klima çalışırken...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

klima çalışırken...

İleti skodacı » 23 May 2007, 23:24

1- Klimanız açıkken araç içerisinde dış hava alımı açık dahi olsa kesinlikle sigara içmeyin. Klimanızı kapatın, camı hafif aralayarak sigara dumanının dışarı gitmesini sağlayın. Aksi taktirde hava kanallarında temizliği mümkün olmayan bir koku kalacak ve bu sizi sürekli rahatsız edecektir.

2- Dış ortam sıcaklığı ile iç ortam sıcaklığı arasındaki farkı kesinlikle 7 dereceden fazla tutmayın. Aksi taktirde ciddi şekilde hasta olabilirsiniz veya sürekli bir kırgınlık haliniz olur.

3- Araca biner binmez klimayı çalıştırmayın. Önce camları açarak sıcak havayı dışarı atın.

4- Klimanızı, özellikle ilk çalıştırmada, kesnlikle yüksek devirde devreye almayın. Yolda giderken klimayı açmanız gerekirse debriyaja basıp devri düşürün ve klima devreye girdikten sonra ayağınızı debriyajdan yavaşca çekin.

5- Klimanızda  R134 soğutucu gaz kullanın. Servisiniz veya profosyonel klima servisleri haricinde (oto elektrikçileri) kesinlikle gaz bastırmayın. Klimanın gazının % 10 - 20 arasında kaçması 1 yıl içerisinde normaldir. Kaçak oranı daha yüksekse kaçak tespiti yapılmadan gaz tekrar havaya uçacaktır. www.turkforum.net
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti mygokhan » 23 May 2007, 23:50

5- Klimanızda  R134 soğutucu gaz kullanın. Servisiniz veya profosyonel
klima servisleri haricinde (oto elektrikçileri) kesinlikle gaz
bastırmayın. Klimanın gazının % 10 - 20 arasında kaçması 1 yıl
içerisinde normaldir. Kaçak oranı daha yüksekse kaçak tespiti
yapılmadan gaz tekrar havaya uçacaktır.


gaz kaçağı normal bir durum değildir.kapalı sistem olduğunda gaz eksiltme söz konusu değildir.
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti skodacı » 23 May 2007, 23:55

Klimanın gazının % 10 - 20 arasında kaçması 1 yıl içerisinde normaldir. ki bu durumuda sürücü aracı 1 yaşında ise hissetmez.ayrıca klima gazı nın minimun ömrü de ortalama 2 yıldır...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti mygokhan » 24 May 2007, 00:11

[quote="skodacı"]Klimanın gazının % 10 - 20 arasında kaçması 1 yıl içerisinde normaldir. ki bu durumuda sürücü aracı 1 yaşında ise hissetmez.ayrıca klima gazı nın minimun ömrü de ortalama 2 yıldır...[/QUOTE]

valla 10 senedir ısıtma ve soğutma işiyle uğraşıyorum. işimde uzman sayılırım..araç klimalarıyla ev klimaları mantık olarak aynıdır.kompresör+evaporatör+kondenser+drayer vb.. hepsi mevcuttur.kapalı sistem buharlaşma olmaz kayıp olmazConfused..anca belki 5 senede bir çok az gaz verirsin belki oda çok ufak rekordan kaçak olsa belki tabi....kapalı bir sistemde gaz kaybı nasıl olacakki? gazın özelliğini kullanarak soğutma yapıyorsun.gaz yakılmaz.sadece sıkıştırılır genleştirilir soğutma olur.ilginç. kim yazmışsa yanlış yazmış..ama oto sistemlerinde kayıplar nerde oluşabilir araştıracağım..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti skodacı » 24 May 2007, 00:16

gaz eksik ise kaçak kaçınılmazdır...peki mygokhan gazın tembelleşmesi deyiminden ne anladığını öğrenebilirmiyim?

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti mygokhan » 24 May 2007, 00:23

[quote="skodacı"]

gaz eksik ise kaçak kaçınılmazdır...peki mygokhan gazın tembelleşmesi deyiminden ne anladığını öğrenebilirmiyim?

[/QUOTE]

tembelleşmesi diye bir terim duymadım..Confused
şöyle bişey varki bu gaz aynı zamanda buzdolaplarında kullnılıyor..R134a ikiside aynı..bide klimalarda kullanılan freon22 gazını 10 sene değiştirme bişey olmaz..şirkette kullandığımız kklimanın gazı 10 senelik hiçde değiştirme gereği duymadık..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti skodacı » 24 May 2007, 21:03

Gazın tembelleşmesi demek gaz sistemde sıvı halde bulunduğu için dibe çöküp tortu oluşturması ve klimanın performansının azalması demektir. KAYNAK:forum.donanimhaber.com
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti Pruva » 24 May 2007, 23:00

[quote="skodacı"] Gazın tembelleşmesi demek gaz sistemde sıvı halde bulunduğu için dibe çöküp tortu oluşturması ve klimanın performansının azalması demektir.[/QUOTE]

Gazın tembelleşmesi terimini bende hiç duymadım. Klima veya soğutma sistemlerinde, soğutucu akışkan (R12, R22, R134a gibi) sadece kondanserde, drayerde varsa likit deposunda ve evaporatör girişindeki kılcal yada genleşme valfine kadar olan tesisatta sıvı olarak bulunur. Bunun haricinde soğutucu akışkan, sağlıklı bir sistemde gaz fazındadır.

Ayrıca klima sistemlerinde tortu oluşması gibi bir durum söz konusu değildir. Belki kompresörün aşınmadan dolayı bir takım parçacıklar (çok uzun yıllar sonra, ki; ihmal edilebilir) oluşabilir. Bu durumda kompresörün verimi düşmüş, soğutması azalmıştır. Ancak bu durum gazın tembelleşmesi olarak değerlendirilmemelidir.

Gerek araç klimalarında gerekse ev klimalarında eğer gaz kaçağı yoksa soğutucu akışkanın performansı azalmaz. Yıllarca aynı verimde çalışması devam eder. Nitekim evlerimizde 15-20 yıldan beri çalışan buzdolaplarımız bulunmakta.
Pruva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Nis 2007, 03:26

İleti skodacı » 24 May 2007, 23:08

gazın tembelleşmesi,gazın doğasındadır...siz aracınızın klimasını kışın haftada en azından bir kere çalıştırmazsanız,o gaz tembelleşir ve dibe çöker....dibe çöken gaz tortulaşır.bunu önceki yazımdada belirttiğim gibi araç 1 yaşında ise %10 ila 20 lik bir performans kaybını sürücü farkedemez.%20 lik bir performans kaybı varsa 1 yıl içinde klima servisi polen filtresini değiştirir o kaybı %10 a düşürür.15-20 yıl aracına klima gazı basmayan var mı?buzdolabındaki gaz hiç bir zaman tembelleşmez.çünkü sürekli çalışmakta.isterseniz buzdolabınızı kış ayları boyunca çalıştırmayın.sonra yaz başlangıcında bir çalıştırın.gaz dolumu gerekir mi,gerekmez mi?

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti mygokhan » 24 May 2007, 23:25

[quote="Pruva"] [quote="skodacı"] Gazın tembelleşmesi demek gaz sistemde sıvı halde bulunduğu için dibe çöküp tortu oluşturması ve klimanın performansının azalması demektir.[/QUOTE]



Gazın tembelleşmesi terimini bende hiç duymadım. Klima veya soğutma sistemlerinde, soğutucu akışkan (R12, R22, R134a gibi) sadece kondanserde, drayerde varsa likit deposunda ve evaporatör girişindeki kılcal yada genleşme valfine kadar olan tesisatta sıvı olarak bulunur. Bunun haricinde soğutucu akışkan, sağlıklı bir sistemde gaz fazındadır.



Ayrıca klima sistemlerinde tortu oluşması gibi bir durum söz konusu değildir. Belki kompresörün aşınmadan dolayı bir takım parçacıklar (çok uzun yıllar sonra, ki; ihmal edilebilir) oluşabilir. Bu durumda kompresörün verimi düşmüş, soğutması azalmıştır. Ancak bu durum gazın tembelleşmesi olarak değerlendirilmemelidir.



Gerek araç klimalarında gerekse ev klimalarında eğer gaz kaçağı yoksa soğutucu akışkanın performansı azalmaz. Yıllarca aynı verimde çalışması devam eder. Nitekim evlerimizde 15-20 yıldan beri çalışan buzdolaplarımız bulunmakta.[/QUOTE]


aynen doğru !!! hangi serviste çalıştın veya çalışıyorsun Wink

Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti Pruva » 24 May 2007, 23:50

Skodacı arkadaşım,

Soğutma tekniğinde veya literatüründe "gazın tembelleşmesi" diye bir deyime rastlamadım, duymadım.

İşim gereği soğutma sistemleri ile iç içeyim. İşyerimde bulunan 2 adet soğutma gruplarım (chiller) Skoda Favorit büyüklüğünde herbirinde yaklaşık 100 kg R12 soğutucu akışkanı bulunmakta. Kış mevsiminde bu makinalar kapalıdır. Havaların ısınmasıyla cihazlar devreye alınır,1 gün karter ısıtıcıları açık tutulur ve daha sonra çalıştırırız. Eğer sistemde gaz kaçağı yoksa herhangi bir gaz takviyesine gerek kalmadan cihazların çalışması devam eder. Sistemdeki gazın miktarını, sistemde bulunan manometreler ile basınçları ölçüp anlarız. Eğer ölçülen basınçlar gereğinden düşük ise gaz kaçağı aramaya başlarız. Gaz mutlaka bir yerden kaçmıştır.

"tembelleşir ve dibe çöker....dibe çöken gaz tortulaşır"
Ayrıca nerede dibe çöker ?

Klimalarda boru tesisatları rekor bağlantılıdır. Zaman içerisinde cihazların çalışması nedeniyle oluşan titreşimlerden dolayı gevşemeler sözkonusudur. Bu tip bağlantıların hepsi gaz kaçağı noktasıdır. Buzdolaplarında ve eski pencere tipi klimalarda boru bağlantılar kaynakla yapılmıştır. O nedenle gaz kaçağı ihtimali yoktur. O nedenle yıllarca sorunsuz soğutma yapar.

Klimalarda verimsizlik var ise mutlaka gaz kaçağı aranmalıdır.



Pruva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Nis 2007, 03:26

İleti Pruva » 25 May 2007, 01:53

[quote="mygokhan"]
aynen doğru !!! hangi serviste çalıştın veya çalışıyorsun [/QUOTE]

Aslında soğutmacı değilim, elektronik teknisyeniyim. İşim gereği soğutmacılar ile sık sık çalışıyorum. Zaman içerisinde çok iyi ustalar ile çalıştım. Şimdilerde genelde her cihaz mikroişlemci kontrollü, heryerde sensör ve kontrol elemanları var. O nedenle soğutmacılarda bir yerde tıkanıyor. Arıza durumunda, birlikte çalışınca birbirimize birşeyler öğretiyoruz. Ayrıca sorunu çözmek için sistemi iyi tanımak gerek. Bu durumda araştırıyorsunuz, öğreniyorsunuz.

Öğrenmenin sonu yok...
Pruva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Nis 2007, 03:26

İleti mygokhan » 25 May 2007, 10:53

[quote="Pruva"] [quote="mygokhan"]

aynen doğru !!! hangi serviste çalıştın veya çalışıyorsun [/QUOTE]



Aslında soğutmacı değilim, elektronik teknisyeniyim. İşim gereği soğutmacılar ile sık sık çalışıyorum. Zaman içerisinde çok iyi ustalar ile çalıştım. Şimdilerde genelde her cihaz mikroişlemci kontrollü, heryerde sensör ve kontrol elemanları var. O nedenle soğutmacılarda bir yerde tıkanıyor. Arıza durumunda, birlikte çalışınca birbirimize birşeyler öğretiyoruz. Ayrıca sorunu çözmek için sistemi iyi tanımak gerek. Bu durumda araştırıyorsunuz, öğreniyorsunuz.



Öğrenmenin sonu yok... [/QUOTE]

bende elektrik teknikeriyim Wink ama 10 yıldır ısıtma ve soğutma işindeyim.şimdi bu aralar ısıtma ağırlıklıyım ısıtma ve doğalgaz.bu konularda yardımcı olabilirim isteyen arkadaşlara..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti omertcan » 25 May 2007, 11:18

3 sene oldu klimama gaz doldurmadım, bu kış hemen hemen hiç klimayı çalıştırmadım, ancak geçen hafta çalıştırdığımda sanki önceki seneye göre daha az soğutuyordu,
önceden ızgaraya elimi getirdiğimde elim resmen üşüyordu, şimdi ise sadece serin hava veriyor üşütecek kadar soğutmuyor.

Bu arada senelik bakımlarda bunun kontrolü yapılmıyormu?

araba bakımdanda yeni çıktı?
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti irfant » 25 May 2007, 11:25

Klimanın hava kanallarından yaklaşık +5°C sıcaklıkta hava üflemesi lazım. Bir termometre bulup kolayca test edebilirsiniz.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti mzkndmr » 26 May 2007, 00:52

elektrik teknikeri ve elektronik teknisyeni arkadaşlar herşeyi iyi biliyorsunuz fakat soğutma sisteminin  çalışma prensibi ve soğutucu gazın özelliğini pek bilmiyorsunuz galiba.soğutma sistemlerinde kullanılan soğutucu gaz normalde sıvı haldedir,gazı harekete geçirince kopresör gaz pompalamaya başlıyınca konderser üzerinden geçen gaz kızarak gaz haline geçer ve evoparatörde soğur.soğumak için ortamınm ısısını çeker ortam ısısı düşerken gaz ısısı yükselir ve gaz tekrar sıvı halde drayer den geçip filtre olur(filtre gazdaki fazla nemi emer),kopmresöre geri döner.şimdi gazın tembelleşmesi tabirine gelelim:uzun süre kullanılmayan sistemlerde sıvı haldeki gaz AKIŞKANLIĞINI yitirir ve buhar halini alması zorlasır.tam buğarlaşmayan soğutucu gazı evoparatördeki ortam ısısını tam çekemez ve soğutmayı verimli yapamaz.bu dediklerim gaz kaybı olmayan sistemler için görülen arızadır ve sistem gazının tümüyle değişmesi gekeklidir.sürekli kullanımda soğutma zayıfsa kaçak aranmalı ve  gaz takviyesi yapılmalıdır.

mzkndmr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2007, 00:24

İleti Pruva » 26 May 2007, 03:30

Canım arkadaşım merhaba,

Soğutma çevriminin anlaşılabilmesi için ve kavram kargaşası olmaması için soğutucu gazı "soğutucu akışkan "olarak tanımlayalım.

Anlattıklarına bakılırsa, yanlış bildiğin çok yerler var. Soğutma çevrimini şöyle anlatayım.

1. Rahat anlaşılabilmesi için kompresör girişinden başlayalım. Evoperatörden gelen akışkan, gaz fazı olarak kompresöre, emiş hattından girer. En sonda buraya tekrar geleceğiz.

2. Kompresör gaz fazındaki akışkanı sıkıştırarak kondansere gönderir. Sıkıştırılan gaz fazındaki akışkanın basıncı yükselir ve sıcaklığı da yükselir. Gaz drayerden geçerek kondansere girer. Drayer gazın içindeki muhtemel nemi tutar ki, ileriki aşamalarda sıcaklığın çok düşmesi ile buz haline dönüp biryerleri tıkamasın diyedir. Kondanser araçlarda radyatörle birlikte olan 2. radyatördür. üzerinde 2. fan vardır.

3. Şimdi sıcak olan gaz fazındaki akışkan kondansere (2.radyatöre) girdi. Burada gazın sıcaklığı düşer, gaz soğudukça sıvı duruma geçer. Burada şöyle bir benzetme yapalım. Örnek sigara içmek için kullandığımız çakmak. Çakmak gazı normal atmosferde gaz fazındadır. Ancak basınç altında, yani çakmak içinde basınç altında sıvı durumdadır.

3. Kondanser çıkışında soğutucu akışkan sıcaklığını kaybetmiş, sıvı fazda ve yüksek basınç altındadır. Çünkü kompresör hala arkada gazı basmaktadır. Sıvı durumda olan akışkan borulardan geçip evoperatör girişine gelir. Ancak burada genleşme valfi vardır. Bu valf özel bir yapıya sahiptir. Birçok çeşidi vardır. İçindeki memesinden sıvı haldeki soğutucu akışkan yüksek basınç ile evoperatörün içine püskürtülür. Evoperatör diğer ucu kompresörün emiş hattına bağlı olduğu için hep alçak basınç altındadır. Valf tarafından evaperatöre püskürtülen gaz birden bire buharlaşır ve soğutma işlemi burada başlar. Yine çakmak örneğine dönelim; deposu dolu olan gazın sibobuna çivi ile basın. Siboptan çıkan gaz hemen etrafını soğutur hatta karlama yapar. Klimada, buzdolabında durum aynı böyledir.

4. Evoperatör soğutmaya başlar. Gaz fazındaki soğutucu akışkan evoperatör boruları petekleri içinden geçerken, arkasında bulunan fanın üflediği havanın sıcaklığını düşürür. Böylece bizde serinleriz. Soğutucu gaz soğukluğunu havaya aktarır, kendi sıcaklığı yükselmeye başlar. Gaz işini bitirmiş olarak evoperatörden çıkar borusu içinde kompresörün emiş hattından tekrar kompresöre girer.

5. Kompresöre giren gaz fazındaki soğutucu akışkan hala biraz soğuk olmalıdır. Dönüş borusunun izolasyonsuz yerleri terlemelidir. Eliniz ile dokunduğunuzda biraz soğukluk hissetmelisiniz. Neden? Sürekli gazı sıkıştıran kompresöe çok ısınır. İşte burada kompresörü, hafif soğuk olan gaz ile soğutur ki, kompresör yüksek ısıdan zarar görmesin.

6. Klimada gazın eksikliği pratik olarak kompresörün emiş borusu sıcaklığına el ile dokunarak bakılır. Eğer bu boru hafif soğuk değilse gaz eksikliği anlamına gelir. İyi ustalar sisteme manometre bağlamadan önce el ile kontrol yaparlar, sıcaklıklarına bakarlar. Sonra manometre bağlayarak gazı tamamlarlar.

7. Kompresöre soğutucu akışkan gaz fazında girer. Olur bir hata ile sıvı fazında girerse kompresöre çok zarar verir. Hatta kullanılmayacak duruma getirebilir.

Geri kalan yerler senin dediğin gibi...
Pruva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Nis 2007, 03:26

İleti mygokhan » 26 May 2007, 10:46

[quote="Pruva"]Canım arkadaşım merhaba,



Soğutma çevriminin anlaşılabilmesi için ve kavram kargaşası olmaması için soğutucu gazı "soğutucu akışkan "olarak tanımlayalım.



Anlattıklarına bakılırsa, yanlış bildiğin çok yerler var. Soğutma çevrimini şöyle anlatayım.



1. Rahat anlaşılabilmesi için kompresör girişinden başlayalım. Evoperatörden gelen akışkan, gaz fazı olarak kompresöre, emiş hattından girer. En sonda buraya tekrar geleceğiz.



2. Kompresör gaz fazındaki akışkanı sıkıştırarak kondansere gönderir. Sıkıştırılan gaz fazındaki akışkanın basıncı yükselir ve sıcaklığı da yükselir. Gaz drayerden geçerek kondansere girer. Drayer gazın içindeki muhtemel nemi tutar ki, ileriki aşamalarda sıcaklığın çok düşmesi ile buz haline dönüp biryerleri tıkamasın diyedir. Kondanser araçlarda radyatörle birlikte olan 2. radyatördür. üzerinde 2. fan vardır.



3. Şimdi sıcak olan gaz fazındaki akışkan kondansere (2.radyatöre) girdi. Burada gazın sıcaklığı düşer, gaz soğudukça sıvı duruma geçer. Burada şöyle bir benzetme yapalım. Örnek sigara içmek için kullandığımız çakmak. Çakmak gazı normal atmosferde gaz fazındadır. Ancak basınç altında, yani çakmak içinde basınç altında sıvı durumdadır.



3. Kondanser çıkışında soğutucu akışkan sıcaklığını kaybetmiş, sıvı fazda ve yüksek basınç altındadır. Çünkü kompresör hala arkada gazı basmaktadır. Sıvı durumda olan akışkan borulardan geçip evoperatör girişine gelir. Ancak burada genleşme valfi vardır. Bu valf özel bir yapıya sahiptir. Birçok çeşidi vardır. İçindeki memesinden sıvı haldeki soğutucu akışkan yüksek basınç ile evoperatörün içine püskürtülür. Evoperatör diğer ucu kompresörün emiş hattına bağlı olduğu için hep alçak basınç altındadır. Valf tarafından evaperatöre püskürtülen gaz birden bire buharlaşır ve soğutma işlemi burada başlar. Yine çakmak örneğine dönelim; deposu dolu olan gazın sibobuna çivi ile basın. Siboptan çıkan gaz hemen etrafını soğutur hatta karlama yapar. Klimada, buzdolabında durum aynı böyledir.



4. Evoperatör soğutmaya başlar. Gaz fazındaki soğutucu akışkan evoperatör boruları petekleri içinden geçerken, arkasında bulunan fanın üflediği havanın sıcaklığını düşürür. Böylece bizde serinleriz. Soğutucu gaz soğukluğunu havaya aktarır, kendi sıcaklığı yükselmeye başlar. Gaz işini bitirmiş olarak evoperatörden çıkar borusu içinde kompresörün emiş hattından tekrar kompresöre girer.



5. Kompresöre giren gaz fazındaki soğutucu akışkan hala biraz soğuk olmalıdır. Dönüş borusunun izolasyonsuz yerleri terlemelidir. Eliniz ile dokunduğunuzda biraz soğukluk hissetmelisiniz. Neden? Sürekli gazı sıkıştıran kompresöe çok ısınır. İşte burada kompresörü, hafif soğuk olan gaz ile soğutur ki, kompresör yüksek ısıdan zarar görmesin.



6. Klimada gazın eksikliği pratik olarak kompresörün emiş borusu sıcaklığına el ile dokunarak bakılır. Eğer bu boru hafif soğuk değilse gaz eksikliği anlamına gelir. İyi ustalar sisteme manometre bağlamadan önce el ile kontrol yaparlar, sıcaklıklarına bakarlar. Sonra manometre bağlayarak gazı tamamlarlar.



7. Kompresöre soğutucu akışkan gaz fazında girer. Olur bir hata ile sıvı fazında girerse kompresöre çok zarar verir. Hatta kullanılmayacak duruma getirebilir.



Geri kalan yerler senin dediğin gibi... [/QUOTE]


aynen böyle.çok iyi açıklamışsın Wink
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir