Euro Diesel

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Euro Diesel

İleti skodacı » 21 Haz 2007, 23:08

2005 yılından itibaren ülkemizde ilk defa 50 ppm kükürt içeren “Euro Dizel” ürününü piyasaya sunulmaya başlanmıştır. Arabanızda rahatlıkla kullanabileceğiniz Euro Dizel ile ilgili bilgiler aşağıda özetlenmiştir.




  1. Ülkemizde ve Avrupa’da geçerli Motorin Standartları karşılaştırmalı olarak aşağıda verilmektedir.



    1. Türk Standartları Enstitüsü tarafından hazırlanan ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından 27 Şubat 1995 tarihli Resmi Gazetede  yayınlanmış TS 3082-EN 590 Motorin Standardı bulunmaktadır. Bu standartta motorinin kükürt içeriği azami 7000 ppm(% 0.7)  dir. TSE tarafından 50 ppm kükürtlü motorini içerecek şekilde standart revizyon çalışmaları devam etmektedir.


    2. 2005 yılı başından itibaren Avrupa ülkelerine içerisinde azami 50 ppm(% 0.005) kükürt içeren motorin kullanımı zorunlu hale gelmiştir.


    3. Ülkemiz Rafinerilerinde 1 Ocak 2005 tarihinden itibaren 50 ppm kükürt içeren motorin üretimi başlamıştır.

      Yukarıda belirtilen iki çeşit motorinin önemli özellikleri aşağıdaki tabloda verilmiştir.









































































 

 

TS – 3082 EN-590
Density at 15 C, KG/l    0,820-0,860  0,820-0,845
       
Distillation % vol      
       
Recovered at 250   65 max   65 max  
Recovered at 350    85 min 85 min
Recovered at 360   - 95 min
Recovered at 370   95 min -
       
Sulphur, wt%    0,70 max 0,005 max
       
CFPP , C   winter -10 -10(*)
  summer 5 5(*)

(*) Ülkelerin iklim koşullarına göre belirlenen değerler olup yukarıdaki değerler ülkemiz için belirlenen değerlerdir.




  1. Kükürt Açısından Farkı ve Sağlanan Faydalar:

a-ED  kullanımı ile kükürt miktarı açısından; 
% 0,7 kükürtlü motorine göre 140 kat diğer bir ifade ile %99,99(6950 ppm) oranında,
azalma sağlanmış olmaktadır.


b- Motorin içinde bulunan kükürdün yanması ile oluşan kükürt oksitler ve daha sonra oluşan sülfürik asit dolayısıyla partikül emisyon değerlerinde çok önemli miktarda azalma sağlanacaktır.


c-Yakıt içerisinde bulunan yüksek miktardaki kükürt katalitik konvertör dönüşüm veriminde ciddi düşüşlere ve tıkanmalara neden olmaktadır. 50 ppm (% 0,005 wt) kükürtlü motorin kullanımı ile bu problemler tamamen ortadan kalkacaktır.


d- Yakıt içeriğindeki kükürt ile partiküler madde emisyon değerleri arasında ilişki dikkate alındığında motorin kükürt değerinde sağlanan %99,99’luk azalma, partikül emisyon değerlerinin tamamına yakınının yok olmasına neden olacaktır.


e- Emisyon değerlerinde sağlanan iyileşme neticesinde, asit yağmurlarının oluşumu, bitki ö

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir