Ön taraftan gelen vuruntu?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ön taraftan gelen vuruntu?

İleti enoktakenokta » 13 Şub 2011, 00:04

Skoda Superb 1.4TSI aracımda son günlerde bir sıkıntı yaşıyorum..

Hız arttıkça sıklığı artacak şekilde ön taraftan "güp, güp, güp" gibi bir ses geliyor ve ayağımın altında da sanki birşeyle vuruyorlar gibi hissediyorum bunu, aynı şekilde direksiyonda da hissediyorum.

Bu sesi ve vuruntuyu ayak altında zemindeki vuruntu benzeri hissi yolcu koltuğundaki eşim ve hatta arkada oturan kuzenim de hissetti.

Sorun neden olabilir ve çözüm nedir?
 
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti zezula » 13 Şub 2011, 00:07

şanzıman takozlarından kaynaklanabilir bir kontro ettrin
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti AhmetH » 13 Şub 2011, 00:14

yeni arabaya mekanik sorun biçmek biraz uzak ihtimal..

lastik balon yapmış olabilirden başlama taraftarıyım :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti labrador » 13 Şub 2011, 00:23

benzer bir ses benim arabada vardı. hızlandıkça artan tık tık tık sesi. meğer lastiğe kocaman başlı bir vida girmiş. benzer bişey olmasın!
Kullanıcı avatarı
labrador
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 192
Kayıt: 30 Kas 2010, 19:10
Ad Soyad: habip kahraman
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda octavia 2015 elegance tdi

İleti enoktakenokta » 13 Şub 2011, 00:28

Lastikle alakalı olsa her zaman yapması gerekmez miydi bu sesi ve vuruntuyu?

Bu durum sürekli değil, zaman zaman oluyor.

En şiddetli 3-4 gün oldu ve eşimin tarifine göre "tık" diye bir sesten sonra o an için ses ve vuruntu kayboldu.
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti enoktakenokta » 13 Şub 2011, 00:30

Belirtmeyi unuttum; bu ses ve vuruntu zamanla yamulmuş asfaltta giderken olduğunda sanki küt küt vurma gibi de oluyor.

Nasıl anlatsam... Aracın yoldan aldığı darbeleri ayağımın altında fazlasıyla hissediyorum...
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti zurna1788 » 13 Şub 2011, 00:31

alt takımda bir parçanın yerinden çıktığını düşünüyorum ama hayırlısı
Var olduğun için değil,hayallerin ve hedeflerin için yaşa...
Kullanıcı avatarı
zurna1788
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1103
Kayıt: 20 Haz 2009, 11:53
Ad Soyad: Em-Ka
Nereden: Adana
Arabanız: Skoda Fabia 2001 68 hp ( SATILDI )

İleti labrador » 13 Şub 2011, 00:33

hımmm benimkinden farklı.... ön takımlara baktırmak lazım
Kullanıcı avatarı
labrador
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 192
Kayıt: 30 Kas 2010, 19:10
Ad Soyad: habip kahraman
Nereden: Kayseri
Arabanız: skoda octavia 2015 elegance tdi

İleti enoktakenokta » 13 Şub 2011, 00:36

Açıkçası araç garanti kapsamında olduğu için el mahkum yetkili servise gidilecek.. Ustalara da böyle sözel anlatmak ve baştan savma bir uygulamayla karşılaşmak istemedim zira buradaki çoğu kişi belki de çok daha fazla bilgi birikimine ve tecrübeye sahip...

Nokta atışı yapmak istiyorum tabiri caizse... Demek istiyorum ki "usta bak böyle böyle yapıyorum ve sen özellikle bunları bir kontrol et".. Ne bileyim alakasız belki ama amortisör burçlarına bak, ya da rot başlarına, tablalara vs. demek gibi...
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti AhmetH » 13 Şub 2011, 00:37

mekanik bir sorununuz olduğunu düşünmüyorum.
Seri üretime geçmeden eze eze test ederler zayıf yerleri bulmak için ve kusursuz bir son kontrolden geçip size gelir araç. 13 yıllık skoda felicia aracımızda daha ellenmemiş ön takım parçaları dururken yeni superb te mekanik sorun aramak biraz uzak ihtimal bence.

sizin lastikler kaç taban ve jantlarınız kaçlık ?

büyük ihtimal lastiğinizde balon oluşmuş olabilir veya benzer lastik ile iniltili bir sorun diye düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti enoktakenokta » 13 Şub 2011, 00:43

AhmetH yazdı:mekanik bir sorununuz olduğunu düşünmüyorum.
Seri üretime geçmeden eze eze test ederler zayıf yerleri bulmak için ve kusursuz bir son kontrolden geçip size gelir araç. 13 yıllık skoda felicia aracımızda daha ellenmemiş ön takım parçaları dururken yeni superb te mekanik sorun aramak biraz uzak ihtimal bence.

sizin lastikler kaç taban ve jantlarınız kaçlık ?

büyük ihtimal lastiğinizde balon oluşmuş olabilir veya benzer lastik ile iniltili bir sorun diye düşünüyorum.

Lastiklerim Continental WinterContact TS830P, 225*45*17, 17" jant.
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti enoktakenokta » 13 Şub 2011, 00:47

AhmetH yazdı:mekanik bir sorununuz olduğunu düşünmüyorum.
Seri üretime geçmeden eze eze test ederler zayıf yerleri bulmak için ve kusursuz bir son kontrolden geçip size gelir araç. 13 yıllık skoda felicia aracımızda daha ellenmemiş ön takım parçaları dururken yeni superb te mekanik sorun aramak biraz uzak ihtimal bence.

sizin lastikler kaç taban ve jantlarınız kaçlık ?

büyük ihtimal lastiğinizde balon oluşmuş olabilir veya benzer lastik ile iniltili bir sorun diye düşünüyorum.


Emin değilim, sanmıyorum ama sert bir şekilde çukura ya da kasise girmekle ya da bu tarz bir olayla oluşan birşey olabilir mi?
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti AhmetH » 13 Şub 2011, 00:48

tamam işte düşündüğüm gibi geniş taban dar yanak 225/45 :)
en ufak bir balon yada lastiğin sırt yapısındaki bir deformasyon içeriye anlattığınız şekilde yansıyacaktır diye düşünüyorum ve bu takdir edersinizki belirli bir hızda ve zeminde farkedilecek veya dozu değişken olacaktır

siz bence kışlıklarınızı taktırdığınız yere gidip baktırın lastiklerinize :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 13 Şub 2011, 00:50

enoktakenokta yazdı:
Emin değilim, sanmıyorum ama sert bir şekilde çukura ya da kasise girmekle ya da bu tarz bir olayla oluşan birşey olabilir mi?


Kesinlikle evet.
Sert şekilde bir çukura düşmeniz yada kasisten geçmeniz.
sert sivri bir cismi/taşı ezmeniz
park ederken kaldırıma çıkıp inmek
lastik yanaklarını kaldırıma sürtmek gibi etmenler lastik yapısını bozmak ve balon oluşturmak için temel sebeplerdir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti enoktakenokta » 13 Şub 2011, 00:51

AhmetH yazdı:tamam işte düşündüğüm gibi geniş taban dar yanak 225/45 :)
en ufak bir balon yada lastiğin sırt yapısındaki bir deformasyon içeriye anlattığınız şekilde yansıyacaktır diye düşünüyorum ve bu takdir edersinizki belirli bir hızda ve zeminde farkedilecek veya dozu değişken olacaktır

siz bence kışlıklarınızı taktırdığınız yere gidip baktırın lastiklerinize :)

Pazartesi başka bir nedenle servise gideceğim ve gitmişken bu sorun için de ön takımlara da baktırayım diyordum; iş nedeniyle lasitkçiye ancak önümüzdeki hafta sonu gidebilirim.

Bir de bu sorun için bu hafta içi geçerken uğramıştım servise, "lasitklerin oraya taş girmiş" demişlerdi..
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti AhmetH » 13 Şub 2011, 01:01

ayrıca 225/45 17" lik bir jantın düzgün balans tutmasıda güç olabilir.
her sök tak işleminden sonra 5 bijonun 5 inide aynı sıkmak için Tork anahtarı kullanmak lazım
ve lastikçilerin eşek dedikleri haraketli balans makinası ile son kez balanslanmalı.

aklınızda bulunsun kafasına göre sök tak yapan yerden kaçının bu yetkili serviste olur başka lastikçide...
balansı bozmaktan başka bişey yapmazlar. En kötü ihtimal lastiği söktüğü konumu tebeşir ile işaretleyip sıkarkende tork anahtarı kullanmasına dikkat edin yoksa yapılmış balans kaçar.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir