3 haftalık Superb İzlenimlerim ve Sorularım

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

3 haftalık Superb İzlenimlerim ve Sorularım

İleti enoktakenokta » 22 Eyl 2010, 08:20

3 hafta önce satın aldığım aracımla bu süreçte 1.700km yol yaptım, büyük kısmı şehir dışında.
Araçtan genel olarak memnunum fakat bir konuda sorum var. Araç 2.000 devir civarında giderken hızlanmak istediğimde motor çok isteksiz gibi, gaz pedalına bassam da neredeyse tepki vermiyor diyeceğim; illa ki vites küçültmek zorunda kalıyorum.
Uzun yolda genelde cruise control ile kullandım aracı ve cruise control devredeyken el gazı ile hızı artırmaya çalıştığımda ise tepkiler nispeten daha iyiydi, araç daha istekliydi ve daha kolay hızlanıyordu.
Anlamadığım nokta 1.500 devirden sonra ideal tork aralığında olan bir araç neden 2.000 devir civarında hızlanmak için illa vites küçültmek istiyor?
Bir sorun mu var bendeki araçta anlamış değilim, zira araştırdığımda tam da benim tersime yorumlar motorun gayet performanslı ve istekli olduğu yönünde, çekiş konusunda hiçbir sıkıntı olmadığı yönünde...
Yorum ve fikirlerinizi bekliyorum sabırsızlıkla...
 
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti C@GL@R » 22 Eyl 2010, 08:28

araçta arıza lambası yanıyor mu genelde skodalarda pedal sensörü arızası olur eski araçlardaki gibi telli sistem yerine sensörler var. düşük bir ihtimal ama söylediklerinize aklıma gelen bu bir bakıtın servise derim.
tüm araçların arıza tesbit cihazı için bana ulaşın..
Kullanıcı avatarı
C@GL@R
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1940
Kayıt: 28 Eyl 2009, 08:30
Ad Soyad: ÇAĞLAR
Nereden: Isparta
Arabanız: Seat LEON 1.6 Stylance 2007 / Lpg(atiker)

İleti mustklc » 22 Eyl 2010, 08:29

önceki aracın neydi bilmiyorum ama yeni nesil araçlarda gaz teli yerine elektronik gaz sistemi olduğu için , gaz pedalına hemen tepki vermeyebiliyor. hatta çoğunda gaz kesici var. belki seninkinde de böyle birşey vardır. bir de 2000 devir düşük bir devir bence. 2500 ün üstünde tepkisini ölç
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti sampionibo » 22 Eyl 2010, 08:38

Bence aracın üstündeki motor 125 bg ondan dolayı bu kasada her ne kadar kasayı taşısada ister istemez zorlanır.Sana tavsiyem vites küçültme yoluna git tasarruf için zaten 6 vitesi koymuşlar.Performans ve sollamalarda vites küçült derim çünki aracın kasası ağır o motordan 1500-2000 devir aralığında seni tatmin etmesini bekleme derim ;)
2012 VW Passat 1.4 TSİ Highline DSG
+
2004 Skoda Octavia Collection Plus
Kullanıcı avatarı
sampionibo
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 548
Kayıt: 06 Tem 2010, 01:59
Ad Soyad: halil ibrahim üvet
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2004 Octavia Collection Plus

İleti e144552 » 22 Eyl 2010, 08:50

enoktakenokta yazdı:3 hafta önce satın aldığım aracımla bu süreçte 1.700km yol yaptım, büyük kısmı şehir dışında.
Araçtan genel olarak memnunum fakat bir konuda sorum var. Araç 2.000 devir civarında giderken hızlanmak istediğimde motor çok isteksiz gibi, gaz pedalına bassam da neredeyse tepki vermiyor diyeceğim; illa ki vites küçültmek zorunda kalıyorum.
Uzun yolda genelde cruise control ile kullandım aracı ve cruise control devredeyken el gazı ile hızı artırmaya çalıştığımda ise tepkiler nispeten daha iyiydi, araç daha istekliydi ve daha kolay hızlanıyordu.
Anlamadığım nokta 1.500 devirden sonra ideal tork aralığında olan bir araç neden 2.000 devir civarında hızlanmak için illa vites küçültmek istiyor?
Bir sorun mu var bendeki araçta anlamış değilim, zira araştırdığımda tam da benim tersime yorumlar motorun gayet performanslı ve istekli olduğu yönünde, çekiş konusunda hiçbir sıkıntı olmadığı yönünde...
Yorum ve fikirlerinizi bekliyorum sabırsızlıkla...



Aynı aracı test için kullandım, benim araçla da birlikte düşündüğümde;

Bahsettiğiniz sorunun 1.500 devirin altında olması normal ama 2.000 devirde olduğunu söylüyorsunuz, böyle bir şey olması bence ilginç. Aynı sorunun el gazı ile olmadığını söylüyorsunuz, benim araçta el gazı ile pedal arasında çok fark var, el gazında daha yavaş hızlanıyor. Tahminimce pedal yönünden bir sorununuz olabilir, servise götürüp kontrol ettirin pedal ile ilgili bir arıza olma ihtimali yüksek.

Aracımda 40 km/s ile 4.viteste giderken devir saatim 1350 gibi bişey gösteriyor, gazı köklediğimde 1500'e kadar yavaş çıkıp daha sonra koltuğa yapıştırıyor ve 120-130 km/s leri çok rahat görüyor.(Birkaç kez denedim, anlık yakıtı görünce pedalın altına yumurta koydum :D )
Oturman mümkünse ayakta durma, yatman mümkün ise, oturma!
Kullanıcı avatarı
e144552
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 242
Kayıt: 13 Ağu 2010, 14:04
Nereden: Konya
Arabanız: OCTAVIA 1.4 TSI Elegance

İleti cnydn » 22 Eyl 2010, 09:37

Araçlarımız 1500-4000 devir arasında max torku olan 200nm yi sunmakta bize. Dolayısıyla aşırı bir gecikme vs olmamalı. Ama şu var. Her zaman gaza bastığınız anda tepki vermiyor.. Kimi zaman 0.5 sn diyeyim kimi zaman 1, 1.5 hatta 2 sn sonra uçuruyor..
Hangi devir aralığında hangi koşullarda nasıl oluyor hala tam çözemedim..

El gazı bu arada bende de çok agresif çalışıyor. Yavaşlatması değil ama hızlanmasının gaz pedalından farkı yok. Koltuğa yapıştırıyor silkeliyor bir anda aracı..
cnydn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 323
Kayıt: 29 Kas 2009, 02:20
Nereden: Ankara
Arabanız: 2010 Octavia 1.4TSI Elegance

İleti xMEGANx » 22 Eyl 2010, 09:44

mustklc yazdı:önceki aracın neydi bilmiyorum ama yeni nesil araçlarda gaz teli yerine elektronik gaz sistemi olduğu için , gaz pedalına hemen tepki vermeyebiliyor. hatta çoğunda gaz kesici var. belki seninkinde de böyle birşey vardır. bir de 2000 devir düşük bir devir bence. 2500 ün üstünde tepkisini ölç

1 DKKK 1 DKKKK ŞU GAZ KESİCİYİ Bİ ARAÇBİLİRMİYİZ ABİİİ şimdi kendi aracımla bişiler karşılaştırıcamdaa merak ettimmm rica etsem bi açabilirmisiniz ne demektir bu ?
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti delidolu » 22 Eyl 2010, 10:47

benim araç yeni nesil olmamasına rağmen, gaz teli yerine elektronik gaz sistemi mevcut; ama gaz pedalına anlık tepki vermeme konusunda şimdiye kadar hiç sıkıntı yaşamadım. sadece sabah ilk çalışmada motor henüz soğuk iken geri vites ile manevra yapacaksam bu durumu yaşıyorum, gün içinde hava ısındığında bu da olmuyor. bu yüzden arkadaşımızın 2000 devirlerde aracının gaz yememesi durumunun elektronik gaz pedalından veya gaz kesiciden (bizim araçlarda 6500 devirden sonra olur) kaynaklandığını zannetmiyorum. Bence bu bir problem ise problemin sebebi daha farklı bir şey olabilir, atıyorum ecu'nun yazılımı diyesim geliyor....
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti diseqc » 22 Eyl 2010, 10:56

araba daha 2000 km yapmış daha parçalar yeni yeni alışıyor bence bu yorumları yapmak için çok erken hele araba bi açılsın zira araba ilk 10.000 km ye kadar zorlanmadan çok narin kullanılması gerekiyor hele sabahları ilk çalıştırmalarda motor soğukken falan 3000 deviri bile görmemesi lazım zira araba tamamiyle aşınma durumunda parçalar yerleşiyor bu neden dolayısıyla bir çok araba üreticisi ilk bakımı 10.000 de yapar sonrakibakımlar 15.000 periyoduna alınır çünkü arabanın aşınan ve yerleşen parçaları yağda fazlasıyla çerçöp bırakıyor filitreleri tıkayıp büyük bir sorun çıkarıp motoru mahfetmesin diye 10.000 km de yada 6 ay içerisinde serisler yağı değiştirme yoluna gidiyorlar arabnızda bence hi bir sorun yok ecu bile o anki duruma tepki vermeye çalışıyor belki de böyle bir arabayı ilk defa kullanıyorsunuz elektronik gazların tepkimesi farklıdır ama kesinlikle motor acıldıkca durumu hissedersiniz güle güle binin inşallah...
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti hakanerdogan » 22 Eyl 2010, 10:58

1500-4000 arası 200 nm tork var iyi güzel, ama 1500-2000 devirlerinde kaç beygir var? Bunu hesaba katmıyorsunuz, tork beygir kombinasyonu yapıldığında (ki eski üyeler bilir pis yaparım hesabını kitabını :D) en esnek devir aralıkları asla max. tork bandının tümü çıkmaz.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AhmetH » 22 Eyl 2010, 11:02

olay bu aracın dizel araç gibi kullanılması sanırım :)

1500 devirde turbo benzinli olsada rahat çalışacağını sanmam
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti enoktakenokta » 22 Eyl 2010, 12:09

Araçta herhangi bir arıza ışığı yanmıyor.
Aracı oldukça sakin kullanıyorum henüz yeni olduğu için; 3.000 deviri geçmedim hiç.
Nispeten küçük hacimli motor-ağır kasa konusunda deneyimliyim diyebilirim; önceki aracım Peugeot 407 1.6HDI idi, bilen bilir genelde herkesin ağır bulduğu bir araçtır, fakat sanki şu an o araçtaki anlık tepkileri, ataklığı bulamıyorum gibi. Hele hele bendeki araçta hiçbir şekilde öyle koltuğa yapıştırma falan olmuyor. Bu arada yanlış anlaşılmasın benim uçan-kaçan bir araç beklentim yok, zaten alırken de yoktu, yani bu aracın görece ağır olacağını zaten biliyordum, fakat şu anki durum ağırlıktan öte birşey; sanki aracı arkadan tutan birşey var gibi düşünüyorum aracı kullanırken zaman zaman. Yaklaşık 15 yıldır araç kullanırım, farklı tipte birçok araç kullandım, asla kimseyle amiyane tabirle "kapışmadım"; fakat aracı kullanırken zaman sol şeritte yanımdan geçen araçlara bakıyorum, ya da yokuşta, hatta ışıkta kalkarken teoride bu araçtan çok daha ağır olması gereken araçlar rahatlıkla geçiyor beni, 1-2 kez denemek için aracı fazla zorlamadan "gidebiliyor muyum" diye deneyeyim dedim, ıııhhh sonuç hüsran...
Gaz pedalından kaynaklı bir sorun var mı yok mu onu tam bilemiyorum tabi ki; 300 km sonra servise gitmem gerekiyor zaten 2.000km dolacağı için; sanırım en iyisi serviste çözüm bulmaya çalışmak. Ancak şundan da kaygım var servis tutup da "abi bu araç zaten ağır, motor küçük, normal yani, takmamak lazım vs" deyip baştan savmaca yaparsa ifrit olurum, sanırım sorunu iyi tarif edebilmek gerekiyor...
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti diseqc » 22 Eyl 2010, 12:18

enoktakenokta yazdı: Ancak şundan da kaygım var servis tutup da "abi bu araç zaten ağır, motor küçük, normal yani, takmamak lazım vs" deyip baştan savmaca yaparsa ifrit olurum, sanırım sorunu iyi tarif edebilmek gerekiyor...

kesinlikle öyle yacaklar hazırlık lı ol ....
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti sampionibo » 22 Eyl 2010, 12:23

Eğer söylediğiniz gibi aracı arkadan biri tutuyor gibi bir durum söz konusu ise bencede aracı servise götürdüğünüze şikayetlerinizi bildirin derim.Nihayetinde daha yeni ve garantisi denen bir araç...
2012 VW Passat 1.4 TSİ Highline DSG
+
2004 Skoda Octavia Collection Plus
Kullanıcı avatarı
sampionibo
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 548
Kayıt: 06 Tem 2010, 01:59
Ad Soyad: halil ibrahim üvet
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2004 Octavia Collection Plus

İleti oguz » 22 Eyl 2010, 12:41

enoktakenokta yazdı:Araçta herhangi bir arıza ışığı yanmıyor.
Aracı oldukça sakin kullanıyorum henüz yeni olduğu için; 3.000 deviri geçmedim hiç.
Nispeten küçük hacimli motor-ağır kasa konusunda deneyimliyim diyebilirim; önceki aracım Peugeot 407 1.6HDI idi, bilen bilir genelde herkesin ağır bulduğu bir araçtır, fakat sanki şu an o araçtaki anlık tepkileri, ataklığı bulamıyorum gibi. Hele hele bendeki araçta hiçbir şekilde öyle koltuğa yapıştırma falan olmuyor. Bu arada yanlış anlaşılmasın benim uçan-kaçan bir araç beklentim yok, zaten alırken de yoktu, yani bu aracın görece ağır olacağını zaten biliyordum, fakat şu anki durum ağırlıktan öte birşey; sanki aracı arkadan tutan birşey var gibi düşünüyorum aracı kullanırken zaman zaman. Yaklaşık 15 yıldır araç kullanırım, farklı tipte birçok araç kullandım, asla kimseyle amiyane tabirle "kapışmadım"; fakat aracı kullanırken zaman sol şeritte yanımdan geçen araçlara bakıyorum, ya da yokuşta, hatta ışıkta kalkarken teoride bu araçtan çok daha ağır olması gereken araçlar rahatlıkla geçiyor beni, 1-2 kez denemek için aracı fazla zorlamadan "gidebiliyor muyum" diye deneyeyim dedim, ıııhhh sonuç hüsran...
Gaz pedalından kaynaklı bir sorun var mı yok mu onu tam bilemiyorum tabi ki; 300 km sonra servise gitmem gerekiyor zaten 2.000km dolacağı için; sanırım en iyisi serviste çözüm bulmaya çalışmak. Ancak şundan da kaygım var servis tutup da "abi bu araç zaten ağır, motor küçük, normal yani, takmamak lazım vs" deyip baştan savmaca yaparsa ifrit olurum, sanırım sorunu iyi tarif edebilmek gerekiyor...



önceki aracınızla kıyaslamanız yanlış bence... tahminimce konuyu ince detayına kadar okumadım çünkü sadece sizin yorumlarınıza baktım, kullandıgınız araç 1.4 tsi 125hp, önceki aracınız ise 1.6 dizel dizel ve benzinli arasında performans farkı ne kadar vardır tartısılır ama şöyle bi fark var diizel arabada gaza bastıgınızda araç hızlanmasa bile güç hissi veriyo, sanki uçacakmıssınız gibi bi yaslanıyorsunuz ama benzinli öyle degil gaza yukleniyorsun sanki arac sabit ama oturup izlediginde benzinli daha seri gidiyo. bence aracınızda bi sorun yok 6500 devirli bi aracın 2000 devirde gaza yüklendiginizde direk olarak tepki vermemesi normal bence. tepki vermemesi derken elbette gaza bastıgınızda araca güç gelicek ama arac yemeyebilir baygın kalabilir tsi da olsa tfsi da olsa bence normal bi durum bu. ara hızlanmalarda deviriniz biraz yüksek olmalı.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti hetepe » 22 Eyl 2010, 14:10

2000 devirde böyle atak beklemek bence yanlış, 1300 kg lik bir tanktan bahsediyoruz sonuçta...Bence normal.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti sampionibo » 22 Eyl 2010, 14:45

hetepe yazdı:2000 devirde böyle atak beklemek bence yanlış, 1300 kg lik bir tanktan bahsediyoruz sonuçta...Bence normal.


+1000 katılıyorum...

Ayrıca tankı o kadar hafif mi diye şaşırdım,çünki bizim octi bile 1250kg siteden baktım.Superb in kg mı 1425 kg mış
2012 VW Passat 1.4 TSİ Highline DSG
+
2004 Skoda Octavia Collection Plus
Kullanıcı avatarı
sampionibo
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 548
Kayıt: 06 Tem 2010, 01:59
Ad Soyad: halil ibrahim üvet
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2004 Octavia Collection Plus

İleti AhmetH » 22 Eyl 2010, 15:04

Ben bu aracı geçen sene test ettiiğimde gitmediğini tecrübe etmiştim
gerçekten büyük araba küçük motor muhabbeti doğrudur araç devir istiyor kudretini göstermek için.

vites oranlarıda bu faktör gözetilerek düzenlenmiş bencetabiri caiz ise bitarafını kaldırsın diye 6 ileri manuel şanzıman koymuşlar kamyoncu misali utanmasalar buçuk vitesleride olacak.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir