Vitesle gitmek Yakıt tasarrufu sağlıyor. (ispatlı?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Vitesle gitmek Yakıt tasarrufu sağlıyor. (ispatlı?

İleti YNG_1968 » 21 Haz 2007, 19:11

[quote="sainz"]Arkadaşlar üşenmedim Onno Usta' ya bu linki de vererek e-mail attım. Auto Show' da yayınlanır diye düşünürken cevabî e-mail geldi ve aynen şöyle demiş. Hiç değiştirmeden buraya yapıştırıyorum:





Cut-Off sistemi olan araçlarýn bahsi gecen konumlarda motorun üretici farklýlýkarý bazýnda 1400-1800 devirlere düþünceye kadar dekompresyonlarda tüketimi sýfýrdýr.


Saygýlar


ONNO


Demek ki yokuş aşağı motor devri üreticinin tercih ettiği devirlere düşmezse veya bir başka deyişle bu devrin üzerinde olursa sıfır tüketimle yol alınabilir.

 

Saygılar
[/QUOTE]




Teşekkürler Kankaaaa..  :D
Birşey biliyoruz da yazıyoruz, öyle değil mi? (Gökhan kulakların çınlasın) Big%20smile
 
YNG_1968
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Ekm 2006, 16:47

İleti AV-2006 » 21 Haz 2007, 19:18

Teşekkür sainz.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti sainz » 21 Haz 2007, 19:30

Rica ederim arkadaşlar. Bunu da öğrenmiş olduk böylece.Thumbs%20Up
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sonerx » 21 Haz 2007, 19:37

o halde 5. vitesde motoru stop edip gidelim bakalım motor sesinde bir değişiklik olacak mı.
Motor tamamen durmadığının bir ispatıda yokuş aşağı madem motor da patlama yok o zaman direk frene basıp duralım .
Patlama olmayan motorda durma sırasında vitesde iken sarsıntı olmama lı? doğrumu düşünüyom?
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sainz » 21 Haz 2007, 19:41

[quote="sonerx"]o halde 5. vitesde motoru stop edip gidelim bakalım motor sesinde bir değişiklik olacak mı.
Motor tamamen durmadığının bir ispatıda yokuş aşağı madem motor da patlama yok o zaman direk frene basıp duralım .
Patlama olmayan motorda durma sırasında vitesde iken sarsıntı olmama lı? doğrumu düşünüyom?[/QUOTE]

 

Ben de senin gibi düşünüyordum ama üreticinin tercihine göre 1400-1800 d/d aralıklarında tekrar yakıt püskürtülmeye başlanıyor. yani 1000 d/d ile yokuş inerken yol bilgisayarının 0.0 lt/100 km göstermemesi lazım zira o devirde çoktan yakıt püskürtülmeye başlanmış oluyor.

 

[quote="sonerx"]o halde 5. vitesde motoru stop edip gidelim bakalım motor sesinde bir değişiklik olacak mı...[/QUOTE]

 

Kontağı kapatıp motoru stop edersek zaten elektriğini de kesmiş olmaz mıyız? Nasıl motor tekrar çalışsın?Confused
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sonerx » 21 Haz 2007, 20:29

yani şunu tam açıklığa kavuşturalım.1400-1800 devirden yukarı çıkıncamı püskürtme oluyor.Peki 1200 devirde olmuyo mu yada 1900 devirde ne oluyor.bu şekilde ayrıntılı açıklarmısınız bilen arkadaşlarım..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sainz » 21 Haz 2007, 20:33

[quote="sonerx"]yani şunu tam açıklığa kavuşturalım.1400-1800 devirden yukarı çıkıncamı püskürtme oluyor.Peki 1200 devirde olmuyo mu yada 1900 devirde ne oluyor.bu şekilde ayrıntılı açıklarmısınız bilen arkadaşlarım..[/QUOTE]

 

Hayır o şekilde değil.

Diyelim ki 3000 d/d' de iken motor, yokuş aşağıya inmeye başladık ve gazı da bıraktık. Motor bu sırada 3000 d/d veya 2500 d/d' de ise cut-off yakıt püskürtmeyi tamamen kesiyor. Motor devri -üreticinin yaptığı ayara göre değişmekle beraber- 1400 d/d seviyesine geldiğinde tekrar yakıt püskürtülmeye başlanıyor. Yoksa yokuş aşağı motor 3000 d/d' de veya ne bileyim 4000 d/d' de iniliyorsa yakıt püskürtülmüyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti irfant » 21 Haz 2007, 20:40

Skoda'da 1500 diye biliyorum!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sonerx » 21 Haz 2007, 20:43

peki benim 98 karbüratörlü felicia da yakıt püskürtme duruyor mu.Şayet duruyor da çünkü başlığı ben açtım ama devirle ilgisi bakımından kaç gibi falan. tşk:
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sainz » 21 Haz 2007, 20:46

[quote="sonerx"]peki benim 98 karbüratörlü felicia da yakıt püskürtme duruyor mu.Şayet duruyor da çünkü başlığı ben açtım ama devirle ilgisi bakımından kaç gibi falan. tşk:[/QUOTE]

 

Maalesef karbüratörlü sistemlerde bu uygulama yok zira komplike bir işletim sisteminin bir nevî yan ürünü bu işlem.Ouch
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sonerx » 21 Haz 2007, 20:54

Ama iddianın sahibi benim.aracım vitesde kullandım mı (yani boşta gitmemek) daha az yakıyor ya.Benimkinde nasıl bir durum oluyor o zaman..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti mygokhan » 22 Haz 2007, 00:31

mesela ben rampa aşağı özellikle uzun yolda çok dikkat ettim.araç 5. viteste olacak gazdan ayağımı çektiğim zaman YB sıfırı gösteriyor ve araç yağ gibi akıyor ..tabi kendi kendine hızlanıyor..klima açıkken hafif bir kasılma oluyor ve aracı yavaşlatıyor tabi.ama klima kapalı ise tüketim sıfır araç hızlanmaya devam ediyor..ama devir düştüğünde 1500 civarı YB yine ufak değer gösteriyor ..tabi bu sefer araç hafiften kendiliğinden itiliyor gibi oluyor..zaten 2000 in altına inersem gaz verip hızlanıyorum.artık 2000den aşağıya inersem araç kasılıyor zaten..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir