davulumbaz ve alt koruma harareti artırıyor.

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

davulumbaz ve alt koruma harareti artırıyor.

İleti sonerx » 10 Ağu 2010, 20:10

davulumbazı kestim ,işte foto. sabahta orginal olmayan alt korumayı çıkaracağım.Bunlar hahareti tetikliyor.Motora alttan hava bolca girmeli.
 
Eklentiler
IMG0818A.jpg
IMG0818A.jpg (15.26 KiB) 3291 defa görüntülendi
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sonerx » 10 Ağu 2010, 21:13

bir yorum bile yok.İyi sahurlar:..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti mustklc » 10 Ağu 2010, 21:17

davlumbaz dediğiniz parça tam olarak nerede?

karter koruması harareti artırabilir ama ülkemiz yollarında gerekli bir parça
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti akan-kan » 10 Ağu 2010, 21:52

mustklc yazdı:davlumbaz dediğiniz parça tam olarak nerede?

karter koruması harareti artırabilir ama ülkemiz yollarında gerekli bir parça




+100 :shock: ne gerek var ki sökmeye? yazlık termostat ve radyatörün temiz olması yeterli zaten.
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti sonerx » 11 Ağu 2010, 01:50

orjinal bir şey değil sonuçta.Ayrıca bu günlerde %90 nem ile sahillerde araba boğuluyor,yanıyor.Resimde davulumbaz görünüyor.kesilmiş hali.Davulumbaz radyatörün üzerinde üzerine fan yerleştirilmiş parça.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti frostbite19 » 11 Ağu 2010, 01:58

Baya farketti mi radyatörün soğuma performansı__??

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Favocu » 11 Ağu 2010, 05:21

Önceden favoritimde yarısı açık davlumbazım vardı. Ben özellikle davlumbazımı fan daha iyi soğutsun diye tam kapalı felicia davlumbazına çevirmiştim. Kesip arkasını açmak belki önden gelen havanın soğutmasını artırabilir fakat fanın etkinliğini düşürecektir. Karter korumanın da özellikle kırsal yollarda çok faydasını gördüm yoksa karter şimdiye kadar kimbilir kaç kere delinirdi..
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti PİCK-UP » 11 Ağu 2010, 08:33

*şehirdışı kullanımda sürekli belli bir hızda gideceginizden davlumbazı kestigin yerden fayda görebilirsin.

*ama çogunlukla şehiriçinde kullanıyorsan aracın harareti daha çok artabilir çünkü sürekli dur kalk yapıyorsunuz ve gerekli hava önden girmeyecek.. (dur kalktan dolayı) o zmnda sürekli fan çalışacaktır...
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti hetepe » 11 Ağu 2010, 09:18

Orj davlumbazı bozacağınıza tümden sökseydiniz ya...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti sonerx » 11 Ağu 2010, 14:30

tümden sökseydim fanı nereye takaçaktım. Ayrıca bugün aynı yolu gittim fan daha az açtı.Ama birde bunu rampa yolları var onuda denedim mi yazarım.

alt korumayı sökmedim.tüm Yolların %90 asfalt ve altı yere hiç almıyor ama bazen dağlara kaçasım geliyor.O yüzden sökmedim.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti hetepe » 11 Ağu 2010, 15:44

Fan davlumbaza bağlıysa tabii ki doğrusunu yapmışsın...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti skodaizm » 11 Ağu 2010, 17:55

onurcelikors yazdı:Önceden favoritimde yarısı açık davlumbazım vardı. Ben özellikle davlumbazımı fan daha iyi soğutsun diye tam kapalı felicia davlumbazına çevirmiştim. Kesip arkasını açmak belki önden gelen havanın soğutmasını artırabilir fakat fanın etkinliğini düşürecektir. Karter korumanın da özellikle kırsal yollarda çok faydasını gördüm yoksa karter şimdiye kadar kimbilir kaç kere delinirdi..



Arkadaşın kestiği davlumbazı ben hurdacıdan alıp Formannime takmak için istememe rağmen adam kendi arabasına takacağı için vermemişti.

Aslında havalandırma açısından zaten ön yüzey açık olduğundan her halukarda hava radyatörün petekleri arasına girecektir ve arkası radyatöre sıfır kapalı olmadığından vantilatör kanalına doğal olarak yönelip motorun yanından yolalacaktır.

Dikkat edilirse fanın havayı verdiği ve davlumbazın dar ağzı tam da motora değil motor ile tekerlek boşluğuna verilmiştir ki sıcak hava motorun üzerine direkt gidip tekrar ısınmasını sağlamasın diye.

Yani, davlumbazın ağız dizaynı motorun üzerine hava üflemez aksine termosratın da bulunduğu yere doğru akım da yaparak nispeten de termostatı açıp, motorun çabuk soğumasına
da etkisi olmasını sağlayan basit bir fizik kanununun uygulamasından öte değildir.

Şimdi davlumbaz kesilince radyötörden geçen sıcak hava doğru motora yönelip dahada ısıtacak.

Ama bizler işi kısa yoldan, hemen keserek kurtulma yoluna gittiğimizden bunları kafamıza bile takmayız. Tıpkı beğenmediğimiz karadüzen ustalar gibi.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti AhmetH » 11 Ağu 2010, 20:45

hata yapmışsınız bence

olsun hayat tecrübe.. :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti frostbite19 » 12 Ağu 2010, 01:17

Davlumbaz gittiğine göre fanı da radyatöre olabildiğince yaklaştırmalısın ki, çalışırken havayı radyatörün içinden kuvetli

çeksin...Yoksa pek iyi çekemez çalışırkene...

Rampada denedin mi?

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti sonerx » 12 Ağu 2010, 10:06

yoo skodaizm,

bence sen formani bırakıpta "son sistem" arabaları inceleseydin olayın böyle olmadığını anlardın. Bu arabalar çek soğukları için yapılmış AMAAÇ: Çabuk motor ısınsın ve emişi güçlü davulumbazlada motor o ısıda tutulup devamlı kaloriferden sıcak hava olsun diye.MADEM sistem doğru düşünülmüş yeni WW fabrika motorlarda neden her sistem değiştirilmiş yani motorun hemen hemen her yeri değiştirilmiş. Yoksa yanılıyor muyum.

Ayrıca önden giren hava motoru ısıtırmış mış,belki ilk başta öyle ama su soğudukça pateklerin arasından geçeçek havada soğuyacağından bu sefer motoru soğutacak.Ayrıca ben fizikçiyim bir işi çok düşünerek yaparım başarısız olursam bir şeyler öğrenmiş olurum,başarılı olursam da ülkemin muçiti olurum:)

Neden bu arçalar radyatör büyüklüğünde geniş bir fan koyulmadı?

frostbite19

arkadaşımın konuya değer katıcı önerisi gerçekten işe yarar.Şimdi bu konuya eğilip gereken yaklaştırmayı yapacağım.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti skodaizm » 12 Ağu 2010, 11:10

Skoda Favoritler yaklaşık olarak 80 li yılların ortalarında dizayn edilmiş ve yeni nesiller ile alakası olmayan motor ve şaseye sahipler. Felicia lar ise 90 lı yılların ikinci yarısında Favorit alt yapısını biraz daha modernleştirerek eksiklerin giderilmesi açısından yapılmış araçlardır ve daha çok İsrail gibi sıcak ülkelerce tercih edildiğinden sıcak havalar için bir takım değişiklikler yapılmıştır. Bu radyatörü için yapılan davlumbaz ve aracın enjeksiyonlu, Mpı li modelleri sırf eksik giderme amaçlıdır. Bu değişiklikler eski araç teknolojisinin eksiklerini giderme amaçlı yenileştirmeler olup eski teknolojinin gerekleridir

Yeni nesil araçlarda ise soğutma sıvılarından radyatör kapasitelerine ateşleme sistemlerine vs her şey değişiktir. Oyüzden eski düzene yeni düzen uydurmak imkansız gibi bir şeydir.

Ama sizin çabalarınızı görmek aracı 1990 lı yıllardan alıp 1980 li yıllara geri götürmekten öteye geçmeyecektir. kanımca. Orayı kes burayı sök ile bu iş olmaz.

Sonuçta Konya da gördüğüm birkaç aracın sıcak yüzünden kaputu da sökmelerini tavsiye eden ustaların yaptığı gibi sıcak yüzünden kaputsuz dolaşmaya da gitmeyelim.

Yinede araştırıp yılmadan mücadeleniz için size gıpta ile bakıyorum. Başarılar diyerek bana göre de son noktayı koyuyorum.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti osti01 » 12 Ağu 2010, 12:51

sonerx arkadaşım seni destekliyorum gayet mantıklı düşünmüşsün zaten araç daha çok uzun yolda ve rampada 90 harareti geçiyor. dur kalklarda 90 ı geçtiğini ben hiç hatırlamam.

kardeş yalnız bundan önce arabanın önünde kaporta aksamının yerine ızgara gibi bir şey deneseydin sonuca daha kolay ulaşırdın diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti sonerx » 12 Ağu 2010, 14:59

osti01 yazdı:sonerx arkadaşım seni destekliyorum gayet mantıklı düşünmüşsün zaten araç daha çok uzun yolda ve rampada 90 harareti geçiyor. dur kalklarda 90 ı geçtiğini ben hiç hatırlamam.


kardeş yalnız bundan önce arabanın önünde kaporta aksamının yerine ızgara gibi bir şey deneseydin sonuca daha kolay ulaşırdın diye düşünüyorum.
skodaizme teşekkürler.


benim araba karbiratörlü. Önderadyatörün orta kısmına tampon ve üzerinde de plaka mevcut.Ben buluşlarıma devam edeceğim.Olmadı kestiğim yeri aynen yerine monte ettiririm.Ama dediğim gibi radyatör fazla hava almıyor ve fanı küçük yapmışlar.Bunlar benim tespitlerim.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir