soğutma sistemi

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

soğutma sistemi

İleti tedirgin35 » 01 Haz 2007, 01:00

  arkadaşlar yeni öğrendiğim bazı şeyleri size aktarmak istiyorum.
normalde uzun yolda aracın soğutma-ısıtma sistemini düzenleyen tek şey termostaddır..felilerde genelde 88 'c dir.motor sıcaklığını 88 de tutmak amacıyla arasıra açıp kapatır.ve bu dönemde fan çalışmaz çünkü bu hızda radyatör peteğine gelen hava soğutma için yeterlidir. ve de hararet göstergesi  ibresi de termostadın derececine, hararet müşirünün etkinliğine göre belli bir noktada  dolaşır.

             şehir içi trafiğinde ise soğutmaya yardımcı olmak amacıyla fan devreye girer.fanın devreye girmesi için de motordaki ısının termostadın kontrol edebildiği sıcaklıktan daha yüksek bir sıcaklığa ulaşması gerekir.burada termostad olmasa bile çok sıcaklarda fan devreye girebilir.

           fanın devreye girdiği sıcaklığı  hararet göstergesinden anlayabiliriz(kabaca)

fan müşirinin derecesi termostad kadar veya azıcık düşük olması durumunda sistemin sağlıklı işleyeceğini düşünüyorum.fan müşürü ne kadar düşük dereceliyse ibre o kadar altta gezinecektir.(ama uzun yolda sadece termostadın etkinliğine göre gösterecektir)

  şunu sormak istiyorum,bir arkadaş demişti ki fan müşürü radyatörden motora giden yerdedir. bu yüzden fan 70'c lerde de açsa sorun olmaz, zaten bu  soğutulup motora girmek üzere olan suyun sıcaklığıdır,bu konuda bilgisi olan arkadaşlar fikirlerini  paylaşabilirlerse,

      bizim araçların kronik olan hararet sorunu hakkında da tüm arkadaşlar bilgi sahibi olabilir,

şimdiden teşekkürler.

   örn? yaz-kış antifiriz koymak gerekir mi
 
tedirgin35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 May 2006, 01:18

İleti irfant » 01 Haz 2007, 12:02

Yaz-kış antifiriz koymak gerekir! Antifriz donma noktasını düşürürken,  kaynama noktasını da yükseltir. Bu nedenle yaz-kış olmalı, 2 senede bir yenilenmeli.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 01 Haz 2007, 13:13

[quote="tedirgin35"]...fan müşirinin derecesi termostad kadar veya azıcık düşük olması durumunda sistemin sağlıklı işleyeceğini düşünüyorum...[/QUOTE]

 

Yazdığınızdan ve özellikle de bu kısımdan anladığım termostat 88°C' lik, fan müşiri de 70°C' lik olursa sistemin sağlıklı işleyeceğini düşünüyorsunuz. Termostat 88°C' de açılacak ve fan müşiri de 70°C' lik olduğu için sürekli çalışarak radyatördeki suyun sıcaklığını 70°C' de sabit tutmaya çalışacaktır. Açık yolda ilerlerken bile bu şekilde olacaktır ve hiç de sağlıklı değildir. Her zaman için fan müşirinin sıcaklık değeri termostat sıcaklık değerinden yüksek olmalıdır. Favorit' in termostat sıcaklık değeri 88°C, fan müşiri değeri de 87-92°C' dir. Fan radyatördeki suyun sıcaklığı 92' ye geldiğinde çalışmaya başlar ve 87°C' ye gelene kadar çalışır. Dikkat edilirse; fan, termostat sıcaklık değerinden sadece 1°C aşağıda çalışmayı durduruyor. Sizin düşündüğünüzde ise 18°C' lik bir fark var ki sağlıklı olacağını hiç düşünmüyorum. Fan müşiri 70°C' lik takılacaksa, termostatın da daha düşük bir değerliyle değiştirilmesi gerekir. Mesela 66°C gibi ki çok düşük değerlerdir bunlar zira motor yağları en iyi yağlamayı 88°C ilâ 92°C arasında gerçekleştirirler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ZAMBOĞLU » 01 Haz 2007, 13:32

sainz arkadaşıma katılıyorum.
ZAMBOĞLU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Oca 2007, 12:16

İleti tedirgin35 » 02 Haz 2007, 23:03

verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür.
sizin dediğiniz şekilde termostad ve fan müşiri taktım feliciaya ama bir sorun oldu:

  hararet göstergesi devamlı 70 'c  civarında geziyor, fan da burada açıp kapatıyor, acaba hararet müşiri arızasında bu olabilir mi? veya gösterge ibresi düşük gösteriyor olabilir mi?(ama şehir içinde ibre yükselebiliyor)

uzun yolda da ibre bir  milim yukarı kalkıyor.

    önerileriniz ne olur acaba?
tedirgin35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 May 2006, 01:18


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir