supap ayarı motor revizeden kaç km sonra yapı

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

supap ayarı motor revizeden kaç km sonra yapı

İleti sonerx » 13 Tem 2007, 23:18

motor revize edildi.rektefiyesi vb işler yapıldı ama usta 5000 km sonra gel hem yağ değişelim hemde supap ayarı yapalım dedi.Ama bakıyorum yağ kirli görünüyor ve motorda da hafif bir tekleme var.
1-2 ay öncede karbiratör tamirine sokmuştum . yorumlar lütfen...
 
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti skodacı » 13 Tem 2007, 23:20

5000 km çok...ben revizyonunu yaptırdığım motorun yağ değişimini  ve ön kontrolünü 1000 km sonra yapıyorum...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti sonerx » 14 Tem 2007, 00:46

motorun "ön kontrolü"ne anlamadım?
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti alwaysloser » 14 Tem 2007, 01:19

abi abktın ses fazla subablarda çekiştede düşüş var yaptırın gitsin o kadar zahmetli değilki
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti aykuttasdelen » 14 Tem 2007, 02:05

rektifiyeden sonra yağ kirlenir normaldir çünkü motor açılıyor bu sürede. siz 1500 km kadar yapıp hem yağ değiştirin hem de yağ filtresi. subap ayarı da yapılması gerekir zaten.

aykuttasdelen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Tem 2007, 17:11

İleti sonerx » 14 Tem 2007, 03:12

teşekkür ederim...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sainz » 14 Tem 2007, 13:18

[quote="aykuttasdelen"]

rektifiyeden sonra yağ kirlenir normaldir çünkü motor açılıyor bu sürede. siz 1500 km kadar yapıp hem yağ değiştirin hem de yağ filtresi. subap ayarı da yapılması gerekir zaten.

[/QUOTE]

 

 

 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti skodacı » 14 Tem 2007, 19:59

ön kontrolü yapmamdaki gaye motoru hangi neden veya nedenler ile revizyon ettirme kararı almış isem o noktanın veya noktaların kontrolünü yapma,şikayetin ortadan kalkıp kalmadığını incelememdir... ayrıca yağ kirli bir görünümde  ise bu görevini tam olarak ifa ettiğinin bir göstergesidir.
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti sonerx » 14 Tem 2007, 21:36

"görevini tam ifa "
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti skodacı » 14 Tem 2007, 21:43

Mekanikerliğimin yanında azda olsa Edebiyatçı yanımda var...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti silverline93 » 14 Tem 2007, 22:37

yanlızn supap ayarı çok bozuk ise bu rektifiye yapılmış motora zarar verecektir makul bir tekleme ilk 1000 km için hoşgörülebilir fakat aşırı bir tekleme varsa mutlaka yanlış bişeyler yapılmıştır.
silverline93
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Haz 2007, 01:47

İleti skodacı » 14 Tem 2007, 23:52

Soru14)Supap ayarına neden gerek vardır ve nasıl yapılır ?


CEVAP)Motor ısındıkça bütün diğer parçalar gibi supap sistemindeki parçalar  da  ısınır.Isınan parçalarda meydana gelen boy uzaması supapların açık kalmasına sebep olur,supap soğuyamaz ve yanma tehlikesiyle baş başa kalır.Ayrıca kompresyon kaçıracağı için motor gücünün düşmesine sebep olur.Supap ayarı  için önce  kataloktan  emme  ve egzoz supaplarına ait  ayar değerleri bulunur.Soğuk ayar değerleri, motor  soğukken  uygulanır.Sıcak  ayar  değerleri  motor  çalışma  sıcaklığına  ulaşana  kadar  çalıştırıldıktan


sonra  uygulanır.Supap ayarı  için  birinci  silindir  senteğe  getirilir,  sentil  belirli  temas  sıklığında  hareket  edecek  şekilde  emme  ve  egzoz  supap  ayarları  yapılır.


Daha  sonra  ateşleme  sırası  göz  önüne  alınarak  sırayla  diğer  silindirlerde  sentiğe  getirilip  supap  ayarları  yapılır.Herhangi  bir  silindirin  kolayca  senteye  gelmesi  için  müşterek  çalıştığı  silindir  supap  bindirmesine  getirilir.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti AV-2006 » 15 Tem 2007, 22:49

İçinize sinmiyorsa 5000km'yi beklemek elbette gerekmez.Hemen git bence.Yanlız yağı nasıl kirli gördünüz?Siyah renk yağ kirli olduğununun kanıtı değil ki.Yağın renginin siyah olması gayet normal.Kendi aracımın yağ kontrollerini çubuğa bakarak yaparken ki (değişimden sonra sık sık yaparım)değişimin hemen ardından yağ siyahlaşır.Mühim olan rengi değil yoğunluğu.Yoğunluğuda baş ve işaret parmaklarınızın arasında yağı ezerek anlayabilirsiniz.Parmağınızın pütürükler hissetmemesi lazım.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti sonerx » 16 Tem 2007, 03:48

pütürükleri bir bakayımm:)
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir