soğutma suyunda aşırı basınç neden olur?!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

soğutma suyunda aşırı basınç neden olur?!

İleti sonerx » 24 Kas 2010, 21:08

selam aleyk.
conta yakma belirtrisi yok ama çok basınç yapıyor. Müşir bazen açmıyor acaba müşir mi arızalı yoksa bir yerde buharlaşma olayımı müşire su değmesini engelliyor.Ayrıca bu gün basınç anında devir daim pompası ndan tısss diye ses geliyordu ,onun basınç oluşumuna bir etkisi olur mu?
 
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti felicia_3437 » 24 Kas 2010, 21:11

tahminim devr daim pompanız bozulmak üzere tıslama sesı ondan geliyor eyer aracınızda eksik natı fırız kulandıysanız bırden de antıfırızı koyduysanız ustkapak acılımınakadar gıder bu felicialarda eliminyum motor oldukları için böyle ya hıc koymıcan antıfırısı ya eksık tutmıcan hep aynı otu yemek ıstıyorlar buyuk ıhtımal murşurde sorun vardır
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti ünsal » 24 Kas 2010, 21:41

termostat açmıyo olabilirmi ? veya dağıldıysa olabilir hararet göstergesinde durum nasıl anormallik varmı ?
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti sonerx » 24 Kas 2010, 21:56

felicia_3437 yazdı:tahminim devr daim pompanız bozulmak üzere tıslama sesı ondan geliyor eyer aracınızda eksik natı fırız kulandıysanız bırden de antıfırızı koyduysanız ustkapak acılımınakadar gıder bu felicialarda eliminyum motor oldukları için böyle ya hıc koymıcan antıfırısı ya eksık tutmıcan hep aynı otu yemek ıstıyorlar buyuk ıhtımal murşurde sorun vardır
teşekür ederim.
Ayrıca şöyle bir şey buldum.Benim aracın klavuzu olmadığı için önemli çünkü 110 dereceye kadar normal diyor ben boşuna dertlenmişim şimdiye kadar.





"merhaba arkadaşlar. kullanım klavuzunda skoda'nın hararet değeri 70-110 olarak belirtilmiş. yani hararet kırmızı çizgiye gelmedikçe, fan motoru çalışıyor ve soğutma suyunuzda antifiriz varsa araç için problem yaratmaz. ben yıllardır bu şekilde kullanıyorum. yazın sıkışık trafikte hararet 100-110'a kadar çıkıyor. uzun yolda tekrar düşüyor.
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sonerx » 24 Kas 2010, 22:06

contayı kendim değiştirirken termostatıda değiştim, valla devamlı attırıyor ama çok basınçlıyken termostat öksürür gibi hava attırıyor
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sainz » 25 Kas 2010, 08:47

sonerx yazdı:contayı kendim değiştirirken termostatıda değiştim, valla devamlı attırıyor ama çok basınçlıyken termostat öksürür gibi hava attırıyor

Sistemde hava kalmış diyeceğim ama su eksiltme de olması gerekir. Var mı suda anormal eksilmeler?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Balıkcı » 25 Kas 2010, 11:41

Sistemde hava olsa araçta hararet bir yükselince bir daha düşürmek pek mümkün olmaz sanıyorum. Birde skoda da yeniyim aslında ama bu araçların soğutma sisteminde havayı ilk kalorifer radyatöründe yapmıyor mu? Eğer öyleyse kaloriferinde ısıtmaması gerekir.

Ama soğutma sistemlerinde yüksek basınç olması çok doğal, çünkü yüksek ısıda çalışıyor sistem, ısı ne kadar yükselirse basınçta o kadar artacaktır. Hararet yapmış (çok ısınmış) motorun su tamamlama kapağını sakın açmaya kalkmayın derler işte o yüzden, yüksek basıçtan dolayı kapak patlayı verir ve Allah muhafaza yakınlarında haşlanmadık bir şey bırakmaz.
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir