Akü takviyesi nasıl yapılır?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Akü takviyesi nasıl yapılır?

İleti Kindred Brujah » 02 Şub 2012, 12:08

Arkadaşlar annemin aracının aküsü bitmiş, araç 1.2 htp fabia, benim aracımda 1.3 felicia mpi, benim araçtan takviye yapabilir miyim ? Nasıl yapacağım, dikkat etmem gereken bir şey var mı ? araç çalışır durumda mı olmalı, ikiside beyinli araç sonuçta birbirine zarar verir mi ? Cevaplayacak arkadaşlara teşekkür ederim.
 
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti skodahastası » 02 Şub 2012, 12:23

Araçlar çalışık olucak kabloyla takviyeyi yapıcaksınız sonra annenizin arabası bir 5 dk çalışık kalsın hemen kapatıp gitmaeyin .
FABİA RS SEVGİSİ-SKODA HASTASI-ELEGANCE HAYRANI

2012 SKODA YETİ 1.2 TSI DSG KONFOR PAKET+SİWİNG+YOL BİLGİSAYARI+ SİYAH TAVAN+GÜMÜŞ TAVAN ÇITASI+YOL BİLGİSAYARI
2004 SKODA OCTAVİA 1.6 AMİBANTE PLUS(ESP FALAN HERŞEY VAR):(satıldı)
Kullanıcı avatarı
skodahastası
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1199
Kayıt: 11 Haz 2011, 18:29
Ad Soyad: KERİM
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2012 Skoda Yeti Konfor paket +siwing+siyah tavan

İleti Kindred Brujah » 02 Şub 2012, 12:24

kablo bağlamanın bir sırası var mı ? birde annemin aracı çalıştıktan sonra kabloları hemen söküyorum değil mi ? sökerken bir sıra var mı ?

skodahastası yazdı:Araçlar çalışık olucak kabloyla takviyeyi yapıcaksınız sonra annenizin arabası bir 5 dk çalışık kalsın hemen kapatıp gitmaeyin .
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti skodahastası » 02 Şub 2012, 12:29

evet araba çalışsın 15 saniye falan bekle sonra kabloyu al sıraya koyarsan önce senin araban çalışık olsun aküler arası bağlantıyı yap sonra diğer arabayı çalıştır sonra kabloları çek
FABİA RS SEVGİSİ-SKODA HASTASI-ELEGANCE HAYRANI

2012 SKODA YETİ 1.2 TSI DSG KONFOR PAKET+SİWİNG+YOL BİLGİSAYARI+ SİYAH TAVAN+GÜMÜŞ TAVAN ÇITASI+YOL BİLGİSAYARI
2004 SKODA OCTAVİA 1.6 AMİBANTE PLUS(ESP FALAN HERŞEY VAR):(satıldı)
Kullanıcı avatarı
skodahastası
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1199
Kayıt: 11 Haz 2011, 18:29
Ad Soyad: KERİM
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2012 Skoda Yeti Konfor paket +siwing+siyah tavan

İleti ykorkmaz » 02 Şub 2012, 13:07

Otomobilinizin aküsü boşaldığında yapmanız gereken başka bir aracın aküsünden takviye alarak çalıştırmaktır. Ancak bu işlemi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz gerekiyor.

- Otomobili takviye yoluyla çalıştırabilmek için her iki akünün de; 12V geriliminde, aynı kapasitede (Ah/Ampersaat) olması gerekiyor. (Bu bilgi akünün üzerinde yazılıdır.)

- Takviye alacağınız araçla aracınızın temas etmediğinden emin olun. Araçların birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarının artı uçları bağlanır bağlanmaz araçlar üzerinde elektrik akımı oluşur. Bu da tehlikelere sebep olabilir.

- Başka bir otomobilden takviye alındığında, iki aracında gereksiz lamba ve aksesuarlarını kapatmalısınız.

- Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın. Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz.

- Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır durumda bırakın.

- Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.

- Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın. Motor çalıştıktan sonra, şarj kablolarının bağlantılarını hemen çözmeyin. Motorun 5 dakika 2000 devirde çalışmasını sağlayın.

- Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu işlem sırasında önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarını çıkarın.

- Akünüzün şarjının bitme nedenini bilmiyorsanız (ışıkların açık kalması haricinde) yetkili servisinize gidip şarj sistemini kontrol ettirin.

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/ar ... is_aku.htm
www.tekyumruk.com
Kullanıcı avatarı
ykorkmaz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 252
Kayıt: 02 Şub 2011, 13:47
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2001 Fabia 1.4 68bg

İleti hetepe » 02 Şub 2012, 13:10

Ö N E M L İ ::
Takviye verecek olan araba ''STOP'' durumda olmalı, yoksa alternatöre zarar verme olasılığı var, Kablo bağlarken önce ( +) , (+) ya bağlanmalı, sonra (-) ler bağlanmalı, takviye alan araba çalıştıktan sonra 1 dk ya kadar bağlı kalmalı, sonra kablolar çıkartılmalı, takviye alan araba en az 20-30 dakika gezmeli ki stop ettiğinde marş başma garantisi olsun.
Kolay gelsin.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti Kindred Brujah » 02 Şub 2012, 15:19

ykorkmaz yazdı:- Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın. Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz.


burdakiler ve internette çoğu yerde akünün (-) ucuna bağlayın diyor, büyük bir tehlikesi var mı böyle bağlamanın ? birde aracımı çalıştırdıktan sonra mı bağlayayım kabloları iki aracada yoksa önce kendi aracıma bağlayıp sonra çalıştırıp sonrada şarj edilecek araca mı bağlayım ?
The real problem is in the hearts and minds of men. It is not a problem of physics but of ethics. It is easier to denature plutonium than to denature the evil from the spirit of man.

-- Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Kindred Brujah
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 687
Kayıt: 14 May 2011, 14:21
Ad Soyad: Anıl DOĞAN
Nereden: Ankara
Arabanız: Felicia 1.3 Glxi 2000

İleti cantayy » 02 Şub 2012, 15:40

Kindred Brujah yazdı:
ykorkmaz yazdı:- Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu boş akünün eksi (-) terminaline bağlamayın. Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine neden olabilirsiniz.


burdakiler ve internette çoğu yerde akünün (-) ucuna bağlayın diyor, büyük bir tehlikesi var mı böyle bağlamanın ? birde aracımı çalıştırdıktan sonra mı bağlayayım kabloları iki aracada yoksa önce kendi aracıma bağlayıp sonra çalıştırıp sonrada şarj edilecek araca mı bağlayım ?


İkiside oluyor.Bu sene iki defa takviye ile çalıştırdım ben.Dizel kışın sogukta kalınca yag ve mazot katılasıyor aku de zayıf olunca volan donmuyor ve zorlayınca aku tamamen bıtıyor.Sonra takvıye :) Erzurumda Kısın çilesi

Birde Takviye kablosu cok önemli.Kalın olmalı yadı amper seviyesi yüksek olmalı. İnce kablodan akım geçmiyor.
Kullanıcı avatarı
cantayy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 23 Oca 2011, 14:45
Ad Soyad: ADEM YILDIZ
Nereden: Erzurum
Arabanız: Toyota Corolla 1.6 Comfort

İleti bekocan » 02 Şub 2012, 21:26

istersen bunu bir dene
topic22921.html
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti scania_seat_skoda » 03 Şub 2012, 00:25

her hangi bi nedenle boşalan aküler,boşaldıktan sonra fuul şarj olmazlarsa ömürleri azalır,
60 amper boşalan bir akü 10 saat
72 amper boşalan bir akü 13 saat
90 amper boşalan bir akü 16 saat
duraksamadan yol gidilirse anca kendini fuul doldurmuş olur.
fuul boşalan akünüzü oto elektirikciye bırakarak 24 saat şarj ettirdiğinizde hem akünüzün ömrü artacak hemde artık daha geç bitecek ve daha kuvvetli marş basacaktır.
oto elektrikcilerde cıkma sağlam akü bulunmasının bir sebebide bunlardır.hiç tam şarj ettirmediğiniz akünüzü bitti sanmanız.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir