Lpg yakıt tüketimi ile ilgili bir fikir

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lpg yakıt tüketimi ile ilgili bir fikir

İleti ozantavsan » 02 Mar 2012, 22:58

Kışın (soğuk hava ) genelde araçlar yakıt tüketiminde artış gösterirler.Bunun ilk sebebi düşük ısı nedeniyle motorun soğuk olması ve ısınana kadar fazla yakıt harcamasıdır.
Bu benzin için olduğu gibi lpg içinde aynıdır.Yalnız Lpg'nin benzine göre biraz daha dezavantajı vardır.
Çünkü lpg motor soğutma suyunu içinden geçirerek ısınır ve lpg'yi buharlaştırır.Yabancı anlamı ile regülatör aslında vaporizerdir.Aracı çalıştırdıktan sonra motor ısınıpta motor soğutma suyunuda ısıtarak regülatör tam verimli çalışmaya başlar.

Motor soğutma suyuna muhtacız.O ısınana kadar yakıtımız artıyor demek.

Benim fikrim şu.LPg regülatöründe sıvı giriş ve çıkış hortumları var.motor suyu giriyor ve diper hortumdan yine motora dönüyor.Demekki regülatörde gerekli olan sadece sıcak su.

Egzos manifoltumuz aracın en sıcak bölümü.Bir sıvı haznesi yapsak ısıya dayanıklı.sıvı devir daim için bir motor bağlıyoruz.LPg regülatörüne suyu basıyor sürekli.Egzos üzerine bakır bir boru monte etsek.sıvı haznesinden bir hortum egzos manifoltuna monte ettiğimiz bakır borunun bir ucuna giriyor.
Borunun diğer ucundan bir hortum regülatörün sıvı giriş bölümüne giriyor.Sıvı çıkış bölümünden bir hortum sıvı haznesine geri dönüyor.

egzosun ısısıyla ısınan su regülatöre giriyor ve sıvı haznesine geri dönüyor.Devir daim için motorada gerek yok.
Hazne regülatörden yukarıdaysa sıvının regülatör içinden geçmesi yeterli.

Buradaki amaç egzos manifoltunun motorda daha yüksek ısıya sahip olması ve çabuk ısınması.

Enjeksiyonlu araçlarda motor suyu sıcaklığı 40 dereceye gelince benzini kesip lpg'ye geçiyor sanırım.
Regülatörden geçen sıcak suyun maksimum derecesini bilmek gerekecek.Bunun için BRC'ye bir mesaj atacağım.
Regülatörün çalışabildiği en üst sıcaklığı öğreneceğim ki işe yarayıp yaramayacağını bileyim.

Böylece çabuk ısınan regülatör lpgyi daha iyi gaza çevirebilecek ve tasarruf sağlamabilecektir.

Siz ne dersiniz ? Fikriniz ?
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti forman37 » 02 Mar 2012, 23:02

fena fıkır değil aslında ama egsoz 5 dakıkada ısınırsa su 10 dakıkada ısınır 5 dakıka ıcıde değmez bence :) ama fıkır ıyı .
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti AhmetH » 02 Mar 2012, 23:05

bu motorlar ıslak gömlek.

çok hızlı ısınıyorlar ayrıca motorun suyu ilk jikleye ve kalorifere gidiyor.

suyu düzgün yerden almışlarsa 30 saniye içinde sıcak su ile buluşur LPG vaporizer/regülatörü.


istanbuldada kış çetin geçti hiç zorlanmadan çalıştırabiliyorum motoru park yerim biraz dar ordan çıkmak için iki üç manevra yapmam lazım bunları yapasıya kalorifer ılık hava vermeye başlamış oluyor
demekki lpg şeyinede sıcak su ulaşmış oluyor.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yabani » 03 Mar 2012, 01:01

Kış aylarındaki yakıt fazlalığı büyük oranda lpg tankının soğumasından kaynaklanıyor.
Şöyleki; (rakamlar atmasyon örneklerdir)
hava -10 derecedeyken parkta bekleyen aracımızın lpg tankıda -10 derecede oluyor, aracımızı çalıştırıyoruz, bir süre benzin ile çalıştıktan sonra misal 40 derecede lpg'ye geçiyor, 40 derecedeki su ile ısıtılan lpg -10 dereceden ancak 30 dereceye kadar ısınabiliyor, bu ise lpg performansı elde edebilmek için çok düşük bir sıcaklık. aracımız 90 dereceye bile gelse zaten soğuk olan lpg'ye aktarılabilecek kalori belirli olduğundan soğuk olan lpg'yi olması gerektiği kadar ısıtamıyoruz. yeterince ısınmayan lpg ise bize pek tasarruflu olamıyor. yaz aylarında tankımız zaten 25-35 derece arası olduğundan 90 derecelik sudan ona aktarılan kalori ile lpg'de yüksek genleşme oranına ulaşabiliyor ve dolayısıyla yaz ayları bizim için en tasarruflu aylar oluyor.

Ozan bey'in düşüncesi güzel fakat geliştirmek lazım, aklıma gelen ilk fikir bu ısıtma işini elektrik ile yapmak çünkü bu ısıtma işi kontrollü olmak zorunda. lpg tankımızı ısıtamıyacağımız için standart regülatör çıkışına ikinci bir regülatör takılacak, ilk regülatör çıkışındaki ısı ölçülerek buna göre 2. regülatör elektrik ile belirli oranda ısıtılacak. 2. regülatör çıkışında da bir sensörümüz olacak ve çıkış ısımızı ölçecek, her iki sensör farkı bir opamp devresinden faydalanarak ısıtıcıyı süreceğimiz devremizi kontrol etmeye yarayacak, olay otomatik olacağı için gerekmediği zaman 2. regülatörümüz çalışmayacak. ilk etapta bilinmesi gereken lpg'nin motora girmeden önce kaç dereceye ulaşmış olması gerektiği.

Aklıma gelen ilk fikir böyle, yapılabilir mi? evet, fakat önce bir regülatörün içi nasıldır, onu bir görmek ve elektrikli regülatörü tehlike yaratmadan nasıl dizayn yada adapte edebiliriz onu düşünmek lazım. (elime bir regülatör alıp incelesem nasıl olacağı ve olmayacağı konusunda fikirler üretebilirim)
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti osti01 » 03 Mar 2012, 01:22

elektrikle ısınması gayet mantıklı motor soğukken otom. jikleden dolayı yüksek devirde çalışan motorun ürettiği fazla elektrikle regülatör ısıtılabilir aracın devri normale döndüğünde de elektrikli ısıtıcı devreden çıkar artık su ile ısınmaya devam eder. Rezistans regülatör içerisinde suyun içerisinde olursa tehlikeyi önlemiş olursunuz. iyi fikir


ozan beyin söylediği fikir güzel fakat engelleri var. örneğin manifolddan ısınan suyun sürekli artan ısısının nasıl dengeleneceği, oradaki ısı sabit miktarda bir suyu kesinlikle kaynatır. AhmetH nin de söylediği gibi sulu gömlek olması hasebiyle çok çabuk ısınıyor arabalarımız, termostadın 90 derece olması bu olayı hızlandırıyor.

bence en iyisi otomatik jikle iptali,
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti ozantavsan » 03 Mar 2012, 01:39

bu linkte paylaşmıştım.Vidyoda BRc regülatör içi gösteriliyor.

post344953.html?hilit=brc%20at90#p344953" rel="nofollow" rel="nofollow

Önemli olan regülatörü sıcak tutmak.Bunun içinde içindeki bölümden sıcak su geçmesi gerek.
En basidi ile yine sıvı giriş ve çıkış hortumları kullanılır.
Bir sıvı haznesi.
En iyi ısı kaynağı egzos.
Su sürekli sıcak kalır.

-------
İlla suyu başka türlü ısıtırım derseniz.
Sıvı haznesine ısıtıcı bir sistem koyulabilir.Peltier olabilir , indüksiyonla ısıtma olabilir.
Peki sıcaklığı nasıl kontrol edeceğiz.
basit.

Isıtıcı sistem devreye girer.İstenen sıcaklık 80 derece olsun.
Sıcaklık 80 derece olduğunda picli sensör devre ısıtmayı durdurur.
Sıcaklık 80 dereceden aşağıya düşmeye başladığında sensör picteki programa göre prosedürü uygular ısıtmaya geçer.Bu böyle devam eder.

Picli devre yapmak ve programlama kolay.Isı sensörleride belli.
Olmaz diye birşey yok.

buna kafa yormak istiyorum.LPg regülatörlerinin tümünün prensibi aynı.Hepsine su girer ve çıkar.
-------------------
Bunu da bir proje olarak kaydediyorum.Aslında hidroejn hücrem 10 dakikada 50 deceyi görüyor.Bundan elde edeceğim ısıyı bile kullanabilirim.hücre hidrojen üretirken ısı da oluşuyor.Bu regülaötre fayda sağlar.Hidrojende motora.
-----------

Water heated vaporizer
A water circuit is introduced. With or without (electric or mechanical) waterpump the water is heated in a steel or copper tube wrapped around the exhaust and fed to the vaporizer. This means you can use all standard bits but pay attention that all tubes and pipes have E markings on them. This solution has proved itself in recent years and works very well. If anything in the water system would go worng, the vaporizer freezes and you'll stop. Nothing will break and no damage is done. This is by far the most practical solution to problem.

yukarıdakini kısaca özetlersem şunu anlatıyor.
Egzosa bağlanmış (sarılmış) çelik veya bakır borudan geçirilen su elektrikli veya mekanik su pompası ile Veya su pompası kullanılmadan lpg regülatöre bağlanır.Bunun anlamı tüm standartları hortum ve boruların üzrindeki etiketlere dikkat ederek kullanabilirsiniz.Eğer ısıtma siteminde bir sorun meydana gelirse regülatör soğur ve stop eder.Böylelikle hiçbirşey kırılmaz zarar görmez.

Bu yazıyı okuyunca eski volkswagen kaplumbağalar aklıma gedli.Hava soğutmalı bu araçlara lpg takıldığında regülatörü ısıtmak için egzostan faydalanılıyor.Motor soğutma suyla olmadığından tek çözüm egzos..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti LiLPlayya » 03 Mar 2012, 03:55

Böyle bir cihazın olduğunu bir yerlerde okumuştum. Akünün gücüyle elektrikli şofben misali çalışıyor. Adamlar çoktan icat etmişler.
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti ozantavsan » 03 Mar 2012, 10:04

İcat edilmiş olabilir.Bu bizimde yapmayacağımız anlamına gelmiyor.Kimbilir nasıl fiyatı vardır.Aldığınız bir çok şeyin değerinden çok üst fiyatlara satıldığını bilmenişzi isterim.

Ben genelde kendim yaparım.250 TL'ye alabileceğim bir cihazı 1 tl maliyetle yapmıştım.
Neyse konumuz bu değil.
Benimki şu an bir fikir.

Aşağıdaki vidyoda indüksiyon tekniği ile sıvı içine bırakılan metal ısıtılıyor ve su kısa sürede kaynıyor.

http://www.youtube.com/watch?v=Jvbb9Unv11I

Ne kadar eneji gerekir ,kaç watt çeker ,elde edilen enerji tüketilenden fazlamıdır konularında girmiyorum.
Her zaman derim teori ile pratik farklıdır.Teoride olmaz denilen pratikte elde edilebilir.
Teorisini anlarım pratiğe geçerim.

Belki bu regulatörü başka biçimde ısıtmayı detaylı inceler ve hayata geçiririm.

İndüksiyon tekniği oluşturulan manyetik alan sayesinde bu alan içindeki maddelerin ısınmasını sağlamaktır.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti yabani » 03 Mar 2012, 12:18

Madem araçlarımız çabuk ısınıyor (ki öyle) lpg'yi yeterince ısıtabilmek için ard arda iki regülatör kullansak olay bitecek, detaya ve devreye gerek yok çünkü su zaten 90 derecenin üzerinde olamayacak. sadece iki regülatör kullanarak lpg'nin ısıtma hanesinde gideceği yolu uzatarak ısınmasını sağlıyacağız. yazın ise diğer regülatörün iptasline gerek yok çünkü zaten 90 derecenin üzerine çıkamaz.

bu işlemde gayet ucuza ve çabucak halledilebilir.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti bekocan » 03 Mar 2012, 15:13

1: depo içerisindeki gazın o anki hava sıcaklığı ile aynı olması
2:bu gazı olabildiğince 80 dercelere çıkarabilmemiz
3:bu iş için sadece beyin kullanılması
4: ne kadar ısıtsaksada gazı örnek beyinden 40 derce olarak miksere geldi 40 derce sıcaklıkta ki gazı dışardan çekilen oksijen hava sıcaklığı o anki sıcaklıklıkla orantılı olduğundan 40 dercenden kim bilir geri kaç derceye düşüyor bunun için ön tampondan gelen hava kanalını tamamen kapatıp manifolt tarafını tamamen açmak olmalıdır
bu yüzden bu hattı unutmayalım
5: ayrıca dediğiniz gibi beyin öncesinde çok soğuk gazı ne kadar düşürebilirsek o kadar verim alınır
benim aklıma gelen beyin öncesindeki filitre ile beyin arsasındaki bakır boruya kablo reslans yerleştirmek (elektrikli battaniye deki reslanslardan) bu şekilde bence beyinden önce gazı epey dercesini kırmış oluruz.
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti ozantavsan » 03 Mar 2012, 15:29

Önemli olan regülatörün sıvı lpgyi daha verimli olarak fazla gaza çevirmesi.Regülatörden sonra gazın durumunun önemi yok.Karbüratöre temiz soğuk hava oksijen miktarını arttırır.Gazın derecesini yükselticem diye egzos manifoltundan sıcak hava verirseniz oksijen mikatrı düşecektir.

Benim düşüncemde regülatörü aynı sıcaklıkta tutabilmek ve ilk ısıyı çabuk sağlayabilmekti.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti yabani » 03 Mar 2012, 17:21

Ard arda regülatör kullanmaya da gerek yok, lpg'nin ve suyun yolunu daha uzun tutmuş, hacmen daha büyük bir regülatör de işe yarayabilir.

Ozan bey'in bahsettiği olay kısa mesafe yolculuklarda, benim bahsettiğim ise kış şartlarında orta ve uzun mesafede fayda sağlayacak şeyler.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti bekocan » 03 Mar 2012, 22:08

ozantavsan yazdı:Önemli olan regülatörün sıvı lpgyi daha verimli olarak fazla gaza çevirmesi.Regülatörden sonra gazın durumunun önemi yok.Karbüratöre temiz soğuk hava oksijen miktarını arttırır.Gazın derecesini yükselticem diye egzos manifoltundan sıcak hava verirseniz oksijen mikatrı düşecektir.

Benim düşüncemde regülatörü aynı sıcaklıkta tutabilmek ve ilk ısıyı çabuk sağlayabilmekti.

şurayı anlamakta ğüçlük çekiyorum beni bu konuda aydınlatırmısınız
aracın önünden alınan hava daki oksijen miktarı nedir
kaputun içindeki havamiktarındaki oksijen miktarı nedir
eğerki kaputun içerisindeki oksijen miktarı düşük ise sebebi ne olabilir
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

İleti Abdulkadir OĞUZ » 03 Mar 2012, 22:39

OZAN KARDEŞ, EKSOZ MANİFOLDUN ALINAN HAVA ISINDIĞI İÇİN BENCE OKSİJEN MİKTARI DÜŞMEZ SADECE HAVANIN NEM MİKTARI AZALIR. BEN ÖYLE BİLİYORUM AMA YANILABİLİRİM. BEN YAZIN EKSOZ MANİFOLDUNDAN ALINAN HAVAYI İPTAL EDİYORUM VE ÖN TARAFI AÇIP ARAÇ SOĞUK HAVA ALIYOR.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti LiLPlayya » 03 Mar 2012, 23:48

bekocan yazdı:
ozantavsan yazdı:Önemli olan regülatörün sıvı lpgyi daha verimli olarak fazla gaza çevirmesi.Regülatörden sonra gazın durumunun önemi yok.Karbüratöre temiz soğuk hava oksijen miktarını arttırır.Gazın derecesini yükselticem diye egzos manifoltundan sıcak hava verirseniz oksijen mikatrı düşecektir.

Benim düşüncemde regülatörü aynı sıcaklıkta tutabilmek ve ilk ısıyı çabuk sağlayabilmekti.

şurayı anlamakta ğüçlük çekiyorum beni bu konuda aydınlatırmısınız
aracın önünden alınan hava daki oksijen miktarı nedir
kaputun içindeki havamiktarındaki oksijen miktarı nedir
eğerki kaputun içerisindeki oksijen miktarı düşük ise sebebi ne olabilir



Akvaryum deneyimlerimden bildiğim kadarı ile soğuk havada oksijen molekül miktarı çok yoğun olduğudur. Sıcak havada bu kadar yoğun olmuyor.
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti yabani » 03 Mar 2012, 23:59

Isınan hava genleşir prensibine göre; soğuk hava daha yoğun olduğundan içinde bütün gazlardan daha fazla vardır, dolayısıyla daha fazla oksijen vardır.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti burak mysterio » 04 Mar 2012, 04:14

ozan usta zaten bızım aracların motorları alımınyum oldugu ıcın hemen ısınıyo gerek kalmaz bence boyle bıseye hadi desenızkı sahın falan olsa döküm motorlar bu fıkır uygulanabılır ama skda ıcın gecerlı dğil :)
Kullanıcı avatarı
burak mysterio
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 571
Kayıt: 12 Nis 2011, 12:18
Ad Soyad: Burak YAMAN
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Felicia 1.6 MPİ

İleti bekocan » 04 Mar 2012, 20:05

LiLPlayya yazdı:
bekocan yazdı:
ozantavsan yazdı:Önemli olan regülatörün sıvı lpgyi daha verimli olarak fazla gaza çevirmesi.Regülatörden sonra gazın durumunun önemi yok.Karbüratöre temiz soğuk hava oksijen miktarını arttırır.Gazın derecesini yükselticem diye egzos manifoltundan sıcak hava verirseniz oksijen mikatrı düşecektir.

Benim düşüncemde regülatörü aynı sıcaklıkta tutabilmek ve ilk ısıyı çabuk sağlayabilmekti.

şurayı anlamakta ğüçlük çekiyorum beni bu konuda aydınlatırmısınız
aracın önünden alınan hava daki oksijen miktarı nedir
kaputun içindeki havamiktarındaki oksijen miktarı nedir
eğerki kaputun içerisindeki oksijen miktarı düşük ise sebebi ne olabilir



Akvaryum deneyimlerimden bildiğim kadarı ile soğuk havada oksijen molekül miktarı çok yoğun olduğudur. Sıcak havada bu kadar yoğun olmuyor.

manifolttan alınan veya kaput içinden alınan hava içersindeki oksijen oranı ile öntampondan ğelen hortumdan alınan soğuk havada ki oksijen miktarında çok az bile olsa ihtimal vermiyorum olsa bile bu kaile alınmayacak kadar azdır
buradaki olay şu bence
kışın ön hortumdan alınan hava dış ortamla aynı dercede olduğundan çok soğuk olacaktır
biz gazı beyinde buharlartırbildiğimce buharlaştırıyoruz normal beyin ısındığında
atıyorum karbratöre giden gazın sıcaklığı ortalama 60 derce olabilir çünki beyin içindeki su ortalama 85 derecedir
biz ısıttığımız 60 dercedeki lpg yi ön taraftan alınan hava ile mikserden başlayarak çarpıştırıyoruz
lpg 60 derce hava 0 derce diyelim
ısıttığımız lpg yi tekrar soğutuyoruz
veya lpg yi nemlendiriyoruz
işte bunu kışın engellemek için ön taraftan gelen havayı bence tamamen kapatmak gerekli
tampondan gelen hortumu en azından hava termostadı olan yerden tamamen sökmek gerekli
yazın ise derce farkı kapandığından zaten bize oksijen nekardar hortumda bol olursa mikserden o kadar ğüzel rahat geçiyor
ben böyle düşünüyorum
Kullanıcı avatarı
bekocan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 569
Kayıt: 09 Haz 2011, 11:21
Ad Soyad: bektaş öztürk
Nereden: Ankara
Arabanız: 93 favorit

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir