Dizel & Benzin

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Dizel & Benzin

İleti hakanerdogan » 22 Eyl 2010, 10:04

Dizel aracın alırken pahalı olmasının sebebi az yaktığı için falan değildir :D Yok öyle bir şey. Vergilendirme deseniz o da motor hacmine göre yapılır.

Dizel, atmosferik benzinli motorlara göre çok daha komplike, çok daha kaliteli ve karışık parçalardan üretilmiş bir ünitedir.

Turbosu vardır, enjektörleri kat be kat daha yüksek basınçlıdır, motor blogu daha kalite malzemedir, silindirleri keza öyle. Yakıt pompaları yine aynı şekilde, aküsünün bile amperi yüksektir eş hacimde.

Kısacası eş marka model ve eş silindir hacminde dizel araba daha ağırdır, her türlü :D
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti delidolu » 22 Eyl 2010, 10:51

ooooo hakan gelmiş hoş gelmiş....
geldiği yetmemiş bi de döktürmüş.. :)
beyefendi sizi sitede değil asfaltlarda görmek isteriz, arabayı önüne kırar alırım anahtarını haaa... :D

tekrar hoşgeldin kardeş, kusura bakma ben daha yeni gördüm seni. ;)
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti hakanerdogan » 22 Eyl 2010, 10:55

Hoşbulduk sayın abim, estagfurullah... Yapmadığın şey değil kırarsın bende girerim acımam bilirsin :D

Ama bu sefer tedbirliyiz, balata-disk-lastik falan ne varsa yeniledim, zamk gibi yapışıyor frene basınca, mecbur atraksiyon lazım gapışalım :lol:
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti DEEPMURAT » 22 Eyl 2010, 12:30

hakanerdogan yazdı:Dizel aracın alırken pahalı olmasının sebebi az yaktığı için falan değildir :D Yok öyle bir şey. Vergilendirme deseniz o da motor hacmine göre yapılır.

Dizel, atmosferik benzinli motorlara göre çok daha komplike, çok daha kaliteli ve karışık parçalardan üretilmiş bir ünitedir.

Turbosu vardır, enjektörleri kat be kat daha yüksek basınçlıdır, motor blogu daha kalite malzemedir, silindirleri keza öyle. Yakıt pompaları yine aynı şekilde, aküsünün bile amperi yüksektir eş hacimde.

Kısacası eş marka model ve eş silindir hacminde dizel araba daha ağırdır, her türlü :D



Dizel aracın fiyatının pahalı olmasının sebebi bu olabilir ama fiiliyatta algı öyle değil.İnsanlar dizel araç alırken motorunun ne kadar kaliteli olduğuna yada aküsünün bilmem kaç amper olduğuna bakmıyor.Az yaktığını düşündüğü için alıyor.Dolayısıyla özellikle ikinci elde km si benzinliden çok da olsa dizel araç daha pahalıya satılabiliyor.
Açıkcası ben yakıt derdim olmasa kesinlikle dizel araç almazdım.Alırım benzinli güçlü motor bir araç keyfime bakarım.Ama kazın ayağı öyle değil işte.Para belası:lol:


FABIA 1.4 TDI AMBIENTE
2007 - 80 HP - BLACK

Kullanıcı avatarı
DEEPMURAT
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 126
Kayıt: 30 Tem 2009, 13:09
Nereden: Ankara
Arabanız: FABIA 1.4 TDI Ambiente

İleti oguz » 22 Eyl 2010, 13:07

delidolu yazdı:ooooo hakan gelmiş hoş gelmiş....
geldiği yetmemiş bi de döktürmüş.. :)
beyefendi sizi sitede değil asfaltlarda görmek isteriz, arabayı önüne kırar alırım anahtarını haaa... :D

tekrar hoşgeldin kardeş, kusura bakma ben daha yeni gördüm seni. ;)


ankaradaki bulusma maceranız yetmedi galiba hı ? ;)


ben bu konuda her zamanki gibi hakana katılmaktayım :D ama sonuc hep aynı o parçalar neden daha kaliteli neden daha karmaşık neden daha agır??? az yakması için:D


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti hetepe » 22 Eyl 2010, 13:12

hakanerdogan yazdı:Hoşbulduk sayın abim, estagfurullah... Yapmadığın şey değil kırarsın bende girerim acımam bilirsin :D

Ama bu sefer tedbirliyiz, balata-disk-lastik falan ne varsa yeniledim, zamk gibi yapışıyor frene basınca, mecbur atraksiyon lazım gapışalım :lol:


Seni buralar kesmez Hakanım...gördün tabii oralarda bol miktarda amarikan arabası, simdi sikoda oyuncak gibi gelir sana...Pazara gel sende Mogana...yolda kapışalım güzelce...
Bu arada HOŞGELDİN...!
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4254
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti hakanerdogan » 22 Eyl 2010, 16:12

Eyvallah, görüşürüz inşaallah :)
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti Henien » 22 Eyl 2010, 16:27

"Dizel almak yılda belli bir km den fazla yapılıyorsa doğrudur" ifadesi doğru değil bence. Kaç km yaparsan yap hep daha ucuza gideceksin ve km başına harcamadığın yakıt kar olarak kalacak.

Benzinli ile aradaki fiyat farkını çıkarmaktan bahsediyorsak, niye böyle bir hesap içindeyiz ki? Dizeli benzinliden pahalı alıyoruz ama satarken de pahalı satıyoruz. Yani aradaki fark cebimize geri dönmüş oluyor. Km baışına yaptığımız tasarruf da karımız oluyor.

Bence bu bir mit ve bu mit :!: BUSTED :!:
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir