iki yeni lastik nereye takılır?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

iki yeni lastik nereye takılır?

İleti Racar » 06 Ağu 2007, 21:29

Merhaba arkadaşlar. Fabia 1.2 12v, 70 hp,  2004, 29350 km, yol bilgisayasarı, klima, merkezi kilit, tek airbag var arabada. değişen ve boya yok. araba çok temiz. Bu arabayı almayı düşünüyorum. ancak kafamda bazı soru işaretleri var. 1.2 den dolayı performansı nasıl? test sürüşünde araba 170'i gördü. Klima açıkken çekişten ne kadar düşüyor. fiyatı 15500 ytl.
 

Yedek parça yagınmı vb. aklıma gelmeyen sorularıma tecrübeleriniz ışığında yanıt verirseniz çok sevincem. Şimdiden hepinize teşekürler...
 
Racar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Ağu 2007, 01:24

İleti skodacı » 06 Ağu 2007, 23:02

kavramayı rahatlatması demek baskı-balata ve rulman üçlüsünün daha uzun süre hizmet etmesi anlamına gelir...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti Ufuk KAPLAN » 06 Ağu 2007, 23:39

Yeni lastikler öne :)
Ufuk KAPLAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Mar 2007, 00:59

İleti AlperURHAN » 07 Ağu 2007, 13:04

[quote="AV-2006"]Haddim değil ama ilk cevap benden.İlginçtir lastikle ilgili bir tecrübemde mevcut.Hem de Fabia'mda.Aracı aldığımda sağa çekme problemi yaşadım.Servis ön lastikleri sağ sol değiştirdi,denedi,düzeldi dedi beni gönderdi.Tabiki düzelmedi ve ben Mustafa Saatçi otomotive gittim.Lastilerin ikisi hatalı çıktı.Continental servisi garantiden değiştirdi.Ve bu iki yeni lastik tabiki arkaya takıldı.Yani arkaya takılır..Neden arkaya takılırın sebebi aşağıda anlatılmış...
 

Aşağıdaki bilgi TOYO 'dan  alıntıdır.

 

 

Türkiye de Satıcılar ve kullanıcılar genel olarak şöyle bir düşünceye sahiptirler : bir araçta sadece iki lastik değiştirildiğinde, bunlar ön "aksa" takılmalıdır. Ancak doğrusu genel kural olarak şudur: Yeni lastikler arkaya. Bu hem önden çekişli hem de arkadan çekişli araçlar için geçerlidir. Bu kuralı doğrulamak için söylenebilecek en önemli olgu şudur: Özellikle yağışlı ıslak zeminlerde güvenlik büyük bir önem kazanır, daha yıpranmış olan lastikler arkaya takıldığında, su dağıtma kapasitesi düşük olan eski lastikler aracın içe savrulmasını kolaylaştırmakta ve sonuçta direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesine yol açmaktadır. Aynı şekilde ıslak zeminde düz yolda frenlemelerde de frenleme özelliklerin ters yönde etkileyebilmektedir. Eski lastiklerin daha kolay patlayabileceği ve bugün arka lastik patlaklarında direksiyon hakimiyetinin daha kolay kaybedildiğinin ispatlandığı göz önüne alınırsa, kuralımız bir kere daha doğrulanmış olur: Yeni lastikler arkaya takılmalıdır.

Az kilometre yapmış önden çekişli araç sahipleri açısından bir yararı da, uzun süreli kullanım ve yaşlanma nedeniyle lastiklerin bozulmasını engelleyen (yeni lastiklerin arkaya ve kullanılmış lastiklerin öne takılması şeklinde) bir döngü oluşturmasına olanak vermesidir. Arka lastikler görece daha yavaş yıpranır ve bunların uzun süre orijinal konumunda tutulması, bu lastiklerin iyice yıpranmadan değiştirilmesi gibi bir zorunluluk yaratacaktır.


Bu durumun istisnaları şunlardır;


Dört tekerlek çekişli bazı araçlarda, diş derinlikleri arasında önemli bir farklılık ortaya çıkıyorsa genel kuralın aksine hareket edilir.

Kış ve yaz lastiği kombinasyonlarında.

Ön ve arka lastik ebatları farklı olduğunda.

Yeni lastiklerin hız sınıfı daha düşük olduğunda!

Arka lastiklerde görülebilen içbükey aşınmaya bağlı olarak, yani düzeyde aşınmış arka lastikler öne geçirildiğinde, araç dengesinin olumsuz yönde etkilenme olasılığı varsa.

Satın aldığınız yeni iki lastikler yönlü ise öne, asimetrik lastikler arkaya.

[/QUOTE]
aynen katılıyorum.LOL
AlperURHAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 02 Tem 2007, 16:17
Ad Soyad: Alper URHAN
Nereden: Isparta
Arabanız: octavia A5 1.6 FSI ELEGANCE

İleti erkangroup » 07 Ağu 2007, 15:40

öne takmak doğru olur
erkangroup
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Tem 2007, 01:00

İleti Koray » 09 Ağu 2007, 22:05

çok açık ve net bir biçimde ön tarafa. çünkü; çekiş ön taraftan, frenleme ağırlıklı olarak ön taraftan, araç yönlendirmesi ön taraftan ve ön aks arka akstan daha fazla yük taşıyor. yani kesinlikle yeni lastikler ön tarafa
Koray
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2007, 16:02

İleti fabialozzo » 14 Ağu 2007, 12:20

Çoğu araçlar önden çekişlidir. Yani ön lastikler arka lastiklere nazaran daha hızlı aşınır. Sürücüler genelde öne daha tutunan lastiğe alışkındır.


Yeni lastikler öne takılırsa;


Aracın hareketleri farklılaşacak, kullanıcı adaptasyon güçlüğü çekecektir. Aracın tutuşu tersine dönecektir.


Kayan bir yolda, önce kontrol edilemeyen aksta, yani arka taraftaki tutuş gücü azalacaktır.


Yeni lastikler arkaya takılırsa;


Araç hareketleri sürücünün alışık olduğu eski haline dönecektir (Yol tutuşu eskisinden daha fazla oranda sağlanacaktır)


Sürücünün kontrol edemediği arka dingil lastiklerinin yol tutuş kabiliyeti artar.

fabialozzo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Tem 2007, 13:45

İleti guvenxoca » 14 Ağu 2007, 14:06

bence bu konu fazla uzadı ve bu konuda yeterince bilgisi olmayan arkadaşların kafası karışmaya başlayıp yanlış yönlendirme yapılıyor olabilir...
kardeşim iki yeni lastik alıyorsan öne takıcaksın ama bu işin en sağlıklısı paraya kıyıp döry lastik alıp takıcaksın...

yeni lastikleri arkaya takan arkadaşlara birşey demiyorum.....ClapCensored
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir