Araba ile ilgili yararlı(deneyim,bilgi,yanlış bilinenler)pay

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Araba ile ilgili yararlı(deneyim,bilgi,yanlış bilinenler)pay

İleti hdoner » 12 Kas 2010, 16:28

[quote="mustklc"]direksiyonu tam sağ -tam sol yapmayın diye fabia nın kılavuzunda da yazıyor. ama ben çok kez mecbur yapıyorum.özellikle park ederken. inşallah direksiyonu elime almam.

birkaç tane de ben yazayım.
5) Arabanızı dükkan önlerine parketmeyin. dükkan sahibi, bazı şerefsiz esnaflarımız, dükkan gibi önünde kaldırım ve yolun da onlara ait olduğunu sanıyorlar. polise şikayet edip park cezası yazdıranlar gibi (bir kere başıma geldi), çizen ve zarar veren de oluyor.
Arkadaşın yazdığı ülkemizde cidden büyük sorun.Arabanızı çizebilirler,tekerinizide patlatabilirler.Ayrıca sakın ha sakın taksi duraının yanında olsa dahi indi bindi yapmayın.Taksiciler bu konuda çok sinirlidirler üzerinize yürürler ,sizi sıkıştırıp hatta çarpabilirler.Tecrübeyle sabittir.
 
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hdoner » 12 Kas 2010, 16:40

Bugün başıma gelen olaydan çıkarılacak dersi yazıyorum.Arabanızı asla ve asla başkasına vermeyin.5 dakkalık işide olsa aman ha yoksa benim gibi yanmış balata kokusu ve hararet yapmış motor bulmanız içten bile değil.

Altın kural!!!!!!!!!
At, Avrat,Silah kimseden istenmez ,kimseye verilmez.

İlla arabayla bi yere gidilecekse siz götürün siz bırakın.En açınızdan içiniz rahat eder hemde arabanızda.Tecrübeyle %100 sabittir.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti mustklc » 12 Kas 2010, 18:07

el elin malını, gavur malı gibi kullanır. eski aracı verirdim arkadaşa şov yapardı, gaza basmalar, patinajlar, kaydırmalar. şimdikini kimseye vermiyorum.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti quickcan » 12 Kas 2010, 18:35

aklınızda bulunsun diye yazıyorum.. dizel araçlar benzinliler gibi üst devirde ömrü kısalacak diye birşey yoktur.. aksine kullanıma göre haftada bir veya ayda bir kez bu şekilde gitmek yararınıza olacaktır.. motorun kurumunu temizlemek için... tabi bahsettiğim üst devir sürekli redline değil yanlış anlaşılmasın.. :D


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti hdoner » 12 Kas 2010, 20:54

Aracınız enjeksiyonlu sistemse bayır aşağı giderken boşa almak yerine 4 yada 5 le gaza basmadan inersek çok daha az yakıt harcarız (cut off) Ayrıca boşta aşağı inerken frenlemeler balatamızı erken bitirecektir buda kar yaptık sanarken kaç depo parası balataya ödeyerek iyice zarara gireriz.Ayrıca güvenlik açısından boşta ilerlemek aşırı tehlikeli olabilmektedir.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti AV-2006 » 12 Kas 2010, 21:08

Siyah dumanı savuran dizel araç sahipleri bilmeliler ki arıza sadece pompa yada enjektör değil.Arkadaşların dediği gibi bu hususlara dikkat etmemeleri.Dizelde ilk çalıştırmada 1-2 dk. beklemek. Stop etmeden de turbonun yağlaması için motora 1-2 dk müsade etmek. Malesef zor geliyor.Ama bunlar TDI motorun olmazsa olmazları.Tabi bu sadece öneri.Herkez dilediği gibi kullansın.Ama siyah dumanların öncelik sebebi bunlardır.Benim aracımın 2005 TDI. Motorundan ne ben,ne de başka biri siyah duman görmemiştir..:idea:

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti hdoner » 13 Kas 2010, 09:49

DÜZENLENMİŞ ALINTIDIR:-

Otomobil Bakımıyla İlgili Önemli İpuçları

Tüm otomotiv imalatçıları, belirli aralıklarla normal bakım ve kontrollerin yapılmasını önermektedirler. İyi ve zamanında yapılan bakım size para ve zaman kazandıracağı gibi, aracınızın ömrünü de artıracaktır. Periyodik bakımla, birçok tamirat masrafından kurtulabilirsiniz. Periyodik bakım özellikle motorun yakıt, ateşleme ve emisyon kontrol sistemlerini içermelidir.

Bakım yaptırmakla sağlanacak kazançlar:

Az tamir masrafı.

Tamir masrafları azalır. Hasarlı bir parçanın zamanında belirlenmesi ve daha büyük problemlere yol açmadan değiştirilmesi, önemli para tasarrufu sağlar.

Güvenlik.

Bakımsız araç, ciddi kazalara sebep olabilir. Güvenli sürüş için frenlerinizi, direksiyon ve süspansiyon sisteminizi kusursuz durumda tutunuz.

Daha iyi performans.

Bakımlı araç, daha iyi yakıt ekonomisi ve sürüş demektir.

Çevre koruma.

Bakımsız araçlar önemli ölçüde hava kirliliğine neden olmaktadır.

İkinci el satış değeri.

Bakımlı araçlar, bakımsızlara oranla fazla değer etmektedir.Daha çabuk satılmaktadır.

Kullanım kolaylığı.

Bozuk tekerlek ayarları, aşınmış süspansiyon elemanları ve lastikler kötü sürüşe sebep olmaktadır.

Geleceği planlama yeteneği.

Kontrol sonucunda, bir parçanın ileride değiştirilmesi gerekeceği anlaşılırsa, bütçenizi ona göre ayarlayabilirsiniz.

Vefakarlık.

Bakımlı bir araç kolay çalışır, sizi yolda bırakmaz. Bakımsız araçla ise zor durumda kalabilirsiniz.

Sürüş zevki.

Yola iyi oturan ve isteklerinizi yerine getiren bir aracı kullanmak zevktir.

Sahiplik gururu.

Aracınız sizin kişiliğinizin bir devamıdır. Ona iyi bakmaya devam etmelisiniz.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti Satli » 13 Kas 2010, 10:38

Paylaşım için teşekkürler.Atalarımız boşuna dememiş bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur diye. İhmalin faturası her zaman ağır olur.Atın nalına, yemine, suyuna, tımarına dikkat etmezsen dağ bayır koşmaz birde bakmışsın üstünden atmış. Düştükten sonra vay haline.Karizma yerle bir. Ne ka ekmek o ka köfte yani, bilmem anlatabildimmi.Sağlıklı kazasız sürüşler tüm skodacılara en mutlu bayramlar.Umut 51
Kullanıcı avatarı
Satli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 72
Kayıt: 05 Şub 2007, 15:07
Ad Soyad: Salih Fikret Atlı
Nereden: Antalya
Arabanız: Seat Leon TDI DSG, Seat İbiza Cupra

İleti Favocu » 13 Kas 2010, 10:50

Debriyaja basmadan vites değiştirmeyi denemeyin, bir süre sonra bağımlılık yapabiliyor. :?
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti hdoner » 13 Kas 2010, 20:34

onurcelikors yazdı:Debriyaja basmadan vites değiştirmeyi denemeyin, bir süre sonra bağımlılık yapabiliyor. :?



Aman yapmayın böle şeyler baskı-balata mafolur. :?
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti Henien » 13 Kas 2010, 21:19

diseqc yazdı:
sonerx yazdı:stepne yerine 28 psi basınç sağlayan köpüklerden hepsi burad dan aldım.7 tl ye 2 tane ,aracta stepne yok hem yer kazan hem yakıt...


yanlız bu işlemi köpükle yapınca o lastiği birdaha tamir ettiremiyormuşsun diye duydum...




Yanlış söylemişler. Yeni yerleşime açılan bir bölgede oturyorum. Bir ay içinde 3 defa lastiğim patladı. Bu köpükten kullandım ve tamir edildi. Gerçi lastikçi çocuk baya bi' söylendi ama sonuçta tamir oldu.

3 defa kullandıktan sonra bu köpüğün o kadar da mucizevi bir şey olmadığını düşünmeye başladım. Jeton geç düştü. Öncelikle yarıklarda işe yaramıyor. Çivi falan girdiyse ve çıkmadıysa lastiğe hava basmış oluyor ve hava kaçırmasını engelliyor. Fakat çakmağa takılan veya elle çalışan bir pompayla da şişirilse teker, lastikçiye kadar idare eder herhalde.

Bir de otomatik vites araçların boşta kullanılmayacağını çok pahalı bir fatura ile öğrenmiştim. Bilmeyen varsa duyrulur.
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti hdoner » 13 Kas 2010, 22:36

Stepnenin yerini hiç bir şey tutmaz bence.Köpükler kısa süreli olarak hava basıyor ve max 40km falan yol aldırıyor.Aracımda hem 12v kompresör var kaç kez latik patladı havası indi yarım saatte tekeri zor şişrdim.Baktım olmayacak eski usül ayakla basılan kaliteli pompa aldım.Belki inanmazsınız ayak ile basılan pompa çok daha kısa sürede şişiriyor ve yüksek psi basınçta yavaşlamıyor.İster top şişir,ister bot ister araba tekeri.Her arabada bulunmasını şiddetle tavsiye ederim.Köpükte bulunmasında fayda çok var ,acil işiniz olduğunda ,dağda bayırda yüzünüzü güldürecektir.

Not: Lastikçinin önünde asla lastik patlamaz :D
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti Powerfull2 » 15 Kas 2010, 01:39

Aracın motorunun üst kısmında, genelde aracın beyninin ve polen filitresinin olduğu bir bölüm var. Bu kısıma yağmurla veya v.s. yollarla giren suların kolayca tahliye olması lazım. Eğer aracınızı genelde ağaç altına park ediyorsanız, su tahliye kısımları zamanla yaprakla kapanıyor. Yağan yağmurla aracınızın bu kısmı su ile doluyor. Aracın beyni su ile temas halinde olduğundan beynin bozulma riski var. Ayrıca dolan su polen filitresinden taşıp aracınızın kalorifer sisteminden içeri giriyor. Bundan ötürü kalorifer sistemi arıza yapıyor. Aracın içi su doluyor.
Sonuç olarak aracınızın su tahliye kısımlarını zaman zaman kontrol edip temizleyin.
Kullanıcı avatarı
Powerfull2
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 74
Kayıt: 28 Şub 2010, 17:42
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Octavia Collection Plus 2004

İleti SKODA 135 » 15 Kas 2010, 16:42

Bana göre bilinen en büyük yanlış şudur; Benim arabam da ARS var ABS var KAR LASTİĞİ VAR........şu var bu var, var...vs vs.
Bu yüzden benim arabam kaymaz, savrulmaz, kardan buzdan etkilenmez....gibi tamamen yanlış saplantılar.

Donanımlı araçlar elbette donanımsız araçlardan daha iyidir ama asla kaza yapmaz diye birşey yok!

Benim bir arkadaşım aynı zamanda uzak akrabam son model ve tam donanım Mercedes aldı. Araçta yok yok...
Birgün gözümün önünde normal bir hızla giderken kavşağa girmek için sinyal verdi ve normal bir şekilde kavşağa girdi fakat bir anda araba kaymaya ve dönmeye başladı aldı başını gitti....Çok şükür can ve mal kaybı olmadı. Yolda gizli buzlanma meydana gelmiş... Arkadaşım bir an şoku atlatamadı çok korkmuş, eve döndü ve havalar düzelene kadar bir hafta civarında trafiğe çıkmadı... Benzer örnekleri sizlerde biliyorsunuzdur.

Arabanın altından rüzgar geçer, bunu asla unutmayalım.
Oyuncak sanmayın ahlâk-ı milli, rûhî millidir.
Onun ilkâsı en korkunç ölüm, mevt-i külli'dir.
Mehmet Akif ERSOY
Kullanıcı avatarı
SKODA 135
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 08 Ekm 2010, 18:25
Ad Soyad: Abdullah Pınarlı
Nereden: Uşak
Arabanız: Skoda Favorit

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir