Felideki radyat.kapağı ve fan suyun soğumasını engelliyor!!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felideki radyat.kapağı ve fan suyun soğumasını engelliyor!!

İleti sonerx » 09 Ağu 2010, 07:32

Felicia 98 glx de radyatördeki kapak koruma ve fan montesi için takılmış galiba ama önden gelen havanın direk karşıdan çıkmasını engelliyor bence.
Çünkü rampada hararet neden yükseliyor 90- 100 lere ulaşıyor.Ve herkesde aynı sorun var.Rampalarda kasılıp kalıyoruz. Sıcak iklime uygun ı olarak yapılmamış bu motor yeterli havalandırma ve yeterli fan büyüklüğüne sahip değil.

ben radyatör bakımını,kalorifer radyatörünü,termostatı,müşürü değiştirdim ama yinede rampalara vurunca 90 ı zorluyor ve korkutuyor beni.


BU Konuya değişik çareler bulmuş arkadaşlardan yaptıklarını öğrenmek istiyorum.
 
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sonerx » 09 Ağu 2010, 08:14

yok mu değerli görüş yazacak bir arkadaş.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti skodaizm » 09 Ağu 2010, 08:26

Bu konuda daha önce de yazmıştım. Radyatörü istediğiniz kadar baktırın temizletin antifiriz kullanmamak ve bakım sırasında ustaların kullandığı kırmızı renkli sıvı contaların kalıntıları yüzünden radyatör hem kireçlenip daralır hem de bazı kanalları tıkanır. Yenisini kullanıp antifiriz de koyarsanız sorununuzun radyatör kaynaklı kısmı hallolur.

Radyatörün davlumbazı( koruması yazdığınız) ise aksine daha çok soğutma için havanın yönlenmesini kolaylaştıran bir tasarımdır ve açık türden daha iyi soğutma sağlar. Eğer illaki çıkarmak istiyorsanız; atmayın . Ben sizden alıp Formanime takarım.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti sonerx » 09 Ağu 2010, 09:14

yeni model araçlarda o davulumbazın olduğunu sanmıyorum.Ayrıca onu atmayacağım yalnızca bir kaç geniş delik açmayı düşünüyorum.Önden gelen havayı tam karşıya geçirmiyor akıl var mantık var...

Radyatöre su bastım gayet iyi akış yapıyor ayrıca asitli bir çöszeltiylede yıkadım içi temiz çıktı. siz yazın ben fındığa gidiyorum akşam geldim mi cevaplarım.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti frostbite19 » 09 Ağu 2010, 09:37

Biz de felinin radyatörünü değiştirdik, 3 kanallı falan bi radyator taktık 100 küsür liraya, kendi orjinal radyatoru plastik mi

neymiş, iyi değildi zaten küçüktü de, yeni radyator iyiydi sorun çıkmıyodu ama bugunlerde rampada 100 dereceleri görmeye

başladı hararet. 3 yıl falan oldu ama biz radyatoru yenileyeli..

Bu sicağa alışkın değil bu araba galiba...

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti skodaizm » 09 Ağu 2010, 10:12

sonerx yazdı:yeni model araçlarda o davulumbazın olduğunu sanmıyorum.Ayrıca onu atmayacağım yalnızca bir kaç geniş delik açmayı düşünüyorum.Önden gelen havayı tam karşıya geçirmiyor akıl var mantık var...

Radyatöre su bastım gayet iyi akış yapıyor ayrıca asitli bir çöszeltiylede yıkadım içi temiz çıktı. siz yazın ben fındığa gidiyorum akşam geldim mi cevaplarım.



Otoyu üreten mühendislerin davlunbaz( koruyucu) hatasını düzeltince inşallah sorun kalmaz..

Bu arada radyatörün görevi basılan suyu akış yaptırmak değil, içinden düzün dağılımla geçen( İçindeki ince boruların görevi de budur ve biri bile tıkansa soğutma o oranda düşer) suyu soğutmaktır. İçindeki borulardan biri bile açık olsa yine bastığınız su aynı basınçta rahatlıkla zaten geçer. Asıl işi su geçirme değil soğutmadır. Yoksa mühendisler oraya geniş bir boru koyarlardı ki akış iyi olsun.

Yaş olarak 5-6 yıl üzeri araçlarda soğutma sıvısı (antifiriz) kullanımı ve değişimi yapılmaz ise zamanla radyatörde( kalorifer de dahil) devirdaimde( su pompası), sıcaklık müşüründe, termostatta bozulma ve kireçlenmeler oluşur. Bu sebeple ya soğutma sistemindeki sıvının düzgün kontrolü yapılmalı ve periyodik olarak kullanım ömrünü bitiren malzeme değişmeli yada motor çontası yanınca değiştirmeli. Karar araç sahibinin. Ama ikinci seçenek hayli masraflı olur. Deneyenler bilirler.

Bizimki sadece görmeden yorum yapmak; asıl sorunu ustasına çözdürmek te en ideal çözümdür.

Bu arada fındık nasıl. Bizdekilerin içi kuru çıkıyor. Aslında daha önce toplamak varmış bu sene bakalım..

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti sonerx » 09 Ağu 2010, 19:45

fındıklar bu sene daha irice ve içi etlice.Kayınpeter bir tür kaliteli toz vurdu diplerine o yüzden olabilir.

Feliciası olanlar dik rampalarda uzun süren stabil yayla yollarında hararet beni korkutuyor. Skodayı yapan MÜHENDİSLER (bu arada bende fizik mühendisiyim) bu aracı çekoslovakyanın soğuğuna göre üretti. Araçta amaç motor suyunu hızla ısıtmak(davulumbazın bir amacı bu arkayı keserek),neden hızla ısıtmak çünkü soğuk yerde hızla kalorifer lazım,davulumbazın diğer bir önemli amacı ise vakumla hızla müşür alt derecesine düşürmek.
Ben bir kaç araca baktım felicia gibi davulumbaz yerine radyatörün arka tarafı! komple açık,fanı ise ön tarafa koymuşlar ama çok geniş fanlar var. Ben yolda kalan başka model araba pek görmüyorum.feliş yayla yolunda dinleniyor. Anlaşılan 1. vites 1500 devirde yaylalara çıkacağız...!
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sonerx » 09 Ağu 2010, 20:04

fındıklar bu sene daha irice ve içi etlice.Kayınpeter bir tür kaliteli toz vurdu diplerine o yüzden olabilir.

Ben aslında davulumbazı kastedmiyorum benim dediğim davulumbazın kenarındaki 15*25cm abatındaki gereksiz kapatılmış yer.

Feliciası olanlar dik rampalarda uzun süren stabil yayla yollarında hararet beni korkutuyor. Skodayı yapan MÜHENDİSLER (bu arada bende fizik mühendisiyim) bu aracı çekoslovakyanın soğuğuna göre üretti. Araçta amaç motor suyunu hızla ısıtmak(davulumbazın bir amacı bu arkayı keserek),neden hızla ısıtmak çünkü soğuk yerde hızla kalorifer lazım,davulumbazın diğer bir önemli amacı ise vakumla hızla müşür alt derecesine düşürmek.
Ben bir kaç araca baktım felicia gibi davulumbaz yerine radyatörün arka tarafı! komple açık,fanı ise ön tarafa koymuşlar ama çok geniş fanlar var. Ben yolda kalan başka model araba pek görmüyorum.feliş yayla yolunda dinleniyor. Anlaşılan 1. vites 1500 devirde yaylalara çıkacağız.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir