Araba ile ilgili yararlı(deneyim,bilgi,yanlış bilinenler)pay

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Araba ile ilgili yararlı(deneyim,bilgi,yanlış bilinenler)pay

İleti hdoner » 11 Kas 2010, 18:14

Bu bölümde birbirinden bağımsız aklımıza gelen yararlı bilgileri,deneyimleri,öğrenilen yanlış bilinenleri,pratik uygulamaları paylaşırsak forum sakinlerinin hızlı ve genel paylaşım olacağına inanıyorum.

İlk olarak ben bir bilgi paylaşmak istiyorum.


Aracımızın motoru soğukken daha çok yakıt harcar ve motorumuz tam ısınmadan gerçek gücünü veremez.Mesela kışın yokuş aşağısına aracımızı parkettik ,hemen çalıştırır çalıştırmaz bayırı çıkmaya çalışırsak araba afallıyacaktır.Halbuki rölantide 1-2 dakka falan araba çalışmış olsa zorlanmadan yokuşu çıkabiliriz
 
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti quickcan » 11 Kas 2010, 18:31

yurdum insanını yaptığı en büyük yanlış.. Dizel araçları çalıştırıp direk yola çıkmak ve gideceği yere varınca da direk stop etmeleri... dizel arabalar (çoğu turbo dizel) çalıştırıldıktan sonra hararet ibresi biraz yükselmeden yola çıkılmaz.. Ve motor enaz 10 sn rolantide beklemeden stop edilmez...

Ve bir bilgi daha.Sıfır alınan araçlarda motor açma olayı ilk 400-500km düşük devirde sonraki 150-200km yüksek devirde yol alınmalıdır.. bu şekilde pistonlar tam gerektiği gibi aşınır. Ve bu işlem sonrasında motor yağı değiştirilmelidir.Zaten motor yağı değiştiğinde de göreceksiniz yağda demir tozu olacaktır. Yağı değiştirmediğinizde motora zararı olacağını da unutmamalısınız..

Türkiye koşullarında hava filtresi yılda bir değil daha kısa zamanda (6-7 ayda) değiştirilmelidir... Motor toz parçaları aldığında ömrü kısalacaktır.. Almaması için değiştirilmelidir...


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti hdoner » 11 Kas 2010, 18:57

Aracımızın hidrolik direksiyonu ve buna bağlı elktro-mekanik parçaların zarar görmemesi için:

1-Parka bıraktığımız aracımızın ön ve arka tekerleklerin paralel olacak şekilde yani düz şekilde bırakmalıyız.

2-Aracımız hareket etmeden direksiyonu sağa-sola hareket ettirmeye çalışmamalıyız.

3-Tam sağ yada tam sol konuma direksiyonumuzu asla çevirmemeliyiz.

4-Kaldırıma lastiğimiz sürtüyorsa asla direksiyonu zorlamayalım hatta böle durumdan kesinlikle sakınalım.

5-Direksiyon hidrolik yağını ömrü bitmeden değiştirelim.

6-Ön lastiğimizi asla düşük hava ile kullanmamalıyız.

7-Önerilenden büyük ve ağır jant kullanmak direksiyon sistemine ek yük getireceğinden bundan sakınmalıyız.

8-Araçlarımızın sıklıkla ront balans ayarını kontrol ettirmeliyiz.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hdoner » 11 Kas 2010, 21:00

Haydi arkadaşlar ...

Forum gittikçe tenhalaşmaya başladı:?
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hdoner » 11 Kas 2010, 21:04

Aracımızdaki yedek lastik,isdetme,5. lastik :D her neyse....normalinden 2-4 psi hava basmamız çok yararlı olacaktır.Çünkü zamanla hava kaçıracağından ihiyaç olduğunda lastiğin inmiş olduğunu göreceğiz.En azından daha çok hava ile bulma şansımız artacaktır.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti fmaka » 11 Kas 2010, 22:05

aracı aksamdan park ederken önü çıkışa bakacak şekilde park edersenız sabah daha az manevra ve daha az yakıt harcaması ile yola çıkarsınız.
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti sonerx » 11 Kas 2010, 22:18

stepne yerine 28 psi basınç sağlayan köpüklerden hepsi burad dan aldım.7 tl ye 2 tane ,aracta stepne yok hem yer kazan hem yakıt...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti hdoner » 11 Kas 2010, 23:12

*Havalandırma ızgaralarına takılan kokular,oyuncaklar,eşya keseleri zamanla bu ızgaraların tırnaklarının kırlmasına neden olmaktadır.Kırılan ızgaraların sıfırları ayrıca ucuz değildir.Bunun için bu tür eşyaları kullanmanızı asla önermem.

**Sıcak havalarda aracımaza biner binmez havalandırmayı açarsak yüksek oranda kansorejen maddeyi solumuş oluyoruz(Bilimsel bir araştırmadan okudum).Bunun için camlar açık havalandırma max seviyede çalıştırıp öyle binmemiz bizi yüksek derecede koruyormuş.


***İç hava devir daim tuşu yarım saatten fazla çalışırsa arabanın içinde oksijen ciddi şekilde azaldığından baş arısı daha sonra baygınlık yapabiliyormuş.Eğer araba içi tamamen insanla doluysa bu süre çok daha kısa sürelere düşeceğinden mümkün olduğunca bu tuşu kullanmamanın akıllıca olacağını gösteriyor.


****Arabada hapşırma yada öksürme çok tehlikeli olabilmektedir.Böle bi durumda diğer insanların sağlığı açısından camları açmamız havadaki mikrop yada bakterileri defalarca teneffüs etmemizi önlüyecektir.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti lionrem » 11 Kas 2010, 23:20

Aracı kullanırken öncelikle düşük devirde vites değiştirmeye özen göstermeli 2000 - 3000 civarı. Ayrıca motor gürültüsündende kurtulmuş oluruz az yakıt harcaması açısından önemli. Yüksek vitesde yavaş gitmekde iyi olur. Benzinli araçlarda aracı rolantide gaza basarak ısıtmak yerine hemen hareket etmeli ve düşük devirde aracı kullanmamız gerekmektedir. Ayrıca çalıştırırkende gaza basarak değil kendiliğinden çalışmasını beklemeliyiz. Selamlar.
Kullanıcı avatarı
lionrem
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 224
Kayıt: 29 Eyl 2010, 10:43
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Octavia Elegancemi sattım

İleti hdoner » 11 Kas 2010, 23:23

Arabamızı çalıştırırken vites boşta olsa dahi debriyaja basarak marş yaparsak marş motoruna binen yükü azaltmış oluruz ayrıca arabamız daha kolay çalışacaktır.Ayrıca marş motoru aküden daha az güç(amper) çekecektir.

ALINTI :

vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

1. Kavrama diski
2. Baskı balatası
3. Debriyaj mili
4. transfer şaftı
5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
6. ana şaft
7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



http://www.clubvwturk.com/archive/index ... 52736.html
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti diseqc » 12 Kas 2010, 09:01

sonerx yazdı:stepne yerine 28 psi basınç sağlayan köpüklerden hepsi burad dan aldım.7 tl ye 2 tane ,aracta stepne yok hem yer kazan hem yakıt...


yanlız bu işlemi köpükle yapınca o lastiği birdaha tamir ettiremiyormuşsun diye duydum...

arabanın lastiği değiştirirken bijonları monta ederken hemen sıkma yönüne değil ilk önce sökme yönüne doğru bir yada iki tur çevirip dişe oturduktan sonra sıkma yönünde çevirerek bijonların diş kapmasının önüne geçmiş oluruz bu işlem aslında arabadaki söküp takılan her somun vida için yapmamız tavsiye edilir zira sık takılıp sökülen vidalar diş kapma olasılığı yüksek olduğundan yalama olur özellikle kartel tapası, diş kaptıran usta hiç çaktırmadan o seferlik sonuna kadar sıkar bir dahaki yağ değişiminde elinde kalır ( dürüst ustalar da var tabii )...
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti hetepe » 12 Kas 2010, 09:09

hdoner yazdı:Aracımızın motoru soğukken daha çok yakıt harcar ve motorumuz tam ısınmadan gerçek gücünü veremez.Mesela kışın yokuş aşağısına aracımızı parkettik ,hemen çalıştırır çalıştırmaz bayırı çıkmaya çalışırsak araba afallıyacaktır.Halbuki rölantide 1-2 dakka falan araba çalışmış olsa zorlanmadan yokuşu çıkabiliriz

Bir araba -gerçekten- yarım satte ısınır.
Çalıştıktan itibaren en az yarım saat kullanılan bir aracın yarım saatten itibaren daha bir yumuşadığı, seslerin derinleştiği görülür.Ayynı şekilde vites geçişlerinde de bir rahatlama gözlenir.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti hetepe » 12 Kas 2010, 09:12

quickcan yazdı:Ve bir bilgi daha.Sıfır alınan araçlarda motor açma olayı ilk 400-500km düşük devirde sonraki 150-200km yüksek devirde yol alınmalıdır.. bu şekilde pistonlar tam gerektiği gibi aşınır. Ve bu işlem sonrasında motor yağı değiştirilmelidir.Zaten motor yağı değiştiğinde de göreceksiniz yağda demir tozu olacaktır. Yağı değiştirmediğinizde motora zararı olacağını da unutmamalısınız..

Yeni nesil araçlar, eski araçlardan farklıdır ve motor açılmış olarak gelir, rodaj süresince yine de yüksek devirlerden, ani kalkış ve kompresyona durmaktan kaçınılmalıdır.Sert olan her hareket zararlıdır.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti hetepe » 12 Kas 2010, 09:14

hdoner yazdı:Aracımızdaki yedek lastik,isdetme,5. lastik :D her neyse....normalinden 2-4 psi hava basmamız çok yararlı olacaktır.Çünkü zamanla hava kaçıracağından ihiyaç olduğunda lastiğin inmiş olduğunu göreceğiz.En azından daha çok hava ile bulma şansımız artacaktır.

Affınıza sığınarak düzeltme gereği duyuyorum, ''isdetme'' değil, ''stepne'' olacak.
Park halinde tam sağ ya da sola bırakmak tüm önden çekişli eski araçlar da dahil, sakıncalıdır.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti hetepe » 12 Kas 2010, 09:19

[quote="hdoner***İç hava devir daim tuşu yarım saatten fazla çalışırsa arabanın içinde oksijen ciddi şekilde azaldığından baş arısı daha sonra baygınlık yapabiliyormuş.Eğer araba içi tamamen insanla doluysa bu süre çok daha kısa sürelere düşeceğinden mümkün olduğunca bu tuşu kullanmamanın akıllıca olacağını gösteriyor.

[/quote]
Vw grup araçlarının tümünde (manual ya da digital klimalı ve klimasız modeller) iç sikülasyon düğmesi belli bir süre sonunda otomatikman devre dışına çıkar, bu durumu engellemek için.(fabia1-2, octi1-2, superB1-2, yeti, roomi......)
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti onurhan2006 » 12 Kas 2010, 10:57

araç içi göstergelerinizi ve arabanızın özelliklerini iyi bilin, şöförlük sadece direksiyon sallamakla değil aynı zamanda kullanılan aracı çok iyi tanımakla olur.Özellikle dikiz aynalarınıza olan aşinalığınızı arttırın çünkü dikiz aynaları size hem daha geniş bir görüş açısı sunar hemde gelişecek olaylara daha temkinli ve dikkatli tepki vermenizi sağlar aksi takdirde kazalar kaçınılmaz olur...
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti lionrem » 12 Kas 2010, 12:34

Yokuşdan inerken vitesde inilmesi güvenli olacakdır motor frenindende yararlanılacağı için frenlere çok yük binmemiş ve balataları daha az kullanmış oluruz.
Kullanıcı avatarı
lionrem
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 224
Kayıt: 29 Eyl 2010, 10:43
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Octavia Elegancemi sattım

İleti mustklc » 12 Kas 2010, 15:46

direksiyonu tam sağ -tam sol yapmayın diye fabia nın kılavuzunda da yazıyor. ama ben çok kez mecbur yapıyorum.özellikle park ederken. inşallah direksiyonu elime almam.

birkaç tane de ben yazayım.

1) istasyondan benzin-yakıt alırken pompanın ve pompacının başından ayrılmayın. açılan ilk değere bakın. pompacılar çok üçkağıt yapıyor biliniz.
2) büyük şehirlerde yaşayan arkadaşlar, araca binince mutlaka kapılarınızı kapalı tutun. kırmızı ışıklarda beklerken camları kapatın . çaresiz durumlar için vites yanında bozuk para bulundurun.
3) arabanızı parkettiğinizde kesinlikle içinda çanta,vs gibi dikkat çekecek şeyler bırakmayın . Çantalarınızı bagaja kitleyin öyle ayrılın.
4) Aracınızı uzaktan kumanda ile kilitlerken , kilitlendiğinden emin olmadan başından ayrılmayın. özellikle genç arkadaşlar, kızların yanında arkasına dönmeden geriden "ciuv" diye basıp ayrılmayın. çok kız bulunur ama araba daha zor bulunur :D
5) Arabanızı dükkan önlerine parketmeyin. dükkan sahibi, bazı şerefsiz esnaflarımız, dükkan gibi önünde kaldırım ve yolun da onlara ait olduğunu sanıyorlar. polise şikayet edip park cezası yazdıranlar gibi (bir kere başıma geldi), çizen ve zarar veren de oluyor.
6) Allah korusun kaza yaptığınızda, aracınızdan inmek için yolun musait olup olmadığına bakın. eğer karşı taraf, ipsiz sapsız adamlarsa ve kavga çıkaracaklarsa araçtan kesinlikle inmeyin. (bu da başıma geldi)
7) Uzun yolda kaza yaparsanız veya durmak zorunda kalırsanız, aracı kilitleyip içinden inin ve yolun kenarında bekleyiniz.
8) Yaptığınız kazalarda karşı taraf haksız olduğu halde , suçunu kabullenmiyorsa, mutlaka bilirkişi (ülkemizde göbekli trafik polisi) ye rapor tutturun. bu da başıma geldi, sigortadan 3 ay geç paramı aldım.
9) yolun kenarında yaşlı ya da çocuk varsa ve geçip geçmemekte tereddüt ediyorsa, sizlerden ricam aracı yavaşca durdurup onlara yol veriniz.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir