Euro5 dizel motorlarda DPF (dizel partikül filtresi)

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Euro5 dizel motorlarda DPF (dizel partikül filtresi)

İleti goksu » 23 Arl 2010, 15:33

Selam,
Euro5 dizel motorlarda, DPF (dizel partikül filtresi) bulunuyormuş ve 100 bin km de bir değişmesi gerekiyormuş diyorlar. Fiyatı da 4000-5000TL imiş.VW 1.6 TDI 105HP motoru da EURO-5 normunda.

Bu konuda bilgisi olan varmı. Octavıa 1.6 TDI alan arkadaslar konu hakkında bilginiz var mı?
 
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti asdfghjk » 23 Arl 2010, 17:48

VW kendi sitesinde DPF den bahsediyordu ama incelememiştim. Tek bildiğim şey, DPF nin amacı emisyonu düşürmek olduğu ve DPF çıkarıldığında aracın çalışmayacağı...
asdfghjk
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 258
Kayıt: 28 Nis 2009, 14:26
Nereden: İzmir

İleti forman37 » 24 Arl 2010, 00:58

BENIM BILDIĞIM DEĞİŞMESI GEREKMIYO kırlendığı zaman gosterge panelınde fıltre lambası yanıyo çekış düşüo .
25 gr civarı bi is bırıkıyo onuda temızlemek ıçın bılgısayar gerekıyo ..rejenerasyon denen bı olay var o yapılıyo aracı bellı bir km de sabıtleyıp bı sure gıdlıyo zaten pc de is değerı düşüyo yavaş yavaş ondan sonra zaten temızlenmış oluyo..
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti akutcu44 » 10 Nis 2011, 19:13

Arkadaşlar mrb Ben aranıza yeni katıldım aracım 2011 octavıa ambıente 1.6 tdı dpf kilometre 1179 araç çalışırken vitesi boşa alıp turbonun normale dönmesi için beklediğim anda rölantinin 1000 devirlerde olduğunu gözlemledim biraz bekledim 2 dakika kadar. ancak dönmedi halen 1000 devirde çalışıyor bu durumda stop etmek aracın turbosuna inanılmaz zararlar vereceğinden stop edemedim biraz sonra yanık kokusuna benze bir koku gelmeye başladı baktım olmayacak mobil servisi aradım usta bunun normal olduğunu DPF li araçların kısa mesafe kullanılmaları sonucu bu tip problemler çıkarabileceğini hemen yola çıkıp aracı 2500 devirin altına düşürmeden sürersem tıkanan DPF nin açılacağını söyledi.(DPF arıza lambası yanmadan yapıyor) hemen yola çıktım ve 2 km kadar 2500 3000 devir arası kullanınca aracı boşa aldım ve rölanti normale döndü... benim sorum acaba sizin aranızda böyle bir problem yaşayan varmı .acilen cevap yazarsanız çok memnun olacağım cümleten hayırlı sürüşler dilerim
akutcu44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 10 Nis 2011, 16:50
Ad Soyad: favo yyold bırakmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 1.3

İleti jukll » 11 Nis 2011, 00:48

aynı araç bende de var 1000 devir normal dediler bizede ve servistede anlatığınız aynısını sölediler hatta açık değilse dpf olayı motorda sallatındı oluyodu sölediğimde aynı olayı anlattı 3 bin devir de bi süre gidildiği zaman temizleniyomuş
jukll
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 40
Kayıt: 28 Eyl 2010, 23:54
Ad Soyad: melih büçge
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2010 octavia 1.6 tdi ambiante

İleti goksu » 11 Nis 2011, 10:56

goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti octaviaman » 11 Nis 2011, 13:49

Hadi bakalım bide dpf kaprisi çıktı başımıza.Neyse ki öyle bir derdim yok.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir