2 sayfadan 1. sayfa

iki yeni lastik nereye takılır?

İletiTarih: 19 Tem 2007, 00:11
skodacı
Türkiye de Satıcılar ve kullanıcılar genel olarak şöyle bir düşünceye sahiptirler : bir araçta sadece iki lastik değiştirildiğinde, bunlar ön "aksa" takılmalıdır.sizce bu teoremin doğruluk payı nedir?yorumlarınızı bekliyorum sevgili skodacılar...

İletiTarih: 19 Tem 2007, 00:42
AV-2006
Haddim değil ama ilk cevap benden.İlginçtir lastikle ilgili bir tecrübemde mevcut.Hem de Fabia'mda.Aracı aldığımda sağa çekme problemi yaşadım.Servis ön lastikleri sağ sol değiştirdi,denedi,düzeldi dedi beni gönderdi.Tabiki düzelmedi ve ben Mustafa Saatçi otomotive gittim.Lastilerin ikisi hatalı çıktı.Continental servisi garantiden değiştirdi.Ve bu iki yeni lastik tabiki arkaya takıldı.Yani arkaya takılır..Neden arkaya takılırın sebebi aşağıda anlatılmış...
 

Aşağıdaki bilgi TOYO 'dan  alıntıdır.

 

 

Türkiye de Satıcılar ve kullanıcılar genel olarak şöyle bir düşünceye sahiptirler : bir araçta sadece iki lastik değiştirildiğinde, bunlar ön "aksa" takılmalıdır. Ancak doğrusu genel kural olarak şudur: Yeni lastikler arkaya. Bu hem önden çekişli hem de arkadan çekişli araçlar için geçerlidir. Bu kuralı doğrulamak için söylenebilecek en önemli olgu şudur: Özellikle yağışlı ıslak zeminlerde güvenlik büyük bir önem kazanır, daha yıpranmış olan lastikler arkaya takıldığında, su dağıtma kapasitesi düşük olan eski lastikler aracın içe savrulmasını kolaylaştırmakta ve sonuçta direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesine yol açmaktadır. Aynı şekilde ıslak zeminde düz yolda frenlemelerde de frenleme özelliklerin ters yönde etkileyebilmektedir. Eski lastiklerin daha kolay patlayabileceği ve bugün arka lastik patlaklarında direksiyon hakimiyetinin daha kolay kaybedildiğinin ispatlandığı göz önüne alınırsa, kuralımız bir kere daha doğrulanmış olur: Yeni lastikler arkaya takılmalıdır.

Az kilometre yapmış önden çekişli araç sahipleri açısından bir yararı da, uzun süreli kullanım ve yaşlanma nedeniyle lastiklerin bozulmasını engelleyen (yeni lastiklerin arkaya ve kullanılmış lastiklerin öne takılması şeklinde) bir döngü oluşturmasına olanak vermesidir. Arka lastikler görece daha yavaş yıpranır ve bunların uzun süre orijinal konumunda tutulması, bu lastiklerin iyice yıpranmadan değiştirilmesi gibi bir zorunluluk yaratacaktır.


Bu durumun istisnaları şunlardır;


Dört tekerlek çekişli bazı araçlarda, diş derinlikleri arasında önemli bir farklılık ortaya çıkıyorsa genel kuralın aksine hareket edilir.

Kış ve yaz lastiği kombinasyonlarında.

Ön ve arka lastik ebatları farklı olduğunda.

Yeni lastiklerin hız sınıfı daha düşük olduğunda!

Arka lastiklerde görülebilen içbükey aşınmaya bağlı olarak, yani düzeyde aşınmış arka lastikler öne geçirildiğinde, araç dengesinin olumsuz yönde etkilenme olasılığı varsa.

Satın aldığınız yeni iki lastikler yönlü ise öne, asimetrik lastikler arkaya.


İletiTarih: 19 Tem 2007, 00:44
skodacı
bu yorumlar net yorumları?senin yorumların lazım bana...

İletiTarih: 19 Tem 2007, 00:49
AV-2006
Tecrübem üstte.. Diğer bilgi Toyo sitesinden. Umarım açıklayıcı olmuştur ve siteye faydalıdır.Çünkü cevap gayet açık ve net..

İletiTarih: 19 Tem 2007, 11:22
10TOPRAK
Thumbs%20Up BENCEDE gayet açık ve net..

İletiTarih: 19 Tem 2007, 11:23
ErTaN06
Benim şahsi fikrim öne takılması yönünde ön lastik patladığında direksiyon hakimiyeti arkalara göre daha fazla kaybolur diye biliyorum ve bu yönde tecrübelerim oldu(Önden Çekişliler İçin).

İletiTarih: 19 Tem 2007, 11:29
guvenxoca
bencede öne takılmalı çünki çekiş ve frenleme ön lastikler ile yapılıyor TOYO nun yazısı saçma geldi, ben arkadan savrulmayı önden savrulmaya tercih ederim ,arkadan toparlarsın ama önden savrulursan bodoslama uçarsın,keza frenler önden tutuyor mantıksız öne eski takmak ,yenimi daha iyi tutar eskimi ???
ha bu arada bence en iyisi 4 lastik birden değiştirmek böylece sorun kalmaz....

İletiTarih: 19 Tem 2007, 11:45
tom ripley
Ben "2 yeni lastik" olayını tehlikeli buluyorum. Mecbur kalınmadıkça 2 yeni lastik takılmamalı diye düşünüyorum... 4 lastiğin aynı anda değiştirilmesinden yanayım. Ancak ortada bir mecburiyet varsa, nereye takılacağını buradan öğreneceğim. Eskiden çekişin olduğu tarafa takılır derlerdi...

İletiTarih: 21 Tem 2007, 20:05
skodacı
başka skodacılarında görüşlerini bekliyorum...

İletiTarih: 21 Tem 2007, 20:33
hakanerdogan
bende diyorum ki çekişin olduğu tekerlere takılmalıdır...

İletiTarih: 21 Tem 2007, 22:27
skodacı

evet arkadaşlar,çoğumuz doğru bilinen bir yanlışı,doğruymuş gibi kabullenmişiz.iki yeni lastiğin arkaya takılmasının hiç bir mantığı yok.arka lastik patlamalarında hepiniz çok iyi bilirsinizki direksiyon hakimiyeti daha kolay kurulur.ama ön lastik patlamalarında direksiyon hakimiyetini kurmak hüner ister.yeni lastik ıslak zeminde üstün yol tutuş yeteneğinden yararlanarak aracı daha kolay yönlendirir.yeni lastiğin öne takılmasının diğer bir yararı ise, ıslak zeminde fren mesafesini kısaltmasıdır.


İletiTarih: 21 Tem 2007, 22:34
hakanerdogan
 

yani iki yeni lastik alsam öne takacakmışım ve doğru yapacak mışım. çünkü çekişin olduğu tekere takılır demişim, e fabialarda önden çekişli....Smile    bilmesemde doğruyu sölemişim.

 

teşekkür ederim bilgiler için.

İletiTarih: 21 Tem 2007, 22:47
AV-2006
Lastiklerin dördü birden değişirse ön arka meseleside bitmiş olur.

İletiTarih: 21 Tem 2007, 22:48
skodacı
kökten çözüm AV-2006...

İletiTarih: 22 Tem 2007, 02:20
alwaysloser
çekiş olan lastiklere diye biliyorum ben

İletiTarih: 23 Tem 2007, 00:48
lazianke
[quote="hakanerdogan"]bende diyorum ki çekişin olduğu tekerlere takılmalıdır... [/QUOTE]
kayınpederin doğana bf googrich taktıtrırken mişlen servisi bizim testlerimizde iki yeni olursa arka lastiklerde olması daha güvenli çıkıyor demişti.

İletiTarih: 23 Tem 2007, 01:26
hakanerdogan
demek ki aynı sonuç çıkıyor benim dediğimle ama fren yükünün büyük kısmını da ön tekerler alıyor. yani öne takılması da mantıklı.
 

birini öne birini arkaya takalımBig%20smile

İletiTarih: 06 Ağu 2007, 21:23
skodacı
Aracın lastiklerinin  yeni olması patlama riskini azaltır.Seyir halinde
patlayan lastik tehlike arzeder.Ancak ön lastiğin patlaması çok daha
tehlikelidir. Birde önden çekişli araçlarda lastik dişlerinin iri olması
kavramayıda rahatlatır önden çekişli araca yeni lastiği her koşulda öne
takılmalı.