davulumbaz ve alt koruma harareti artırıyor.

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

davulumbaz ve alt koruma harareti artırıyor.

İleti xufuk » 12 Ağu 2010, 15:07

Bencede önde ızgara olsa Daha iyi olurmuş Radyötörün hava alması için. Benim bildiğim Fan Radyötöre sürkülasyon olsun diye Dışardaki havayı emer Yani rad yötöre hava üflemez Davlumbazın olmamasıda Bu emişi azaltır Yani sıkışık trafikte dur kalkta Fan randımanlı soğutmaz.
 
xufuk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 20 May 2009, 18:52

İleti osti01 » 12 Ağu 2010, 16:35

sonerx yazdı:
osti01 yazdı:sonerx arkadaşım seni destekliyorum gayet mantıklı düşünmüşsün zaten araç daha çok uzun yolda ve rampada 90 harareti geçiyor. dur kalklarda 90 ı geçtiğini ben hiç hatırlamam.


kardeş yalnız bundan önce arabanın önünde kaporta aksamının yerine ızgara gibi bir şey deneseydin sonuca daha kolay ulaşırdın diye düşünüyorum.
skodaizme teşekkürler.


benim araba karbiratörlü. Önderadyatörün orta kısmına tampon ve üzerinde de plaka mevcut.Ben buluşlarıma devam edeceğim.Olmadı kestiğim yeri aynen yerine monte ettiririm.Ama dediğim gibi radyatör fazla hava almıyor ve fanı küçük yapmışlar.Bunlar benim tespitlerim.


Izagara uydursaydın daki kastım arabaların bu iki arabadan hangisi ise kalemle çizdiğim bölümleri iptal edip çok sırıtmayan bir ızgara monte etseydin (davlumbazı kesmeden önce) belki daha fazla faydası olurdu önden çarpan rüzgarın.
bilmem anlata bildim mi?
Eklentiler
296956286oc.jpg
296956286oc.jpg (23 KiB) 1420 defa görüntülendi
29635788nrr.jpg
29635788nrr.jpg (28.5 KiB) 1420 defa görüntülendi
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti sonerx » 12 Ağu 2010, 18:20

çok iyi anladım ama o bölümü kesmek ve oraya uygun bir ızgara oturtmak çok zor gibi geliyor bana.üst kapak contasını kendi değiştiren bir kişi olarak zor geldi bana.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti osti01 » 12 Ağu 2010, 19:25

Senin gibi üst kapak contasını kendi değiştiren efsane fizikçiye zor gelmeyeceğini tahmin ederek böyle bir öneride bulunmuştum. :)

Yeni nesil arabaların hepsinde dediğim gibi ızgaralar mümkün olduğunca büyük bizim arabalarda ise 2 cm lik bir boşluktan ne kadar hava girebilirse... pardon yaklaşık 2+2 cm de aşağıda var :)
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti sonerx » 14 Ağu 2010, 16:00

5 km dik bir rampayı 3 kişi ile çıktım 1. ve 2. vides 1500-2000 devir arası hararet en çok 90 ı gördü.Bu da benim için yeterli...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti Safariali » 17 Ağu 2010, 06:16

bu ön ızgara felicia ya uyarmı?
Eklentiler
vw caddy pick up.jpg
vw caddy pick up.jpg (39.17 KiB) 1396 defa görüntülendi
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti sonerx » 17 Ağu 2010, 07:56

ızgara koymak için öncelikle öndeki bölümün çıkartılması lazım.

Ama aşağıdaki önlemlerim işe yarıyor,


eski tip felicialar motorun ısnıması hararet yapması için üretilmiştir.(soğuk bölge için) ıspatı:
1. Ön panjur çok küçük yapılmış içeriye hava giremiyor.Hiç bir yeni model arabada bu kadar küçük panjur yok.
2.radyatör gereği adar büyük değil.
3.motor yeteri kadar hava alamıyor.Radyatörün YANINA takılmış ek plastik parça ile motora giren hava azaltılmış.Ben onuda söküp kestiğim davulumbazın yan tarafına tutturdum ki vakum devam etsin diye.
4.Plakayı biraz alçak monte ediyorlar o yüzden de radyatör hava alamıyor,onuda düzelttim.
5.Davulumbazı kestim yeterli hava girmesini sağladım.Bu forumda eleştirildi ama ben memnunum.
Şu anda en dik rampalarda en fazla 90 ı görüyor.

Şu DA önemli duruma göre rampada 1-2-3 . vites gideceksen zorlamadan ve 1500-1900 devir arası gidilmeli. 1500 devirle o vitesle gidemiyorsan bir alt vitesde 1500 devirle git.Benim acizane önerilerim bunlar.


http://skodam.com/viewtopic.php?f=13&t=21090&sid=867f297af3cb2033000bdc3ffd68bf6a
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti felicia042 » 17 Ağu 2010, 08:16

Bu araçların hararet ile ilgili sorunları motor bloklarından kaynaklanmaktadır. Bildiğimiz üzere alüminyumdur bloklar. çok çabuk ısınıp çok çabuk soğurlar. hararet yaptığı zamanda dur kalklarda performans çok düşer. Sebebi alümnyumun genleşmesinden olsa gerek.soğutmaya yardımcı olmak için radyatörün büyütülmesi veya düşük dereceli termostat kullanılması faydalı olabilir. davlumbaz sacını kesen arkadaşın ki bir fikir. olmuşsa buda bir yöntemdir.
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti sonerx » 17 Ağu 2010, 17:51

felicia042 yazdı:Bu araçların hararet ile ilgili sorunları motor bloklarından kaynaklanmaktadır. Bildiğimiz üzere alüminyumdur bloklar. çok çabuk ısınıp çok çabuk soğurlar. hararet yaptığı zamanda dur kalklarda performans çok düşer. Sebebi alümnyumun genleşmesinden olsa gerek.soğutmaya yardımcı olmak için radyatörün büyütülmesi veya düşük dereceli termostat kullanılması faydalı olabilir. davlumbaz sacını kesen arkadaşın ki bir fikir. olmuşsa buda bir yöntemdir.

düşük dereceli termostat nereye kadar sonuçta sistemde dolaşan su eninde sonunda 90 ı geçiyor bunun çaresi yukarıda yazdıklarım ilave olarak büyük bir fan ve büyük radyatör olabilir,YA da kışı beklemek:))
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir