Otomatik Jikle Nedir, Sorunları, Ayarı

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Otomatik Jikle Nedir, Sorunları, Ayarı

İleti narec » 28 Şub 2010, 18:59




Otomatik Jikle:



    Otomatik jiklede motor soğuk iken jikle kelebeği termostatik
yay ile devamlı kapalı tutulur. Termostatik yay, soğuk iken yay özelliğini
kazanan ısındıkça yay özelliğini kaybeden malzemeden yapılmıştır. Jikle
kelebeği kapalı olduğundan manifolt vakumu, ana meme fıskiyesinden bol miktarda
benzin çeker. Jikle kelebeği arasından sızan hava, benzinle karışarak zengin
karışım meydana getirir.Motor çalıştıktan sonra manifolt vakumu devamlı olarak
vakum pistonunu çekip hava kelebeğini açmaya zorlar.Ancak henüz ısınmayan
termostatik yay, yay özelliğini kaybetmediği için vakumun çekme kuvvetine karşı
gelerek kelebeğin hemen açılmasını önler. Kelebek açılmadığı sürece jikle
devresi zengin karışım meydana getirmeye devam eder.Temostatik yay sıcak hava,
sıcak su, egzoz gazı veya elektrikle ısıtılır.Isınan yay, yay özelliğini
kaybettiği için vakum pistonunun, jikle kelebeğini açmasına engel olamaz. Jikle
kelebeği açıldığında jikle zamanı sona erer. Ancak bunun için sürücünün, motor
çalıştıktan sonra gaz pedalına sonuna kadar bir kere basması gerekir. Motor
durduğunda, termostatik yay soğuyarak gene yay özelliğini kazanıp jikle
kelebeğini kapatır.Bir çok karbüratörde piston yerine diyafram bulunmaktadır.
Diyafram da gene manifolt vakumuna bağlı olarak çalışır. Çalışma prensibinde
bir fark bulunmaz.











Otomatik Jikle Devresinin
Arızaları:



1- Motorun ilk çalışması zor
olur.

 
BU İMZA MAHKEME KARARI İLE İPTAL EDİLMİŞTİR.

Karar No: 2001 / 154 HP

Yüksek Dağın Karı Çok Olur.
Kullanıcı avatarı
narec
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 10 Mar 2009, 21:54
Konum: Sivas
Nereden: Sivas
Arabanız: Skoda Forman 135L idi :)

İleti quickcan » 28 Şub 2010, 19:26

teşekkürler...


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti alpino » 28 Şub 2010, 21:30

skoda'nın favo-forman ve felicialarda kullandığı enjeksiyonsuz motorlarda soğuk havalarda motoru çalıştırmadan önce gaz pedalına kısaca basıp bırakırsanız otomatik jikle devreye giriyor be araç çoğunlukla ilk marşta çalışıyor. motor ısındıktan sonra arkadaşımızın anlattığı gibi otomatik olarak devreden çıkıyor. eğer siz devredışı bırakmak isterseniz debriyaj basılı iken motor devrini 3000-4000 civarına gelecek şekilde 1 kere hızlıca basın ve bırakın. sistem devreden çıkar.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir