195/55/13 Lastik skoda favorite uygun mu .

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

195/55/13 Lastik skoda favorite uygun mu .

İleti Yamali3478 » 09 Oca 2012, 13:40

Çıkma lastik buldum 195 / 55 R13 lastik var Araca takmadan size tanışayım dedim ne dersiniz deneyen oldu mu veya fikri yok kardeşim 195 senn araca göre değil sen 170 al gibi düşünen varsa düşüncelerini yazsın lütfen cittiye alıcam
 
Yamali ! isyanlardaa !!!!!
Yamali3478
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 02 Eyl 2011, 13:09
Ad Soyad: YAVUZ MUHAMMET ALİ BÖYÜKÖZKÖK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FAVORİT GLX 1994

İleti PİCK-UP » 09 Oca 2012, 14:59

bahsettiginiz lastik favorit aracına uyar uymaz diye birşey yok ancak...

avantajı oldugu kadarda dezavantajıda vardır... bunlar kısaca şöyle.

avantajları:::

* yola abanır kolay kolay savurmaz..

* frenlemelerde kızaklamayı azaltır.

* aracınızı yerden yükseltir. altını vurmanızı minimum'a indirir.
vb.vb.

*araç üzerindeki jantlar(varsa) daha spor durur. yanak ebatı küçük oldugu için jantlar ön plana çıkar.

dezavantajları::::

*direksiyon kutunuza zararlıdır. ebatından çok farklı model taktıgınız için sıkar ve aşınmasına neden olur.

*fren mesafesini uzatır. yeri daha iyi ve geniş lastikle ancak orjinal disk ve balatayla tuttugu ve yetersiz yani küçük geldigi için.

*aracınızın yerden yükselttigi için ani manevralarda direk savrulmasını sağlar.

*yanak ebatı orjinalde 70 siz bunu 55 yaptıgınız için sert çukurlarda lastik yarılmasına sebep olur.


bahsettiginiz lastik:::




Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti AhmetH » 09 Oca 2012, 15:27

özenmemek lazım derim gereksiz yatırım olur.
lastikten ziyade jantta gerekir buna, lastik + Jant beraber bulduysanız bilememde..

ancak motorun eskiye nazaran yorulacağı aşikar.

yorulursa yorulsun nası olsa hız yapmıyorum tüketimin artmasıda önemli değil derseniz favorit o lastikle yürür.

1.3 felicia ya 205/40 17 takan biliyorum. sonuçta favorit ile aynı makina.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti skodaizm » 09 Oca 2012, 15:44

185 i geçmemenizi öneririm. Boşuna motoru yorar ve yakıtı çok harcarsınız. En ideali, Favorit e 175 lik lastiktir.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti hakan48 » 09 Oca 2012, 18:36

AhmetH yazdı:özenmemek lazım derim gereksiz yatırım olur.
lastikten ziyade jantta gerekir buna, lastik + Jant beraber bulduysanız bilememde..

ancak motorun eskiye nazaran yorulacağı aşikar.

yorulursa yorulsun nası olsa hız yapmıyorum tüketimin artmasıda önemli değil derseniz favorit o lastikle yürür.

1.3 felicia ya 205/40 17 takan biliyorum. sonuçta favorit ile aynı makina.



+10000
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti Pesimiststyle » 09 Oca 2012, 18:53

borbet lastiğimi bu acaba.. tehlikelimi değilmi bilemem ama çok şık durur...
.....:::::PesimistStyle:::::.....
Kullanıcı avatarı
Pesimiststyle
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 32
Kayıt: 02 Oca 2012, 00:50
Ad Soyad: selcuk
Nereden: Antalya
Arabanız: Skoda Favorit 135 LX

İleti alwaysloser » 09 Oca 2012, 20:06

ben 185 60 14 ve 55 14 kullandım kullanıyorumda ve hiç sorunum yok aracın gidişi çekişi duruşu problemsiz

güzelde bir jant bulursanız birazda basarsanız arabayı harika olacaktır



Uploaded with ImageShack.us
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti hakanerdogan » 09 Oca 2012, 20:49

Önermem, mevcut haliyle tekerleğe 40 beygir bile verip vermediği muamma olan bir otomobil için gereksiz harcama. Favorit kesinlikle minimum iktisap bedeli ile maximum işletme maliyetleri verimi toplamı şeklinde kullanılması gereken bir otomobildir.

Geçelim Favorit'i, eski-yeni ayırt etmeksizin bu tarz küçük ekonomi amaçlı üretilmiş, beygirleri iki basamaklı sayıdaki araçlar için esasında şahsımca anlamsız bulduğum modifikasyonlar. Hani paramız olsa gitsek EVO X alsak tartışalım da, binici orta halli insanlarız. Araçlarımızı mümkün mertebe olduğu gibi bakımlı kullanmalıyız diye düşünüyorum.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti alwaysloser » 09 Oca 2012, 21:13

hakanerdogan yazdı:Önermem, mevcut haliyle tekerleğe 40 beygir bile verip vermediği muamma olan bir otomobil için gereksiz harcama. Favorit kesinlikle minimum iktisap bedeli ile maximum işletme maliyetleri verimi toplamı şeklinde kullanılması gereken bir otomobildir.

Geçelim Favorit'i, eski-yeni ayırt etmeksizin bu tarz küçük ekonomi amaçlı üretilmiş, beygirleri iki basamaklı sayıdaki araçlar için esasında şahsımca anlamsız bulduğum modifikasyonlar. Hani paramız olsa gitsek EVO X alsak tartışalım da, binici orta halli insanlarız. Araçlarımızı mümkün mertebe olduğu gibi bakımlı kullanmalıyız diye düşünüyorum.



modifiye ayrı bişyeydir hakan iş motor gücü arttırmak değilde görsele dayalı bir durum sadece bzilerde değil tüm dünyada böyle ki insanlar favoritlerden daha düşük araçlarda bile görsel modifikasyonlar yapıyorlar
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti hakanerdogan » 09 Oca 2012, 22:22

Yanlış anlaşılmasın saygım sonsuz elbette ama şahsımca gelir düzeyimiz, bindiğimiz otomobiller belli işte onca ihtiyaç varken ne gerek var. Kütüphanemde saklamak istediğim bir kaç ciltlik, 100 TL civarında bir kitap var ve almıyorum şu an itibarıyla, gidip arabanın jantına lastiğine harcarsam bu bir hatadır bence. Hoparlörü patlak, kuaföre ihtiyacı var, saatimin kayışı kopuk ama sigaraya para veriyoruz örneğin.

Otomobil bir hastalık mı yoksa ihtiyaçlarımızı karşılayan bir tüketim malı mı bunu sorgulamamız lazım önce mevcut gelir düzeyimizle ilişkili, yoksa eminim ki modifiye ayrı bir şeydir fakat ondan önce gelen tüm ihtiyaçlar nazarında kişi kendini tatmin etmişse saygım sonsuz...

Kişi önce kendi hatasını bilecek kanaatimce.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti phenomx3 » 10 Oca 2012, 08:16

Hakan beye katılıyorum, Görsel anlamda bişeyler yapıp mutlu olmak istiyorsanız başka şeyler yapabilirsiniz ama aracın çekiş, yol tutuş, frenleme, vb. gibi sürüş güvenliğini tehlikeye atacak ve ileride diğer aksamına zarar verebilecek şeyler görsellik uğruna teklike yaratma anlamına gelir diye dişünüyorum.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti sainz » 10 Oca 2012, 11:20

hakanerdogan yazdı:Önermem, mevcut haliyle tekerleğe 40 beygir bile verip vermediği muamma olan bir otomobil için gereksiz harcama. Favorit kesinlikle minimum iktisap bedeli ile maximum işletme maliyetleri verimi toplamı şeklinde kullanılması gereken bir otomobildir.
Geçelim Favorit'i, eski-yeni ayırt etmeksizin bu tarz küçük ekonomi amaçlı üretilmiş, beygirleri iki basamaklı sayıdaki araçlar için esasında şahsımca anlamsız bulduğum modifikasyonlar. Hani paramız olsa gitsek EVO X alsak tartışalım da, binici orta halli insanlarız. Araçlarımızı mümkün mertebe olduğu gibi bakımlı kullanmalıyız diye düşünüyorum.

phenomx3 yazdı:Görsel anlamda bişeyler yapıp mutlu olmak istiyorsanız başka şeyler yapabilirsiniz ama aracın çekiş, yol tutuş, frenleme, vb. gibi sürüş güvenliğini tehlikeye atacak ve ileride diğer aksamına zarar verebilecek şeyler görsellik uğruna teklike yaratma anlamına gelir diye dişünüyorum.

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti PİCK-UP » 10 Oca 2012, 12:40

size tavsiyem orjinalin dışına çıkmamanız olur. güzel bir görünüş elde etmek istiyorsanız.

size kendi aracımın resmini gösterim... benim için yeterli bu görüntü. TR yollarında bundan büyüğü sıkıntı olur. :)

carre silver jantlar 13"

lassa atracta lastik takımı 165-70-13"

Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti Yamali3478 » 12 Oca 2012, 12:40

Fikirleriniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim.. Bahsettigimiz lastikden vazgeçtim dedikleriniz cok mantıklı orinalinin dısına cıkmamak zaten şu durumda Türkiyenin durumunu biliyoruz en tasarruflu şekilde binmek amacımız bunun içinse en iyisi orjinal lastik 175/70/13 kullanmak. :idea:
Yamali ! isyanlardaa !!!!!
Yamali3478
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 02 Eyl 2011, 13:09
Ad Soyad: YAVUZ MUHAMMET ALİ BÖYÜKÖZKÖK
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FAVORİT GLX 1994

İleti sainz » 12 Oca 2012, 14:32

Yamali3478 yazdı:Fikirleriniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim.. Bahsettigimiz lastikden vazgeçtim dedikleriniz cok mantıklı orinalinin dısına cıkmamak zaten şu durumda Türkiyenin durumunu biliyoruz en tasarruflu şekilde binmek amacımız bunun içinse en iyisi orjinal lastik 175/70/13 kullanmak. :idea:

Favorit' in orijinal ölçüsü 165/70/13 bu arada.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti phenomx3 » 12 Oca 2012, 18:40

Aynen; orjinali 165 70 13 tür 175 takacağım illa diyorsan 175 65 13 = 165 70 13 Başka karşılığı yok Lastik karşılaştırma tablosundan incelemiştim.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti sainz » 13 Oca 2012, 11:58

phenomx3 yazdı:Aynen; orjinali 165 70 13 tür 175 takacağım illa diyorsan 175 65 13 = 165 70 13 Başka karşılığı yok Lastik karşılaştırma tablosundan incelemiştim.

175/65/13 ebadı da her markada yok. Hatta hiç yok diye hatırlıyorum. Bu ebadı kullanan Polo araçların hepsi 185/60/13 veya 185/60/14 kullanıyorlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir