Lastiklerin çapraz değişimi

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lastiklerin çapraz değişimi

İleti hkn » 26 Nis 2011, 15:51

Merhabalar;

Lastiklerimi 20000 km yi doldurdu. ömürlerinin yarısına doğru yaklaşıyorlar. bir kaç arkadaşım kendi lastiklerini zaman zaman sol ön-sağ arka ve sağ ön-sol arka olacak şekilde çaprazlama değiştirtiyorlar. sonrada balans ayarları falan yapılıyor. böyle birşey yaptırmamın lastiklerin eşit aşınmasına fayda edeceğini düşünüyorum. ama sizce birşeylere zararı olur mu ? fikirlerinizi almak isterim.
 
2006 fabia ambiente sedan lepegeli
Kullanıcı avatarı
hkn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 22 Mar 2010, 15:26
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Karabük
Arabanız: 2006 fabia ambiente sedan

İleti hetepe » 26 Nis 2011, 15:57

Lastikleriniz yönlüyse çapraz değişim yapamazsınız, zaten yönlü de , yönsüz de olsa çapraza gerek yok, sadece önleri arkalarla değiştirseniz yeter.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti adilektasli » 26 Nis 2011, 16:01

Yönsüz de olsa lastiklerin dönüş yönünü değiştirmek tavsiye edilmez. Çarpraz değişiklik yerine arkalar öne, önler arkalara her zaman önerilen yöntemdir.
Kullanıcı avatarı
adilektasli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 04 May 2009, 19:47
Ad Soyad: Alper
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia 1.6 MPI Ambiente++

İleti hkn » 26 Nis 2011, 16:06

arkalar öne, önler arkaya yaptıracaksak lastikleri jantlardan ayırıp ayrı ayrı değiştirmeye gerek yok o zaman. haftasonu lastikçiye gitmeden ikinci bir krikoyla halledilebiliriz.
2006 fabia ambiente sedan lepegeli
Kullanıcı avatarı
hkn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 169
Kayıt: 22 Mar 2010, 15:26
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Karabük
Arabanız: 2006 fabia ambiente sedan

İleti octaviaman » 26 Nis 2011, 19:47

hkn yazdı:arkalar öne, önler arkaya yaptıracaksak lastikleri jantlardan ayırıp ayrı ayrı değiştirmeye gerek yok o zaman. haftasonu lastikçiye gitmeden ikinci bir krikoyla halledilebiliriz.

Balans gerekecek yine de.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti tivoli » 26 Nis 2011, 22:01

octaviaman yazdı:
hkn yazdı:arkalar öne, önler arkaya yaptıracaksak lastikleri jantlardan ayırıp ayrı ayrı değiştirmeye gerek yok o zaman. haftasonu lastikçiye gitmeden ikinci bir krikoyla halledilebiliriz.

Balans gerekecek yine de.

şu an balans yapmıyorsa balans ayarı yapmaya gerek varmı ki??
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ayhani » 26 Nis 2011, 22:23

tivoli yazdı:
octaviaman yazdı:
hkn yazdı:arkalar öne, önler arkaya yaptıracaksak lastikleri jantlardan ayırıp ayrı ayrı değiştirmeye gerek yok o zaman. haftasonu lastikçiye gitmeden ikinci bir krikoyla halledilebiliriz.

Balans gerekecek yine de.

şu an balans yapmıyorsa balans ayarı yapmaya gerek varmı ki??


Her lastik değişiminde mutlaka balans ayarı yaptırın. Benim mesela kışlık lastiklerimle yazlık lastiklerim jantlıdır. Her değişimde lastikçi "abi gerek yok balanslı bunlar zaten diyorlar" ama iki seferdir ben ısrarla balans yapın deyince lastiklerin balansı bozuk çıkınca fena mahçup oluyorlar.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti Balıkcı » 26 Nis 2011, 22:38

ayhani yazdı:
tivoli yazdı:
octaviaman yazdı:
hkn yazdı:arkalar öne, önler arkaya yaptıracaksak lastikleri jantlardan ayırıp ayrı ayrı değiştirmeye gerek yok o zaman. haftasonu lastikçiye gitmeden ikinci bir krikoyla halledilebiliriz.

Balans gerekecek yine de.

şu an balans yapmıyorsa balans ayarı yapmaya gerek varmı ki??


Her lastik değişiminde mutlaka balans ayarı yaptırın. Benim mesela kışlık lastiklerimle yazlık lastiklerim jantlıdır. Her değişimde lastikçi "abi gerek yok balanslı bunlar zaten diyorlar" ama iki seferdir ben ısrarla balans yapın deyince lastiklerin balansı bozuk çıkınca fena mahçup oluyorlar.



Lastikleri janttan ayırmadığınız müddetçe balans gerektirmez. Ama Jantı ile beraber sökülmüş lastikler uzun müddet beklediyse, muhtemelen balans gerekecektir (kışlık lastiklerde olduğu gibi).

Ama asıl konuda sorulan durumda, araçtan söküldüğü anda balans gereksinimi olmayan lastik (janttan sökülmedikçe) balans gerektirmez. Fakat şunu da unutmamak gerekir, arkada hissetmediğiniz küçük bir balans bozukluğu, öne geçince kendini hissettirebilir.

Eee yani sonuç ne diyorsanız :) Bence en uygunu, kendiniz lastiklerinizin jantları ile birlikte yerini değiştirebiliyorsanız değiştirin (yazlık-kışlık değişiminde de), eğer balans gereksinimi hissederseniz, jantları söktürmeden "seyyar balans makinası" ile araç üzerinde balans yaptırırsınız. En doğrusu da balans ayarının araç üzerinde yapılmasıdır.
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX

İleti tivoli » 26 Nis 2011, 22:41

ayhani arkadaş tamam senin yaptığın doğru bir iş.. benim sormak istediğim lastiklerin jantlarıyla beraber ön-arka yaptıktan sonra balansına neden bakıcaz onu anlayamadım, yada benim kafam karıştı :) soruyu yanlış soruyosam kusura bakmayın.. bunları özellikle soruyorum çünkü benim lastiklerinde yön değişim zamanı geldi
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti octaviaman » 26 Nis 2011, 22:41

Teker sökülüp takıldımı balans ister.90 la gezen adama farketmez de ,150 km de titreşim filan istemem şahsen:)
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti tivoli » 26 Nis 2011, 22:45

ok arkadaşlar anlaşıldı.. her ne şekilde olursa olsun balans yaptırmakta fayda var demek ki.. teşekkürler ;)
**AIKIDO** 4.KYU
Kullanıcı avatarı
tivoli
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 475
Kayıt: 12 Eyl 2008, 22:55
Nereden: İstanbul (And.)

İleti Balıkcı » 26 Nis 2011, 22:46

octaviaman yazdı:Teker sökülüp takıldımı balans ister.90 la gezen adama farketmez de ,150 km de titreşim filan istemem şahsen:)



"Teker"den kastınız nedir? Teker sökülmesi ile, eğer lastiğin janttan ayrılmasını kastediyorsanız haklısınız, kesinlikle balans gerekecektir. Fakat lastiği janttan ayırmadan yapacağınız değişimde "muhtemelen" balans gerekmeyecektir.

Muhtemelen dememin nedenlerini de yukarıdaki mesajımda açıklamaya çalıştım. Ama illede balans yaptıracağım diyorsanız, değişimden sonra araç üzerinde yaptırın en sağlıklısı.
Kullanıcı avatarı
Balıkcı
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 227
Kayıt: 30 Eyl 2010, 12:33
Ad Soyad: Serdar
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia Combi 1.3 LX

İleti hetepe » 27 Nis 2011, 07:37

Seyyar balans makinası, aracın aksında ve porya sisteminde olabilecek balans bozukluğunu gidermek için; daha çok ağır vasıtalarda kullanıldığını biliyorum.Ama binek araçlarda, aracın çekiş yapan lastiklerine uygulamasının zararı olduğu söyleniyor, (makinanın verdiği yüksek devirin, boşta duran aktarma elemanlarına zararı) ne kadar doğru?
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti ozanakif » 08 May 2011, 12:01

Merhaba arkadaşlar.Çapraz değiştirme balanstan çok rot ayarı bozuk arçlarda uygulanır.Rot ayarsızlığı lastiğin içten veya dıştan yemesine neden olur.Eskiler bu durumda rot ayarı yaptırmak yerine çapraz değişim yaparlardı ki içten yeme varsa çapraza takıp dıştanda yedirirlerdi.Bunun yerine rot ayarı yaptırıp ayarlı kullanmak daha mantıklı.Lastik her tarafından eşit eskisin.
Karanlığa küfredeceğine,bir mum yak.
Kullanıcı avatarı
ozanakif
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 96
Kayıt: 10 Kas 2009, 00:12
Ad Soyad: Ozan AKİFOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 TDI Fabia

İleti elemsi » 25 Haz 2011, 21:25

kesinlikle ve kesinlikle çaprazlama olmaz dublex lastiklere ...Çünkü lastiğin içindeki teller dönüş yönünün tersine dönmeye başlayınca kopmaya başlıyacak...Bu da lastiği atık hale getirecektir...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti Abdülkadir » 25 Haz 2011, 21:36

Ben kendim yapmıştım Arka sol ön sağa,arka sağ,ön sola,ön sağ,arka sola,ön sol arka sağa takılır.sıfır lastiklerde 15000 km den sonra tavsiye ediliyor.Tavsiye nedeni bence çok mantıklı eşit oranlı yıpranmayı sağlıyor,balans yapılmalı.Değişim cantla birlikte olur.
Abdülkadir
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 191
Kayıt: 17 Nis 2011, 20:09
Ad Soyad: Abdülkadir BİLGİLİ
Nereden: Kayseri
Arabanız: FELİCİA


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir