hava filtresi kullanılmazsa!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

hava filtresi kullanılmazsa!

İleti sonerx » 30 May 2007, 22:13

Şimdi farkettim hava filtresinin içinde olduğu muhafaza kutusu ortasındaki vida yerleri kökten koptuğu için oluşan deliklerden hava alıyor dolayısıyla hava filtresinin daire kısmının içinden giren hava filtrelenmeden direk karbüratöre giriyor.aracın bazen hoplama yapmasının sebebi giren havanın pis olması olabilir mi? tşkler..
 
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sonerx » 31 May 2007, 00:43

cevap yok mu.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti favoritrally » 31 May 2007, 01:55

Aracın lpg li ise fazla hava aldığı için hoplama zıplama yapabilir ama benzinde bu durum söz konusu olamaz zaten hoplama yapacak kadar pis hava bulamazsın bulsan başta sen boğulursun şaka şaka :D  sonuçta karbüratörün tamamen açık bile olsa yani hava filitresi takılı olmasa bile aracın yine rahat çalışır.  Ateşleme sisteminide elden geçir.
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti sonerx » 31 May 2007, 13:39

karbüratör açıkta araç çalışır ama filtrenin önemi yokmu ki?
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sainz » 31 May 2007, 14:32

[quote="sonerx"]karbüratör açıkta araç çalışır ama filtrenin önemi yokmu ki?[/QUOTE]

 

Tabii ki filtrenin önemi var. Tozdan ve diğer partiküllerden arındırılmış bir havasağlıyor motora. Takılmazsa ne olur derseniz de hemen bir arıza başgöstermez diye düşünüyorum. Fakat uzun vadede belki problem olabilir. ARacın hoplaması ve zıplaması ise -karbüratörlü dediğinize göre- distribütörün içerisindeki manyetik bobinden kaynaklanıyor gibi geliyor bana.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sonerx » 31 May 2007, 21:53

hoplama gaz azalınca yapıyor bende kaputu açıp biraz gazını açtım mı düzeliyor.Bugün fulledim depoyu düzeldi.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti favoritrally » 01 Haz 2007, 00:08

Senin kesin problemin aracına fazla oksijen giriyor . hava filitresinin borusuna bir parça bant yapıştırıp hava girişini kısıyorlar problem kalmıyor gaz ayarı ile fazla oynama derim çok yakmaya başlar, gaz ayarı yapan bi serviste 5 dk da hallederler.
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti sonerx » 01 Haz 2007, 00:36

teşekkürler..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir