10W-60 motor yağı üzerine..

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

10W-60 motor yağı üzerine..

İleti ressam » 08 Arl 2010, 11:03

Mobil 1 Extended Life 10W-60


Eski araçların özel gereksinimlerine göre tasarlandı. Mobil 1 Extended Life 10W-60, aracınızın daha uzun ömürlü olabilmesi için yüksek kilometredeki motorlara daha uzun süre koruma sağlamak üzere tasarlandı.
  • Yağ sızıntılarını önlemek için ek conta onarıcılar içerir
  • Motoru daha temiz tutmak ve aşınmayı azaltmak için çamur oluşumunu azaltır
  • Eski motorları daha iyi korumak ve yağ tüketimini azaltmak için daha yüksek viskoziteye ve daha fazla fosfora sahiptir


arkadaşlar bir miktar yağ yakan araçlar için (10 *40 yağ kullananlarda) bu yağı tavsiye ediyorlar tam sentetik. yağ yakmada azalma olduğunu söyledi konyada usta arkadaşlar. kullanan varmı.bilgisi olan.
 
ressam
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 23 Nis 2006, 00:03
Nereden: Konya
Arabanız: octavia collection plus

İleti hetepe » 08 Arl 2010, 11:17

10/40 ile 10/60 arasında çok büyük bir fark yok, 10 rakamı akışkanlığı (ikisi de aynı) 40 veya 60 ise sıcaklık değerini gösteriyor.Bu kadar fark yokken maliyeti yüksek ve tam sentetik bir yağı, standart binek oto motoruna gereksiz olarak görüyorum.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti onurhan2006 » 08 Arl 2010, 12:03

yakılan yağın tamamlanmasına harcanan para bu yağın maliyetinden az olacaktır diye düşünüyorum...
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti alwaysloser » 08 Arl 2010, 12:21

yağ yakan araçlar için birebir olduğunu duymuştum
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti felisyacı » 04 Ekm 2011, 19:31

Bu gün aracımın yağını değiştirdim ve Mobil 1 Extended Life 10W-60 kullandım. Bakalım nasıl bir değişiklik olacak. Daha önce castrol 15w40 vardı. aradaki farkı ileriki zamanlarda göreceğiz.
Başka kullanıcı varsa lütfen izlenimlerini alalım.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti felisyacı » 04 Ekm 2011, 20:28

Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti murat11h1 » 24 Kas 2011, 21:51

Bu yağı kullanan arkadaşlar deneyimlerini anlatırsa çok iyi olur. Bende de yağ eksiltme var kullanan kişiler var bu forumda onların yorumlarına göre bende kullanacağım. Ayrıca km 120bini aştı...
Kullanıcı avatarı
murat11h1
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1034
Kayıt: 20 Arl 2009, 16:21
Ad Soyad: Murat
Nereden: Çorum
Arabanız: Fabia 2005 101Hp Special

İleti felisyacı » 04 Şub 2012, 00:04

Bu yağı kullanmadan önce motor sesi daha az geliyordu. Malesef olduğundan fazla ses yapıyor. Fakat arabanın performansında bir iyileşme olduğunu hissediyorsunuz. Bence sürekli bu yağı kullanmak yerine bir defa kullandıktan sonra 14-40 kullanmak daha doğru gibi geliyor bana. Çalıştığı süre içinde motora gerekli katkıyı yapmış olacak. Yani ne kadar onarıyorsa tamamlamış olacak. Hatta ben yazın 20-50 gibi bir yağ ile değiştirmeyi düşünüyorum. Ne kadar doğru olur bilmiyorum. Tek rahatsız eden tarafı çok ses yapması.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti felisyacı » 04 Şub 2012, 09:42

BAŞKA BİR GÖRÜŞ;
alıntıdır.

Selamlar,

10w 60 kullanım yeri ve kullanılacağı araçlar itibariyle özel bir yağdır. VW'den onay almış olabilir, ancak hangi araçlar ve hangi şartlar için onay almıştır?

Sayın Alperen99'a Mobil tarafından gonderilen elektronik postanın ilk paragrafına sonuna kadar katılıyorum, zaten o ilk paragraf bu tarz bir konuya verilen tüm cevaplara yazılıyordur. Ancak sonrasında yazılanlara maalesef ben katılamıyorum. Çünkü portföylerinde bulunan tüm yağları önermişler neredeyse. Bu önerileri neye göre yapmışlar? Tavsiye ettikleri yağlar arasında dünya kadar fark var. Şu şartlarda şu yağımızı, bu durumda da şu yağımızı kullanın deseler tamam.

Fazlaca teknik detaya girmeden biraz bilgi vereyim.

Yağların özelliklerini incelerseniz, 100 derecede akışkanlık derecesinin belirtildiğini görürsünüz. Çeşitli SAE normlarına göre bu akışkanlık derecesinin en az belirli bir "Centistroke (cst)" değeri taşıması gerekir. Cst değeri yağların özellikleri yazılırken 40 santigrat derecede ve 100 santigrat derecedeki değerleri belirtilir. Aynı otomobillerin yakıt tüketim değerleri verilirken 90 km. sabit hızdaki değerinin veya şehir içi değerinin verilmesi gibi.

Buna göre,

100 Santigrat derecede:

SAE 30 11cst, SAE 40 14cst, SAE 50 18cst, ( W ile ifade edilen değerler yazılmamıştır. ancak 100 derece sıcaklıkta 0w 30 ile 10w 30 yada sadece 30 numara yağın aynı özelliği göstermesi beklenir)

Centistroke bir sıvının akışkanlık değerini ifade eden bir ölçü birimidir. Centistroke değeri arttıkça akışkanlık oranı düşer.

SAE 60 yağın 100 derecedeki akışkanlık miktarı ise 24cst 'dir. Yani SAE 40'a göre %70 daha kalın demektir.

Bu oranlar düşük yağ ısılarında daha dramatik boyutlarda ortaya çıkar. Ayrıca yağ kalınlık arlığının geniş olması yağ üretilirken içine daha fazla polimer katılmasını gerektirir ki bu pek de istenmeyen bir durumdur.

Olması gerekenden daha kalın bir yağın sebep olabileği sorunlar:

Sürtünmenin artması ve buna bağlı olarak fazla ısınma ve fazla aşınma, yüksek yakıt tüketimi, motor gücünde düşüş olarak sıralanabilir.

Kısaca normalde SAE 10w 40 yağ ile çalışmak üzere tasarlanmış bir motora siz yağ eksiltiyor diye tolerans sınırlarının çok ötesinde olan SAE 10w 60 gibi bir yağ kullanamazsınız. Kullanılabilir diye ister ustası söylesin ister başkası söylesin yanlıştır. Siz olması gerekenden kalın bir yağ kullanarak kısa vadede yağ tüketimini azaltabilirsiniz ancak uzun vadede motorunuza zarar vermeniz kaçınılmazdır. Hele de aracınızı yüksek devirli ve performanslı olarak kullanıyorsanız.

Mobil'in Amerika web sitesini incelerseniz Mobil 1 'in farklı ihtiyaçlara göre farklı tiplerinin olduğunu görürsünüz.
Mobil 1 Advanced Fuel Economy
Mobil 1 0W-40
Mobil 1 5W-20
Mobil 1 5W-30
Mobil 1 10W-30
Mobil 1 15W-50
Mobil 1 High Mileage 5W-30
Mobil 1 High Mileage 10W-30
Mobil 1 High Mileage 10W-40

Yukarıda görüldüğü üzere yüksek kilometreli (75.000 mil, yani 120.000 km. üzeri) araçlar için aynı kalınlıkta farklı yağlar olduğunu görürsünüz.

Bu arada aşırı yoğunluktan dolayı forumlara pek vakit ayıramıyorum, soru sorupta geç cevap alırsanız şimdiden affola.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti felisyacı » 04 Mar 2013, 11:29

04 EKİM 2011 tarihinde Mobil 1 Extended Life 10W-60 kullanmıştım. 10.200 km. sonra bu yağı hiç eksiltmeden değiştirdim. Benim bu yağı kullandığıma usta bile şaşırmıştı. Buna gitmez demişlerdi. Rahatlıkla kullandım ve yaklaşık 10 gün boyunca da tatilde 2.000 Km. uzun yol yaptım. Hiç sıkıntı çekmedim. Bu yağ 150 bin üzerindeki motorlar için üretildiğinden, diğer yağlar ile kıyaslama yaparken bunu gözden kaçırmayın. Hatta kıyaslamayın. Şİmdi MOBİL 20-50 ile değiştirdim. 5.000 Km.sonra tekrar değişmesi gerekiyor. Buradan, 150 bin üstündeki kullanıcılara rahatlıkla önerebilirim. KARA YİNEDE SİZİN.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti lestat » 04 Mar 2013, 12:57

zaten bu yağ olayını anlayıbilmiş değilim
fabiayı (101 bg aub motorlu) haziran 2012'de aldığımız zaman araç düzenli olarak yağ eksiltiyordu. açtım baktım kullanma klavuzunda aracınızın yağ eksiltmesi normaldir diyince bende pek sallamadım. Daha sonra araç eylül gibi bakıma girdi yağı filtreleri falan değişti. o zamandan bu yana gram eksiltme yok. bir yağ bu kadar mı fark eder arkadaş. anlamadım gitti bir defaki sefere gittiğimde ustama sorucam ne kullandı diye
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 380
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti ihsan » 05 Mar 2013, 12:34

arkadsım bende castrol kullanırken fena sekılde yag eksıltme vardı. mobil 1 in 5-30 muydu 10 40 mıydı tam hatırlmaıyom ondan koydurdum 4500 km gıttım gram eksiltme yok
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti felisyacı » 05 Mar 2013, 15:15

10-60 ın 150bin km. üzerindeki araçlar için özel olduğunu unutmayın.
Kullanıcı avatarı
felisyacı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 214
Kayıt: 17 Mar 2010, 16:49
Nereden: Ankara
Arabanız: COMBİ GLX

İleti skodaizm » 05 Mar 2013, 17:49

felisyacı yazdı:10-60 ın 150bin km. üzerindeki araçlar için özel olduğunu unutmayın.


150.000 km göreceli bir kavramdır. Bir kullanıcı isterse veya kötü kullanım ile bir motora 150 bin km de verilecek aşınma ve deformasyonu daha ilk 500-1000 km de de verir.

Bu motor yağının özelliği; aracın motorundaki yağ eksilten unsurların oluşmasından sonra kullanılmasıdır.

Bu durumda, motorun ihtiyacı varsa kullanılması gereken şartlar oluşmuş demektir..

Kısacası motorun ömrü kullanım ve motor karekteristliği ile belli olur. Nice motor kullanıcıları vardır ki daha motorları yüz binlerce km yapmasına rağmen hala daha yeni veya ilk yıllardaki aşınmaya sahip olup saat gibi çalışmaktadır.

Ben özellikle BBZ kodlu 101 lik fabia motorlarının yağ eksilktmesini 10W 60 yağın rahatlıkla önlediğini ve kullanmanın sakıncası olmadığını kullanmış bir kişi olarak öneriyorum.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti fmaka » 05 Mar 2013, 21:34

aracı aldığımdan bugüne 0/30 edge kullandık 3 yıl
son doldurduğumuz 0/30 mobil 1 idi yağ esmesi üzerine 0/40 full sentetik kullanmaya başladım şimdi bakıyorum 3 aydır herhengibir esme yok.1 yıl dolunca tekrar bakarım ama tercihim 0/40 olur. konyada bu ideal.
0/60 a gelince arasında pek fark olduüunu sanmıyorum ama motor km 130 bini geçti ustalara sorup deneyebilirim.
bilgi ve açıklama yapan felisyacı arkadaşa teşekkürler
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir