Subap Ayarı Favorit

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Subap Ayarı Favorit

İleti yonetici » 26 Oca 2012, 15:02

Supap ayarlamak öyle ustalık isteyen bir iş değil sadece itina isteyen bir iş oda kendini usta olarak konumlandıran her kişide bulunmaz kendiniz yapamayacaksanız itina ile yapacak ustasını bulmak gerekir. Orijinal supap açıklıklarını bilmeniz lazım bu değerler çoğunlukla soğuk motor için verilir. Elinizde muntazam bir sentil takımı ve silindir kapağını açacak kadar alet edevat olduktan sonra birde eli alet tutabilen biriyseniz bir sefer görseniz ondan sonra kendiniz yaparsınız.

Bu forumda "Do it yourself - Kendin Yap" felsefesini benimsediğimizden yapılabilecek iş ve becerebilecek adam olduktan sonra ben kimseye sen kendin yapma demem tam tersine yap derim.
 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti bekocan » 26 Oca 2012, 19:49

ben 1986 yılından bu yana beyaz eşya tamiri ile çalışmaktayım şu an dada tahsilim mekatronik teknikeriyim
bu foruma başladığımda mikser şu şekilde olsun dediklerinde bu mikser nedir dediğimi biliyorum
skodam ve değerli arkadaşlarımız sayesinde ben bu araca birçok sefer sibop ayarı yaptım avans ayarı yaptım ,karbratör ayarı yaptım ,marş moturunu söküp kömürlerini ve rulmanlarını değiştirdim ,avans otomatiğini söküp birçok kez yay ayarı ile oynadım,herseferinde bujilerini çöküp temizledim , dsbratörü kaçsefer söktüysem sonradan yönünün olduğunu ve buji ateşleme sırasını değiştini sonradan öğrendim,gaz ayarını binlerce defa değiştirdim, kaleriförpeteğini tamamen söküp temizleyip temizledim,aracın iç gögüs aydınlatmalarını tamamen değiştirdim, daha aklıma gelenler bunlar
aldığımdan beri aracım çok yakıyor bir türlü düşüremedim
düşürmek için gittim ustalar
1: baskı balatayı değiştirdiler olmadı
2: gaz beynin bozuk dediler değiştirdik olmadı
3: karbratörün ayarsız hava alıyor dediler olmadı
4: triger zincirin avansı bozuyor değişecek değiştirdik olmadı
5: dsbratör bobinin eski bujiler değişecek değişti olmadı
banada denk gelen ustalar böyle işte gel sen bir usta olarak zoruna ğitmesin
her ne kadar ustasanda bu işin ustasıdır dedik insanlara ama nafile
gelsinler ben onara ustalık nasıl yapılır ben göstereyim
dünyakadar param gitti aracım hala iyi çekmiyor fazla yakıyor
yer yer aracımdan soğudum ama gene neyaptıysam ben aracımı azbucuk düzelttim enazından nerde neyi var tamamen biliyorum artık. inşallah çekiş ve az yakma işinide çözerim bakacam artık .
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti hakan48 » 26 Oca 2012, 20:00

bekocan yazdı:ben 1986 yılından bu yana beyaz eşya tamiri ile çalışmaktayım şu an dada tahsilim mekatronik teknikeriyim
bu foruma başladığımda mikser şu şekilde olsun dediklerinde bu mikser nedir dediğimi biliyorum
skodam ve değerli arkadaşlarımız sayesinde ben bu araca birçok sefer sibop ayarı yaptım avans ayarı yaptım ,karbratör ayarı yaptım ,marş moturunu söküp kömürlerini ve rulmanlarını değiştirdim ,avans otomatiğini söküp birçok kez yay ayarı ile oynadım,herseferinde bujilerini çöküp temizledim , dsbratörü kaçsefer söktüysem sonradan yönünün olduğunu ve buji ateşleme sırasını değiştini sonradan öğrendim,gaz ayarını binlerce defa değiştirdim, kaleriförpeteğini tamamen söküp temizleyip temizledim,aracın iç gögüs aydınlatmalarını tamamen değiştirdim, daha aklıma gelenler bunlar
aldığımdan beri aracım çok yakıyor bir türlü düşüremedim
düşürmek için gittim ustalar
1: baskı balatayı değiştirdiler olmadı
2: gaz beynin bozuk dediler değiştirdik olmadı
3: karbratörün ayarsız hava alıyor dediler olmadı
4: triger zincirin avansı bozuyor değişecek değiştirdik olmadı
5: dsbratör bobinin eski bujiler değişecek değişti olmadı
banada denk gelen ustalar böyle işte gel sen bir usta olarak zoruna ğitmesin
her ne kadar ustasanda bu işin ustasıdır dedik insanlara ama nafile
gelsinler ben onara ustalık nasıl yapılır ben göstereyim
dünyakadar param gitti aracım hala iyi çekmiyor fazla yakıyor
yer yer aracımdan soğudum ama gene neyaptıysam ben aracımı azbucuk düzelttim enazından nerde neyi var tamamen biliyorum artık. inşallah çekiş ve az yakma işinide çözerim bakacam artık .


Malesef Bazende İnsan Nerde İşi Bilmeyen İnsanlar Var Onu Buluyor, Skoda Favorit ve Felicialarda Malesef İşin İçinden Çıkamayan Ustalar Oluyor, Elinde Parçada Yoksa Uğraşmak İstemiyorlar, Yada Rastgele Karadüzen İşçiliklerle Bitirip Geçiyolar, Buda Müşterinin Cebine Zarar Tabiki , Ama Genede Bu Genele Maledilmemeli,Bazen İşi Çok Bilmekte İnsanın Başına Dert Açabilir :D

Sizin Yakıt Konusuna Gelince , Arabanızda Genel Olarak Beğenmediğiniz Ne Varsa Bana Yazın Size Arızanız Yada Yapılması Gereken İşlemleri , Olabilmesi Muhtemel Arızaları söyleyeyim,
1. Aracınız Sabah Soğukken Nasıl Çalışıyor,
2. Aracınız Isınana Kadar Çalışmasında Bir Tuhaflık Seziyormusunuz?
3. Aracınız Isındığında Çalışması Nasıl Hemen Çalışıyormu?
4. Aracınız 1500-2500 - 3000 Devir Arasında Çalışması Nasıl , Gaz Yemesinde Bir Tuhaflık Varmı?Tekleme Silkeleme VS
5, Aracınız Rampada Nasıl , Sesinde Bağırma Yada Gaz Boğukluğu Varmı?
6. Bujiler Söküldüğünde Aracın Bujileri Nasıl Durumdaydı? Buji Ucunun Rengi Siyah Vs
7. Aracınız Yüksek Hızda Maksimum Kaç Km Hız Gördünüz.

Yukarıdaki Yazılara Cevap Verirseniz Size Ayrıntılı Olarak Yardımcı Olurum,
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti hakan48 » 26 Oca 2012, 20:48

? yazdı:Supap ayarlamak öyle ustalık isteyen bir iş değil sadece itina isteyen bir iş oda kendini usta olarak konumlandıran her kişide bulunmaz kendiniz yapamayacaksanız itina ile yapacak ustasını bulmak gerekir. Orijinal supap açıklıklarını bilmeniz lazım bu değerler çoğunlukla soğuk motor için verilir. Elinizde muntazam bir sentil takımı ve silindir kapağını açacak kadar alet edevat olduktan sonra birde eli alet tutabilen biriyseniz bir sefer görseniz ondan sonra kendiniz yaparsınız.

Bu forumda "Do it yourself - Kendin Yap" felsefesini benimsediğimizden yapılabilecek iş ve becerebilecek adam olduktan sonra ben kimseye sen kendin yapma demem tam tersine yap derim.




Tabi Aslında Eli Yatkın Olan Biri Ayar Yapabilir Ama Genede Temel Motor Terimlerini Bilen Subap Bindirmesi ve Sente Hakkında Bilgisi Olan Biri Tarafından Yapılması Daha Uygun Olur. Subap Ayarı Yapılırken Subapın Malzemesi Bilinmesi Gerekir, 1980 2000 Yılı Araclarında Genelde Soğuk Olarak Yapılır, Çünkü Subapların Çeliği Ona Göre Yapılmıştır. Eski Amerikan Araclarında Araç Çalışarak Sıcak Olarak Yapılır. Yeni Nesil Motorlarda Zaten Subap Lifteri Tarafından Yağ Basıncıyla Yapılır. Forum Skoda Forumu Olmasından Dolayı Skodayı Ele Alarak Konuşayım, Skoda Araclar İçin Subap Ayarı Motor İyice Soğuduktan Sonra Yapılır. Aracta Lpg Yok İse Soğuk Bölgelerde Emme Subapı MM Sentil İle 15 MM Eksoz Subapı 20 MM Olarak Yapılması Uygundur. Lpgli Araclarda Emme Ve Egzoz Subapları Eşit Olarak 20MM Olarak Yapılır,Sıcak Bölgelerde Emme ve Egzos Subap Ayarları Benzinli ve Lpg li Araclar İçin Her 2 Subap 20mm Olacak Şekilde Yapılır. 1.3 Mpi Motorlarda Emme ve Eksoz Subapı Aynı Değerde Ayarlanır. Skoda Araçların Subapı Malzemeden Dolayı Sadece Soğuk Ayar Yapılmaya Uygundur.
Sıcak Ayar Yapacak Ustalardan Kaçmanız Menfatiniz İcabıdır.
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti bekocan » 26 Oca 2012, 23:19

hakan48 yazdı:
bekocan yazdı:ben 1986 yılından bu yana beyaz eşya tamiri ile çalışmaktayım şu an dada tahsilim mekatronik teknikeriyim
bu foruma başladığımda mikser şu şekilde olsun dediklerinde bu mikser nedir dediğimi biliyorum
skodam ve değerli arkadaşlarımız sayesinde ben bu araca birçok sefer sibop ayarı yaptım avans ayarı yaptım ,karbratör ayarı yaptım ,marş moturunu söküp kömürlerini ve rulmanlarını değiştirdim ,avans otomatiğini söküp birçok kez yay ayarı ile oynadım,herseferinde bujilerini çöküp temizledim , dsbratörü kaçsefer söktüysem sonradan yönünün olduğunu ve buji ateşleme sırasını değiştini sonradan öğrendim,gaz ayarını binlerce defa değiştirdim, kaleriförpeteğini tamamen söküp temizleyip temizledim,aracın iç gögüs aydınlatmalarını tamamen değiştirdim, daha aklıma gelenler bunlar
aldığımdan beri aracım çok yakıyor bir türlü düşüremedim
düşürmek için gittim ustalar
1: baskı balatayı değiştirdiler olmadı
2: gaz beynin bozuk dediler değiştirdik olmadı
3: karbratörün ayarsız hava alıyor dediler olmadı
4: triger zincirin avansı bozuyor değişecek değiştirdik olmadı
5: dsbratör bobinin eski bujiler değişecek değişti olmadı
banada denk gelen ustalar böyle işte gel sen bir usta olarak zoruna ğitmesin
her ne kadar ustasanda bu işin ustasıdır dedik insanlara ama nafile
gelsinler ben onara ustalık nasıl yapılır ben göstereyim
dünyakadar param gitti aracım hala iyi çekmiyor fazla yakıyor
yer yer aracımdan soğudum ama gene neyaptıysam ben aracımı azbucuk düzelttim enazından nerde neyi var tamamen biliyorum artık. inşallah çekiş ve az yakma işinide çözerim bakacam artık .


Malesef Bazende İnsan Nerde İşi Bilmeyen İnsanlar Var Onu Buluyor, Skoda Favorit ve Felicialarda Malesef İşin İçinden Çıkamayan Ustalar Oluyor, Elinde Parçada Yoksa Uğraşmak İstemiyorlar, Yada Rastgele Karadüzen İşçiliklerle Bitirip Geçiyolar, Buda Müşterinin Cebine Zarar Tabiki , Ama Genede Bu Genele Maledilmemeli,Bazen İşi Çok Bilmekte İnsanın Başına Dert Açabilir :D

Sizin Yakıt Konusuna Gelince , Arabanızda Genel Olarak Beğenmediğiniz Ne Varsa Bana Yazın Size Arızanız Yada Yapılması Gereken İşlemleri , Olabilmesi Muhtemel Arızaları söyleyeyim,
1. Aracınız Sabah Soğukken Nasıl Çalışıyor,
2. Aracınız Isınana Kadar Çalışmasında Bir Tuhaflık Seziyormusunuz?
3. Aracınız Isındığında Çalışması Nasıl Hemen Çalışıyormu?
4. Aracınız 1500-2500 - 3000 Devir Arasında Çalışması Nasıl , Gaz Yemesinde Bir Tuhaflık Varmı?Tekleme Silkeleme VS
5, Aracınız Rampada Nasıl , Sesinde Bağırma Yada Gaz Boğukluğu Varmı?
6. Bujiler Söküldüğünde Aracın Bujileri Nasıl Durumdaydı? Buji Ucunun Rengi Siyah Vs
7. Aracınız Yüksek Hızda Maksimum Kaç Km Hız Gördünüz.

Yukarıdaki Yazılara Cevap Verirseniz Size Ayrıntılı Olarak Yardımcı Olurum,

sipopları tamamen soğuk motor siboplar 1.4.5.8. eksoz 25sentil
siboplar 2.3.6.7. önden bakınca emiş 20 sentil ayarlandı
son trger zinciri değişmeden önce ki yakıtı ortalama şehir içi 1lt ile 10 km gitmekte idi gazda
şimdi hava soğuk ama bu kadarda etkilenmememesi lazım 1lt ile 6 km ğitmekta bunlar gaz için
ustanın yaptıkları
1:triğer zinciri değişti
2: dsbratör bobinini değiştirdi çünki sökerken ucunu kopardı kaldırdı attı ,lehim yapabilirdi ama nafile
3: 4 adet brisk buji takıldı
4:hava filitresi yenilendi
5: çalışmıyor bu diye dsbratör yanındaki vakumla çalışan avans otomatiğin çıkma taktı
6: sipopları kontrol etti normal
7: avansı elle ayarladı tabanca felan malesef
8: gazı gazcıya yolladı ayarladı sözde açık olan hava giriş kanallarını yarısını kapadı
araçta hiç termostat yoktu 1 sene böyle bindim bu haliyle çok yakıyordu ben termostat taktım yeni
beyin tam ısındığından yakıt düşmesi lazım dedim ama bilakis arttı
gaz ayarını önce benzinde daha önceden ustaya ayarlatmış komple bakımları yapılmıştı kapış pompası felan
daha sonra gazcı gazını ayarladı ama gene çok yani 1lt ile 6km
araç ın mikserini ben kendim yaptım tekboğaz forumda resimleri var daha önceki mikser çift boğazdı
ozankardeş tek boğaz mikseri övünce bende tek boğaz yaptım bakır borudan iç çapı 32 mm olarak
araç şu anki gaz ayarımda rolanti 700 devir
araçın atikliği yok çekiş pekiyideğil
yokuşta bayılmalar çekmeme
zaten baştan beri bir motorda bir ğüç yok gibi gaza basınca bir atılma yok
motor bağırıyor ama arac yok gitmiyor sanki arkadan biri asılıyor
benim şüphelerim
her nekadar mikser densede ben buna az bir değer veriyorum
asıl şüphem motorun avansı iyi değil ve dsbratör yanındaki avans otomatiği vakumu tam hissetmiyor aşırı gazda dsbratör avans vermiyor çıkıyorsa
veya takılan bujiler iyi değil herzaman bahsedilen brısk 07 miydi neydi o bujiler
tevzi makarası ve kapakta öyle anormal bir aşınma yok
ateşleme bobinin çalışırken çıkardığı 20bin voltajı ölçelemedim birtürlü ölçseydim bunu devre dışı brakırdım az voltaj geldiği ğörseydim
buji kabloları dahaöncekiler zaten tek eski 1lt de 10 km ye tekrar getirebilsem hassas ayarlara gececem ama gecemedim
araç şuan sabah soğukken ilkte tam alırgibi yapıp almıyor ama 2. seferde çalışıyor
bu çalışma 2300 devirlerde devam ediyor ısınınca motor 700 devire düşüyor çalışmasesi olarak 700 devire düşünce gayet sessiz iyi durumda
araç ısınınca kapattığımda kontagı hemen çalıştırdığımda kesimlikle çalışmazdı bazen ben bunu anahtardaki role ayaklarından tespit yaptım gaz bobinlerinin çektiği akımı bu roleden almak için anahtar devamına harici bir ole bağladım şu an çalışmama ğibi bir problem yok
ama şu yeni mikserle araç ilk çalışmaları veya dur kalk çalıştırmaları çok ğüzel oldu
araç ğiderken örnek 3. fiteste gaza az fazla bassam araç pusuyo gazı az geri çektiğimde daha ileri atılıyor
bunu daha öncede çözmüştüm bu olay beyin ve avans otomatiğinden çıkmıştı
hernekaradar atılsada araç velhasılı performans olarak sanki %60 kapasite ile gidiyor
uzun yolda fazla basmadım sadece 110 km onuda yapıyordu ama 150 felan yapmaz heralde
bujileri daha önceden söktüğümde kül renginde hafif kırmızıya çalar gibi ğörüyordum ama şuan sökmedim havalar soğukdiye
daha önceden benim vosvogen minibüs vardı birgün yukarı doğru araç la ğiderken birden araç çekmemeye başladı gaza basıyorum araç kalkmıyor düz yolda iyi kötü gidiyor ama yukarı doğru ğitmiyordu motor çalışıyor ama ğitmiyordu ustaya çektik karbratörün oradan bir pilastik tapa düşmüş adam onu aldı taktı başladı çekmeye
acaba bundada böyle bir işler mi vardiye bazan karıştırıyorum
ustam
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 27 Oca 2012, 00:06

Bekocan , keşke yakınlarda olsaydın bakardık aracına.Hüseyinaslan arkadaşımızın aracınıdaki sıkıntıda arkadan biri tutuyormuş gibiymiş.Sonra buluştuk ve sorunu çözdük.

Öncelikle aracın ön kısmından soğuk hava alav hava hortumunun tamamen açık olmasını sağla.
Hortumun ucuda açık olacak ,karbüratör hava haznesine girdiği yerde.Egzos manifoltu kısmından hava emmeyi iptal et.Yani hava termostat iptal.Belki yapmışsındır.

Hava kanalı tamaen açıkken benzinde ve gazda ayar yaptır.
motor iyice ısınınca ve Benzinde çalışırken rolantini ayarla.
Sonra lpgde ayarla.
Avansını ayarlat.
Bujileri Brisk D15YC kullanabilirsin.
Avans otomatiğini kontrol et.Hortumuyla ağzınla emiş yap çalışıyormu.

Hava kanalların bantlıysa ne yapsan çok yakarsın.Araç çekmez.Alamadığı havayı gaz veya benzinle tamamlar.
Hüseyinin aracında hava kanallarını açıp ayar yapınca araç çekmeye ve rahat kaçmaya başladı.

Mikserin altına bir conta daha ekleyip mikserin karbüratör boğazlarından biraz daha yükseğe almaya çalış.
bunu yaparken üst kapağa çok yaklaşmasın.Bu sana daha iyi hava ve yakıt karışımı sağlayacak ve aracın rahat nefes almasını sağlayacak.

Bende başlarda aynı sorunlardan çok dolaştım sanayiyi.
Baskı balata değişimi , subap ayarı derken baktım değişen birşey yok.

Aldım favoyu karşıma.Dedim senin bir derdin var ama , ne ?
Eminimki gözden kaçan basit bir şey var sende.
Abi boğazım tıkalı dedi.Boğazıma birşey kaçtı.Zor nefes alıyorum.
Hemen hava termostat , sıcak hava emme iptal.Allah razı olsun dedi.
Verdik kendimizi zorlandığımız rampalara , çekmeyen araç çeker oldu.Gaza tepkisi arttı.
Yakıt yaza göre 2 kat artmıştı.İşlem sonrası yazın yaktığım yakıt seviyesine düştü.

Bu kışta üşütmüş.Bademcikleri şişmiş.Aldım bademciklerini.Yenisini taktım (LPG Mikser).
Damarlarından birini bypass yaptım.(lpg borusu teke indi)

Gece soğuktan altına kaçırmaya başlamıştı.İdrar kesesi kaçırıyormuş .Onada işlem .Ultra Prima takviyesi.
Hüper emici. (sıvı conta ile cam suyu motordan sızıntı önleme)

İşin şakası , hava yakıt karışımında sorun olabilir.Hava yolları açık olacakkk..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti hsynaslan0010 » 27 Oca 2012, 15:37

bekocan ozan abi çok haklı valla benim araba şimdi süper oldu ben cok memlunum bende arabayı gaz taktırdıgım yere götürdüm gaz ayarını bilgisayarla yaptırdım yinede olmadı ozan abi bi bogaz amaliyatı yaptı araba süper oldu 1 ayı gecti ozan abi işi biliyor halabiniyorum sıkıntı yok arabam nefes aldı yaa
hsynaslan0010
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 124
Kayıt: 17 Eyl 2011, 13:11
Ad Soyad: hüseyin aslan
Nereden: Balıkesir
Arabanız: favorit 135

İleti bekocan » 20 Şub 2012, 22:06

ozantavsan yazdı:Bekocan , keşke yakınlarda olsaydın bakardık aracına.Hüseyinaslan arkadaşımızın aracınıdaki sıkıntıda arkadan biri tutuyormuş gibiymiş.Sonra buluştuk ve sorunu çözdük.

Öncelikle aracın ön kısmından soğuk hava alav hava hortumunun tamamen açık olmasını sağla.
Hortumun ucuda açık olacak ,karbüratör hava haznesine girdiği yerde.Egzos manifoltu kısmından hava emmeyi iptal et.Yani hava termostat iptal.Belki yapmışsındır.

Hava kanalı tamaen açıkken benzinde ve gazda ayar yaptır.
motor iyice ısınınca ve Benzinde çalışırken rolantini ayarla.
Sonra lpgde ayarla.
Avansını ayarlat.
Bujileri Brisk D15YC kullanabilirsin.
Avans otomatiğini kontrol et.Hortumuyla ağzınla emiş yap çalışıyormu.

Hava kanalların bantlıysa ne yapsan çok yakarsın.Araç çekmez.Alamadığı havayı gaz veya benzinle tamamlar.
Hüseyinin aracında hava kanallarını açıp ayar yapınca araç çekmeye ve rahat kaçmaya başladı.

Mikserin altına bir conta daha ekleyip mikserin karbüratör boğazlarından biraz daha yükseğe almaya çalış.
bunu yaparken üst kapağa çok yaklaşmasın.Bu sana daha iyi hava ve yakıt karışımı sağlayacak ve aracın rahat nefes almasını sağlayacak.

Bende başlarda aynı sorunlardan çok dolaştım sanayiyi.
Baskı balata değişimi , subap ayarı derken baktım değişen birşey yok.

Aldım favoyu karşıma.Dedim senin bir derdin var ama , ne ?
Eminimki gözden kaçan basit bir şey var sende.
Abi boğazım tıkalı dedi.Boğazıma birşey kaçtı.Zor nefes alıyorum.
Hemen hava termostat , sıcak hava emme iptal.Allah razı olsun dedi.
Verdik kendimizi zorlandığımız rampalara , çekmeyen araç çeker oldu.Gaza tepkisi arttı.
Yakıt yaza göre 2 kat artmıştı.İşlem sonrası yazın yaktığım yakıt seviyesine düştü.

Bu kışta üşütmüş.Bademcikleri şişmiş.Aldım bademciklerini.Yenisini taktım (LPG Mikser).
Damarlarından birini bypass yaptım.(lpg borusu teke indi)

Gece soğuktan altına kaçırmaya başlamıştı.İdrar kesesi kaçırıyormuş .Onada işlem .Ultra Prima takviyesi.
Hüper emici. (sıvı conta ile cam suyu motordan sızıntı önleme)

İşin şakası , hava yakıt karışımında sorun olabilir.Hava yolları açık olacakkk..

evet şimdi hava yolları tamamen açık hem öntaraf hemde manifolt ğirişi tamamen açıklar
32mm yapılan mikserin agzı 25 mm ye indirilince araç düzen tutmaya başladı
boğaz genişliği 25 mm yapınca karbratör kapağını açıkken gaz verdiğinde yemeye başladı ama hala tam mm si kaç ona tama uğraşamadım onu da bulacağım
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 25 Şub 2012, 23:40

gecen sene yazın sibopları 20 25 ayarlamıştım havalar sıçakken ama motor soğuk ken yapıldı
bu ğün dışarda 3 derece soğukta siboplara tekrar baktım 20 25 in eseri yok sıkıydı siboplar bende
bu ğün sibopları emiş ve eksozları aynı 20 yaptım
daha önceden 20 25 yaptığım ayarlar san ki 15 yapılmış gibiydi 20 sentil araya çok zor ğiriyordu
25 sentil ler bile yani eksozlar, bu siboplara bile 20 sentil zor ğiriyordu
neyse ben hepsini 20 sentil rahat girecek şekilde ayarladım
mal gibi giden araç az eşşe benzedi 3 ile çok zor çıkan rampayı bu sefer çok kolay çıktı dahada bassam belki 4 isteyebilirdi
%65 kapasiteyle giden araç bu sibop ayarlarından sonra %75 oldu biraz düzelme oldu şimdilik
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti forman37 » 25 Şub 2012, 23:49

_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 26 Şub 2012, 11:25

Benim yakıtta istasyona ayarlatınca eski haline döndü 40 kuruş.
Geçen kış 20 Tl gaz ile aldığım yol 66 km imiş kayıtlarıma baktım.
Bu yıl 20 tl gaz ile 50 km.
Lpg'ye gelen zam ile litre hesabı yapınca geçen yıl litre olarak ne yakıyorsa onu yakmış.

Şu varki Bekocan sende fark etmişsin.Geçen yıl kış öncesi subap ayarını emme 20 - egzos 25 yapmıştım.
Sonrasında yakıtta biraz artma oldu gibi gelmişti.Sonrada unutuldu gitti.
Bu sabah uyandığından haftaya pazar günü için kontrol etmek ve ayarlamak gelmişti.
Sonra foruma gireyim bakayım ne var ne yok derken senin mesajı gördüm.

Soğukken ayarlıyoruz .. Soğukken kontrol ediyoruz.

Subap ayarları neden değişiyor acaba ?
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 26 Şub 2012, 11:46

ozantavsan yazdı:Benim yakıtta istasyona ayarlatınca eski haline döndü 40 kuruş.
Geçen kış 20 Tl gaz ile aldığım yol 66 km imiş kayıtlarıma baktım.
Bu yıl 20 tl gaz ile 50 km.
Lpg'ye gelen zam ile litre hesabı yapınca geçen yıl litre olarak ne yakıyorsa onu yakmış.

Şu varki Bekocan sende fark etmişsin.Geçen yıl kış öncesi subap ayarını emme 20 - egzos 25 yapmıştım.
Sonrasında yakıtta biraz artma oldu gibi gelmişti.Sonrada unutuldu gitti.
Bu sabah uyandığından haftaya pazar günü için kontrol etmek ve ayarlamak gelmişti.
Sonra foruma gireyim bakayım ne var ne yok derken senin mesajı gördüm.

Soğukken ayarlıyoruz .. Soğukken kontrol ediyoruz.

Subap ayarları neden değişiyor acaba ?

bende anlamadım burada ters orantı cıktı
yazın hava sıcaklığında ayarladığım 20 25 ayarlar kışın nasıl oluyorda düşük çıkıyor
zaten yazın havalar sıcak birde 25 sentil yapmışım ben ama kışa ğelince bu yapılan sentiller de daralmalar var
herzaman diyorum aracım mal ğibi ğidiyor diye
bence burdaki olay şu çıkıyor
yaz kış sentil ayarları farklı oluyor çünki hava sıcaklığı malüm
buna ğöre
yazın yapılan sentil ayarlamaları MOTOR SOĞUK 30 olacak 35 de denenebilir
hava soğuklarda dünki gibi 3 derecelerde ise motor soğuk 20 sentil
olması ortaya çıkmış olabilir
yazın yapmış olduğum 25 sentiller ğörüldüğü üzere 20 sentil bile araya ğirmedi yani sentil daralması olmuş
şu da aklıma geldi belki benim kullandığım sentil orjinal olmayabilir
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 26 Şub 2012, 11:49

sentil sorun olabilir.Yazda ayarlasan kışta ayarlasan subap ayarının bu şekilde değişmemei gerek.
Bende bilemiyorum.Yazın 27 kuruş kışın 30-32 yakardı benimi subap 20 - 20 iken..
20 -20 ayarlayacağız sanırım
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 26 Şub 2012, 16:59

Renault forumundan alıntıdır..

1 den başlıyorum;
şimdi abi, sübap ayarı 2 şekilde bozulur; 1. sinde gevşer ki pek görülen 1 olay değildir...2. sinde ise sıkışır...eğer gevşerse dediğin gibi şıkırtı sesi yapar ama sıkışırsa ses mes gelmez... genelde zaten sıkışır, hele de lpg araç hiç affetmez sıkar sübapları...siz bence bu gece ustayı yatağından kaldırıp sübap ayarı yaptırabiliyosanuz bu gece yaptırın o ayarı, o kadar da acil 1 ayardır kendisi...motor sakin çalışır, titreşim azalır, yakıt azalır, çekiş acayip yükselir...

düzenli olarak lpg'li araçlarda 15 bin km de, benzinli araçlarda 25-30 bin km de 1 kontrol edilmesi hem motora hem cebe hem de ruh sağlığına acayip faydalıdır... sırf yakıtı da geçtim, sıkı sübap ile araç uzun süre biraz da sıkıştırılarak kullanılırsa sübap bile yakar...

2. regülatör değişmeyi yakıt açısından diyorsanız hiç gerek yok, regülatör sadece ayar tutmaz olduğunda değişir o kadar..

3. o ayar öyle olmuyor... hortum üzerindeki vana gaz debisini ayarlayan vanadır... şöyle açıklayayım musluğu ne kadar açarsanız o kadar su gelir ya, işte musluğun vanası bizim hortum üzerindeki vanaya denk gelir, gaz gidiş miktarını ayarlar...su şebekesinin basıncı ise o regülatör üzerindeki vidadan ayarlanır...gazın çıkış basıncı miktarı kadar önemlidir... 1 de her ragülatörde olmayan ilk çalışma ayarı var, o da motor çalışmaz vaziyette iken (yani motor gaz çekmezken) regülatörün çıkış basıncını ayarlar...eğer çok kısılırsa araba yazın bile lpgde çalışmaz...
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 26 Şub 2012, 21:29

ozantavsan yazdı:sentil sorun olabilir.Yazda ayarlasan kışta ayarlasan subap ayarının bu şekilde değişmemei gerek.
Bende bilemiyorum.Yazın 27 kuruş kışın 30-32 yakardı benimi subap 20 - 20 iken..
20 -20 ayarlayacağız sanırım

abicim sentilde değişme yok buradaki olay hava sıcaklıklarından dolayı metalin genleşmesi ile ilğili olabilir diyerek
yazın yapılan sibop ayarı kışın metallerin yani piyano kollarının veya sibop yaylarının genleşmesi ile ilğili olduğunu düşünüyorum. bu yüzden orjinal bir sentil ile çalışıldığında yazın 30 sentil kışın 20 sentil yapılması daha uygun olacak gibi.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 26 Şub 2012, 22:24

Aslında subap ayarını yaptınmı belli bir kilometreye kadar yeniden yapılmasına gerek yok.
Ama bizimkilerde dediğin gibi mevsim ısı farkı ile değişiyor.
Yazın ve kışın olmak üzere 2 defa yapmak mı gerek.Ama bunu yapmakta sıkıntı veriyor.
Şahsen aracı krikoyla kaldır tekeri çevir ayarla .Kontrol et.Ayarla , pek sevmiyorum bu işi.
Ama 20 -20 ayar yapmaya niyetim var yinede.Nedense öncekini ilkd defa 20-25 yaptım.Hep 20-20 yapardım.

Niyetim 20-20 ayarlayıp şu hidrojene geçmek.Sistem son halini aldı.Arkadaşada bir tane yaptık.
Cumartesi günü Bimde satılan 0,75 kva benzinli jeneratör aldık.Amacımız hidrojen ile çalıştırmak.
Ayrıca benzin ile çalıştırıp hidrojen takviyesiyle tasarrufunu hesaplamak.Araçta hesaplamaktan daha kolay.

Jeneratör 63cc motor , 2 zamanlı , tek silindir , 4.2 litre depo kapasiteli
4.2 litre benzin ile 4.8 saat çalışıyor. maximum 750 watt elektirik üretiyor.
Depodan gelen yakıt kesildiğinde karbüratördeki benzin ile 2 dakika çalışıyor.
33cc benzin ile 2 dakika çalışıyor.Hidrojenle bu hafta ölçüm yapacağız.

Depodan benzin vermeden ufak bir kaba koyduğumuz benzini karbüratör ağzına yakın tuttuk.Benzinin buharı ile jeneratörü çalıştırdık.Vaporizer (buharlaştırıcı) sistemi.Bu vaporizer yöntemini aracımda deneyeceğim.

Jeneratör 2 zamanlı olduğundan yağlama yapamıyor.Eski mobiletler gibi.Bu yüzden 1 depoya 80ml civarı yağ katılıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti bekocan » 27 Şub 2012, 22:03

Ozan kardeş ben 20 20 yaptım demiştim
ama şu aklımda kaldı 25 30 ayarını yapacağım tam 25 30 deyilde az sıkı bir şekilde yani 23 28 gibi bir değer yapaçağım şu anki aklımda bu var bunuda yapacağım kesinlikle
sibop ayarını ben toplamda 45 dakka da felan bitiriyorum çünkü çok rahat çalışma ortamı var bu yüzden çok şanslıyız ve bu şekilde yapılması için bunu düşünen mühendisede helal olsun derim
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti bekocan » 31 Mar 2012, 18:21

arkadaşlar bu sibop ları ayarlarken dsbratörün kapağını söküp yanlarda ki 4 adet yön taraf eden çıkıntılardan yararlanılarakmı acaba siboplar ayarlanıyor
ben normalde sibopları ayarlarken 1.sibop tam bastığında 8. sibopu ayarlıyorum 2.sibop tam bastığında 7. sibop ayarlanıyor ve devam ediyor
bu ayarlama işlemimi siboplar tam bastığında ayarlıyorum ve de başka yerlere bakmıyorum
acaba bibopun tam bastığında olmayacakmı veya bu ayarları dsbratörün içine bakarakmı ayarlamak lazım
hala bu konuda bilğisini paylaşmayan bilgisini tam açıklamayan yardımcı olmak istemeyen arkadaşlarımız olduğunu sanıyorum
bu konuda yardımlarınızı bekliyoruz.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir