FULL den mazot alınır mı?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FULL den mazot alınır mı?

İleti bora-feat » 07 Mar 2012, 23:37

scania_seat_skoda yazdı:
bora-feat yazdı:

yakıt tan tasaruf etmek istiosanız chıp tunin yaptırın eğer dip gaz gitmicekseniz araca zararı varmı sorusuna zararı yok eğer bakımları düzenli yaptırırsanız vede hava filtresini her 7500 km de değiştirmek kaydı ile fabia almadan önce
kangomm vardı 1,5 dcı 180 hp gücünce chıp tunin +chıp box lı idi aracım aracın üstünde 18 jant vardı ön lastikler 225-40-18 arka lastikler 245-40-18 idi aracın sürücüsüz ağırlığı 1750 kg içindeki tesisatla birlikte yakıt ortalamam 6,3 idi orjinal 105 lik kangolar 7-7,5 litre yakarken aracta büyük lastik büyük hant olmasına rağmen beslemeden dolayı az yakıyodu ama bakımları düzenli yapılıyodu aracın tavsiye ederim



+1000 bu işlemleri nerede yaptırdığınızı paylaşırmısınız, birde bu işlemleri kaç paraya uyguladılar .

aracınıza chıp tunıng uygularken beyine sadece formatmı attılar yoksa beyindeki ciplede oynandımı bili
yormusunuz yapılan işlemi?



Bu işlemi benim arkadaşlarım yapıyo sana şu kadarını söleyim kangoo aracımın yazılımı ile oynandı obd soketinden bağlanılarak bazı modellerde beyin e parça takılıyomuş o mantıklı bi iş değil sonucunda aracın beynini söktürmem bu işlem için yazılımda oynandı ve istediğim zaman yazılımın orjinali arkadaşımda olduğu için geri eski dahile getirebiliyoruzda bu işlemi eğer obd soketinden bağlanarak yazılım atılırsa 650 liraya yapıyo arkadaşım ama beyinin üstüne parça takılıcak bi işlemse ona fiyat almam lazım sanayilerde bu işlemi 400 liraya yapan bile var ama bu iş uzman işi açıkcası yanlış atılan yazılım bir zamndan sonra sorun yaşatıyo bu kesinlikle belli türkiyede çok çok nadir bi işlem yaptık biz araca chıptunin yazılım attıktan sonra üstüne chıp box bağladık aşırı bi güç aldık bu kadar yüklenmek araca yanlış bişey açıkcası ama sadece chıp tuning veya chıp box ikisinden birini kullanmanın zararı yok eğer isteyen olursa yardımcı olurum bu konuda

şu anda 1.2 htp 70 hp sahibiyim kurcalamak istemiyorum aracı ama kanıma giriyolar arkadaşlar 3 silindirli benzinli makine 200 hp leri görürüz dediler ama yazılım ile değil turbo intercooler header tarzı parçalarla ama performans olarak zevkimi aldığım için çok meyilli değilim fabia ile oynamaya ama bellide olmaz :)
 
bora-feat
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 02 Kas 2011, 22:21
Ad Soyad: mustafa yılmaz
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: oktavia

İleti T.T. » 07 Mar 2012, 23:56

Konu FULL'den chip box' a dönmiş ama neyse :)
Ben yaklaşık 3 aydır sürekli fullden alıyorum. Full'den cep telefonuma da mesaj geliyor. bugün 12:00 ile 24:00 saatleri arasında %12 indirim. diye.. Geçenlerde benzin 4.32 iken ben oradan 3.96 dan aldım. Lpg'de en son aldığım 2,25 idi. Ben memnunum herhangi bir sıkıntı yok. Ayrıca full kart alıp 3 ay içerisinde de 200 lt yakıt alanlara fullgaranti diye bir uygulamaları var araç çekme hizmeti ve yakıt kaynaklı bir arıza durumunda da zararın tamamını full karşılıyor ve TüvTürk denetimi altında sürekli olarak.
Kullanıcı avatarı
T.T.
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 424
Kayıt: 03 Şub 2010, 14:15
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 2004 1.2 47 Kw Kit : Lovato EasyFast

İleti scania_seat_skoda » 08 Mar 2012, 00:42

[/quote]


Bu işlemi benim arkadaşlarım yapıyo sana şu kadarını söleyim kangoo aracımın yazılımı ile oynandı obd soketinden bağlanılarak bazı modellerde beyin e parça takılıyomuş o mantıklı bi iş değil sonucunda aracın beynini söktürmem bu işlem için yazılımda oynandı ve istediğim zaman yazılımın orjinali arkadaşımda olduğu için geri eski dahile getirebiliyoruzda bu işlemi eğer obd soketinden bağlanarak yazılım atılırsa 650 liraya yapıyo arkadaşım ama beyinin üstüne parça takılıcak bi işlemse ona fiyat almam lazım sanayilerde bu işlemi 400 liraya yapan bile var ama bu iş uzman işi açıkcası yanlış atılan yazılım bir zamndan sonra sorun yaşatıyo bu kesinlikle belli türkiyede çok çok nadir bi işlem yaptık biz araca chıptunin yazılım attıktan sonra üstüne chıp box bağladık aşırı bi güç aldık bu kadar yüklenmek araca yanlış bişey açıkcası ama sadece chıp tuning veya chıp box ikisinden birini kullanmanın zararı yok eğer isteyen olursa yardımcı olurum bu konuda

şu anda 1.2 htp 70 hp sahibiyim kurcalamak istemiyorum aracı ama kanıma giriyolar arkadaşlar 3 silindirli benzinli makine 200 hp leri görürüz dediler ama yazılım ile değil turbo intercooler header tarzı parçalarla ama performans olarak zevkimi aldığım için çok meyilli değilim fabia ile oynamaya ama bellide olmaz :)[/quote]


aynen bende beyinin cipinin değişilerek yazılımını değiştirmeye karşıyım ama bazı beyinler yazılıma karşı korumalı olduğundan chıp tuning yapmak isteniyorsa cip değişmek şart sanırım.
aracıma yaptırmak istediğim dediğiniz gibi obd soketinden bağlanarak aracımın sınırlandırılan torkunu maxımuma actırmak.
istenirse aracı fabrikasyon değerlerine (eski haline) getirebiliyorlar diyorsunuzya benim aslında kafama takılan bir hususta bu konuda ,soket bağlayarak yapılan işlemde her hangi bir enjektörün kablosunu cıkardığınızda arac kendiliğinden fabrikasyon ayarına dönüyor.
650 tl havaya ucuyor yani,arkadaşınız yapılan işleme misal 1 yıl güncelleme garantisi verebilirmi,mutabık kalınarak yılda birkez güncellemeyi daha uygun bir fiyata yapabilirmi?bunları konuşmak gerek.
birde bu ücretin miktarı bana biraz fazla geldi,niçin fazla geldi bize arıza tehşis ve programlama cihazını getiren şirket,pc hariç gerekli (yazılım,program ve söketler) 5 bin tl olur demişti format cihazına bu yüzden fazla geldi ve uyardı bu işi yapıyorsanız adresiniz belli olmayacak diye,format atarsın motoru arıza yapar yapışır kayana kamyoncu zihniyetiyle baş edilmez.gerci binek aracların fiyat aralığı bu olabilir bilemem,bizim yaptığımız araclarda brezilya montajı scanıa'lar fabrikasyon yazılım hatalı üretiliyor torklarını cok aşşağılarda sınırlanmış,rampada yürümüyorlar yakıtta felaket yüksek,formattan başka yapılacak işlem yok onlar için,erenköy sanayisinde obd soketinden bağlanarak 3 araca 750 tl ye format attırdık, bu format işide cok ustanın canını sıkmıştır aslında, çünkü benim sıktı.aracı 2. el alıyor vatandaş arac süper kaçıyor ama formatıyla oynandığının farkında değil.gün geliyor araç arıza yapıyor,ya silindir kapak contası değişmek için yada enjektör temizletmek veya değiştirmek vs. vs. için söküyorsunuz yapıp takıyorsunuz.arac eskisine göre tam bi eşşek oluyor,bu araç formatlıymış diye gel bunu vatandaşa izah et :D
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti AhmetH » 08 Mar 2012, 03:22

Format tabirini yanlış kullanıyorsunuz bence maça burdan 1-0 yenik başlıyorsunuz
Bu olay RE-MAPPING(yeniden haritalama) diye geçiyor. ECU içinde farklı parametrelerin ilişkisini tanımlayan onlarca harita var ve bunlardan gerekenler gerektiği miktarda değiştiriliyor.

enjektör sökülüncede sıfırlandığını ilk kez duyuyorum bu olamaz, muhtemelen başka bir işlem yapılıyor gibime geliyor, remap olayında güncellenmiş haritalar ECU içinde kayıtlı kalır geçici birşey değildir.

chip tuning yada piyasa lafıyla çip attırma kabaca bu işte haritalarla oynama...

Beyin içindeki bilginin kayıtlı olduğu EPROM denen elektronik devreyi bacaklarındaki lehimleri eritip dışarı alıp değiştirenlerde vardı ama hala onların pek kaldığını düşünmüyorum OBDII den nerdeyse çoğu iş oluyor artık

araya kutu bağlama falanda esasında çok çok basit bir işlemdi ben meraklıyken Common-rail motorda rail basıncını düşük gösteriliyordu bir nevi kandırmaca... motorda hesapta pompaya yükleniyordu bence mantıkta fazla değişen birşey olmamıştır. Yazılım ile buda halledilir diye düşünüyorum. Samimi olarak kendi arabası değilse bilgisayar karşısında şu an bile harita sınırlarına yaklaşabilecek biri olduğunu düşünmüyorum. Hep bir sınırı güvenlik payı vardır. O yüzden farklı marka yazılımların yada bu yazılım işini yapanların farklı güç değerleri olabiliyor bu onların eksikliğinen yada bilgisizliğinden değil cesaretinden kaynaklanıyor diye düşünüyorum.(belkide öbürleri kim bilir)

size o cihazları satmak isteyende bundan bahsediyor işte... Ama forumlar sayesinde insanlar o kadar bilgileniyorlarki inanmak güç.. birkere bu işte yeri belli olmayana hiçbir aklı başında adam gitmez muhattap bile almaz(bedava denecek kadar ucuz yapmıyorsa) Yaptığı haritanın arkasında durmalı biri. Durması kolay ama karşıdakinin bu işi az çok bilmesi ve ne istediğini bilmesi de önemli yazılımcıda burdan kaçar.. biri karşısına gelip benim 3. vitesi uzat 200 basayım, motor 50 beygir artsın ama az yaksın çip at şunu bunu kak derse aklı başında bir yazılımcı iş yapmaz o kişiyle. Mayındır o .. istediği olmayınca yada olduysa istediği gibi olmazsa forumlarda laklak eder motorumu kırdı hiç bişeyden anlamıyor işi bilmiyor der şu bu..

Velhasıl bu işi iyi yapan güvenceyle yapan kişiler var memlekette adresleri falanda belli
naçizane biraz google dan araştırma yaparsanız

dizel yazılım remap falan

yada techturkey.com a üye olun

motor elektroniği konuları ayrı dünya
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti scania_seat_skoda » 08 Mar 2012, 16:47

format,yazılım atma,yeniden haritalandırma vs vs ,OBD soketinden bağlanarak yapılan işleme herkes bir isim vermekte belliki.bu yapılan işlemin aracın beygirini yükseltmediğini düşünüyorum,bu işlem aracların sınırlandırılmış torkunu maxımum torka cıkarmaktan başka bir şey değil sanırım.scanıa araçlarında tecrübem doğrultusunda şunu diye bilirim,orjinal arıza tehşis ve programlama cihazını araca bağladığımızda,EMS (motor kontrol ünitesi) tork limit kısmına girerek arac hangi viteste hangi torku veriyor görebiliyorsunuz ve değiştire biliyorsunuz lakin uygula bölümüne tıkladığınızda araca uygulamıyor yapılan işlemi yetkiniz yok diyor ve fabrikasyon değerler otomatik geri yükleniyor.OBD söketinden bağlanan cihaz ile aracın hangi viteste hangi torka ulaşmasını ayarlayabiliyor ve araca uygulaya biliyorsunuz,bizim araçlarda bu şekilde oynama oluyor.ama tecrübelerim doğrultusunda diyebilirimki PDE yakıt sistemindeki araclara işlem yapmadan önce pc ye bağlayıp torkuyla oynanıp oynanmadığına bakıyoruz oynanmış aracların enjektöründe her hangi bir kablo söküp geri taktığımızda,görüyoruzki arac fabrikasyon tork değerlerine geri dönmüş,niçin geri göndüğünü bende bilmiyorum ama orjinal değerlerine geri dönüyor.HPI yakıt sistemine sahib araçlarda enjektöre her hangi bir kablo gelmiyor,yakıt manifoldundaki selenoid valfler enjektörlerin açılış zamanını ve basıncını ayarlıyor bu araclarda enjektör söküldüğünde aracın torkunda hiç bir değişiklik olmuyor.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti bora-feat » 08 Mar 2012, 20:31

scania_seat_skoda yazdı:



Bu işlemi benim arkadaşlarım yapıyo sana şu kadarını söleyim kangoo aracımın yazılımı ile oynandı obd soketinden bağlanılarak bazı modellerde beyin e parça takılıyomuş o mantıklı bi iş değil sonucunda aracın beynini söktürmem bu işlem için yazılımda oynandı ve istediğim zaman yazılımın orjinali arkadaşımda olduğu için geri eski dahile getirebiliyoruzda bu işlemi eğer obd soketinden bağlanarak yazılım atılırsa 650 liraya yapıyo arkadaşım ama beyinin üstüne parça takılıcak bi işlemse ona fiyat almam lazım sanayilerde bu işlemi 400 liraya yapan bile var ama bu iş uzman işi açıkcası yanlış atılan yazılım bir zamndan sonra sorun yaşatıyo bu kesinlikle belli türkiyede çok çok nadir bi işlem yaptık biz araca chıptunin yazılım attıktan sonra üstüne chıp box bağladık aşırı bi güç aldık bu kadar yüklenmek araca yanlış bişey açıkcası ama sadece chıp tuning veya chıp box ikisinden birini kullanmanın zararı yok eğer isteyen olursa yardımcı olurum bu konuda

şu anda 1.2 htp 70 hp sahibiyim kurcalamak istemiyorum aracı ama kanıma giriyolar arkadaşlar 3 silindirli benzinli makine 200 hp leri görürüz dediler ama yazılım ile değil turbo intercooler header tarzı parçalarla ama performans olarak zevkimi aldığım için çok meyilli değilim fabia ile oynamaya ama bellide olmaz :)[/quote]


aynen bende beyinin cipinin değişilerek yazılımını değiştirmeye karşıyım ama bazı beyinler yazılıma karşı korumalı olduğundan chıp tuning yapmak isteniyorsa cip değişmek şart sanırım.
aracıma yaptırmak istediğim dediğiniz gibi obd soketinden bağlanarak aracımın sınırlandırılan torkunu maxımuma actırmak.
istenirse aracı fabrikasyon değerlerine (eski haline) getirebiliyorlar diyorsunuzya benim aslında kafama takılan bir hususta bu konuda ,soket bağlayarak yapılan işlemde her hangi bir enjektörün kablosunu cıkardığınızda arac kendiliğinden fabrikasyon ayarına dönüyor.
650 tl havaya ucuyor yani,arkadaşınız yapılan işleme misal 1 yıl güncelleme garantisi verebilirmi,mutabık kalınarak yılda birkez güncellemeyi daha uygun bir fiyata yapabilirmi?bunları konuşmak gerek.

birde bu ücretin miktarı bana biraz fazla geldi,niçin fazla geldi bize arıza tehşis ve programlama cihazını getiren şirket,pc hariç gerekli (yazılım,program ve söketler) 5 bin tl olur demişti format cihazına bu yüzden fazla geldi ve uyardı bu işi yapıyorsanız adresiniz belli olmayacak diye,format atarsın motoru arıza yapar yapışır kayana kamyoncu zihniyetiyle baş edilmez.gerci binek aracların fiyat aralığı bu olabilir bilemem,bizim yaptığımız araclarda brezilya montajı scanıa'lar fabrikasyon yazılım hatalı üretiliyor torklarını cok aşşağılarda sınırlanmış,rampada yürümüyorlar yakıtta felaket yüksek,formattan başka yapılacak işlem yok onlar için,erenköy sanayisinde obd soketinden bağlanarak 3 araca 750 tl ye format attırdık, bu format işide cok ustanın canını sıkmıştır aslında, çünkü benim sıktı.aracı 2. el alıyor vatandaş arac süper kaçıyor ama formatıyla oynandığının farkında değil.gün geliyor araç arıza yapıyor,ya silindir kapak contası değişmek için yada enjektör temizletmek veya değiştirmek vs. vs. için söküyorsunuz yapıp takıyorsunuz.arac eskisine göre tam bi eşşek oluyor,bu araç formatlıymış diye gel bunu vatandaşa izah et
:D[/quote]


enjektör sökülünce yazılım sıfırlanmaz diyelimki böle bişey oldu gel yeniden ücretsiz yüklesin sonucunda sana attığı yazılımın aynısı onda duruyo bu konuda sorun yok atılan yazılımın aynısı ondada olucak hem chıplı hemde orjinal yazılımın yaptırmak istersen bana özelden pm at ok
bora-feat
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 02 Kas 2011, 22:21
Ad Soyad: mustafa yılmaz
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: oktavia

İleti cantayy » 08 Mar 2012, 20:48

Arkadaşlar Erzurumda yakıt Ankara ve istanbula göre daha pahalı.Aytemizde bugun baktım mazor 3.89 TL en pahalısı ıse Petrol ofisi ve shell ben bu aralar aytemız eve yakın dıye ordan alıyorum ama genelde Po yada Opet baska almıyorum Shell cok kalıtelı oda opete gore pahalı .Full erzurumda hıc gormedım.
Kullanıcı avatarı
cantayy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 23 Oca 2011, 14:45
Ad Soyad: ADEM YILDIZ
Nereden: Erzurum
Arabanız: Toyota Corolla 1.6 Comfort

İleti skodaizm » 08 Mar 2012, 21:35

cantayy yazdı:Arkadaşlar Erzurumda yakıt Ankara ve istanbula göre daha pahalı.Aytemizde bugun baktım mazor 3.89 TL en pahalısı ıse Petrol ofisi ve shell ben bu aralar aytemız eve yakın dıye ordan alıyorum ama genelde Po yada Opet baska almıyorum Shell cok kalıtelı oda opete gore pahalı .Full erzurumda hıc gormedım.

Full akaryakıt istasyonları belli başlı birkaç il harici açılmamış.

Bulunduğu yerler ve akaryakıt fiyatları bu linkte mevcut:

http://www.full.com.tr/Modul/FuelPrices/Default.aspx

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir