Felicia Direksiyon Pozisyonu

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Felicia Direksiyon Pozisyonu

İleti frostbite19 » 04 Ekm 2010, 17:30

Bizim Felinin direksyonda şöyle bişey dikkatimi çekti, önceden düz gitmek için direksyon ufka:) tam paralel

dururken, şimdi yine düz gitmek için biraz sağa yatırmam gerekiyor, resimdeki gibi...




En son akis körükleri değişti, ama değişmeden önce de vardı aynı şey. . .

Ondan önce lastikler değişti, ve bana lastikler değiştikten sora başladı gibi geliyor. . . Ama ilgi kuramadım. . .


Lastiklerin balansı yapıldı. . .


Sadede geleyim; Bu eski haline gelir mi?

.
 

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti felicia042 » 04 Ekm 2010, 17:36

Gelir çok çok kolay direksiyonun üzerindeki skoda armalı plastik kısmı söküceksiniz direksiyonun arka tarafında allien vidalar tutuyor, daha sonra direksiyon milinde ortada bir cıvata var onuda sökeceksiniz direksiyonu kendinize doğru çektiğinizde yerinden çıkıyor. mil üzerinde bir çok freze var çok küçük sağa,sola döndürerek takablmeniz için. daha önceden tekerlerin tam ileriye baktığı zaman sökme yaparsanız direksiyonuda paralel monte ettiğinizde problem kalmaz. anahtar takımınız varsa 5-10 dk biter
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti AhmetH » 04 Ekm 2010, 17:51

işte buna ROT ayarı diyorlar

ROT - BALANSçılar bu işi yapıyor. hiç kendiniz uğraşmayın hele direksiyonu sökmeye sakın çalışmayın hepten ayar kaçar

geçici işlere kalıcı çözümler sunmayın.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti frostbite19 » 04 Ekm 2010, 17:57

felicia042 yazdı:Gelir çok çok kolay direksiyonun üzerindeki skoda armalı plastik kısmı söküceksiniz direksiyonun arka tarafında allien vidalar tutuyor, daha sonra direksiyon milinde ortada bir cıvata var onuda sökeceksiniz direksiyonu kendinize doğru çektiğinizde yerinden çıkıyor. mil üzerinde bir çok freze var çok küçük sağa,sola döndürerek takablmeniz için. daha önceden tekerlerin tam ileriye baktığı zaman sökme yaparsanız direksiyonuda paralel monte ettiğinizde problem kalmaz. anahtar takımınız varsa 5-10 dk biter



Dostum AhmetH'nin söylediği doğru gibi, yani sonuçta biz bahsettiğin yerleri hiç ellemediğimiz için, ayar ordan

sebeple kaçmış olamaz...

E direksiyon işi de şakaya gelmez Allah korusun. . .

AhmetH yazdı:işte buna ROT ayarı diyorlar

ROT - BALANSçılar bu işi yapıyor. hiç kendiniz uğraşmayın hele direksiyonu sökmeye sakın çalışmayın hepten ayar kaçar

geçici işlere kalıcı çözümler sunmayın.



Ama ben merak ettim niye olmuş olabilir? Lastikçi lastikleri değiştirirken bijonları sıkarkene biyerden bişeye zarr

gelmiş olabilir mi? Direksiyon oynar ya bijon sıkarken. . . ?

Ki zaten araba 4 yıldır falan rot balansçıya gitmiyor. . . Akis körükleri değiştiği için de gitmesi lazım ayrıyetten. . .

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti felicia042 » 04 Ekm 2010, 18:38

bazen rot ayarı yapılırken direksiyon pozisyonu dikkate alınmaz...... benim çözümüm rot ayarı ile değil direksiyonun pozisyonu ile ilgili ve direksiyonu hareket ettirdiğinizde mil sağa ve sola dönerek tekerlere hareket verir. eğer rot balansda bir problem yoksa bu milden direksiyonu ayarlamanın hiç bir sakıncası yoktur..... ama normal durumda iken bozulmuşsa tabiiki rot balanscı görmesi gerek.... direksiyonun burasından rot ayarının bozulacağınıda hiç sanmam...

nasıl bu kadar eminsiniz dersen ben teknik öğretmenim alanımda makine ..
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti Safariali » 04 Ekm 2010, 18:54

geçende benim direksiyon sağa çekiyordu gittim rot balans ayarı yaptırdım anayola çıktım deneme için aman yarabbi daha felaket çekmeye başladı direksiyonu bıraksam allah muhafaza dalacam herkese :P

döndüm geri gençten biri geldi ön komple kaldırdı sonra tekerleri beş on tur çevirdi ama nasıl ya direksiyon gırıldı sandım aaa yola çıktım allaha şükür düzeldi ama benim ön tekerleri arkaya vede arka tekerleri öne takıp değiştiler ve balans ondan sonra düzeldi.
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti frostbite19 » 04 Ekm 2010, 19:50

felicia042 yazdı:bazen rot ayarı yapılırken direksiyon pozisyonu dikkate alınmaz...... benim çözümüm rot ayarı ile değil direksiyonun pozisyonu ile ilgili ve direksiyonu hareket ettirdiğinizde mil sağa ve sola dönerek tekerlere hareket verir. eğer rot balansda bir problem yoksa bu milden direksiyonu ayarlamanın hiç bir sakıncası yoktur..... ama normal durumda iken bozulmuşsa tabiiki rot balanscı görmesi gerek.... direksiyonun burasından rot ayarının bozulacağınıda hiç sanmam...

nasıl bu kadar eminsiniz dersen ben teknik öğretmenim alanımda makine ..



Hocam doğrusu ben rot balans ayarını, araba yolda giderken direksiyon titrerse yapılan bişey sanıyordum. . . Galiba

öyle değilmiş anladığım kadarıyla. . .

Hocam ozaman önce benim bi rot balansa girmem, rot balans ayarı yapıldıktan sora direksyon pozisyonuna

bakmam lazım. Doğru mu anlamışım? Şİmdi boşa konuşuyoruz. . .:D

kizilcalihoca yazdı:geçende benim direksiyon sağa çekiyordu gittim rot balans ayarı yaptırdım anayola çıktım deneme için aman yarabbi daha felaket çekmeye başladı direksiyonu bıraksam allah muhafaza dalacam herkese :P

döndüm geri gençten biri geldi ön komple kaldırdı sonra tekerleri beş on tur çevirdi ama nasıl ya direksiyon gırıldı sandım aaa yola çıktım allaha şükür düzeldi ama benim ön tekerleri arkaya vede arka tekerleri öne takıp değiştiler ve balans ondan sonra düzeldi.


o nasıl iş ya, Jantın falan mı yamuk yoksa???

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti felicia042 » 04 Ekm 2010, 20:03

rot balansda seni rahatsız eden bişi var mı? veya teker sökülmüş sonra direksiyonun pozisyonunun normal olmadığına söylüyorsun, bu durumdan bir şüphen varsa gitmen gerek, ama dediğin gibi direksiyonda titreme veya içinde bir şüphe yoksa gitmeyebilirsin. bu karar senin..... benim yukarıda anlatmak istediğim rot ayarın veya başka bir şüphen yoksa uygulamanda sakınca yok.
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti AhmetH » 04 Ekm 2010, 20:20

ben deli gençlik zamanımda spor 3 kollu direksiyon takacaktım
hevesim büyüktü.. bir an gözüm karardı direksiyonu söktürdüm.
o kadar ince freze var ki inanın sökünce eski haline sokmak kalemle çizik atmazsanız çok zor oluyor.

rot - balans selpak orkid efes gibi bir işlemin yada ürünün kalıp adı gibi söylene gelmiş asıl manası unutulmuş...

rot ayarı aslında ön düzen ayarı demek...
ön düzende bir sıkıntı varsa önce bu ayarları inceletmek lazım diye düşünüyorum :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti frostbite19 » 04 Ekm 2010, 20:22

Gİtcem hocam rot balansa, daha önce böyle olmadığına göre, bişey var, şüpheleniyorum :)

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti efboacestc » 04 Ekm 2010, 21:24

sağa sola çekme yoksa direksiyonu sök düzelt ben düzelttim benimkide sola doğru duruyordu kendim düzelttim
efboacestc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 12 Kas 2007, 12:24
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Golf GTİ (limited edition)

İleti Safariali » 04 Ekm 2010, 22:09

evet jantlardan biri az yamuk çıktı söylemeyi unuttum .

ya frost sen bide şunu öğrensene bizim yerimize dreksiyon tıkırtı burcumu ne varmış onu kendimiz değiştirebilirmiyiz benim drek. baya tıkırtı yapıyorr
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti mehmet sarp » 04 Ekm 2010, 22:17

ARKADAŞIM AYNI SORUN BENDE DE VARDI. DİREKSİYONU KENDİM DÜZELTTİM ANCAK BİR SÜRE SONRA TEKRAR BOZULUYOR. NEDENİNİ SONRADAN ANLADIM. ŞİMDİ BENİM SOL ÖN TEKER PATLAMIŞTI LASTİKÇİ SÖKTÜ. -HOCAM BUNUN İÇ TARAFI FAZLA AŞINMIŞ BUNUN İÇİNİ DIŞINA GETİRELİM- DEDİ BENDE TAMAM DEMİŞTİM, DEDİĞİNİ YAPTI. ERTSİ GÜN DİREKSİYON TİTREYEREK GİDİYORUM, 300 KM KADAR GİTTİKTEN SONRA DİREKSİYONUM SENİN DİREKSİYON GİBİ OLDU. KAFAM GEÇ ÇALIŞTI ANCAK SORUNU KENDİM ANLADIM. AYNI LASTİKÇİYE GİTTİM ALİ ABİ ARKA TEKERLERLE ÖNTEKERLERİN YERİNİ DEĞİŞTİR DEDİM VEE DEĞİŞTİRİR DEĞİŞTİRMEZ DÜZELDİ O SORUN KESİNLİKLE LASTİKTEN HELE BİRDE BOZUK YOLDA KULLANIRSAN İKİ GÜNE BİR DİREKSİYON DÜZELTİRSİN SEN LASTİKLERİNE BAKIT ACİLEN YOKSA GÖBEKTE BOŞLUKTA YAPIYOR
mehmet sarp
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 24
Kayıt: 24 Şub 2010, 00:04

İleti frostbite19 » 04 Ekm 2010, 23:51

kizilcalihoca yazdı:evet jantlardan biri az yamuk çıktı söylemeyi unuttum .

ya frost sen bide şunu öğrensene bizim yerimize dreksiyon tıkırtı burcumu ne varmış onu kendimiz değiştirebilirmiyiz benim drek. baya tıkırtı yapıyorr



:D daha geçen sordum teyzeoğluna(tamirci), tıkırtı yapıyo değiştirek mi dedimbenim arabanın tıkırtı burcunu , allem

kallem etti lafı değiştirdi unutturdu bana.

Demek ki kolay bişi değil:D

Ama dediğin tarzda bi sorayım, birisi var kendisi değiştirecekmi kolay mı diyim.

mehmet sarp yazdı:ARKADAŞIM AYNI SORUN BENDE DE VARDI. DİREKSİYONU KENDİM DÜZELTTİM ANCAK BİR SÜRE SONRA TEKRAR BOZULUYOR. NEDENİNİ SONRADAN ANLADIM. ŞİMDİ BENİM SOL ÖN TEKER PATLAMIŞTI LASTİKÇİ SÖKTÜ. -HOCAM BUNUN İÇ TARAFI FAZLA AŞINMIŞ BUNUN İÇİNİ DIŞINA GETİRELİM- DEDİ BENDE TAMAM DEMİŞTİM, DEDİĞİNİ YAPTI. ERTSİ GÜN DİREKSİYON TİTREYEREK GİDİYORUM, 300 KM KADAR GİTTİKTEN SONRA DİREKSİYONUM SENİN DİREKSİYON GİBİ OLDU. KAFAM GEÇ ÇALIŞTI ANCAK SORUNU KENDİM ANLADIM. AYNI LASTİKÇİYE GİTTİM ALİ ABİ ARKA TEKERLERLE ÖNTEKERLERİN YERİNİ DEĞİŞTİR DEDİM VEE DEĞİŞTİRİR DEĞİŞTİRMEZ DÜZELDİ O SORUN KESİNLİKLE LASTİKTEN HELE BİRDE BOZUK YOLDA KULLANIRSAN İKİ GÜNE BİR DİREKSİYON DÜZELTİRSİN SEN LASTİKLERİNE BAKIT ACİLEN YOKSA GÖBEKTE BOŞLUKTA YAPIYOR


Ama ben lastikler eskiydi ön lastikleri yeni aldım sıfır daha şimdi ön lastikler YOKOHAMA arkalar 3-4 yıllık lastik.!?

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Balıkcı » 05 Ekm 2010, 08:54

Bu konuda biraz bir şeyler söylemek gereği hissettim:)

Arkadaşlar rot-balans ayarı diye söylenir ama "rot ayarı" ayrı bir şeydir, "balans ayarı" ayrı birşeydir.

Eğer aracınızı düz yolda, düz bir çizgide tutmakta zorlanıyorsanız, aracınız sağa ya da sola kaçıyor ve direksiyonu gevşek bıraktığınız zaman bunu ısrarla yapıyorsa o zaman aracınızın rot ayarı bozuktur. Rot ayarının bozukluğunu ön lastiklerin birinin ya da ikisinin de bir tarafının yenmiş olmasından da anlayabilirsiniz. Bir arkadaş bahsetmiş ama çözümü lastiklerin yerini değiştirmek değildir. Bu ayar kolay kolay bozulmaz ama uzun süre bozuk yolda araç kullanmak, lastikleri kaldırıma vurmak (veya dayayarak park etmek), balansı bozuk lastiklerle uzun süreli araç kullanmak rot ayarının bozulmasının başlıca sebebidir. Bunların dışında rot başlarının bozukluğu, bunların değiştirilmesi vs. gibi işlemlerden sonra da muhakkak rot ayrı yapılması lazımdır.

Balans ayarı ise tamamen jant ve lastiklerinizle ilgilidir. Jantınız çok düzgün, lastikleriniz sıfır bile olsa, araca takılmadan önce "balans ayarı"nın yapılması gerekir. Lastiklerin ve jantın yüksek hızda salınımı ile ilgilidir. Balans ayarı çok çabuk bozulabilir, rot ayarının bozulmasına yol açan sebeplerin dışında ani bir frenleme bile balans ayarını bozabilir. Balansın bozukluğunu da 70-80 Km. süratte başlayıp, 100-110 Km. sürate kadar devam eden titremeler şeklinde hissedersiniz, daha erken başlayabileceği gibi daha geçte bitebilir bu titremeler. Eğer ayar çok bozuksa sadece direksiyonda hissetmekle kalmaz arabanın titrediğini de hissedersiniz.

Gelelim direksiyonun konumuna:)

Rot ayarı yapılırken, ustanın direksiyon konumunu dikkate alarak ayar yapması gerekmekle beraber, bu konuyu hiç dikkate almayan "mahir" (!) ustalarımızın sayısı az sayılmaz:) Bir şekilde rot ayarı yapılırken direksiyon konumu dikkate alınmadığı zamanlarda, direksiyon göbeğini sökerek düzeltmek "caiz" olsa da bunun konuya vakıf birileri tarafından yapılması daha uygun olur düşüncesindeyim. bir kaç arkadaşın belirttiği gibi göbek milinin üzerindeki frezeler çok ince olduğu için tam oturtamama durumunda frezeleri bozup, direksiyon milinden de olma riski vardır.

Rot ayarı çok pahalı bir şey de değil, sanıyorum 15-20 Lira gibi bir fiyat. İster tarif edilen şekilde kendiniz düzeltin, isterseniz bir rotçudan yardım alın. Yakın zamanda rot ayarı yaptırmışsanız, ayarı yapan rotçunun ücretsiz düzeltmesi gerekir. Yok rot ayarı yaptırdığınızı hatırlamıyorsanız, bir rotçuya gidin, hem ayarını kontrol ettirmiş, hemde direksiyonunuzdaki yamukluğu düzelttirmiş olursunuz, dediğim gibi 15-20 Lira'dan fazla vermezsiniz, işlem olarakta 15-20 dakikanızı alır.

Saygılar.
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX

İleti Balıkcı » 05 Ekm 2010, 09:00

mehmet sarp yazdı:ARKADAŞIM AYNI SORUN BENDE DE VARDI. DİREKSİYONU KENDİM DÜZELTTİM ANCAK BİR SÜRE SONRA TEKRAR BOZULUYOR. NEDENİNİ SONRADAN ANLADIM. ŞİMDİ BENİM SOL ÖN TEKER PATLAMIŞTI LASTİKÇİ SÖKTÜ. -HOCAM BUNUN İÇ TARAFI FAZLA AŞINMIŞ BUNUN İÇİNİ DIŞINA GETİRELİM- DEDİ BENDE TAMAM DEMİŞTİM, DEDİĞİNİ YAPTI. ERTSİ GÜN DİREKSİYON TİTREYEREK GİDİYORUM, 300 KM KADAR GİTTİKTEN SONRA DİREKSİYONUM SENİN DİREKSİYON GİBİ OLDU. KAFAM GEÇ ÇALIŞTI ANCAK SORUNU KENDİM ANLADIM. AYNI LASTİKÇİYE GİTTİM ALİ ABİ ARKA TEKERLERLE ÖNTEKERLERİN YERİNİ DEĞİŞTİR DEDİM VEE DEĞİŞTİRİR DEĞİŞTİRMEZ DÜZELDİ O SORUN KESİNLİKLE LASTİKTEN HELE BİRDE BOZUK YOLDA KULLANIRSAN İKİ GÜNE BİR DİREKSİYON DÜZELTİRSİN SEN LASTİKLERİNE BAKIT ACİLEN YOKSA GÖBEKTE BOŞLUKTA YAPIYOR

Bir müddet sonra arkadan öne aldırdığınız lastiklerde aynı şekilde aşınacak, çünkü rot ayarınız bozuk arkadaşım.
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX

İleti frostbite19 » 05 Ekm 2010, 09:50

Balıkçı kardeş, çooookk teşekkür ederim uzun uzun yazmışsın aklımda ne varsa yanıtladın. . .

Benim istediğim bilgiydi, aldım. Sağol !

Kendim yapmam zaten, daha önce de söyledim, direksiyon bu. . . Kapı kilidi değil :)

?Life is a tale told by an idiot

-- full of sound and fury,

signifying nothing.?



William Shakespeare
Macbeth Act 5, scene 5, 19?28
Kullanıcı avatarı
frostbite19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 706
Kayıt: 22 Ağu 2007, 15:25
Ad Soyad: Fahri
Nereden: Konya
Arabanız: Octavia Ambiente Combi 2004

İleti Balıkcı » 05 Ekm 2010, 10:09

frostbite19 yazdı:Balıkçı kardeş, çooookk teşekkür ederim uzun uzun yazmışsın aklımda ne varsa yanıtladın. . .

Benim istediğim bilgiydi, aldım. Sağol !

Kendim yapmam zaten, daha önce de söyledim, direksiyon bu. . . Kapı kilidi değil :)

İşinize yaradıysa ne mutlu, dediğiniz gibi "kapı kilidi" değil :)
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir