızlanmaya başlayacak ve düşük vitesteyseniz yine motor yığılacaktır, hıza göre vitesi değiştirirseniz frenlere fazla iş düşmez, aracada zararı olmaz.

kurunc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 146
Kayıt: 01 Oca 2010, 22:34
Nereden: Antalya
Arabanız: Fabia Special

İleti grey_wolf » 26 Şub 2010, 18:38

OLAYIN ÖZETİ VE DOĞRUSU BUDUR.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir